( saxus | 2013. 12. 18., sze – 15:51 )

"A leadott anyag minőségével, eloszlásával és számonkérésével nem vagyok megelégedve. "

Ezzel nem tudok vitatkozni.

"a bűnbaknak kikiáltott 15 féle rendezőalgoritmussal"

Lépjünk egy picit túl a rendezőalgoritmusokon és jussunk el az adatstruktúrákig (ugyanúgy PPT-n volt mindkettő). Sajnos hallottam már olyat is a folyosón valakitől, hogy "minek ezeket a szarokat tudni". Azért szerintem, amikor már valaki a láncolt listákra, hash mapekre, fákra, stb. is ezt mondja, ott már súlyos problémák vannak.

"Nem sok emberrel találkoztam az esti tagozaton, aki az iskolában tanult volna meg programozni / jól programozni."

Tény, de ezt el is mondják, hogy órán nem lehet megtanulni programozni, ott csak el tudják indítani az embert egy adott irányba. És ezzel vissza is térünk oda, hogy a szak neve mérnök informatikus.

"szerintem hiányos a szoftvertárgyakban a rendszerben gondolkodás kihangsúlyozása."

Nem, konkrétan egy szak hiányzik a felsőoktatásból: szoftvermérnök. De ez már sokszor téma volt itt.

Egyébként megkérdeztem egyszer Molnár Andrást, hogy miért a villamosmérnök szakból kiemelt/továbbképzett mérnök informatikus szak van (szoftvereseknek -szerintem- irreálisan sok elektro/villtan anyaggal) illetve a matematikus szakokból továbbképzett programtervező informatikus (ahol meg mindent tudnak elméletben, de ...) és miért nincs kifejezetten szoftvermérnök szak MO-n. Nekem a válasz alapján úgy jött le, hogy pontosan képben vannak azzal, hogy mi a baj most az oktatással, mit kellene hozzá tenni és miért nem lehet megtenni.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™