( Hiena | 2014. 02. 13., cs – 21:45 )

Az ember kreativitása, nem gondolkodása. A gondolkodásmód kialakításában sem az iskola a hibás, hanem a környezet amiben élünk. Nincsenek olyan kihívások egy gyerek életében ahol bármi tanultat (és itt nem lexikális tudásról van szó) is alkalmaznia kellene, vagy problémát kellene megoldania. És ez nem az iskola, hanem a szülők felelőssége! Pl. semmi sem fejleszti annyira egy gyereknek a szem-kéz koordinációját és gondolkodását, mint amikor a játékait saját magának kell megcsinálni. Csak épp megvenni sokkal egyszerűbb.
A hiba Robinson elképzelésében, hogy az iskolát teszi meg felelőssé, valójában a hiba ott van, hogy élünk, felnövünk, öregszünk. Mindenki csodálja a gyermekeket, hogy micsoda zsenik. A valóság, hogy a gyermeki zsenialitás az információ hiányból ered. A gyermekeknek nincs élettapasztalatuk, nem ismerik a világ összefüggéseit. A felnőttek agya már a megszületésük pillanatakor kiszelektálja azokat az ötleteket amik, nem megvalósíthatónak vagy a belénk nevelt szabályrendszerek szerint hibásnak tartunk. Szimpla példa, egy csecsemő meg akarja fogni a gyertya lángját, egy kisgyerek aki megégette magát, az már fél a tűztől.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "