( Lacyc3 | 2012. 04. 25., sze – 14:10 )

"A vasút mindössze 22%-át szolgáltatja az utasszállításnak (létszámban).."

Ez a 22% vajon a ~9.5 milliós lakosságra vonatkoztatva 22% vagy valahonnan vettek egy számot hogy hányan közlekednek autóval, hányan busszal és megint hányan vonattal?

Csak azért érdekes, mert évek óta ingázok, hol busszal hol vonattal és sose volt még olyan, hogy ne legyen tömeg, de legalább ~90%-os kihasználtság.

Azt nem értem, hogy:
- Amikor nagyobb forgalom van, miért nem lehet több vagont hozzácsapni a vonathoz? Próbáljatok meg hétköznap (de leginkább péntek) délután Debrecenből Budapest vagy Nyíregyháza irányába menni. Az emberek "csurognak kifele" az ablakon. Így amikor azt olvasom hogy nincs kihasználva a MÁV, hogy kevesen utaznak, kiül egy WTF az arcomra, hogy akkor most ez hogy.

Már pedig, ha a MÁV-nak célja lenne, hogy többen utazzanak akkor tudna érte tenni. A több vagon mellett pl. több kaller alkalmazása (vonatoztam már ~100km+-t anélkül hogy kezelve lett volna a jegyem) magasabb jogkörrel. Akinek nincs jegye jól megbüntetni, első megállónál pedig kivágni a vagonból (felőlem akár menet közben). Az se ártana, ha rendszeresebben lennének műszakilag ellenőrizve a vagonok, mert mégis milyen dolog hogy télen bejön az ajtón a hó, vagy épp nem záródik az ablak, közben persze megy a fűtés.

Kisebb keleti falvaknál pedig simán el lehetne egy - két nem vagyonőr is, akik gyönyörűen vigyáznának a vagonok állapotára.

Nem lehetetlen ez, csak akarni kellene.