( Hiena | 2013. 10. 17., cs – 09:54 )

Ne légy naiv.
Egy "közösség létrehozása" időbe és pénzbe kerül. Egy weboldal összerakásának, fenntartásának vannak költségoldalai és minél nagyobb az oldal forgalma annál nagyobbak ezek. Ha tényleg komolyan gondolja az ember az oldalnak tartalommal való feltöltését, az pillanatok alatt napi két-három órás kötelező elfoglaltság lesz. Lehet ezt csinálni egy darabig lelkesedésből, de egy idő után profitot is kell, hogy hozzon. Ebből biztosítható az oldal hosszútávú fenntartása.
A legtöbb "közösségi" oldal bukásának pont a képmutatóan karitatív, vagy non-profit beállítás az oka. A "közösség" igen hamar felzúdul az állandó "meghalt a szerver", "meghalt a vinyó", "olcsóbb hostra való költözés", "meghalt a nagymama" jellegű pénzpumpolás és gyűjtés.
A legszebb, amikor nincs kommunikálva a "közösség" felé, és amint megérzik a pénzszagot, hirtelen seggfájós lesz az egész banda.
A legtisztább, ha egy oldal indulásakor tisztázva van, ki a tulajdonos és milyen üzleti elképzelések vannak mögötte.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "