( Charybdis | 2011. 11. 19., szo – 18:56 )

A % attól függ, hogy mennyire kompetitív az adott kulcsszó. Minél kevesebben optimalizálnak rá, annál nagyobb szerepe van az on-page SEO-nak, ezért nem lehet pontosan megmondani, hogy mekkora. De egy nagyon nehéz kulcsszónál akár 1-2%-ra is lemehet az on-page szerepe. Ez alatt azt értem, hogy az erőfeszítéseid 1-2%-át kell on-page SEO-ra fordítani, a maradék 98%-ot pedig az off-page SEO-ra, ha egy nagyon nehéz kulcsszóra akarsz jó helyen szerepelni.

A linkelt cikkben:

"Improved page segmentation. Search engines are getting smarter and there are many reasons to believe that even now they are applying page segmentation. Basically, page segmentation means that a page is divided into several separate parts (i.e. main content, menus, headers, footers, links sections, etc.) and these parts are treated as separate entries. At present, there is no way for a Web master to tell search engines how to segment a page but this is bound to change in HTML 5."

Ezt már most is használja a Google. Pl. ha a láblécben van egy link, az kevesebbet ér, mintha egy cikk közepében lenne, körülvéve szöveggel. Ugyanígy az oldalsávban lévő linkek (blogroll) is sokkal kevesebbet érnek. sőt az is számít, hogy mennyi szöveg veszi körül a linket.

Ezt a Google a HTML4-ből is megállapítja, a HTML5-tel ezt egyszerűbb lesz jelölni, ennyi. Ezért mondom, hogy szinte semmi szerepe a HTML5-nek a SEO-ban.

De egyébként sem fogja a Google készpénznek venni, hogy jól használod az új HTML5 elemeket. Pl. hiába teszel egy linket az article elembe, ha az valójában a láblécban vannak, ezzel nem vered át a Googlet.