( sz332 | 2013. 01. 14., h – 08:52 )

Pontosan erről van szó.

Valahogy úgy tudnám megfogalmazni, hogy a jó játékban szabadon lehet garázdálkodni, egy problémát többféleképpen is meg lehet oldani, igazából a programozó
adjon egy környezetet, egy szabályrendszert, amiben a játékos mozoghat, és hagyni kell, hogy a játékos úgy oldja meg a problémát, ahogy akarja. Minél nagyobb
a szabadságfok, annál élvezetesebb lesz a játék, nyilván annál kevésbé lehet eladni a 10 éves korosztálynak.

Néhány játék, ami nagyon tetszett, és hogy miért:

Far Cry 3: nagyon szép grafikával megvalósított dzsungel, fő küldetés, és sok mellékszál, FPS + fejlődő képességek, a végére kicsit ellaposodott, de azért jó volt
Assassin's Creed sorozat: iszonyatosan jó történet, élő város, fantasztikus grafika, sok mellék küldetés, bár a vár fejlesztésénél jó lett volna, ha néha meg kellett volna védeni, vagy valami ilyesmi
Minecraft: bár egyszerű a grafikája, ott tényleg azt építesz, amit akarsz
Fallout 3, Fallout New Vegas: számomra "A játék". Tetszett, hogy vannak hozzá DLC-k, tetszett a történet, hogy össze-vissza lehet menni, vannak részek, ahova nem szabad menned az elején, mert legyaknak, de ha már felfejlődtél, akkor van ott helyed, a döntéseid befolyásolják a történetet
Mass Effect 3: kisebb szabadságfok, mint a fallout 3, viszont cserébe nagyon komplex történet, sok fő és mellékküldetés, lehet lövöldözős, taktika+lövöldözős, csak taktikát játszani
Warhammer 40k első rész: itt az tetszett, hogy a stratégiai részt kombinálták a küldetéssel.