( uid_4656 | 2012. 08. 02., cs – 13:01 )

A linuxos játékfejlesztés és karbantartás elsődleges akadályai nem a driverekben vagy azok teljesítményében keresendőek, hanem a "linux" sokszínűségében.

Ha elolvasod a korábbi bejegyzéseket a Valve linuxos blogjából, akkor láthatod, hogy egy konkrét Ubuntu verzióra (12.04 azt hiszem) készítették el a programokat. Ez azt jelenti, hogy egy adott driververziót, kernelverziót, glibcverziót, rosszabb esetben SDL meg hasonlóverziót használtak.

A rossz rész akkor fog jönni, amikor megjelenik a 13.04-es Ubuntu, és akár a felhasznált API-k, akár az ABI-k változnak. Ezekhez hozzá kell majd igazítani a programot (ami várhatóan nem nagy munka), és mögé kell tenni a kiszolgáló infrastruktúrát: új verziók a játékból, azok letölthetővé tétele, annak elmagyarázása a felhasználóknak, hogy pontosan melyik változatot töltsék le a játékból... Ez utóbbi a nagy falat, sok munkába kerül.

(Gondolj bele, hogy mennyit szenvedtek/szenvednek az Ubuntu honlapján azzal, hogy a telepítő CD-ből a 32 vagy a 64 bites változat legyen a default... Brr... Na, ilyen problémákból van sokkal-sokkal több egy játékkal.)

A Valve pont az, akinek a Steam képében ez rendelkezésre áll ehhez az infrastruktúra, úgyhogy hajrá nekik, de simán el tudom képzelni, hogy más cégek számára egyszerűen nem termelné vissza a költségeket egy-egy játék linuxos kiadása.