( atomjani | 2013. 11. 22., p - 16:48 )

Nem maga a moderáció lehetőségével van a bajod, hanem egy moderációs módszerrel.
Két példát mondok.
1. Szerinted mi történne, ha csak úgy beengednék egy mlm hirdetést egy Facebook csoportba? Inkább kellemetlenséget, feszültséget okozna.
2. Egy blogbejegyzésben történik a beszélgetés. A szakmai vitákat itt például érdemes engedni. A beszélgetés esetén igen rövid idő alatt váltogatják egymást a beszélgetők válaszai és itt valóban célszerűbb utólag moderálni a tényleg oda nem való dolgokat.

Szerintem nagyon sok dologtól függ, hogy mikor melyik módszert milyen erősen használjuk. Én láttam példákat, hogy van ahol nem is volt szükség moderálásra. Van ahol meg mindig szükség volt rá. Van ahol meg időnként, a témától függően volt szükség moderálásra.
Az, hogy mikor mire van szükség, arra inkább jól rá kell érezni. Nem lehetünk ilyen merevek és dogmatikusak, mert az nem tesz jót. Ettől még előfordulhat, hogy valahol nagyon hosszú ideig történik moderálás, mert szükség van rá, ami nem egyenlő a merev gondolkodással.