( BZoltan | 2013. 09. 04., sze – 11:56 )

Pont a nokiás jómunkásemberek pontosan tudták, hogy hogyan kell telefont, sőt okostelefont csinálni.

Amúgy az iphone-nak olyan nagy jelentősége nincs és nem is volt a Nokia sikerének/kudarcénak szempontjából.

Sokan (nyilván te is) azt hiszik, hogy a Nokia lenézte a iPhone-t meg az Apple-t. Én tudom, hogy nem nézték le. Ott voltam. Nagyon is komolyan vette mindenki azt amit az Apple csinált. Viszont egy dolgot tudott a Nokia, amit a szakmai sajtó még most sem ért. Azt, hogy egy prémium okostelefont pártízmillió példányban legyárt és nagy profittal elad valaki az nem annyira nagy kunszt. A kunszt akkor kezdődik amikor ezt százmilliós példányszámmal is tudja valaki. Az Apple ezt sosem tudta és nem is akarta tudni.

Igen, az iPhone a kapacitív kijelzős technológiával a Nokia elé lépett. Nagyon sokan és nagyon sokat hisztiztünk a Nokiánál, hogy felejtsük el a rezisztív képernyős technolgiát, de az exec vezetőség drágállta és korainak tartotta a váltást. Ráadásul a szoftver platform adaptációjára is költeni kellett volna egy váltás esetében. Ez a része a platformfejlesztésnek midnenképpen alulfinanszírozott volt.

De ez önmagéban még nem lett volna baj, mert nagy volumenű termelésben, az olcsóbb supply chain és distribution hálózattal a Nokia alacsonyabban tudta volna tartani az árait mint az iPhone és ez hosszú távon bejött volna.

Egyszó mint száz... aki a mostani nagyvállalatok harcát a technológiai innováció és a kreativitás harcának látja ahol az győz aki jobb terméket csinál, az nagyon naív, de legalábbis nem látta még, hogy ezek a titánok milyen jogászhadsereggel és befeketetői cápákkal ülnek le tárgyalni.