( sz332 | 2013. 05. 26., v – 16:10 )

Szia,

köszi szépen a linket (illetve könyveket) átolvasom az összeset, mert nagyon érdekes témának tűnik,
és úgy látom, mást is foglalkoztat. Az UI tervezési minták különösen tetszettek, régóta kerestem ilyet, de eddig nem találtam, ez szuper jó.

A grid rendszert néztem, de még nem igazán látom, hogy ezt egy alkalmazás fejlesztésénél hogy lehetne használni, de mindenképp beleásom magam. Ettől függetlenül az összes grafikát mi csináljuk, UX designer nincs, és valószínűleg soha sem lesz (bár igény, na az volna rá :))

Most lehet, hogy hülyeséget kérdezek (még nem ástam bele a témába magam, előre is elnézést), de: adott egy form, amiben van 5 darab label, mellette 5 darab gomb, alul pedig egy submit és egy cancel. Ha jól értem, a grid rendszer azt mondja meg, hogy vizuálisan hova kellene ezeknek az elemeknek kerülni, hogy egységesen nézzen ki?

Az androidos cikkben lévő density-independent pixels egy érdekes koncepció, nagyjából 1-2 nap alatt át is tudnánk írni a rendszerünket, hogy ezt a méretezést használja, bár azt nem látom, hogy mennyivel lennénk előrébb.

A vizuális hierarchia alatt mit értesz? A gridpak, adobe edge flow, ezek mind-mind webes megoldások, ahol mint már korábban írtad, ott lefele lehet scrollozni, viszont cserébe jórészt szövegből áll, míg
egy alkalmazásnál erre nincs mód, ott egy fix képernyőt látsz,illetve drasztikusan kevesebb a szöveg, szóval ott ez a logika mennyire használható?