( johans | 2014. 01. 26., v – 15:03 )

Hát, ez jó marketing, de arról nem írnak, hogy valójában kérték-e / hányan kérték az adatmentést, és ebből hánynak tudtak valóban érdemben segíteni. Az ilyen jellegű adatmentésnek egyébként sem látom a komoly piacát: ahol valóban értékes adat van diszken, ott a törvényi szabályozás / józan paraszti ész megköveteli a duplikálást és a rendszeres mentést. Már az otthoni NAS-ok is RAID-5-tel jönnek mostanában. Ahol meg erre nincs pénz, ott arra sincs, hogy az 1 TB-os vinyó után a 10 millát kipengessék adatmentésre.

Igen, az árvíz, a földrengés, meg a célzott szabotázs / terror támadás az más, de nem gondolom, hogy hosszútávú üzleti modellt lehet építeni arra, hogy minden hónapban történik egy esemény. Szerintem nem véletlen, hogy a Kürt elment tanácsadás / megelőzés / adatbiztonsági szolgáltatások irányba, és az adatmentést inkább csak kirakatként tartják fenn.

Szóval a kérdés továbbra is áll: hozott vissza valakinek fizikailag komolyan sérült diszkről értelmes adatot a Kürt? (Egyébként az elázott vinyónak jó eséllyel nem sérültek a lemezei, csak az elektronikája. tudtommal a legtöbb vinyó légmentesen zárt házban van, sőt van olyan gyártó, aki levegő helyett héliummal tölti fel a hdd-t.)