( saxus | 2013. 12. 20., p – 15:18 )

"lesz-e élő ember, aki szükség esetén bele tud nyúlni helyetted a kódodba

Es nem csak helyette, mellette. Mai skalazodo vilagban azt felejti el mindenki, hogy nemcsak a szoftvernek kell tudnia a vasra felskalazodnia, hanem a fejlesztocsapatra/cegre is, valamint költségekre.

Az a fejlesztő, aki meg a fejlesztés költségein es a karbantarthatosagot ignorálja, es csak a futási idot nézi, az nem feltétlen jo csapatjatekos es alkalmazott. Es egyebkent is, nem csak sebességre, de memoriahasznalatra is lehet optimalizálni. Van, hogy az a cel. (Es sokszor a ketto egymast uti). De a lényeg: azert nem fogok órákat, esetenként napokat elpocsolni mondjuk egy servicevel, hogy 10 helyett 5 mp alatt induljon, ha nem éri meg es az adja meg az erteket a szoftvernek, hogy X featuret tudja vagy sem. De erre jo pelda a webshop, amit fejlesztünk, uzemeltetnk. Kiszamoltuk, egyszeruen nem éri meg azon gorcsolnunk, hogy most mennyire hajtja meg a gepet, mert abból penz nem lesz, abbol viszont igen, hogy jobbak vagyunk-e, mint a konkurencia. Persze, neha ra kell szanni az időt es itt-ott visszanyesni es szándékosan szar kódot se írunk, de az idő eddig minket igazolt: elobb lett csereerett a gep, mintsem, hogy csúnyán belementunk volna a tartalékokba.

Az emberi részéhez meg egy -bar nem fejlesztokkel, de attol meg jo- pelda házon belülről: cegcsoportocskank bővült egy taggal, ugyanaz a rendszer, metodika lett bevezetve ott is, mint a masik ketto között. Maga a rendszer alapvetoen mukodik, sokat tud, persze vannak hibák, megoldandó új problemakorok es folyamatosan fejlesztünk. Jelenleg viszont az egyik legnagyobb akadályozó tényezőnek az tunik, hogy túl sokat tud a rendszer es nagyon nehezen tanulnak bele az új kollégák. Pedig ez nem egy sokezres multi.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™"