( jakubovics | 2011. 10. 15., szo – 09:50 )

Engem hidegen hagy az időjárás. Téligumit csak akkor teszek fel ha Ausztriában már kötelező Nov. 1. - Ápr. 15. között. Mind a 2 féle gumival tudni kell vezetni minden körülmények között. Ez a téli-nyári gumi vita pont olyan mint a radiál és diagonál háború volt. A radiál gumi kanyarban "sodródik", a diagonál meg "megcsúszik". A téligumi méginkább "sodródik" mint a nyári, a nyári gumi meg inkább megcsúszik télen. A sodródó kormányzott kereket lehet korrigálni, a kormányzatlan hátsó kereket nem, ezért az autó megpördűl, ha rosszúl választod meg a sebességet és az ívet. Mi a jobb megpördűlni vagy megcsúszni? Egyik sem optimális, ezért vezetni kell tudni, nem a gumiban bízni. Fékezési teljesítményre mind a 2 guminak hoznia kell az előírt 5m/s2 lassúlást. Ha ez nem így lenne, akkor nem forgalmazhatnák a kereskedemben...

Véleményem szerint szerint kiemelkedő jelentőssége a téliguminak, főleg elindulásnál van (itt a legfontosabb a tapadás), de a rutinos vezetőnek nem okoz különösebb problémát "rosszabb" gumival sem elindulnia.

---
http://youtu.be/wzEahz7pa7k