( vilmos.nagy | 2012. 11. 22., cs – 10:30 )

Szerintem több oka is van annak, hogy MS termékeket használnak a közoktatásban:
- Egyrészt nem az elvet tanuljuk meg, hanem az adott szoftver használatát. A jó persze az volna, ha megtanulnánk középiskolában, hogy szövegszerkesztésnél az üres helyeket nem space-szel, meg enterrel oldjuk meg, hanem bekezdés előtti-utáni szünettel, meg a bekezdés behúzásával. S erre példát nézni 2-3 programban, hogy lássuk: az elv ugyanaz mindenütt, csak az egyikben így hívják, a másikban úgy. De erre nincs idő, így azt tanítják, amivel a legnagyobb valószínűség szerint összefutsz: MS Office
- A másik tesztje - az egyik ugye a piacon használható tudás - a középiskolai oktatásnak az érettségi. S amíg nem ugyanolyan nehéz a megoldása két rendszeren, a két szoftverkörnyezettel (MS Office, LibreOffice), addig a diákok ellen harcol az, aki a nagyobb sz*passal járó megoldást tanítja. Mert a diákok nem fogják elfogadni.

Mi középiskolában Linuxon tanultunk (egész pontosan vmilyen Debianon, Iceweaselt, s valami A-betűs táblázatkezelőt, meg hasonló szövegszerkesztőt használva a gyenge gépek miatt). Volt XP, MS Office, stb., de minden infó óránk eleje az volt, hogy akkor indítsátok újra a gépet. Az általános reakció ez volt: vagy nem figyeltek oda ("Fúúúj Linux, miezaszar, minektanuljukezt, miértnemWindows?" Továbbá, mikor elkezdtem érettségire készülni, még az informatika-tanárunk is azt mondta: Ha nem akarom magam tökön szúrni, XP, MSOffice.
--
blogom