( hzsolt94 | 2012. 07. 30., h – 12:10 )

A +36 (20/30/70) 8100 000 egy a szolgáltatók által fenntartott telefonszám, amivel NEM emeltdíjas sms alapon tudsz a mobiltelefon egyenlegeddel fizetni.

A dolog valahogy úgy működik hogy megrendeled a terméket, megadod a telefonszámodat a cégnek ahol vásárolsz, ezek után a cég átdobja valahol a háttérben a mobilszolgáltatónak, aki küld neked egy ilyen sms-t. Ha OK-val válaszolsz a mobilszolgáltató leemeli a számládról az összeget és átadja a terméket szolgáltató cégnek.

Korrektebb mint a hagyományos emeltdíjas sms mert:
- Előzetesen írásban figyelmeztetnek róla hogy fizetni fogsz, nem a telefonszámot kell figyelni
- Pontosan annyit fogsz fizetni ami az SMS-ben szerepel, nincs átvágás (pl: rosszul megadott összeg)
- Nincsenek technikai összeghatárok, nem fix összegű az sms: dinamikusan annyit tudsz fizetni amennyit a terméket biztosító cég éppen kér.

Egy csomó dolog használja ezt a módszert emelt díjas sms helyett, csak az változik hogy hogyan kell megadni a telefonszámodat. Autópálya matrica vásárlásnál is ezt a rendszert használod, ott előzőleg egy nem emelt díjas smsben adod meg az adataid (és a számod is ugye, feladóként).

Nyilván a jófogás is használja ezt a rendszert csak ott neten kell megadni a számot - valaki a tiédet adta meg.