A vállalat elmondása szerint az alkalmazottak mindent megtesznek, hogy az adatokat valahogy visszaállítsák, de - mint az a bejelentésben olvasható -, erre nagyon kevés esélyt látnak.
A T-Mobile felhasználói fórumában olvasható felhívásban az elnézéskérés mellett az olvasható, hogy az ügyfelek ne reset-eljék le készülékeiket, ne vegyék ki az akkumulátort és ne hagyják a készülékeiket lemerülni, mert akkor minden, a készüléken tárolt személyes adatuk elveszik.
(A hiptop3.com szerint nem szerver hiba történt, hanem egy külsős cég állt neki bővíteni a SAN-t, de az nem sikerült és a Microsoft/Danger-nek nem volt backup-ja.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
ezt hívják úgy, hogy nomen est omen? dangerous... azért a valós okokra kíváncsi lennék, mert kissé furcsa,hogy egy ekkora biznisz képviselői bevállalják azt, hogy buktáznak egy ilyet. (elvégre csak mentettek néha, nem?) nem vagyok paranoid, csak kíváncsi: biztos, hogy elvesztek azok az adatok?
--
xterm
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó is az a SAN! Ha elszáll, minden megy a levesbe.
Jobb helyeken azért van tükre avagy szalagos mentés róla.
Másrészt q kíváncsi lennék milyen brand volt a cucc. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha elolvastad mindegyik linket, akkor találhattál rá utalást.
(Ha nem olvastad el, akkor: Hitachi az utalás)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elolvastam, de direktben nem írták (csak azt hogy meghívták a Hitachit egy adatvesztés partyra).
Másrészt meg, soha ne tételezz fel semmit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a Hitachi emberei voltak, akkor mennyi az esély arra, hogy EMC-hez, HP-hez vagy IBM-hez hívták őket? Zéró.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Soha ne tételezz fel semmit."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
HP emberei, HP eszközhöz (sima hpux, tükrözött rendszerdiszk, a döglődőt kellett volna cserélni) nyúltak hozzá, aminek a vége újratelepítés, meg egy csodásan megfogalmazott post mortem jelentés lett... Úgyhogy tényleg nem szabad feltételezni semmit :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja értem. Te hivatalos sajtóbejelentést akarsz XY cégtől, amikor azt mondod, hogy "kíváncsi lennék milyen brand volt a cucc". Hát ilyet nem hiszem, hogy fogsz kapni.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ferdítesz, nem akartam és semmilyen sajtóbejelentést.
Valszeg Hitachi volt.
Én meg valszeg jófej vagyok, aztán a végén kiderül, hogy mégsem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nem volt backup".
Milliós pénzforgalom alatti hozzáértő vállalkozás is készít backupot. Mennyire hihető ez így?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gondolom meglevo infrastrukturat vettek at, es lehet, hogy epp most akartak megcsinalni a backupot :p
--
When in doubt, use brute force.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Emlekezz csak a vilag legnagyobb repulogep-szimulator oldalara. 20 ev adatai vesztek el egy hackertamadas soran.
----------------------
while (!sleep) sheep++;
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez miért olyan nagy baj? Persze, gáz az ilyen, de backup adatról van szó, elvileg a telefonokon megvan még minden, miért is tűnne el onnan? Ha az ember reseteli a telefont, akkor értem, de lemerüléskor miért törlődne?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mert az okostelefonok igy mukodnek a technologiabol adodoan :-)
ROM es RAM van bennuk csak, es mivel ROM read only, kizarasos alapon a memoriaban tarol minden mast
de valaki majd megmondja reszletesebben, aki tenyleg ert is hozza
--
When in doubt, use brute force.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezerszer merült már le a HTCm és sose vesztettem adatot, max a megnyitottakat
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Újakban már flashra menti a dolgokat. Régebben tényleg felejtettek a kütyük.
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
erdekesseg keppen megjegyzem, hogy mar 2002 tajan a sharp zaurus openzaurus rom-mal tudott "rom"-ba (beepitett flashbe) menteni es nem feltetlenul kellett ramdisk, tobbek kozott mert jffs2 volt a belso flash filerendszere.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ez miért olyan nagy baj?"
Ha jól értem, a kérdésed az, hogy egy világcégnél miért baj az, hogy adatot veszítettek?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olyan adatot, ami backup, tehát már megvan az ügyfeleknél. Ez max azt a <<1% embert érinti, akinek épp akkor megy tönkre a telefonja és kellene a backup, nem? Mondom, gáznak gáz, csak nem annyira.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az enterspájz szolgáltatásnak pont ez a lényege, hogy ilyen 1%-ok sincsenek megengedve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mondod komolyan, hogy szerinted az nem olyan nagy baj, hogy egy vállalatra rábízol valamilyen adatot és az elveszik hanyagságból, akkor az nem probléma.. Hogy az adat milyen természetű, az a hiba szempontjából tök mindegy. A probléma nem az, hogy hiba csúszott be. Ez bárkivel előfordul. A probléma ott van, hogy ha kiderül, hogy nincs működő backup, az kemény szakmai hiba. Ilyen hibát világcég és semelyik szolgáltató sem engedhet meg magának.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a danger azert nem vilagceg szerintem :)
--
When in doubt, use brute force.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Microsoft a tulajdonos. A Danger nevet kb. olyan megfontolásból hagyták meg, mint a HP a Compaq-ot egyes termékein. Jól hangzik az azt a nevet ismerőknek.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel a blamával együtt viszont... tényleg nomen est omen...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha nem lenne vilagos: az infrastrukturat a danger epitette ki, nem mas, ok hibaztak a tervezesnel
mi nem ertheto ezen?
--
When in doubt, use brute force.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És? Azóta egy nem létező cég üzemelteti, vagy a Microsoft tulajdonában levő vállalat? Te elmész rendszergazdának, átveszel egy ócska rendszert, az egy év után a megdöglik, akkor azt fogod mondani, hogy hát ezt nem te csináltad?
Azt fogják kérdezni, hogy ok, hogy disznóól volt, de te mit csináltál az elmúlt évben azért, hogy jobb legyen? Ja, hogy még egy backup-ot sem?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bennevolt a munkakori leirasomban vagy kaptam rola utasitast? ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ezt a kerdest felteszed, mar reg veged van ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilvan senki nem fog neked Revai nagy lexikonaval vetekedo meretu munkakori leirast irni. Altalaban nagy es kodos altalanossagok vannak benne, es egy ilyenert peldaul be sem kell menned a munkakonyvedert. Utanadvagjak.
--
()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha üzemeltető technikus, akkor takarózhat azzal, hogy nem lett munkautasításként kiadva (kottával együtt), hogy x-nek az y feladatot z időnként meg kell csinálnia. Ha mérnök, akkor meg normális esetben kitalálja, megtervezi és jóváhagyás esetén implementálja a szükséges módosításokat -- általában azért tartják az ilyen szakembereket. Hogy az ominózus storage bővítés/átalakítás mennyire volt korrekten megtervezve, milyen change management folyamat volt ráhúzva, azt nem próbálom látatlanban minősíteni, de hogy már ott is elbaktak valamit, az több, mint valószinű.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a hotmail-et meg a hotmail ceg, es freebsd-n futott. aztan megvette az M$
mi nem ertheto ezen?
--
Live free, or I f'ing kill you.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a backup veszett el, hanem a szerveren tárolt adat, amihez nem volt backup. A user cucca a telefonján vagy ott volt cache-elve, vagy nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A lenyeg, hogy ezek olyan telefonok voltak, amik nem tarolnak helyben informaciot, ergo csak a cloudban leteznek az adataid.
----------------------
while (!sleep) sheep++;
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2008 elejen vasarolta fel oket az M$.
namost ez vagy arra bizonyitek, hogy ennyire megbizhato az M$ sajat enterspajz megoldasa, vagy arra, hogy ennyire lassssssuuuuuu az M$, ha nem gizikenek kell VPS-t adni.
--
Live free, or I f'ing kill you.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy arra, hogy a Danger nem készített egyáltalán backupot, az MS-nél meg arra se voltak hajlandóak, hogy a felvásárlás után utánanézzenek, hogy mi merre hány méter.
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vagy csupán arra bizonyíték, hogy az MS-t dollárjellel író hülyegyerekek nem tudják megkülönböztetni az üzleti folyamatokat a műszakitól.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
esetleg te sem :D)
m$=uzleti folyamat
ms=muszaki folyamat
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ROTFL, kösz a megerősítést
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
epp az az igazi problema az M$-al, hogy az uzleti folyamatainak semmi koze a muszakiakhoz
az uzletiek barmilyen szart kepesek kiadni es felvallalni. erre ez is egy jo pelda, de talan megjobb az IE6
a marketing gepezek ugyanazt a dumat nyomja, aztan neha egy kalap loszart kapsz, maskor meg 2 kalap loszart, persze mindig gyonyoruen bedobozolva. kiteheted a polcra es gyonyorkodhetsz benne.
--
Live free, or I f'ing kill you.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak épp ennek semmi köze ahhoz, hogy megvettek egy céget az eredeti üzemeltető brigáddal együtt és azok basztak backupot csinálni.
olyan ez, mintha egy Solaris kernel bug miatt az Oracle-t hibáztatnád...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megvettek egy céget, és a hiányos/hibás üzemeltetési folyamatokat nem tették rendbe. Arrafelé sokkal hatványozottabban csak azt teszi az üzemeltető, ami le van írva. Ha nincs kiadva, hogy uppoljanak back, akkor nem fognak. Itt valaki(k) szakmailag óriásit hibáztak -- mi elfilozofálhatunk azon, hogy ki, miért, mit, és hogyan kellett volna...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom hány ilyen jellegű cég adásvételében vettél részt, de én eddig amiket láttam, ott _évekig_ nem szóltak bele az új tulajdonosok az üzemeltetésbe. Az üzleti folyamatokat átvenni és véghezvinni a fúziót sem 2 perc, nemhogy a céghez tartozó informatikai infrastruktúrát átlátni és kontrollálni. A legtöbb ilyen jellegű incidenst ráadásul nem is lehet túl egyszerűen előre megjósolni, mert papíron marha jól le van írva minden, hogy hogyan kellene működnie a rendszernek (az auditorok leginkább ezt tudják alaposabban felülvizsgálni), de a problémák abból adódnak, hogy a leírtak és a valóság közel sem tükrözik egymást...
A felvásárolt cégnél történt malőrből a befektető termékeinek minőségére következtetni pedig oltári nagy ostobaságra. Ha ezt valaki nem fogja fel, akkor nagyon tudom sajnálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fogalmazzunk úgy, hogy mindkét oldalhoz (fúzionált IT, illetve IT-folyamatok auditja) volt már szerencsém. Az, hogy nincs használható mentés, illetve az, hogy storage matatás előtt, ha egyébként nem is előírás, nem csinálnak egy mentést, nos... abban gondolom egyet tudunk érteni, hogy szakmailag nehezen vállalható...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor már csak azt kellene tudni, hogy ennek az irgalmatlan bénázásnak mi köze a dollárjeles cég "saját enterprise megoldásá"-hoz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
segitek felfogni:
Danger will become a part of the new Premium Mobile Experiences (PMX) team, a group within the Mobile Communications Business (MCB) of the Entertainment and Devices Division at Microsoft. The PMX team focuses on consumer-facing mobile projects and is led by Roz Ho, corporate vice president of Premium Mobile Experiences, reporting to Andy Lees, senior vice president of the MCB. Danger co-founders Matt Hershenson and Joe Britt will join the new organization, reporting directly to Ho.
“We imagine a mobile experience that embraces sharing and celebrating relationships and personal moments,” Ho said. “Combining Danger and Microsoft talents together in the Premium Mobile Experiences team is how we’re going to deliver cool, new, fun mobile experiences to consumers. We want people to smile every time they look at their phone.”
http://www.microsoft.com/presspass/press/2008/apr08/04-15PMEApril2008PR…
integrans resze lett az M$-nak.
tenyleg nagyon "fun experience" ez az adatvesztes :):)
--
Live free, or I f'ing kill you.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bemásolhatod az összes Microsoftos sajtóbejelentést, ettől még továbbra se lesz összefüggés a felvásárolt cég backup nélküli üzemeltetése és az MS nagyvállalati szoftverei között.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha azok jobbak lennenek, akkor hasznaltak volna oket cegen belul. :)
eat your own dog food
--
Live free, or I f'ing kill you.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te sem lattal meg multit belulrol :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
fyi o csak olcso thai prostikat latott kozelrol eddig
--
When in doubt, use brute force.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azok a kepek meg mar le lettek veve.. ;-]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de lehet jobb backup van róluk, mint a Hiptop ügyféladatokról... :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy nem. Hmmm... inkabb nem. Nem ettol fugg.
--
()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon gáz... Ahol dolgoznak, ott hibázhatnak, ez tény, de a backup hiánya/használhatatlansága, fogalmazzunk úgy hogy nagyon durva hiba...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ezt vállalták a szerződésben, miért lenne az?
suckIT szopás minden nap! FreeBSD: ZFS, vagy UFS a {My,Postgre}SQL alá?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt vállalták, persze... (Tényleg? Szerintem nem) Azonban attól, hogy esetleg nem vállaltak garanciát az adatok tárolására, attól még szakmailag igen-igen durva hiba. (Gyakorlatilag sima raid0-ra is rakhatnák ilyen elven az ügyfelek adatait, aztán ha valami elvész, akkor így járt az üf...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ezt vállalták volna, akkor a T-Mobile nem kérne hétrét görnyedve elnézést a csütörtök óta tartó kiesés miatt és nem ajánlana egy havi ingyenes adatforgalmat kárpótlásként. Pedig akkor még szó sem volt adatvesztésről.
Egyébként már a hivatalos T-Mobile Sidekick oldal is az elnézéskérésre van irányítva:
http://www.t-mobile.com/sidekick
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Természetesen nem azt vállalták, hogy elvesztik az adatokat. Arra céloztam, hogy ha (mint ahogy olvastam valahol) az ÁSZF-ben azt írták, hogy nem vállalnak felelősséget a náluk elhelyezett adatok elérhetőségéért, akkor bár lehet ciki, de nem biztos, hogy felelőtlenség, vagy durva hiba az üzemeltetők részéről, hogy nem volt backup (lehet, hogy ez volt az üzleti igény, ők nem kérték, és pénzt sem adtak rá).
Erre hivatkozni (Magyarországon kívül) persze arroganciának számít, így mit tehetnek: bocsánatot kérnek, és remélik, hogy az ügyfelek megmaradnak.
suckIT szopás minden nap! FreeBSD: ZFS, vagy UFS a {My,Postgre}SQL alá?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem én, de akkor miért kértek elnézést és hozták ezzel kellemetlen helyzetbe magukat? Hiszen ha nem vállaltak semmit, akkor nincs is miért elnézést kérni.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Talán mert a korrektség úgy kívánja, és mert elbaszták?
Nálunk biztos nem így történt volna. :)
suckIT szopás minden nap! Linux+MySQL: milyen fájlrendszeren?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én ezt nem veszem meg. :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OK, a te dolgod, de ez csak azt mutatja, hogy mennyire eltérő környezetben dolgozunk. Gigacégeknél az IT végrehajtó szerepben van, és jellemzően az üzleti igények diktálnak.
Ha ők anno kimondták, hogy ez egy olyan szolgáltatás, amelynek adatmegőrzésére nem vállalnak garanciát, de fontos szolgáltatás ezért vettek alá mondjuk egy rohadt drága hájtacsi storage-ot, mondván, hogy az biztosítja a folyamatos üzletmenetet (bekajálták a marketingdumát), az IT-nek pedig nem adtak pénzt arra, hogy mentést csinálhassanak, akkor ez van.
A bocsánatkérés pedig teljesen természetes, hiszen hibáztak, adatot vesztettek, de a kockázatot már a legelején beárazták (elvileg persze, a gyakorlat nem ezt mutatja :).
suckIT szopás minden nap! Linux+MySQL: milyen fájlrendszeren?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, látszik, hogy különböző környezetben dolgozunk. Ez az eset magában akkora presztízs veszteség, hogy nem érné meg elhagyni a backup-ot. A szolgáltatás napok óta áll, tehát többszörösen is kellene venniük - ha mást nem - olcsó megoldást.
Első ok: az arcvesztés elkerülése
Második ok: a szolgáltatás gyorsabb visszaállíthatósága, saját maguk kímélése
Ha jól emlékeszem, ráadásul nem is ez az első eset, hogy leállt a rendszer. Ezt még csinálják egy darabig, aztán egy reggel arra kelnek majd, hogy nem kell bemenni dolgozni, mert nem lesz ügyfelük.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben egyetértünk, de hidd el, hogy amíg meg nem történik, bőven elképzelhető az, amit írtam.
A konkrét esettel kapcsolatban persze nem tudjuk, hogy mi volt pontosan...
suckIT szopás minden nap! Linux+MySQL: milyen fájlrendszeren?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetertek, foleg telekom cegnel ez roppant kinos, ott meglehetosen nagy hagyomanya van a megbizhatosagnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fel is függesztette a Sidekick árusítást a T-Mobile.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mióta bevezették a készüléket szívnak vele... minek erőltetik akkor...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kötelező frappáns "így olvastam elsőre a címet" komment:
Az ügyfelek majdnem biztos elvesztése miatt kért elnézést a T-Mobile és a Microsoft/Sidekick
---
Internet Memetikai Tanszék
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni