( peterson | 2012. 05. 21., h – 10:37 )

A kép árnyaltabb annál, mint hogy drága vagy olcsó.

Kié a szerver? Mi a folyamat ha pl. lerohad a disk?
Hol van a backup? (ha ők tárolják, akkor helyet is adnak)
7/24-es ügyelet, vagy munkaidőben néha felveszik a telefont?
Az ár tartalmazza az esetleges helyszíni javítást, vagy az feláras?
Felelősségi körök? Kötbér?

Nem az a kérdés, hogy mit kapsz akkor amikor minden rendben, és mennyiért.
(Bár ez is megér egy misét: ha minden működik, akkor valamit jól csinálnak... ;) )
A kérdés az, hogy ki mit csinál katasztrófa helyzetben, és mennyiért.

Ha lerohad az egész vas (az egyszerűség kedvéért valami garin belüli gebasz, és nem bosszuálló dolgozó fejszével), és ők az üzemeltetési díjon belül kiszállnak, visznek új vasat, telepítenek, konfigolnak restore-olnak, és volt 4-6 óra állóidőd, akkor még olcsó is a 125K.

Ha 08:00-16:30 között felveszik a telefont, és kérésre nyomnak egy apache restart-ot, akkor valaki rossz szerződést kötött.

Szóval összetett a dolog...

[szerk]: katasztrófa helyzetben a megbízható, 7/24 elérhetőségű, pontos gyors és hatékony rendszergazda felbecsülhetetlen lehet.
Rágnád a kefét egy havi 10K-s ritkán elérhető rendszergazda mellett amikor a klima 4liter vizet önt a szerverbe az éjszaka közepén... :)

---
"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."