( Hiena | 2012. 07. 23., h – 19:56 )

Válasz strogg üzenetére

Az ismerősöd jó példája, hogy milyen a barkácsolás és a tervezés közti különbség.
Pl. A kocsim hátsó ülése házi kókány kivitel. Anno mikor kitalálta a család, hogy hátsó ülés kell a kocsiba, akkor fater leült és szépen készített egy tervrajzot róla. Szépen megnézte a szabványokból, hogy mik az előírások, majd kiszámolta ezekből, hogy mekkora erők lesznek az ülésen és elbírja-e azt a szerkezet. Ezt szépen beadta a Közlekedési felügyeletre egy kérelemmel, hogy ő bizony hátsó ülést szeretne. 4 hét múlva jött a levél, hogy lehet kókányolni, a műbizonylatokkal és a kész üléssel lehet menni vizsgára. A hegesztő lehegesztette a keretet, én felpopszegecseltem az acéllemezeket, édesanyám megvarrta a bőrkárpitot. Betettük, vizsgáztattunk, örültünk, "Happy end" felirat.
És ez nem egyedi eset. A rallysok közül hánynak és hánynak van forgalmi engedéllyel rendelkező versenyautója? Elárulom, igen soknak. Jahm, hogy ők SZAKEMBEREKKEL, MEGTERVEZTETETT, ENGEDÉLYEZETT bukókereteket hegesztetnek a kocsiba és BEVIZSGÁLT, MINŐSÍTETT alkatrészeket szeretetnek be. Mi? Hogy a volt munkatársam a Clioját 3 cm vastag dossziéval vitte vizsgázni, és utána, friss vizsgával, búcsúzóul húzott két 15 méteres gumicsíkot a kocsikiálló aszfaltjára? Bizony, ő is szarul jött a hatósággal való találkozásból..
Tudod mi történik egy frontális ütközésnél, ha harántirányú a szál van a fakormányban? Elárulom, a kezedben marad két fadarab a kormányagyon maradt darab meg átszúrja a tüdődet. Pusztán csak ezért akarták vizsgálgatni a fakormányt.
Igen, az ellenőrizetlen, engedély nélküli tuning azért jobb, mert a rendőrt tiszta helyzet elé állítja. Papír van a modról? Nincs? Akkor tessék előrehajolni és széthúzni a farpofákat. Oh, várjunk csak, a kollégád autója csak nem azért nem ment át a vizsgán, mert papírok nélküli tuningcuccal akarta áttolni? Kis naiv...

Itthonról valóban elmennek a jó szakemberek. Pontosabban a jó alkalmazottak. Azok akik minimális kockázatvállalással, szeretnének vastag dellát leakasztani. Semmi köze nincs az innovációhoz vagy a bürokráciához. Az ilyen emberek egy idő után rájönnek, hogy 10-12 éven át egy betanított majom munkáját végeztetik velük és mire erre rájönnek, már szépen bele is sültek a székükbe.
Aki innovatív, annak mindegy hol van, mint ahogy annak a cégnek is akinek dolgozik. Élhetsz te a kő alatt egy sivatag közepén, ha piacképes innovációt csinálsz. Van ilyen, nem is egy az országban. Pici, 4-5 fős cégecskék akik szép csendben fejlesztenek a multik keze alá. Igen, a fizu ugyan kevesebb mint a betanított, diplomás majomnak nyugaton, de a szakmai kihívás itt van.
T'od, legalább 7-8 éve mondogatják a frankót, hogy nem lesz jó szakember az országban, pedig a valóság az, hogy rengeteg jó szakember van és marad is. Amit nem lehet találni, az a túlképzett szakalkalmazott. Ennek egyszerű az oka. A magyar piacnak nincs erre szüksége, mert nem tudja eltartani és ennek köze nincs a bürokráciához, a hatósághoz, vagy az innovációhoz.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "