Sokoban megoldó program.
A Sokoban azért érdekes, mert elég agyament megoldások kellenek, de az értelmes lépések száma általában kevés. Éppen ezért a brute force megoldás az esetek 50%-ában jó. Az őrült nagy pályák esetén képes elszállni a megoldási idő.
E - kezdőpont
D - gyémánt
B - bázispont ahová tolni kell
d - gyémánt és bázis egyszerre
X - fal
SPACE - szabad terület
A program 1 nap tologatás után született, mert rájöttem, hogy ennyi idő már elég lett volna a megíráshoz.
Működés:
- legelőször feltérképezi azokat a mezőket, ahová eljuthat a gyémánt (zsákutcák kiszűrése)
- utána ciklikusan kiszámolja a lehetséges lépéseket
- már kipróbált kombinációk eldobálása
- bizonyos értelmetlen felállások automatikus kiszűrése
Minthogy brute force, a legykevesebb lépésből álló megoldást fogja adni.