( deje | 2013. 12. 18., sze – 11:02 )

Nos. Nagyon is értem, miért vannak ezek a tárgyak. A leadott anyag minőségével, eloszlásával és számonkérésével nem vagyok megelégedve. Amire gondolok: a bűnbaknak kikiáltott 15 féle rendezőalgoritmussal az a probléma, hogy aki az iskola elvégzése után nem szoftverfejlesztőként akar elhelyezkedni, annak ez teljesen felesleges tudás, akinek pedig programozó/fejlesztő lesz, annak pedig ez a tudás nem hasznos. Nem sok emberrel találkoztam az esti tagozaton, aki az iskolában tanult volna meg programozni / jól programozni.

Amire nem tértél ki, hogy szerintem hiányos a szoftvertárgyakban a rendszerben gondolkodás kihangsúlyozása. A munkám során ennek a hiányát látom mindenhol, és sajnos sok fejlesztő nem képes ilyen szintű gondolkodásra. Az oktatásban szerintem nem kap kellő hangsúlyt, pedig hiába működnek jól önmagukban az egyes függvények/osztályok/modulok, ha a kohézió hiányzik.

A "pszeudokódos" részhez majd küldök példát, csak elő kell bányásznom az archív jegyzeteket.

Ez jut eszembe sokszor: http://www.softdevtube.com/2013/05/17/how-about-learning-fing-programmi…
Az előadó szintén kitér az egyetemen oktatott rendezőalgoritmusok problémájára, megy más egyebekre is.