( mash | 2011. 01. 18., k – 21:14 )

A statisztika mindkét esetben friss. 1-2 napos.

Már leírtam, hogy nem akarom ismét elkezdeni ezt a vitát, de fejlesztőként nagyon nem mindegy, hogy melyik OS-en milyen OS-t használnak a felhasználók és milyen arányban. Minél kisebb a szórás annál jobb. Minél újabb az elterjedt verzió az adott OS platformon, annál jobb.

Hogy miért fontos a gyakori és gyors frissítés? Mondok egy konkrét példát. Mi Unity 3D-vel (nem keverendő a Cannonical Unity-jéval!) készítjük a multiplatform 3D játékainkat. A Samsung Galaxy S-en nem megy pár Unity 3D-s játék, mert a Samsung benne hagyott egy kernel bug-ot az Android 2.1-es implementációjában, amire nem nagyon sikerült még senkinek workaroundot találni, így azt kell mondani a Galaxy S tulajoknak, hogy frissítsenek Froyora. Csak hát ugye sokáig hiába mondtad, mert nem volt hivatalos frissítés, miközben a Google már a Gingerbreadet promózta. Hát ezért!

Senki nem veri a mellét és még utoljára, 1001-szer is elmondani, hogy iPhone 3G, iPad, Desire és Galaxy Tab tulajdonos és rájuk fejlesztő is vagyok, így össze tudom hasonlítani "első kézből" napi szinten a két platformot. Remek dolog az Android, nagyon szeretem, de több bosszantó hiányossága van, mint az iOS-nek. Akár fejlesztői, akár felhasználói szemüvegen keresztül nézem. Van, ami design szinten van elcseszve, van, amit a Google nem képes összerakni. Ugyanez igaz az Apple-re és de sokkal kevesebb és kisebb súlyú probléma van. Az ilyen bullshitet meg hagyjuk, mint az iOS óra bug, meg a régi 4.0-ás lassulás, vagy az SMS küldési bug az Androidon. Ez csak a vallási fanatikusoknak kapaszkodó. Amúgy meg láttam a smile-t a sor végén. ;)

Szerk.: viszont egy nagy piros pont a Google-nak a r5-ös NDK-ért! Végre megszűnik a Java-val történő bohóckodás a C/C++-ról történő portolás esetén.