( saxus | 2012. 12. 20., cs – 01:16 )

Talán nem kellene fogalom nélkül hadoválni össze-vissza, aztán nem égetnéd magad azok előtt, akik láttak már szoftvert belülről is. Mert amit mostanság csinálsz SW dev témakörében - már ne haragudj, de - az csak önégetés.

2+3) Igen, lehet. Csak ha egy icipici fogalmad is lenne arról, hogy hogyan működnek az ilyen eszközök, akkor tudnád, hogy az egy dolog, hogy kis utómunkával elő lehet állítani fordítható kódot, de abból könnyen karbantarthatót már nehezen. Pl. azért függvénynevek nem jönnek vissza maguktól, hacsak nincs valamilyen debug symbolod hozzá (jellemzően nincs), ezeket kézzel el kell nevezni, stb. Ez viszont kurvasok idő.

Másik: ezt a pinball programot 17 évvel ezelőtt írták egy teljesen másik rendszerre. Az, hogy 64 bitre fordítás után nem működött az annyit tesz, hogy valószínűleg telenyomták egy valag alacsonyabb szintű optimalizációval (amelyek komment nélkül elsőre nem feltétlen triviálisak), amelyek 32 biten tök jól működtek (és mint többen említették: 32 bitesen most is működnek, hiába próbálsz hahotázni itt a "futtasd minden Windows verzión" szlogenen) csak 64 biten nemigazán. 32->64 bit váltás meg nem feltétlen annyi egy C-ben írt program esetén, hogy átállítom a build targetet oszt' csókolom.

"hogy a nyílt forrás nem előny, ha hibát kell keresni."

Ennél nagyobb bakot meg aztán rohadtul nem tudtál volna lőni. Egyrészt jelen esetben is megvan a forrás. Másrészt talán nem kiragadott félmondatokat kellene idézgetni, hanem azt is, hogy annak kapcsán szokás ezt emlegetni, hogy az átlagfelhasználó számára nem jelent sokat, mert aki akar az belenéz mindenképp, aki nem annak tökmindegy, hogy van-e forrás vagy sem.

Azon hahotázni meg, hogy emiatt dobták: igen, van ilyen. Kollégámmal mi is csináltunk ilyet már: volt megörökölt összegányolt kód, néztük kb. 5 percet, majd megállapítottuk, hogy hamarább újraírjuk normálisan, mint mire rájövünk, hogy hogyan működik és gatyába rázzuk (és akkor még mindig nem lesz teljesen normális). Itt csak annyi volt a különbség, hogy "so we couldn't afford to spend days studying the code trying to figure out what obscure floating point rounding error was causing collision detection to fail".

És hogy miért nem használták akkor mégis a 32 bitest? Ha megnézel egy 64 bites Windowst, akkor azért elég sok szállított programot portoltak 64 bitesre, gondolom már csak azért is, hogy minél kevesebb cucc miatt kelljen benntartani a 32 bites alrendszert. Aztán mivel maga a játék elég régi volt gondolom úgy voltak vele, hogy nem szaroznak vele, ha mégis kitalálják fenn, hogy legyen, akkor inkább csináltatnak újat, ami igazodik a 2006-os igényekhez. Talán rémlik még neked, hogy "picikét" csúsztak a Vista-val eleve.

Persze, lehet trollkodni is fogalom nélkül, de szerintem ezekkel te is tisztában vagy, csak nem akarod tudomásul venni, mert akkor nem tudnál min hahotázni.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™