( Aadaam | 2012. 08. 29., sze – 17:12 )

Akkor jól értelmeztem, gyakorlatilag csak a sok forgatás eredményeként böngészőben is az a kód fut majd, ami böngészőn kívül, C++-ban futna.

Nem teljesen azert van az az API, amit meg kell irni, de nagyjabol igen.

Szerinted megérheti ezzel foglalkozni, mondjuk egy Unity-vel szemben? Ahol tudtommal szintén mindenre fejleszteni akarnak már, html5-webgl-flash, minden játszik, majd-kialakul.

Az Emscripten egy portolasi eljaras. Semmi uj hir nincs abban, hogy ha van egy C++ vagy Python kodod, akkor azt egyszerubb portolni automatikusan mintha kezzel at kene irnod mindent JS-re. Az Emscripten alapvetoen bytecode-szinten dolgozik.

Az Unity ezzel szemben egy fejlesztokornyezet jatekokhoz. Mindenfele mutyurt tamogat, mittomen, gravitacio, fenyviszonyok, amit akarsz, biztos vannak benne jateksablonok is, amiket testreszabhatsz. Raadasul a Unity ezt neked portolja iPhone-ra, Androidra, win32-re, meg jelenleg valami nagyon elb.ott flashre, amihez plugin kell. Allitolag dolgoznak az adobeval hogy ne kelljen. A unity alapvetoen csinal egy baszottnagy XML-t, amit o maga le tud forditani mindenfele kornyezetekre.

Lehetseges, hogy lesz a Unity-nek webgl engine-je, az is lehet, hogy ennek emscripten lesz az alapja. Ha rakeresel erre, jonas mondott egy csomo alaptalan marhasagot a WebGL-lel kapcsolatban, amibol en arra kovetkeztetek, hogy egy ideig nem lesz, mert a szemellenzosdi magas szinten altalaban nagyobb gond mint a tech kiforratlansaga.

A lenyeg viszont az, hogy mast nyujt a ketto: az egyik egy teljes dev environmentet jatekokhoz,mig a masik "csak" barmilyen jatekot lefordit neked js-re toredek szenvedessel. Ha talalsz vagy csinalsz egy masik dev environmentet, amit ossze tudsz kotni az emscriptennel, az is jo, de mas reteg.

A szemelyes velemenyem az az, hogy olyan szintu jatekokat, amik elfutnak bongeszoben (akar igy is) az emberek inkabb telefonon jatszanak meg tableten, amire ott a unity. Aki meg hardcore gamer, az ugyis steamezik, vagy barmi, de mindenesetre telepiti a jatekot.

Nekem jelenleg úgy tűnik, hogy még mindig mindent böngészőben akarnak egyesek csinálni, aminek hátránya lesz a böngésző homokozójának nem megfelelő felépítése, de a cloud az trendi, és el lehet adni az új vasat azzal, hogy az amúgy évek óta desktop-on elérhető szint menjen cloud-ban is végre. Mert az jó.

A webnek az az elonye, hogy klikk es megy mindenhol, verziofrissiteshez pedig klikkelni se kell, egyszeruen kovetkezo alkalommal az uj verzio fogad. Tehat a web alapveto vonzereje az "anywhere, anytime", az, hogy nincs deployment, nagyon egyszeru hozzaferni az apphoz, az app frissitesevel foglalkozni se kell, es az infrastruktura eleg jol ki van talalva ahhoz, hogy relativ jol skalazodjon ha van ra penzed.

Amennyiben a programnak nem szukseges mindenhol futnia, es nincs benne sok, a tobbi felhasznalo aktivitasatol fuggo esemeny, akkor lehet erdemesebb a telepitest valasztani, de a telepitesnel sokkal egyszerubb a webcim, es meg mindig ott a konnyu frissithetoseg.

A bongeszok homokozoja jo kerdes, mivel alapvetoen a legtobb rendszerben hatalmas hangsuly van azon, mit csinalnak a tobbiek, igy mindenkepp szerver kell hozza. Mivel a telepites es frissites barhonnan nezve sz.pas, ezert megeri weben tartani oket, viszont mivel ez majdnem mindenre igaz, ezert egyre inkabb komplett funkcionalitast kovetelnek az alkalmazasok.

Valoszinuleg te is weben e-mailezel. Egy e-mail rendszert meg lehet oldani asztalinak is, de mivel a hasznossaga attol fugg, mit e-mailezik veled a tobbi ember, es a spamszures is hatekonyabb egy integralt rendszerben, igy a webmail lett az altalanos megoldas.

Ilyen ez.