( andrej_ | 2012. 05. 03., cs – 09:28 )

Nem tudom a T hogyan csinálja, de nagy és komoly üffélnél elsőre az üffélkapcsolódási pont szokott szólni szépen és kultúráltan hogy "szóltak a pénzügyről a számlátok miatt" stb. Nemsokkal később a mindenféle hivatalos megadott emailcímekre szoktak küldeni fizetési emlékeztetőt/felszólítást és már kilátásba helyezve a lelövést. Nem titok, hogy már engem is hívtak fel ilyen miatt, de szerencsére nem pénzügyi hanem időbeli ok miatt csúszott a fizetés.

Ha vitatott számláról van szó, akkor azt nem illik a lejárat előtt 1 nappal közölni a szolgáltatóval, hanem kb. kézhezvételkor. Nem tudok elképzelni olyan esetet, amikor hetekig húzódik egy ilyen tisztázása, ha mindkét fél megoldáscentrikusan áll a kérdéshez. Ráadásul tényszerű, megszámolható stb. szolgáltatásról van szó ebben az esetben.

Ha a T. üffél ráfutott valami financiális gebaszra és legalább egy értékelhető részt be tud fizetni a számlából akkor el szoktak tekinteni az azonnali lelövéstől. Persze ez akkor megy, ha régi és megbízható ügyfélről van szó, rögtön a harmadik hónapban nem érdemes bepróbálni. :)

Abban is biztos vagyok, hogy pontosan tudja bármelyik hoszting szolgáltató hogy ha egy nagy viszonteladó netjét lelövik, akkor onnantól jó eséllyel szó szerint lelövik a céget. Innentől a tartozás behajtása is elég nehéz lesz.

A T. üfféltől lehet kérni bankgaranciát, letétet (ahogy már korábban írták) stb-t arra az esetre, ha védeni akarja magát a szolgáltató a nemfizetés ellen. Ez nyilván nem ad teljes védelmet, de pont a viszonteladó jellegű ügyfeleknél lehet hasznos.