Hatodik osztályban nincs még gyökvonás, így nem tanulnak irracionális számokat sem.
Másrészt az, hogy tudják, hogy vannak ilyen számok, még semmit nem jeletn, nem értik azt, hogy valóban mi különbözteti meg a valós számokat a racionálisoktól.
Nem csak azok a számok irracionálisak, amik bizonyos számok gyökei, sőt az algebrai számok is relatíve kevesen vannak a valós számok halmazán belül, szóval amit mondasz, az csak arra való, hogy lássák az emberek, hogy van a racionális halmaznál bővebb számhalmaz is, de azt nem tanulják meg, valójában milyen számok ezek, mi az a tulajdonság, ami megkülönbözteti a valósakat (ez a felsőhatár-tulajdonság).
Ez analóg azzal, hogy oké, tudunk adni egzisztencia-bizonyítást tételekre, de mégis teljesebb dolog egy konstruktív bizonyítás. Nem elég tudni azt, hogy valamik léteznek, jó tudni a tulajdonságaikat is.