( Csab | 2011. 11. 23., sze – 00:26 )

Mi volt a különbség a turbo és a normális kazettaműveletek között?

- egy program betöltése turboval 5 perc, nélküle 30

A turbo mindent csak egyszer tárolt a szalagon max sűrűséggel, a végére pedig egy XOR-ral kialakított 1 byte-os ellenőrző összeget rakott.

A normál eset másképp ment:
- alacsonyabb sűrűséggel tárolta a programot
- blokk és byte szinkron jelek (magnón hallani lehetett)
- bitjavítás történt, ha egy bit elcsesződött
- utána a teljes programot kiírta mégegyszer, hogy javítsa a második menetben az első szakasz hibáit

A turbo-val a legkisebb probléma is "LOAD ERROR" volt, míg egyébként LOAD ERROR-t sem nagyon láttam.

A ciki az volt, hogy turbo-nál időnként a hibás programok is "LOADING/READY"-vel jöttek be, mert ugye az 1 byte-os ellenőrző összeg annyit is ér. Nem voltak blokkok, szóval ha az első byte-nál elcsesződött valami, akkor előfordult, hogy az egész program elcsúszott eggyel a memóriában. A LOAD ERROR-nál garantált volt, hogy a program nem megy az ilyen apróságok miatt. Persze gyorsabb volt megnyomni a resetet és újra betölteni, mint a lassú nem turbo-val szórakozni.

A turbo gyakorlati megoldás volt, a normális SAVE/LOAD elméleti. Mert ugye a földön nem volt az az idióta, aki 30 percet várt egy játék betöltésére.
(mérnöki szemmel nézve azért a turbo egy hatalmas nagy szar volt, mégis azt használtam mindenre)