( Pontscho | 2013. 05. 14., k – 12:42 )

Akkor egy aprosag:

Astroidea -> Digital Reality, Sony
Dilemma -> Clevers
Conspieacy -> Avatar Creations (Peerpetum Online)
fresh!mindworkz -> Crytech, Ninja Theory, Climax, meghivasos interjuk a Bioware-tol es az EA-tol.

Es ez csak a magyar csapatok, vagy alapitokent vagy oszlopos tagkent megjelolve. Kulfoldon meg tobb ilyen eset tortent, h demoscene csapatok ertelemszeruen valtottak a jatekfejlesztesre es ma mar komplett iparagat huztak fel maguk mogott, mint pl. az ASD. A teljes jatekfejlesztes sokat koszonhet a demoscene-nek, komplett technologiak kidolgozasa meg ma is erosen jellemzo erre a mufajra amik utana kulonbozo termekekben koszonnek vissza. Abban igazad van, h egy demo altalaban oncelu dolog, de abban viszont tevedsz, h haszontalan, sokszor az a demo amit leadnak - foleg a nagyobb csapatoknal - ugyanazzal azzal a motorral megy, mint amivel termeket adnak ki. Ne tevesszen meg az, h nem interaktiv, az alkalmazott technologia (a jobb csapatoknal, akik nem csak bohockodnak) ugyanaz vagy jobb, mint a kereskedelmi termekekben. Lasd smash-t, aki egy allat e teren. Vagy Picard/Exceed a h7-tel. A Heaven7 nem veletlen foglalja el az all-time top harmadik helyet meg mindig igy lassan masfel evtizeddel a megjelenese utan is, anno azokon a vasakon olyan technologiai ugrast jelentett amit a gpu gyartok mostanaban kezdenek felismerni es behozni. (Ofc magyar a srac.)

Plusz egy ilyen demo/intro elkeszitesehez irgalmatlan nagy matematikai es programozoi tudas kell a jo zeneszek, grafikusok es desingnerek mellett es ez rettenetesen jol ertekesitheto a piacon. Nem veletlen szoktak nagy cegek is megjelenni ujabban az ilyen rendezvenyeken, mint pl. az nVidia. Sot, ez utobbi mar rendezett sajat partyt is anno a masik terkepen.

Nem A mufaj, ellenben az egyik legjelentosebb vallfaja az IT-nek.

---
pontscho / fresh!mindworkz