Autó: kék és zöld fagyálló keveredhet?

Fórumok

Üdv! 2 liter 1:1 arányú fagyálló - víz keverékkel töltöttem fel a kocsit (ha jól rémlik, ez zöld volt), aztán pár nappal később ahogy kidobott némi felesleget, beöntöttem olyan 1 deci kéket. Okozhat-e ez problémákat? Hallani olyasmiket, hogy a kettő csomósodik, vagy valami ilyesmi. Aki tud valamit a dologról, kérem ne fogja magát vissza. Köszönöm!

szerk.: köszönöm mindenkinek a pontosítást és tanácsot (pl. zolti-nek aki külön emailt írt), ez a post remélhetőleg másoknak is hasznos lesz.
u.i.: persze félrenéztem, a mailt zolti küldte.
szerk2.: basszus, most esik le hogy nem voltam egyértelmű. Fagyálló keveréket raktam a hűtőfolyadék-rendszerbe! Szó sem volt ablakmosóról. :)

Hozzászólások

Te nem a szélvédőmosóról beszélsz ?! Az lehet kék vagy zöld. A kék a téli, a zöld a nyári keverék. Ha összeöntöd, akkor nem csomósodik, hanem leromlik a kék fagyállósága.

A fagyálló folyadék a hűtőbe megy, ha a szintjelzésig feltöltöd, akkor nem dob ki felesleget. Teljesen más anyag van benne, mint a szélvédőben és nem színezik kékre vagy zöldre.

A hűtőbe 5-7 liter megy a gk. típusától függően, a szélvédőmosó tartályába viszont 1-2 liter.

Nem, azért tudom a különbséget. Az is két liter volt, de azzal nincs gondom. :)
Úgy raktam be két litert, hogy a túlfolyó tartályból lefolyattam, és a helyére töltöttem be. Sajnos a leeresztő csapok nem működnek már a kocsimban.

********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu

pont hétvégén csináltam egy ilyen keverést, valami borzalom szín jött ki belőle, de működik, mivel nem számítok a kifogyásáig -19 fokra, ezért elégedett vagyok az eredménnyel :-)
ma reggelre lefagyott a mosoly a szélvédőmről, de az ablakmosó állta a hideget...

--
by Mikul@s

Én csak azt mondom, hogy a vízzel való keverést ne nagyon erőltesd....
Kb. 10 éve minden kocsi gépkönyvében is szerepel, hogy nem szabad vízzel higítani, mert korrodálódnak az alkatrészek, aztán itt-ott bedugol ("csomósodik".
Amennyiben aluminium blokkos autód van, akkor meg speciális fagyálló kell bele, ami aluminium motorblokkhoz van tervezve.

bocs, de nekem nem egyértelmű, amit írsz, szóval hűtőfolyadékot nem illik vízzel hígítani, de nem a korrodálódás a fő baj, hanem a vízben levő ásványi anyagok kiválnak és azok tömítik el a motort. Ezért kell desztillált vizet rakni bele, amit mostanában ioncserélt víznek hívnak.

A poszttal meg az a baj, hogy a hűtő az mostanában már minden autón túlnyomásos, tehát ha onnan ki tudott nyomni bármit is a motor, akkor annak a motornak/hűtőnek komoly baja van.

ablakmosót lehet vizezni.

A desztillált víz a víz gőzzé alakításával ill. a gőz visszahűtésével nyerhető. Az ioncserélt vízben a fordított ozmózis ( RO = Reverse Osmosis) Ozmózis akkor jön létre amikor elválasztunk két különböző koncentrációjú oldatot. Minél nagyobb az oldott anyagok koncentráció különbsége, annál nagyobb az ozmotikus nyomás. A fordított ozmózisnál az oldószer ( tiszta víz) áramlik külső nyomás hatására a féligáteresztő membránon keresztül a magasabb koncentrációjú oldatból (szennyezett víz) az alacsonyabb koncentrációjú oldat felé (tisztított víz).

http://www.nekkft.hu/vegyiparifogalomtar-hu.html

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."

Ennel kvantitativabb valaszra gondoltam :) Csak azert kerdeztem, mert valaki feljebb fontosnak tartotta megjegyezni, hogy a ketto nem ugyanaz. Az eljaras (desztillacio, ioncsere, forditott ozmozis stb.) nyilvan nem, de nem volt vilagos, hogy ennek van-e valami kovetkezmenye. (Pl. ha trehany modon regeneraljak a gyantat, akkor nem sok aniont/kationt fog cserelni).

Szerintem a vegeredmeny sem bar nem vagyok vegyesz, de anno azt tanitottak alt.isiben hogy a deszt viz lenyegeben a kemiailag tiszta viz h2o, mig az ioncsereltnel pedig a karbonat ionokat cserelik sora vizko miatt.Persze ettol mi izben nemhinnem hogy erzunk kulombseget bar nem probaltam:) azt tudom viszont hogy a fagyalonak edeskes ize van:)

Desztillált víz: lepárlással állítják elő (vagy akár többszöri desztillálással), a vizen kívül minimális mennyiségű oldott anyagot tartalmaz.
Az ioncserélt víznél nem arra hajtanak, hogy semmilyen oldott anyagot ne tartalmazzon, hanem, hogy olyan oldott anyagot (olyan ionokat) tartalmazzon, amelyek magasabb hőmérsékleten sem válnak ki csapadék (pl. vízkő) formájában (tehát pl. kalciumion nem nyerő, a vízkő kalciumkarbonát, de egy kis nátrium lehet).
A hűtőben ugye az a lényeg, hogy ne vízkövesedjen, ide jó az ioncserélt víz is, de pl. a vegyiparban marhára nem mindegy.

Ez egy régi autó (1993), a hűtőrendszere nem túlnyomásos, a tartály zárósapkája is kiegyenlítőszelepes plusz van egy fürdőkádak megoldásához hasonlatos túlfolyó lyuk, rajta egy cső. A korábbi mennyiséget a tartályból egy másik, hosszú csővel szívtam le (ahogy az akváriumokat szokták).
A 2 liter 1:1 arányú keveréket pedig desztillált vízből állítottam elő. Az én esetemben nehéz belőni a megfelelő mennyiséget, nem lehet rendesen kiengedni és feltölteni a rendszert (nem is tudom hogy mennyi hűtőfolyadék van a rendszerben(, így a megfelelő mennyiségű és arányú keveréket ezzel a módszerrel érem el:

- korábban sima desztillált vízzel volt feltöltve
- a túlfolyú tartályból leengedtem 2 liternyi mennyiséget
- megcsináltam koncentrátumból és desztillált vízből a 2 liter 1:1 arányú (-35 C) keveréket
- feltöltöttem csutkára
- mentem egy Kaposvár-Győr kört
- a túlfolyón kidobott mennyiséget pótoltam koncentrátummal (itt jött be a kérdés, hogy összeveszhet-e az egyik féle koncentrátum a másikkal)
- majd pedig megint használom egy ideig a kocsit hogy a keverék megfelelően átjárja a rendszert, és ha viszonylag homogén lesz az eloszlása a keringés miatt, beméretem a fagypontját egy benzinkúton, ha jó, akkor work done

********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu

A poszttal meg az a baj, hogy a hűtő az mostanában már minden autón túlnyomásos, tehát ha onnan ki tudott nyomni bármit is a motor, akkor annak a motornak/hűtőnek komoly baja van.

Eppen ezert van a rendszerben olyan elem ami a normal nyomas felett kienged ha estleg tultoltod a rendszert. Pl az utantolto lezarasanal.

Én a zöldre esküszöm, nekem az bevált :D

Nézd meg a két flakonon az összetevőket, ha hasonlóak akkor biztosan nem, de szerintem az összes azonos anyagok keveréke lehet, így nem tartom valószínűleg, hogy gond lehet vele. Soha nem hallottam volna, hogy jelentősége lenne vagy gond lett volna belőle, olajok esetén igen, de ennél.
Ha kell még utána tölteni akkor tölts inkább egy kis ioncserélt vizet.

Huhh van itt tévedés nem kevés... :)
Szóval nekem a téli szélvéddőmosóm kék színű és belemegy úgy 4-4,5 l ( ha vki. vicces kedvébe van, igenis jó tartájba tőltöm bele, amúgy egy honda civic-ről van szó). Ez általában gyárilag kevert, így -19C-ig biztosítják a fagyáspontot. Természetesen,ha ezt higítod, vagy hozzáöntöd a nyári szélvéddőfolyadékhoz, a fagyáspont növekszik, tehát szinte biztos, hogy -19C fog felett is bekásásodik. Én emiatt kinyomatom a kocsiból a nyárit és 0-ról felöntöm télivel.
Fagyálló: Akinek alublokkos a gépkocsi motorja, annak általában rózsaszín a fagyállófolyadék, ez kicsit drágább mint a sima mezei, de ez kell, hogy az alluminíum alkatrészekben ne tegyen kárt. Viszont láttam, már zöld színűt is, de az ára annak is az ára 1000ft/l felett volt. Ennek a keverése 1:1-hez akkor úgy -30 - -40 -ig bírja a strapát, viszont idővel veszít ebből ezért a kutakon meg lehet mérni és ha kell utánnaönteni. A sima fagyálló az sztem lehet, nagyjából bármilyen szinű, asszem rózsaszínt még nem láttam abból. Ebből adódik, hogy alu-hoz valót nem érdemes keverni nem alu-hoz valóval, mert akkor az egész értelmetlen. Előfordul, hogy a dobozon olvasható, hogy csapvízzel lehet keverni, az NEM IGAZ! legalábbis nálunk nem, németeknél biztosan megy, de itthon nem. Szóval csapvizet kerüljétek, deszti víz kell neki.

Egyszerubb ha leirod milyen autod van pontosan...vagy megnezed a leirasat..vagy ha ennyire nem megy szerviz.
Persze azis jarhato ut hogyha gyarilag hupilila volt benne akkor azzal tolcsd utan.

emlékszem, tavaly télen belefagyott a gépbe -5°C-on a -20°C-os ablakmosó from shell... :S

----------------------------------
feel the beat - it's everywhere!

A kéket és a zöldet keverheted egymással. A pirosat nem keverheted semmivel. A színezés elsösorban a rendszerfolyás detektálására van kitalálva.
Üdv Finnországból itt -32C a határ, én pirosat használok.

Hali! Mindenki innen Finnországból HUPozik? :-) Februárban itt Tampere környékén is volt -32 alatt vagy két hétig. Kedvencem, amikor hiába megy egész éjjel a motorblokkfűtés, a váltóban mégis bedermed az egész kulimász, és reggel két kézzel kell mozgatni a váltókart vagy negyed órán keresztül (ami menet közben elég zűrös). Szerencsére az én kocsimat minden évben februárban kell vizsgáztatni, akkor szépen ott beállítgatják az összes folyadék megfelelő fagyállóságát. Én nem is szeretek utántölteni, mert nem értek hozzá.... (Na jó, az ablakmosóba néha utántöltök, egyik télen szét is fagyott az egész, mert nem tettem bele elég fagyállót.)
Csaba

Update: csináltam egy kis tesztet, maradt kb fél liter olyan keverékem amit először öntöttem be és a másik színű koncentrátumból is, egy edényben csináltam egy hasonló arányú keveréket ezekből, aztán felforraltam a gázon, közben kevergettem és néztem hogy mit művel. Semmit.

********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu

A teszt látszólag jó lehet, de hosszótávon nem biztos a siker.
Két különböző fagyállóban más-más adalékok (inhibitor, polimerek, karboxil) lehetnek, amik nem látható módon reagálnak egymással, kémiai hatásuk van. Korrózió, gumi felületek megmarása, stb.
Szerintem ne keverd össze őket. Próbáld meg leereszteni az egész hűtővizet. Azért is ajánlatos lecserélni, mert a fagyállók futott km, vagy üzemidőre vannak előírva.

Most lemaradtam valamiről?! Tudtommal még mindig igaz: "fagyálló!=ablakmosó"

Most kicsit " gonosz " leszek :
Van az a pénz amiért olyan autót lehet venni, hogy utána nem kell "ilen hüle " kérdéseket feltenni :))
A régi Lada, Wartburg korszakban rémálom volt minden tél...
Most van egy 9 éves Seat Leonom, gyári hütőfolyadékkal utántöltés nélkül.
Lehet, hagy valaki valahol valamit nagyan elbaxott :))

Állatbarátokat keresek http://hup.hu/node/66090

Hát nem, tudom.. minden alkohol tartalmú folyadék az öregedéssel csak finomabb lesz :)))
Egyébként érdekelne, hogy egy zárt rendszerben lévő folyadék mitől is öregszik el és mennyi idő alatt ?
De van egy tippem,kb 90-105-120 ekm-terenként a vizpumpát illik cserélni, itt viszont akkor uj hütöfolyadék kerül az autóba, lehet hogy ezt is km-terre adják és nem évekre....

Állatbarátokat keresek http://hup.hu/node/66090

A glikol az egy dupla alkohoml molekula. Valóban mérgező, ha valaki mégis megissza, akkor az elsősegélyes eljárás pálinkát itatni az illetővel, mert az alkoholnak nagyobb az affinitása az alkohol dehidrogenáz enzimhez, mint a glikolnak. (A glikol mérgezés azért jön létre, mert az azt lebontó alkohol dehidrogenáz mérgező bomlástermékeket gyárt belőle.)
Csaba

Ha szijjas a motor es az hajtja a pumpat akkor igen illik akkor mikor a vezermuszijjat csereled, mert ha nem csereled es berag akkor ciki tud lenni ha elugrik.
Jol megkimelt auto lehet akkor ha 9 ev alatt meg nem kerult erre sor:> persze tudom itthon ennel oregebb autok is mindmind 120et futottak eddig:P

A Seat Leon gyári szerviz előirása szerint 120e Km a szij cseréje.
Az én autómban 105 eKm lesz és javasolják a szijcserét, biztos ami biztos alapon.
psc kollegának meg üzenem,hogy az autóm eddig márkaszervizben volt szervizelve
és eszem ágában sincs eladni, és a mai gazdasági helyzet következtében márkaszervizben sem szervizelni. Az autó elérte azt az évjáratot és km-ter amikor tök mindegy ki szervizeli, a lényeg az hogy rendesen meglegyen.
Ha kellett volna a hütőfolyadékot cserélni tutira megtteték volna már.

Állatbarátokat keresek http://hup.hu/node/66090

Azt ugye tudod, hogy a márkaszerviz garanciát vállal az ilyen javításokra, tehát ha valamiért szétszakad a motor a szíjcsere miatt, akkor gariban újjáépítik?

A márkaszerviz (legalábbis a nem lerablós fajta, vw csoporttal elég hátrányos helyzetű vagy:) ) csak a munkadíjban drágább, mint a maszek, az alkatrészeket ugyanonnan veszi mindkettő. Egy maszek elkér 3-4 ezer forintot rezsióradíjra, egy márkaszerviz meg 6-7-et. A szíjcsere motortípustól függően 2-3 óra, szóval kevesebb, mint egy 10-es a megtakarítás. Én ennyiért nem vinném sufniba. Vagyis másképp kell fogalmaznom: én ennyiért nem vittem sufniba, múlt héten kapott az enyém is új szíjakat meg pár egyéb dolgot. Hozzáteszem, én nagyon nem pártolom az utángyártott cuccokat.

A 105 ezer kilométeres parát én is vallom. SOKKAL olcsóbb elszenvedni azt a minimális veszteséget, ami a kicsivel korábbi csere miatt ér, mint felújítani a motort szíjszakadás után. Én tudom...

Arra készülj fel lélekben, hogy a motorok jelentős részénél a vezérműszíj hajtja a vízpumpát és illik a szíjjal együtt cserélni mindent, amihez a szíj kapcsolódik (görgőket, feszítőket) így a vízpumpát is. Ez mellbevágó árat is jelenthet néha...

A márkaszervizben csak gyárialaktrészeket raknak be, más mühelyekben tudsz választani eredeti vagy utángyártot között.
A márkaszervizben 105e km szerviz Seat Leon 140eft környéke, Seat Aróza Diesel 160 eFt.
Nos a sarkon a szervizben ezt 80-90eFt környékére mondták,számlásan,mindkét autónál.
Szivesen vinnén márkaszervizbe, de nemtudom már megfizetni a kiemeltenmagas óradijukat, és néhány alaktrész esetén lehet spórolni az utángyártott beszerelésével is.

Állatbarátokat keresek http://hup.hu/node/66090

Semmi értelmét nem látom márkaszervizbe vinni, ha nem szeretnél adott esetben 3x - 4x többet fizetni azért, hogy egy üvegszalonban várd meg a javítás végét.

Ismerősöm egy márkaszervizben dolgozik, tőle hallottam, hogy több olyan márkaszerviz létezik, ahol ki sem cserélik a megvásárolt alkatrészek egy részét.
Mondjuk olajat, és 5 év múlva hiába lóbálod a számlát, hogy szétment a motor..

(olyan, hogy "gyári" alkatrész nem létezik: az autógyárak is különböző beszállítóktól szereznek be alkatrészeket, ennek gyártója adott esetben még azonos típusú autónál is eltérhet. Ráadásul adott esetben jobb minőségű lehet a külön vásárolt, mint a gyárban beleépített)

Én nem fizettem 3x-4x annyit, igaz, elviszem a világ végére az autót (innen nézve:))
Az üvegszalont én is utálom, de meg szoktam kérdezni, hogy bemehetek-e a kocsival és ha nem, akkor vagy nem viszem oda, vagy az immo megoldja:) (van nem gyári immobilizer a kocsiban, mindig mondom, hogy nem gyári, amikor a szerelő elkéri a kulcsot, mindig jönnek a nagyarccal, hogy de ők értenek hozzá és mindig megáll az autó félúton a szalon meg a műhely között és mindig szégyen van. Olyankor kimegyek, beszólok, hogy én szóltam előre, beülök, megmutatom és akkor már nem mernek elzavarni. Azt is megmondom kerek perec, ha nem látom kicsorogni az olajat a kocsiból meg nem látom az új olajszűrőt, akkor már vittem is el az autót, velem ne szórakozzon, hogy az én számlámra írja rá azokat az alkatrészeket, amiket este belefusizik otthon a haver autójába.)

Nekem gyári alkatrész az, amin a konszernembléma rajta van. Van még a gyárival azonos minőségű, amikor a gyári katalógus megmondja, hogy melyik beszállítótól milyen rendelési számon lehet megrendelni ugyanazt, amit ők csak átmatricáznak, meg van az utángyártott, ami nem gyári, nem gyári beszállító terméke, hanem más, és az rendszerint gyengébb is.

"A márkaszervizben csak gyári alaktrészeket raknak be": nem igaz, van, amiből automatikusan utángyártottat raknának be, ha nem szólsz rájuk. Mondtam, te kiemelten hátrányos helyzetű vagy a vw csoportos autóddal... Nem tudom, hol élsz, de pl. a Porsche Pest szervizben a számlázásnál mindig az volt az érzésem, hogy szét kellene szedni a kocsit, hová építették be azt a sok aranyat, platinát, amit a számla végösszege sugall...

Nekem is most volt a nagyszervizem, előtte végigkérdeztem márkaszervizeket, szakszervizeket, több helyen is megmondták, honnan szerzik be az alkatrészt, kérdezzem őket, annyiért berakják. A munkadíjban valóban van különbség, de szerintem a munkában is, mert ezeket az agyonkomputerizált autókat már célműszerek meg célszerszámok nélkül nem lehet javítani.

Abban, hogy az utángyártott alkatrész spórolás-e, kétségeim vannak... Pl. egy utángyártott első fékbetét páron lehet spórolni kb. 15 ezer forintot anyagáron, meg utána másfél misi, ha nem állt meg az autó és lebontottad az elejét. Vagy lehetne spórolni az én autóm esetén olyan 120-140 ezer forintot, ha nem prémiummárkás, hanem másodmárkás gumit raknék rá. De akkor már 3x lecseréltem volna a kocsi elejét, ennyiszer jöttek ki elém úgy, hogy csak vészfékezéssel tudtam megállni.

"mert ezeket az agyonkomputerizált autókat már célműszerek meg célszerszámok nélkül nem lehet javítani."

A célszerszámokat, diagnosztikai műszereket meg lehet venni, nagyon sok kisebb műhelynek vagy maszek szerelőnek van normális felszerelése. Egy átlag időközi szervizeléshez (olajcsere, szűrőcserék) meg általában semmilyen komputeres ketyere nem kell. Kicsit túl van ez misztifikálva. VW-nél pl elérhető bárki számára minimális pénzért az erWin nevű rendszer, ahol az autó minden szervizeléséhez pontos gyári szerelési leírások vannak.

"Abban, hogy az utángyártott alkatrész spórolás-e, kétségeim vannak... Pl. egy utángyártott első fékbetét páron lehet spórolni kb. 15 ezer forintot anyagáron, meg utána másfél misi, ha nem állt meg az autó"

Nem mindig a gyári a legjobb, csak az a legdrágább. A gyári fékbetéteket is beszállítók gyártják. Magad is vehetsz pont ugyanolyan vagy jobb fékbetétet akár olcsóbban.

Az időszaki szervizhez hozzátartozik, hogy kiolvassák a motorvezérlő tartalmát, hogy van-e benne hibakód. Másrészt az én autóm mindenért szól, azért is, hogy kicserélték a helyzetjelző izzókat például, ami egy időszaki szerviz szerves része, de hibakódot generál, amit ki kell törölni.

Ezt csak a gyári műszerrel lehet, ami márkaszervizben és szakszervizben van, sufniban nem szokás.

"Az időszaki szervizhez hozzátartozik, hogy kiolvassák a motorvezérlő tartalmát, hogy van-e benne hibakód."

Ez igaz. 20e Ft egy OBD csatlakozós hibakód olvasó és törlő ketyere. Ilyenekkel szokták a kereskedők eltüntetni a computerből a korábbi légzsák nyílások hibakódjait, meg minden egyebet :( És a komolyabb eszközök sem olyan drágák (átlag autóvillamossági műhelyben vagy szervizben vannak ilyen műszerek, pláne ha valaki egy adott márka javítására szakosodik). Szóval ilyenje sem csak a márkaszerviznek van.

"Másrészt az én autóm mindenért szól, azért is, hogy kicserélték a helyzetjelző izzókat például, ami egy időszaki szerviz szerves része, de hibakódot generál, amit ki kell törölni."

Egy jó helyzetjelzőt miért kell cserélni időszakoson? Én akkor cseréltem mikor prüntyögött a computer és ékes német nyelven kiírta, hogy kiégett a bal első. Nem tudom generál-e hibakódot, de ha generál, akkor sincs semmi, csere után nem prüntyögött tovább :) Nekem még az is le van írva a gépkönyvbe, hogy a szerviz esedékesség kijelzését hogy kell nullázni olajcsere után (egy bill kombó a űszerfalon). Sokaknak ez is olyan misztikum, amit csak a márkaszerviz tud és csinálhat meg. A valóság meg az, hogy egy olaj és szűrő csere egy mai autón is pont úgy megy, mint 25 éve, bármilyen autószerelő megcsinálja fél óra alatt (vagy bátrabbak maguk is megtehetik).

Összességében én azt mondom, hogy márkaszervizbe addig kell vinni az autót, amíg ez a garancia feltétele, utána lehet keresni egy a márkaszervizzel egyenértékű, de olcsóbb -és adott esetben korrektebb- műhelyt, szerelőt (persze lehet valaki elégedett a márkaszervizzel is). Ez nem jelenti, hogy utána az autó már nem lesz megfelelően karbantartva.

Helyzetjelző: mert attól, hogy világít, még lehet rossz... az enyémben olyan szinten párolgott a wolfram, hogy ezüstszinű bevonatot képezett a búrán belülről és már nem jött ki belőle fény. De világított magának:) A cseréje áramkörszakadással jár, amit a fedcomp megjegyez.

A kocsik jelentős részében az obd csatlakozó nem szabványos. Pontosabban az obd2 által előírt dolgok szabványos helyen vannak benne, de van benne egy halom egyéb más dolog is, ami típusfüggő.

Ezt sehogy. Szervizben lelkiismeretes szerelő átnézi a kocsit, mielőtt kiadja, ekkor látta, hogy bár láthatóan világít a helyzetjelző, de a fénye nagyon kevés, ezért szétszedte, akkor látszott a párolgás eredménye, és kicserélte. Viszont azzal, hogy kivette az izzót, megszakította az áramkört és ezt már logolta a fedcomp.

Lüke autó millió dolgot logol... ha leveszed az ajtót, azért is szól, ha leveszed a lökhárítót, azért is, stb. stb. Egy pechesebb reggelen komoly filmet lejátszik az egérmozin, amíg végigsorolja, hogy mi baja én meg leokézom mind...

Nem minden célszerszámot, illetve eszközt, hozzáférést (pl. e-TIS) vehet meg bárki. A fékbetétről már leírtam a véleményemet, más cuccok is sok esetben ránézésre tényleg csak a matricában térnek el a "gyári"tól; normális minőségbiztosítási rendszert működtető cég a beszállítóitól is megköveteli, hogy legyen és ténylegesen működjön, azaz a beszállító kapuján csak olyan termék, alkatrész kerüljön ki hivatalosan, ami megfelel az elvárásoknak.

A gyári fékbetét 4 db + 2 féktárcsa csere 80 eft
a sarkimühelyben gyárival megegyező minőségben 40 eft
A különbség annyik köztük Budapesti viszonylatban hogy az egyik is elkopik és a másik sem bir ki többet. A Leonban 75e km-ter birtak ki az eredeti fékbetétek tárcsák.
De azt is elárulhatnád , hogy neked milyen utód van aminek az eleje csak másfél milla, mert gyanitom itt a többségnek a kétrendszám közti bármije sem ér ennyit :))

Állatbarátokat keresek http://hup.hu/node/66090

+1. Egy fényezett lökhárító cseréje sérülés esetén sacc/kb. 200E körül lehet (cserével), ha viszont egy erre szakosodott maszekhoz viszi az ember, akkor a sérülés kijavítása, lefújása sokkal olcsóbban jön ki -- csak ugye a márkaszervizek, pláne, ha a biztosító zsebére megy a dolog nem szeretnek olcsósítani...

75e Km az nagyon kevés, szerintem, mondjuk BP az egy külön műfaj. Nekem 83e Km-nél még a gyári tárcsák vannak és ránézésre még évekig bírni fogják, alig tapintható válluk van. A betétek nem tudom voltak-e már cserélve, de szerintem nem (használtan vettem, szervizkönyvébe nem szerepel korábbi fékbetét csere), de szerintem jövő nyárig még ezek is bőven jók lesznek (akkor esedékes egy nagyobb szerviz, ami nem márkaszervizben lesz elvégezve :)). Egyébként a fékbetét az olyan állat, hogy minél jobban fog, annál jobban kopik. A keményebb betét tartósabb, de nem fog annyira, mint a "puhább". Legalábbis nekem ez mondták a témában járatosabbak :)

Ez így van. Ezért szeretem a puhább betétet. Megállok vele ha akarok és nem szopósra kerekedett szájjal nézem, ahogy rohan felém a sárgánál bestoppolt szöszi corsa-jának a fara. :) ...ugyanakkor a puha betét nem eszi annyira a tárcsákat sem, tehát azok tovább lesznek jók, míg a kemény betétek hamar felvállasítják a tárcsákat és hamarabb meg is eszik azt. Ez amolyan tapasztalati tény.

Ha ugyanott is szerzik be, a márkaszervizekben durva árréssel adnak mindent tovább. Lásd 6-7000 Ft-os minőségi olajok (/liter), amiket boltban ~2500/literért megkapsz. A legtöbb márkaszervizben -nem csak vw- ugyanilyen szorzóval adják az alkatrészeket, fékfolyadékot, olajszűrőt, ablakmosót stb, és még megfejelik a magas munkadíjjal. Valamiből fenn kell tartani a puccos szervizt.
A minőségről is lehetne beszélni, csak olvasni kell autós fórumokat. Sokszor kiderül, hogy a szervizben minimálbéren tartott szerelő inkább megspórolja magának az olajat, meg a légszűrőt, de ki nem cserélik. Sógorom is járt így az opeljével, azóta nem viszi márkaszervizbe, olcsóbb és jobb szolgáltatást kap máshol. Egy korrekt kisebb műhelynek nem az az érdeke, hogy 1x jól lehúzzon, az alkatrészekre rárak max 10%-ot, meg korrekt munkadíjjal dolgozik.

Minden ilyet láttam már, amit te leírtál. Csak én nem nyugodtam bele, és kerestem olyat, ahol nem ilyenek.
Pl. vezérlés szet 120 rugó. Megkérdeztem Csergőéket (onnan veszi mindenki) meg unixékat, hogy nekem, utcáról beesve mennyi, megkérdeztem szakszervizeket, meg a márkaszervizemet, nem volt 3000 forint különbség, az árak között. Annyi, hogy én nem kaptam volna egy fillér kedvezményt sem, egy nagy mennyiségben vásárló szerviz meg esetleg kap 5-10% kedvezményt. De ez számomra mindegy, hogy valaki olyan kedvezményt kap, amit én nem tudok megszerezni. Azért a 3000 forintért meg inkább márkaszervizbe vittem a kocsit, mert ott van rendes felszerelés hozzá.

Hagy ismételjem magam: az én tapasztalataimban is olyan a márkaszervizek többsége, mint amit leírtál. De találtam olyat, amelyik nem (több év alatt sikerült:)) Meg ahol megismerték és megszokták már a heppjeimet (kocsival bemegyek a műhelybe, csak az nyúlhat hozzá, akit ismerek, félmunkát nem végzünk, ha valamit megbontottak, akkor ott mindent megjavítanak, gyárival, stb.)

Még annyit, hogy több márkaszervizt is láttam elkurvulni már... Hogy amikor oda kezdtem járni, jól dolgoztak, utána cserélődött egy-két szerelő, műhelyvezető, és akkor indult a maszekoláshoz a kavarás.

Én is jártam úgy egy kocsimmal, hogy márkaszervizben volt szervizelve, csináltak ilyen kedvezményes időszaki szerviz csomagot, hogy becsábítsák a tulajokat, ne vigyék sufniba a kocsit. A csomagban nem volt benne a pollenszűrő csere, nem is cserélték ki. Ezt még értettem. De nem is szóltak, hogy nem ártana néha kicserélni plusz pénzért, ezt már nem értettem.

Majd egyszer úgy történt meg a szervizelés, hogy alaposan a körmükre lett nézve, kiszedték a szűrőt, akkor nem a kocsit, az egész műhelyet ki kellett takarítani, akkora kosz jött ki a szekérből...

Többre válaszolok egyben:

- a hűtőfolyadékot nem szabad vízzel keverni! A motor hűtőfolyadékkal érintkező alkatrészei gumiból, alumíniumötvözetből, öntöttvasból, acélból, valamint rézből készülnek. Ezen anyagok többsége nagyon hajlamos a korrózióra. A hűtőfolyadékokba ennek kiküszöbölésésre, illetve a korrózió csökkentésére különböző korrózió ellen vdő anyagokat kevernek.
Amennyiben régebbi fajta, nem modern, készre kevert anyagot használunk, akkor a használati utasításban megadott módon kell a glikol alapú koncentrátumból, kizárólag desztiláűlt víz hozzáadásával elkészíteni a hűtőfolyadékot.

- Ezek a védőanyagok általában 1,5-2 évig fejtik ki a hatásukat. TEhát elsősorban nem a fagyállóképesség, illetve hőelvezető képesség csökkenése miatt kell (de ezek is közrejátsszanak) legalább 2 évente kicserélni a hűtőfolyadékot, hanem a korrózió elleni védőhatás csökkenése, megzűnése miatt.
Ezért van az, hogy az autógyártók - még lezárt hűtőrendszer esetén is - kétévenként javasolják a hűtőfolyadék cseréjét.

- Régi, kopottabb motor esetén kerülhet a hűtőfolyadékba olaj, vagy üzemanyag, egyéb kenőanyag is. Még ha csak minimális mennyiség is kerül bele, amit észre sem veszünk, habosodást okoz, ami drasztikusan csökkenti a hőelvezető képességet, így nem megfelelő hűtés miatt a motor is rongálódik.
Ezért is javasolt időnként "friss"-re cserélni a hűtőfolyadékot.

- Ne keverjünk össze különböző gyártmányú hűtőfolyadékokat!
Ez vonatkozik az utántöltésre is, mert a kémialilag nem összeférhető anyagok kiválhatnak és megváltoznak a hűtőfolyadék tulajdonságai.
Az ilyen kiválásból létrejöhet akár habzás, csomósodás is, ami csak tetézi a bajt.

Itt pedig le van szépen írva, hogy hogy kell a hűtőfolyadékot leengedni, és a rendszert feltölteni.:
http://www.fordfocus.hu/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=208

:D
Allitolag az ilyen arab meg torok munkasok rosszabbul dolgoznak mint a romanok.
Hondakkal is, amelyikeket angliaban lapatoljak ossze torok munkasok, rengeteg baj van, mint a japnban gyartott modellekben csk izzot kell cserelni 100-110 ezer km-enkent. (nem vicc, accordomban 100 ezernel egett ki az elso izzo...)

Nem nem nem.
Az a pocshosszabbitas, amikor valaki vesz egy M6-ot, mert az a menő, de nem is tud vezetni, folag hatso keréken 500 loerot.
Meg tankolni sincs penze, meg szervizelni, meg biztositast fizetni, meg 15.000 kilometerenkent uj gumikat venni 5-600 ezer Ft-ert, etc.etc., aztan eladja fel ev-egy ev mulva. Jellemzoen hasznalt autot veszenek egyebkent pocshisszabbitonak, mert az joval olcsobb, es este a dizsi elott ugysem kell megmutatni a forgalmit, csak a kulcso. :)

Ha valaki vesz egy jo kocsit, mert szereti, mert elvezi, van ra penze, a fenntartasra is, passziobol, hobbibol, az nem pocshosszabbitas.
Mas kerdes, hogy jarulekos nyeresegkent puncimagneskent is mukodik, illetve ha eleg draga es kirivo az auto, akkor arra is jo, hogy az M6-tal hosszabbitott peniszeket csak a puszta megjelenitesevel leroviditi, de hat istenem, ez a mai tarsadalom baja...:)

van egy cég, ahol bérelni lehet ilyen autókat, nem olyan nagyon elvadult összegekért.
aki életében egyszer nem szeretne ilyet kipróbálni pasi létére, az kasztráltassa magát, agyilag már úgyis megtörtént:)))

Egy régi katonai repülőtér kifutópályáján szakképzett instruktorral az anyósülésen meg lehet küldeni ilyen autókat. Szerintem nagy élmény, mondjuk te a Fruzsiba nem ülnél többet vidáman:)

Annyival nem vagyok öregebb nálad, hogy csókolommal köszönj, de az ifjú barát kifejezés sántít kicsit...

Volt szerencsém néhány izmosabb (meg jóval nagyobb) verdához, ha ez boldoggá tesz, a mindennapi városi forgalomban nagyjából nulla pluszt adnak (Jó, mondjuk a reggeli budapesti forgalomban nyugodtabban vennék részt mondjuk egy Urallal csapatva...). Autópályán sem szokásom kitaposni a lökhárítót -- ugyanis én oda akarok érni, ahova elindultam, nem pedig máshova, másfajta járművel. Az ilyen "nyomdagáztwazze" dologból igenis ki lehet nőni -- nekem sokkal inkább bejön mondjuk egy 45-50 kilis kényelmes teljesítménytúra, úgy 10-12 óra alatt. (Sacc/kb. mennyivel?)

Jó, de itt mot nem Uralról meg Zilekről volt szó, hanem sportkocsikról....
Valóban ki lehet nőni ilyen dolgokból, de azért az megint más dolog, ha olyan az autó, hogy 200-ról gyorsítva érzed, hogy folyik hátra az arcod.... :)))
Amúgy autópályán nem feltétlen a gyordhajtás a veszélyes, hanem a figyelmetlenség, meg az, hogy sokan hajlamosak veszélyesen köüzelkedni.
Ha van forgalom a pályán, én sem tologatok le senkit, ha elengednek, elmegyek, de ésszel, nem veszélyezetve senkit, fokozttan figyelve a többi autósra és a hülyeségeikre.
Viszont ha üres a pálya, akkor szoktam menni 250-270-ekkel is, ha látom, hogy a távolban van más jármű, leveszem a lábam a gázról, figyelek, hogy a másik mit csinál, kijön, nem jön, előz, lassít, etc.etc.
LEhet úgyis gyorshajtani, hogy igazából nem veszélyeztetsz senkit.
Az meg nem mindegy, hogy egy Siófok-Letenye 1,óra 30 perc, vagy 40 perc...
Persze a lökhárítóra akaszkodó, másokat veszélyeztető barmokat én is elitélem, az tényleg veszélyes.
De a 100-zal a belsőben tötymörgő suzukis tata/mama is....

Nem, nem lehet:) az ural meg a zil vén ágybavizelős koromban is tetszeni fog, a john deere traktorral meg kombájnnal egyetemben, ugyanígy az sti meg az evo47 is :))

Én sokat járok az m3-ason, ha nincs forgalom, 130-as tempomattal 1 óra 40-45 perc Pest határa-Debrecen határa. Ha gyorshajtanék, akkor lenne 1 óra 25-30 perc. Ha padlóznék, meglenne egy órán belül is. Csak az egyik esetben 7-8 liter/100km, a másikban meg lehet, nem lenne elég egy tank benzin (22-25 liter/100km) meg legalább 5 pár 50 méteres gumicsík itt-ott:)

Nekem nem éri meg.

No meg a D4K is egy masszív és nagyszerű masina... Dér Jani elmehet a pékbe mellette :-))

Az autópályával kapcsolatban +1: 7,5-7,8l/100km, ha 130-140 között van a teteje, sajnos volt, hogy rohanni kellett a kórházba, és 140 alatt nem nagyon toltam, akkor 9l fülött hörpötyölt be Fruzsi, ráadásul agyilag is sokkal fárasztóbb. Nem nagyon Nagyon nem éri meg...

A fogyasztás valóban jóval nagyobb. De ezt mindenki mérlegeli, kinek megéri, kinek nem
Az agyilag sokkal fárasztóbbhoz annyit, hogy ebbe bejátszik az is, hogy ki mihez szokik hozzá.
Valóban sokkal jobban kell figyelni nagyobb sebességnél, e ha valaki megszokja, akkor különösebb lefáradás nélkül meg tudja csinálni hosszú távon is. Arra kell figyelni, hogy ha fáradt az ember, akkor lassabban kell menni, mert lanakd a figyelem.
Ez amugy sokban múlik a kocsin is, van olyan autó, amiben a 200-at érzed olyannak, mint másban a 120-130-at....
Én úgy vagyok amugy vele, hogy a 130-at nagyon mentális tehernek érzem, 180-200-as utazó pont kellemes, kényelmes számomra, és figyleni is tudok, ott vagyok agyilag rendben. Persze ehhez az is kell, hogy nem megyek aggresszíven, tehát a potenciális veszélyhelyzetek lehetősége eleve jóval kissebb.
Elég sokat kocsikázok egyébként, évi 50-60 ezer km-t, 90%-ban városon kívűl, sokat autópályán. Mai napon pl. 1000+ km-et menten (Siófok-Bp-Szolnok-Békéscsaba-Szeghalom-Kecskemét-Bp-Siófok). Szeghalom-Kecskemét-Siófok útvonalat hazafelé, ami kb. 330 km, kb. 50%-ban országút kamionokkal tele, megjártam pict kevesebb mint 3 óra alatt. Ehhez tolni kellett neki, fél órája értem haza, ha országúton 80-90-nel, meg a pályákon 130-cal mentem volna, még csak valahol Dabas környékén járnék kb...

Kicsit felhuztam magamat rajtad kedves psc. Hogy egyes emberek miert hiszik magukat termeszet felettinek csak azert mert jol megy nekik anyagilag? Ismered a mondast: "addig jar a korso a kutra amig el nem torik"? Tudod egyszer mindenkinel beut a menyko.

Nehany video Neked, illetve a hozzad hasonlo pocshosszabitoknak:
http://www.youtube.com/watch?v=Vv5jUHwdaiI
http://www.youtube.com/watch?v=AtRm9vg8mxY

Fel kellene eleveniteni a fizika oran tanultakat. Tudod 1/2m*v^2. Itt egy tablazat http://www.movit.de/rahmen/stoptbl.htm kulonbozo autok 100-0 fekutjarol. Az ertekek kb 30-44 meter korul alakulnak. Ez a szuperjo auto reszere ~22% elony. Hazi feladat kiszamolni, hogy az 1/2m*v^2 fuggveny mekkora sebesseg valtozas mellett produkal 22% -os energia novekedest (jo legyunk nagy lekuek, azmolj 50% -kal). Ezutan kiszamolhato, hogy mennyivel mehetsz 130 -felett, hogy a csodas hi-tech alkatreszekkel szerelt autod ugyan ugy alljon meg mint a szerial.

Pocshosszabitasrol meg annyit, hogy a sok f..sz odaig eljut, hogy megvegye az eros autot, de gondolkodni azt mar nem tud. Tessek zart palyan szaguldozni!

Ki mondta, hogy természetfelettinek hiszem magam?!
Mindössze figyelek a vezetésre, ez minden.
Lehet menni 200-zal is úgy, hogy biztonságos, és másokra, önmagadra nem veszélyes, és lehet menni 90-100-zal is ön- és közveszélyesen.
A 300 az már tényleg durva, ott olyan gyorsan történik minden, hogy nagyon trained pilótának kell lenni - úgy látod, hogy kilométerekre szabad a pálya, ott a távolban van valami, lenézel egy tört sec-re a műszerfalra, visszanézel, és már hopp, ott is vagy azok mögött, akikek az előbb kilométerekre a távolban láttál...
De a 200 az még bőven kezelhető (annyi a titka a dolognak, hogy előbb kell fékezni, belekalkulálva a hosszabb féktávot, jóval előbbre kell figyleni, ha valahol messzebb már van pl. egy autó, akkor már le kell venni a lábad a gázról, hogy mire odaérsz, már 130-vcal menj, stb.stb. Meg lehet oldani biztonságosan.)
A pocshosszabbito dumát meg valoszinuleg az irigyseg mondatja veled is, bar azt sem tudod, hogy ki vagyok, mi vagyok, milyen kocsirol van szo, mit dolgozom, mennyit dolgozom, mióta dolgozom, na ez viszont szánalmas.

(Többek között) Az a baj a 200-al, meg a 150-nel főúton, hogy a szemből jövő, aki belefog egy előzésbe, úgy kalkulál, hogy te 90-nel, netán 100-az mész, holott valójában másfél-kétszeresével. Aztán amikor már annyira csökkent a távolság, hogy egyértelműen látszik (neki az, hogy te gyorsabban mész a vártnál, neked meg az, hogy ő lassabban fejezi be a manővert a vártnál) a gond, addigra már veszélyhelyzetet csináltál, s mindekettőtöknek az átlagosnál jobban észnél kell lenni, hogy rendben lekezeljétek. Általában sikerül, s úgy érzed, hogy ez így normális, pedig már rég nem.

Szamolgass kicsit es ra fogsz jonni, hogy amirol Te azt hiszed figyeles kerdese kurvara nem az.
Egy kerdes vezetestechnikai treningrol:
30 -as tabla mellett 50 -nel mesz. Mekkora sebesseggel fogod elutni azt az embert, aki olyan meszire lep eled, hogy 30 -rol meg pont megallnal?

Kicsit szamolgass! Az erzeseid hazudnak, a szamok nem!

Pedig figyelés kérdése.
Vagy ha 13-cal megyek a pályán, akkor már nem is kell figyelni? Ez nettó hülyeség.
Avval tisztában kell lenni, hogy mások 130-ra vannak berendezkedve (persze sokan a 130-cal haladó kocsi elé is index, tükörbenézés nélkül kivágnak, az ilyenekkel számolni kell, akár 130-cal, akár 200-zal mész), és ennek megfelelően változtatni a figyelem mértékét, az előre nézés, előre gondolkodás mértékét.

"30 -as tabla mellett 50 -nel mesz. Mekkora sebesseggel fogod elutni azt az embert, aki olyan meszire lep eled, hogy 30 -rol meg pont megallnal?"
Ez így teljesen, nincs értelme ilyenekt számolgatni, hacsak nem fizikai érettségi példafeladatként.
Az az ember leléphet akár 50-es táblánál is, leléphet 30-as táblánál is úgy, hogy 30-cal sem tudsz megállni, stb.stb. sőt, átszaladhat az autópáylán is akár.
Baromság.
Vagy netán a 30-as tábla azért van kirakva, met attól pont x méterre fognak lelépni az emberek, és 30-cal éppen megálsz, 31-gyel már nem?!
Viszont ha látod, hogy emberek, gyerekek vannak az út mellett, lelépkednek, etc.etc., tehát figyelsz, akkor felkészülsz erre, eleve leveszed a lábad a gázról, ha kell fékezel, vagy kikerülöd.
Igenis csak körültekintés, figyelem kérdése az egész.
Ilyen hülye példákat meg lehet mondani ezret, semmi értelmük sincs.

De figyelj, azért nem érthető, hogy miről beszél, mert ha abban az esetben nem száguldozik az illető lakó-pihenő övezetben (ami szerintem is elitélendő, első a biztonság!), hanem megy mondjuk 20-szal, de a macska meg közvetlen a kerék alá ugrik, akkor most mi van?!

Ezért értelmetlen ilyen mondani, hogy a 30-as táblánál 50-nel menve pont elütsz valakit/valamit, mikor 30-cal menve még épp megálltál volna... De 15 méterrel közelebb lép le, akkor arról a pontról már 30-cal is elütöd.
Meg honnan számítjuk az x métert? Stb.? Stb.? Stb.?

Szóval érted. Így ebben a formában ilyeneket számogatni hülyeség.

psc, mindenkinek igaza van :)
Sőt annak is aki tilalálta a relativ gyorshajtás fogalmát,
mész jeges/havas/vizes uton, megcsúszol oszt van mire hivatkozva a rendőrnek megbüntetnie..
Inkább üljünk le egy láda sör mellett beszélgetni, annak van értelme meg eredménye is :))
http://elütöttek.hu/

Azért nem érthető, miről beszélsz, mert a magyar közlekedési morál mellett lehetetlen 200-zal menni a pályán. Hiába téped-szaggatod az autódat, az átlagod nem lesz sokkal jobb, mert mindig elédáll valami volánképtelen.

Így azután előfordulhat, hogy egy hosszabb távon te mész 200-zal, amikor lehet, meg ha elédálltak, satuzol egyet, én meg megyek szabályos tempóval tempomattal, és nagyon minimális előnnyel érsz oda, vagy ha a városi bevezetőkön tudok egy jobb kerülőt, akkor hiába jöttél, mint akit kerget a nato légierő, én érek oda hamarabb.

200-zal akkor lenne érdemes menni, ha tudnál menni 200-as ÁTLAGOT. De azt itthon nem lehet. Akkor meg minek?

Megnéztem a linkelt videóidat.
Mindkettő arról szól, hogy felelőtlenül, körültetkintés nélkül, lakott területen száguldoznak benne a barmok.

Illetve az első videón a piros terepjárós nő elkövette azt a baromságot, hogy úgy állt a kereszteződés előtt, hogy nem nyomta a fékpedált, pláne, hogy láttta, hogy előtte vannak gyerekek. Isten igazából ott 50%-ban ő volt a hibás emiatt, rendkívül felelötlen dolog volt, legalább annyira, mint az integra-s fickó kanyar előtt, lakott területen való száguldozása. Mi van, ha a piros terepjáró magától rágurul a gyerekekre, mert van egy kis leejtő?!
Alapszabály, hogy a féket nyomva állunk, stop-táblánál is, elsőbbségadás-táblánál is, piros lámpánál is.
Velem is megesett olyan (pesten), hogy állok a pirosnál, erre hátulról fékcsikorgás (tükörben már láttam előtte, hogy ebből gond lesz, túl gyorsan jön, de elöre nem mehettem, ugyanis keresztbe mentek előttem az autók 2x4 sávon, inkább felkészültem az ütközésre...), belémjön. Még jó, hogy nyomtam a féket, különben betolt volna a hungária körútra a 60-nal döngető kamionok elé keresztbe. Így meg csak ki kellett cserélni a hátsó lökhárítót, aztán jólvan, semmi baj nem történt.

A második videóban meg életszerűtlen, hogy visszarántja a kormányt a faszi, ilyen esetben simán elb@ssza a kutyát, és nincs baj.
Ezen kívül filmes trükkről van szó, ugyanis ha oldalról ráhúzza a kormányt, attól nem fog a levegőbe kerülni, átpördülni, hanem neki összetörik az oldala, a másiknak meg az eleje.
(Megjegyzem, hasonló eset velem is előfordult: este M0-s, 90-100-zal al külső sávban csordogáltam, mögöttem is autók, mellettem a 120-szal menök konvojban előztek. Egyszer csak megjelent egy közepes testű kutya féktávon belül. Egy pillanat alatt el kellett dönteni: a) elbaszom, majd később biztonságosan félreállok, mindenki megy tovább, senki sem sérül meg. b.) besatuzok, a szorosan mögöttem jövők belémjönnek, baleset, sérülés, stb.stb, ráadásul nem biztos, hogy meg tudok állni a kutyáig c.) megpróbálom kikerülni oly módon, hogy két, a belsőben haladó mocsi közé bevágok, evvel potenciális balesetet előidézve. Természetesen az a) lehetőség lett belőle, a kutyát elütöttem, mindenki ment tovább, a kutya is elszaladt (!), be az erdőbe, a kocsiban keletkezett egy 120 ezer Ft-os kár, kijavíttattam, mentem tovább, senki sem sérült meg.)

Szoval igen, ez a két videó is bemutatta, hogy a balesetek, halálesetek a felelőtlenség, hanyagság, figyelmetlenség miatt vannak,
illetve amiatt, hogy néhány barom hajlamos túlvállalni magát, gyorsabban megy, mint ahogy ő is érzi, hogy biztonságos, elkezd előzni úgy, hogy nem 100%-ig biztos a kimenetelében, lakott területen jaszkarizik, etc.etc.

Jól belátható, lakott területen kívüli útszakaszon lehet haladni, persze ott nem 200-zal, de útminőségtől, viszonyoktól függően 100 fölött,
nem tömött, jól belátható autópályán, szabad belső sáv és szellős külső esetén akár 200-as utazó is biztonságos. Persze kell figyelni, hogy nem-e akar valaki sávot váltva bejönni a belsőbe, de erre ugyanúgy figyelni kell 130 esetén is, csak míg ott egy-két kocsival figyelsz előlre, 200-nál 3-4 kocsinyival.

"Alapszabály, hogy a féket nyomva állunk, stop-táblánál is, elsőbbségadás-táblánál is, piros lámpánál is." Erre az örökbecsű kétszavassal tudok reagálni: Lósz@rt mama! Aki ezt mondta neked, az adja vissza a jogsiját, meg ha van, azzal együtt az oktatói papírját. A megoldást úgy hívják, hogy kézifék... Agylobbot tudok kapni, amikor előttem áll, és tapossa álló helyben a féket, én meg nem tudom, hova, merre nézzek, hogy ne égesse ki a szememet a féklámpája a baromarcúnak...

Túlzás volt picit, de javaslom, állj esőben, 8-10 óra monitorbámulás után meg egy ilyen barom mögött, és próbáld ki (opeles vén trottynak elnézem, hogy elkezd kiosztani :-))

Aki nem tud kézifékből indulni, az adja vissza a jogsiját. (Elolvastam: a folyamatos pedáltaposás bukással kéne, hogy járjon...)

Számomra ez értelmezhetetlen kérdés. Én úgy szoktam nézni, hogy mondjuk éves szinten összesen mi merre mennyi, igyekszem fejbentartani közben, hogy a vezetési szokásaim változtak-e vagy sem. Ha tudom, hogy alkalmazottként asztal mellett ülős melóm volt folyamatosan, akkor az összehasonlítható eredményt hoz, hosszú távon figyelve az átlagfogyasztást. Hogy városban mennyi? ki tudja és számít-e? dugóban mennyi? ha este járok haza az üres utcákon, akkor mennyi? ha átlagos körúti dugóban megyek, akkor mennyi? nekem ez értelmetlen kérdés.

A városi fogyasztás egyébként is a kocsi tömegétől függ jobban, nem csak a motortól.

A pöcshosszabbító szeretné uralni a környezetét, a hosszú pöcsét mutogató pedig elhiszi, hogy uralja a környezetét. Hogy ez mennyire sikerül nekik a közutakon, arról újságokban, hírportálokon és egyéb helyeken olvashatunk. Persze, tudom, ők nem olyanok, mint te, psc, mert te nagyon tudsz és nagyon figyelsz is, és soha nem hibázol, és minden rossz elkerül (még a halál is időpontot kér tőled, nem ám csak úgy akármikor meglátogat). Boldog és balesetmentes közlekedést kívánok!

:)

Azért azt is számítsd hozzá, hogy egy nagyobb motorú autóhoz hozzátervezik a kocsi többi darabját is, így akkor is jobb közlekedni vele, ha betartod a szabályokat. Rendesebb fék, jobb abs, merevebb kasztni, jobb lengéscsillapítás, jobb úttartás, nagyobb kanyarstabilitás.

Egy csomót segíthet neked az autó, ha nem agyatlan módon tapostad ki a belét, és mégis beütött a krach (például a tükröt csak sminkelésre használók vagy más miatt). Ha agyatlanul mentél, akkor minden autó megöl, a nagyobb lehet, hamarabb és jobban.

Most a szabályok be nem tartásáról volt szó. Az emberi tényező mindenütt ott van. Az ember olykor hibázik, pedig mindent megtett, hogy a lehető legjobbat hozza ki a körülményekből. Amikor valakit felismerhetetlenül és holtan szednek ki az autóból, egyformán szomorú, akár Trabantról, akár Maseratiról van szó. Még szomorúbb, amikor olyan sérül/hal meg, aki a szabályok szerint játszott, de jött valaki, aki túl jó ahhoz, hogy betartsa a szabályokat.

:)

Igazán az ilyeneket pályán (versenypálya) lehet kipróbálni, pl. hungaroring.
Na ott kiderül, hogy ki mit tud, és hogy csak a pöcsét hosszabbítja-e az olasz/német/amerikai sportkocsi, vagy tényleg tud menni rendes köridőt. :)
De ha bérelsz, akkor úgysem engedik megküldeni, reptéren se, hungaroringen meg pláne nem, ebben biztos lehetsz, nem fedezné a költségeket a bérleti díj.
(Pálya után 4 új gumi, új fékbetétek, meg két tank (200 liter kb.) benzin egy napra.)

az viszont jó, ha engedték.
van egy oldal, ahol ferrari F430-cal lehet meni, valami egy óra 30kHUF azt hiszem, azokról úgy hallottam, hogy nem engedik azt sem, hogy 4 ezer fölé elforgasd (pedig 5 ezernél kezdődik a móka, 7 ezernél pedig elszabadul a pokol...).
Bár mondjuk ha olyan ül be, aki még életében nem vezetett hátsókerekes erős autót, jobb is.

Hát én nem értek hozzá, nagypapinak 0,8-as vagy milyen kocsija van (Tico), több mint 10 éve vezeti, és még csak esedékességi szerviz miatt volt bent, semmi másért.
Jó, a Tescoba-orvoshoz-stb. járás az kíméli a kocsit. :)

********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu

:-) Nekem volt, de nem klasszikus kopás, hanem hengerfejtömítés ment ki.
Olajos volt a hűtőfolyadék, igen igen fehér és sok a kipufogó gáz, az olaj meg habos (vagyis vizes).

Autószerelő: Ez haver vizet fogyasztott, benzin volt a kenése, olaj meg nyomokban volt a motorban.
(F astra 1.4 16v EchoTec 12 évesen)

Igen, ilyen van, csak igazabol nem sok koze van a motor korahoz, inkabb csak statisztikai, a kopasokhoz meg plane. Es ilyenkor a legkisebb gond, hogy a hutofolyadek habosodasa miatt romlik a hoelvezeto kepessege szerintem, ahogy irad is.
Van meg par variacio a temara, megreped a hengerfej, volt mar nedves perselyes motornal repedt perselyhez szerencsem..
Csak amit PSC irt, arra nem tudok szitut meg..