21-es körzetszám hívásának van még pluszköltsége?

Fórumok

Néhány évvel ezelőtt pofátlanul a piaci erőfölénnyel visszaélve komoly plusz árat számoltak föl a telefontársaságok, ha a 21-es körzetszámot (helytől független elektronikus hírközlési szolgáltatások számait) hívtad.

Mostanra azonban ennek nyomát sem találom az ASZF-ekben, vagy csak szimplán vak vagyok? Van még ilyen szolgáltató?

Egy szolgáltatáshoz kellene lehet, hogy hívható számokat igényelnünk, de valószínűleg nem tudjuk az ügyfeleket "helyhez kötni".

Hozzászólások

A díjszabásokban valszin belföldi vezetékesbe sorolják már, de ne ÁSZF-et, hanem díjszabást nézz. A VoIP összekapcsolódási/végződtetési díjak általában jóval kedvezőbbek, mint a normál vezetekések egy szolgáltató szemszögéből. Ezért eleve kb. 0,2-0,5 forinttal többet kattintanak percenként a nemvoiposok. (A 20 fillér viccesen hat elsőre, de havi 1-2 millió percnél, mert annyira nem.)

A díjszabásban utalást sem láttam ilyen kategóriára (kék szám stb. mellett), de a díjszabás általában csak egy kivonat az ÁSZF-ből. Számomra is világos volt, hogy ez nekik plusz költséget nem jelent, de ugye melyik oligopólium szeretne konkurenciát?
Akkor csak sikerült beültetni a köztudatba, hogy a VoIP az drága? Vagy a GVH járt közbe?

--
The Net is indeed vast and infinite...
http://gablog.eu

Az a baj a nem 21-es számmal, hogy azt nem megengedett hordozni (fixme), azaz földrajzi helyhez kell kötni. Pedig milyen kényelmes lenne, ha egy SIP klienssel akár külföldön is elérhető lenne az ember egy hazai számon.
A 100 Ft-os percdíjat IMHO az magyarázza, hogy itt konkurens (VoIP) szolgáltatók szeretnének a piacra betörni...

--
The Net is indeed vast and infinite...
http://gablog.eu

Nem erre jó a 21-es szám? (persze hibáival/problémáival együtt...)

Egyébként akár - legrosszabb esetben - az is megoldható, hogy fizetsz itthon egy alap telefon szolgáltatást + netet és egy PSTN-->VoIP készülékkel "kilövöd" a vonalat külföldre...
...esetleg PSTN-->VoIP => VoIP-->PSTN (két készülékkel közvetlen telefonra) megoldással átviszed a vonalat.
Bár gondolom, így már nem annyira olcsó, igaz, egyes szolgáltatóknak lehetnek különféle kedvezményei, ill. már kábelTV társaságoknál is lehet egész jó áron helyhez kötött számot igényelni.

Amúgy a 21-es számokkal a legnagyobb baj, hogy segélykérésre (pont a helyhez kötöttség hiánya miatt) nem használhatók... így pl. mentőket sem lehet hívni róla, ami elég nagy hiba, ha az ember a vezetékes vonalát szeretné leváltani rá...

Valóban, óriási hibának találom a dolgot...

Egyébként 112 hívása esetén elméletileg a legközelebbi pontot kapcsolja. Vezetékes szám esetén ez könnyen megállapítható (alapvetően helyhez kötött), mobil esetén pedig az aktuális cella ismert (szintén megvan a hely).
Internet telefon esetén nincs ennyire konkrét támpont, habár IP alapján talán kezdhetnének valamit, ha... ha pl. nem proxy-n keresztül fut az egész, ami simán elképzelhető volna...

Bár ahogy fent írtam, egyszerűen átküldheted a normál vonalat is a neten. Lehet, hogy kevesebb embernek jut eszébe, de mégsem olyan bonyolult feladat és máris ugyanott vagyunk...

Szerintem megoldhatnák bevallás alapján is, hogy az ember melyik városhoz, esetleg utcához szeretné rendelni... ez mégiscsak egy fontos szolgáltatás lenne.

Minek lőnél át normál vonalat? Földrajzi körzet elhordozható voip szolgáltatóhoz (még talán fordítva is igaz). Az előfizető meg szépen aláír egy papírost, hogy igen, abban a körzetben (meg esetleg települése) van a felszerelési hely. Ha meg mégse, akkor az ügyfél lesz elővéve.

Egyébként szerintem is hülye szabályozás. Ha a mobilnál lehet szolgáltatók között hordozni, akkor egy kecskeméti vezetékes számot miért ne használhatnál Békéscsabán?

Ezt kicsit kételkedve fogadom. Nincs 21-es előfizetésem, és tényleg lehet, hogy skyperól nem lehet hívni a 104-et, de miért ne mondhatná meg a hívó hogy honnan hívott?! Persze akkor a telefonbetyárokat nehezebb kiszűrni, de ugyanúgy felhívhatja valaki a 21-es számról bármely rendőrkapitányság normál vezetékes számát és garázdálkodhat úgy is. Inkább a szolgáltató béna, ahol ezt nem lehet, mert nekik talán nem kötelességük biztosítani a segélyhívószámok elérhetőségét, míg vonalasnál ez kötelező (még szüneteltetett előfizetésnél is).

--
The Net is indeed vast and infinite...
http://gablog.eu

Nem akarok kekeckedni, de ha kiszámlázzák szerintem megtámadható. Ugyanis a linkelt ÁSZF szerint 06-21-xxx-xxx ami 6 számjegy.

Érdekesség, hogy a 21-es körzet az 7 számjegyű, így az ottani díjszabás nem lehet érvényes rá :-).

Meg merem kockáztatni, hogy akár ingyen is hívható, hisz "A táblázatban nem jelzett számok hívása nem lehetséges az alábbi okok valamelyike miatt". Tehát ha mégis hívható a 21-es 7 számjeggyel ami "a számtartomány nincs kiadva" akkor ingyen van :-).

Persze nem vagyok jogász, de ha a Vodafone ügyeskedik (diszkriminatív módon), akkor az ügyfeleik miért ne tegyék...

Üdv:
Csabka

T-Com 11,-Ft/perc
Ha van Favorit díjcsomag, a kedvezményes időszakban ingyenes.

na, csak óvatosan a 21-es körzetszámmal.
a vodafonnál 100(!) ft/perc. a többinél vagy egy viszonylag elfogadható 10 ft körüli összeg, díjcsomagtól független, vagy az adott díjcsomag szerinti, vezetékes hálózatba indított hívás díja.

amire vigyázni kell még az a kék számok.
mobilról kék számot hívni tkp emelt díjas hívásnak felel meg. minden szolgáltatónál, díjcsomagtól független 45-50 ft!
külön bosszantó, hogy gyakorlatilag a, mint apeh-től, a bankokon, biztosítókon, cégek, hivatalok ügyfélszolgálatain keresztül, z, mint vízművekig mindenkit csak kék számon lehet hívni.

és egy ilyen hívásért a másik fél is fizet... ügyes.