( Aadaam | 2013. 05. 27., h – 23:54 )

1. Oh, találtál 2006-os blogokat, oké!

Azt hittem, a usersfirst.blog.hu-ra gondolsz. Ezeknek a blogoknak a többségéhez már nincs írási hozzáférésem.

2006-ban még szándékosan alap sablonokat használtam, mind műszaki közönségnek szólt, és a webes tipográfia se volt annyira ott (2010-től lehet igazából fontokat szabadon használni). De nem is értettem ehhez a részéhez annyira, akkor ezt lényegtelennek gondoltam, mint sokan a UX szakmában.

UStream, Prezi nem pálya, mert mindkettő startup, és egyik szolgáltatást se szeretem. Így nem lehet egy startuphoz menni, hogy nem hiszel a zooooomolgató preziben...

2. a PDF mint mondtam, manuscript. Ez előadásra való, nem álláskeresésre, ebben igazad van. Az olvassa el, akit részletesebben érdekel a téma (vagy az se, tudod, az ilyen könyvszerű dolgok manapság kevésbé kelendőek)

3. A szakmán belül nagyonis jó referencia a SE, mert pontokat kapsz, egy csomó helyen kérik is az accountot jelentkezéskor.

Ismét találtál egy 2006-os dolgot, egy kísérleti UI van rajt, amire amúgy büszke vagyok, de teljesen más elvek mentén készült. Ha hiszed, ha nem, abban is van UX, csak a régi elvek (GOMS-CMS model alapján készült).

Esztétika viszont valóban nincs benne sok, azt azóta tanultam (többek közt pont a jo-helyt ért rengeteg negatív kritika miatt, ami hiába volt usertesztelve (az akkori tudásom szerint), meg hiába volt GOMS-sal számolva minden fícsör, mindenki azzal kezdte, hogy ez ronda, és biztos nem használható, mert ronda.

A CognoLinknek intranetje van, nem tudok neked mit kilinkelni onnan, max mikrointerakciókat a cognolink.com/register oldalról (autosave, az hogy pl. a terms & conditions visszateker ha nyelvet váltasz, egy csomó kis dolog ami oké, oké, sok idő elmegy velük de nem túl látványosak).

A Nokia webes térképén az időjárás, az alapból megjelenő POI-k, az intelligens városkezelés (hogy rögtön kattinthatsz a városra), a hőtérképek (Explore places) az én munkáim, kb. minden amit a features menüben találsz (a 3D térképekhez is volt közöm, de a mostanihoz már nem igazán).

Persze 1-2 dologba azóta belenyúltak, meg az ezekhez tartozó adminfelületek nem publikusak. Mindenesetre indiaiak használták őket (nem mérnök, utcai emberek), úgyhogy elég user friendly-nek kellett lenniük.

Európa legnagyobb hotelfoglaló oldalánál pedig fejlesztést vezettem, és ott is az adminfelületekhez van közöm, nem ahhoz, amit az orrod előtt látsz (bár ha bejelentkezel hotelként, akkor már láthatsz olyat, amit én csináltam)