( Hiena | 2010. 11. 13., szo - 11:07 )

Szvsz, az oldalakat két részre lehet csoportosítani.
1. Akiknek nincs szüksége SEO-ra.
2. Akinek szükségük van SEO-ra

Az első kategória az amelyik, folyamatosan friss, rendszerezett, releváns tartalommal látja el az olvasóit. Ha az olvasó azt kapja amit keres, akkor az oldal pozícióját az olvasók és követők termelik ki szép lassan. Ennek az ideje durván 1-1.5 év körül van.

A második kategória az amelyik nem rendelkezik ezen tartalommal. Itt aztán helye lesz a SEO bűvészkedésnek, csalicikkek gyártása blogokra, bérlinkeléseknek, taggelésnek, facebook likeoltatásnak, crawler tweetnek és társainak. Az eredmény kétséges, mert tényleg az első helyre listázzák az oldalt, de ezzel max. egyszeri klikkelést ér el az illető. És klikkelés és klikkelés között is különbség van. Egy dolog, hogy egyszer megnézi az oldalt a látogató, az is egy dolog, ha visszajár, és végül az is, hogy ezen látogató termel-e valós hasznot az oldalnak.
Amennyiben idegesítő az adott oldal, egy idő után, hiába lesz elöl a keresési találatban a olvasók nem klikkelnek rá, mert a legtöbb, aktív keresőt használó ember nem csak klikkel az elsőre, hanem kidobott linket/domaint is nézi. Jó példa erre az expert-exchange esete. Pár évvel ezelőtt, egy adott technikai kérdésre az első ötben volt a találatok közt, most jó esetben ha az első tízben van a linkje. Mi ennek az oka? Egyszerűen csak annyi, hogy prémium választ kínál az adott kérdésre. Emiatt az átlag user max. pár alkalommal klikkel az linkjükre, és onnantól kezdve inkább figyeli, hogy melyik oldalra mutat link.

Végül, a SEO hatásossága erősen túl van értékelve, mert egy megfelelően kivitelezett, hagyományos média kampánnyal sokkalta jobban el lehet elérni a látogatókat, és adott esetben ennek sokkal komolyabb visszahatása lehet az oldal keresőkben betöltött pozíciójában, mint mindenféle bűvészkedésnek.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "