Fórumok
Most hallom a háttérben a tv-t.
Azt nyilatkozták a minisztérijomban,
"A Bizonytalan műszaki állapotú autókat le kellett cserélni"
Ilyen rossz minőségű az audi, hogy 4 évesen
már nem üzembiztos?
A minisztérijomban lejáratták az audi márkát,
vagy igazat mondanak?
Ha az előbbi, az audi helyében nem adnék egy autót sem
a magyar kormánynak! :)
Járjanak Trabanttal!
De kétütemúvel! :lol:
Jól menne a trabant szine pénzügyminiszterünk
öltönyéhez, vagy nyakkendőjéhez. :)
Főleg, ha üzembiztosan az út szélén gyertyát cserél!
Hozzászólások
Szervusz !
http://nepitelet.hu/?op=modell&cat_id=23014
Én jóval szerényebb, német márkával járok immár 6. éve.
A "Népítéletben" vegyes kritikák hangoztak el, bár szerintem zömmel pozitívak.
Egy kiragadott példa alapján van aki a motorolaj fogyasztást rója fel, miközben nekem nincs mérhető olajfogyásom (más kérdés, hogy rendesen bejárattam az autót, nem hajtom szét,etc)
Ugyanígy a tárgykörbe tartozó A8-as topicon van aki azt írja, hogy nem gyorsul elég jól (4.2-es benzines.- no comment
Úgy gondolom, túlságosan subjectivek a megítélések.
CSZ
Ha rossz az Audi, akkor miért Audira cserélik?
Állítólag 400 ezer (!) km van bennük.
De ez egy tiszavirág ( http://bogaram.freeblog.hu/files/tiszavir%C3%A1gz%C3%A1s.jpg )
életű topic lesz. ;)
400000km utan melyik marka lesz megbizhatobb vajon?
ennyi hasznalat utan jar-e valamifele garancia a gyarto reszerol?
milyen surun kell javitani egy ennyit futott autot?
mennyibe kerulnek az alkatreszek?
mennyibe kerul a gyari szakszerviz?
mennyibe kerulnek a jarulekos koltsegek? (pl vontatas)
a magyar utak minosege mennyire csokkenti egy auto elettartalmat?
udv Zoli
400000 km négy év alatt. Egy évben van mondjuk 240 munkanap. Azaz (munka)naponta 416 km autózás. Az még folyamatos 130-as tempóval is minimum 3 és negyed óra. Minden munkanapon. Értem, hogy miért tart ott az ország, ahol tart! A vezetők naphosszat körbe-körbe autókáznak.
4 év alatt kb 970 munkanap van, ha 1 emberrel számolunk. Szerintem sokunk vezet itt is napi 2 órát munkanaponta. Ebből gondolom, hogy ez lehetséges.
Egyébként ugye az adott autóra vonatkozóan 4 év/ 300e+ km jelent meg. Ami az eredeti számokkal 8650 km havi szinten, az adott nyilatkozat szerint 6500 km havonta. Én az utóbbi hónapban kb 8e km-ert autóztam, és nem mondhatnám, hogy úgy érzem hogy folyamatosan autóban ültem volna.
Nem akarom védeni őket, de tényleg sokat használják ezeket az autókat, és nem csak Budapesten. Szomszédos országokba napi szinten járnak, és nem csak 1 embert (a minisztert) viszik vele, hanem más céllal is használják.
És miért kell egy minisztériumi autónak napi szinten szomszédos országokba járkálnia?
Nem csak oda, gondolom példa volt. Napi szinten 400km futásteljesítmény nem sok, hidd el. Egy vidéki út átlagban megvan ennyi, egy-egy nagyobb kört megtéve elég sokat bele lehet tolni az autóba egy nap... Ha egy körben 2-3 megyeszékhely meglátogatása a cél, márpedig egy napba ez bőven bele tud férni, akkor igencsak 1000km körülire jön ki az út.
Ne térjünk el a kérdés lényegétől esetleg :)
Miért?
Bizony Nyírbátor messze van Bp-től! Igaz nem megyeszékhely...
Bp. Miskolc oda-vissza, némi városi forgalommal simán veri a 400-at.
Én azt akartam mondani hogy Rezes biztos sűrűn jár haza.
Az elmult 3+ evben egy 1972-ben gyartott mercivel jartam. Olajon es fekbeteten kivul (mindketto kopo alkatresz, tervezett cserevel) nem kellett mast cserelni. Hogy hagy Km van benne Isten sem tudja, nalam 2szer fordult az ora (100000 Km). De mindkettonel csak asitott egyet mert mar neki is unalmas volt...
Nemhiszem hogy egy 4 eves auto olyan megbizhatatlan lenne, ha a tervszeru karbantartasokat elvegzik rajta...
Ez nem ugyanaz :)
Hallottam olyat, hogy 1 millió kilométert bele lehetett tolni valami régi Audiba.
Ma veszel egy új Mercit és 400ezer kilométer után dobhatod ki.
Akkoriban volt még anyag is a kocsiban. Az újak meg tömegcikkek.
A legtöbb kocsinak már 350ezer kilométernél vége van. = megeszik annyi olajat mint benzint.
Haveromék szomszédjának Daewoo Matiz-ja van több mint 500ekm-el és semmi baja nincs pedig ez egy alsó kategóriás autó amiből mindent kispóroltak amit ki lehetett ... majdnem wc-re is ezzel mennek ... jah és max. éves szervizre viszik ...
Azért sikerült megragadnod a saját szinteden ezzel a posttal. A probléma felvetésével nincs gond. Miért kell lecserélni a 4 éves autókat? Talán mert kicsit sok bennük a km. A nem buherálással végzett javítás meg költségesebb az újnál? Nem így van? Na ha nem így van azzal van a gond.
A blikk szintű "14 milliós luxus A6" hát sem a 14 millió sem nem a luxus kategória és éppen ezen típus/márka esetén nem az.
Mi a baj ezzel a beszerzéssel? Bárcsak ennyi gond lenne összesen a mostani vezetéssel, én vennék neki 2 ilyet.
Szerintem te is megalapoztad a belépődet ezzel a poszttal.
Hogy majd megszakad a szívem szegény ágrólszakadt államtitkárokon, akik kénytelenek kivénhedt félextrás Audikon furikázni. Fogom mindjárt a telefont és közösen elsírjuk magunkat Bolgár Györggyel.
Azonnal vadiúj, fulextrás Audikat nekik! De legyen ám páncélozott!
Üdv,
Dw.
"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."
A gazdaságossági határ régen 100e km volt!
----- www.blackpanther.hu -----
Csak nem ilyen technológiai fejlettségnél és nem ilyen áraknál.
A többi stimmel.
Természetesen ezért írtam, hogy régen.
Ebből a kocsi vásárlásból a média és a Fidesz csinál csak ügyet. Az, hogy egy vezetőnek, politikusnak 15MFt.-os kocsit vesznek szerintem egyáltalán nem nagy ügy, sőt nem is ügy, hiszen fontos szerepe van. De mi van mikor tűzijátékkal a többszörösét "pukkogatják" el...? Na ez az ügy és a luxus!
----- www.blackpanther.hu -----
nem. az a cirkusz a népnek!
Figyelem elterelésnek elég drága.
Inkább lőjjenek Gyurcsányra, 7,62-es AK karabéllyal.
(ettől féltek az Ensz katonák yugoban, mert átüti a G.á. mellényt) :)
Az már döfi lenne! :D
- Fiam, ez komoly?
- Igen, édesapám!
- No azért! Mert viccnek dúrva...
Azokat a mellényeket az üreges fejű 9mm-esen kívül csak a köpés nem viszi át...
--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.
Már elmondták előttem is, de 3-400E km futásteljesítmény után nincs megbízható, gazdaságosan üzemeltethető személygépkocsi. Ráadásul reprezentációs célokat is szolgálnak, így a futásteljesítmény mellett azzal arányos a belső elhasználódás is.
A 14M Ft-os ár luxusnak tűnik, és valamilyen mértékben az is, pláne a 2-2.5M olcsó kisautók felől nézve, de a márka listaárait tekintve nem annyira. Ha a mellé adott szolgáltatásokat is nézzük (nem tudni pl. milyen szervíz, csereautó, garanciafeltételek mellett ennyi), akkor már lehet, hogy nem.
Még igazad is lehet(ne).
A baj csak annyi, hogy a professzinális menedzsernek járó full-os A6-os -mint juttatás- nem áll arányban a teljesítménnyel. Hitelt számolatlanul felvenni, sarokszámokat elhallgatni, normális költségvetést még csak hírből sem ismerni és készíteni....
Na, ezért nem A6 és Passat a juttatás, hanem deres!
Iszonyú demagóg vagy. De nem baj, ilyenek is kellenek :)
Bizonyára részigazságokat soroltam. :(
Nyugi, akinek fáj az igazság, az ledemagógoz. Inkább örülj, hogy nem nácziveszélyezett le.
--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.
Te sem tudod mit jelent, inkább csendben kellene lenned.
Is. De a demagógia nem csak ezt jelenti.
Nézzük csak.
"Demagógia
(gör.) a. m. népvezetés. A görög demlokraciáknak sajátos terméke, mely különösen Athénben a közjót veszélyeztető és aláásó fokra hágott. Az az elv divott u. i. Athénben, hogy a hivatalok hatalmi körét lehetőleg korlátozzák és az összes ügyeket a népgyülés hatáskörébe vonják. A szólás-szabadság védelme alatt ily módon egy oly fajta halatom keletkezhetett, mely pusztán a személyes tekintélyen és különösen az ékesszóláson alapulva, tetszése szerint vezette a könnyelmü népet. A démagóg minden hivatalos felelősség nélkül tehette azt a néppel. Amig a régi erkölcsök virágzottak és élt a népben a törvénytisztelet, addig a visszás állapot veszedelmes D.-ja nem lépett előtérbe, és Periklés alatt Athén ereje a hellén élet virágzása tetőpontjára jutott. De már Periklés ledöntötte a D. utolsó gátjait, és kevéssel halála után már Kleón áll az állam élén. A törvénytisztelet megszünt, pártszakadások keletkeztek és a tömeg leggonoszabb szenvedélyek lettek egyesek nagyravágyásának rugói."
Forrás: Pallas nagylexikon
avagy
"A demagógia (a görög δημος (demos, nép) és αγωγειν (agogos, vezetés) szavakból) a retorika azon fajtája, amely az érzelmekre és az előítéletekre próbál hatni. A politika és a politológia egyaránt használja, általában tetszetős, részigazságokon, vagy irreális elképzeléseken alapuló politikai programok vagy kijelentések rosszalló (pejoratív) megjelölésére. Számos jelzős szerkezetben is előfordul, attól függően, hogy a politika vagy a kijelentés mely területre vonatkozik (például szociális demagógia, faji demagógia, osztálydemagógia)."
Forrás: Wikipédia
S mit írtam? Egyrészt tényeket, másrészt a véleményemet.
A deres 2010-ben esedékes. Addig is elmondhatod, ha nem tetszik, de ez itt nem juttatás. Hanem munkaeszköz. Megnéznélek abakusszal.
Igazad van! Egy Superb-ben nem tudna utazni.
Ford Focus meg feltöri a seggüket.
--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.
Nabumm, volt politikus, akinek meg a bébiszittere is állami SUV-val járt. Az se volt/lenne jobb.
Ave, Saabi.
No, az a SUV jelenáron sem közelíti az ominózus A6-ost.
S az a bébiszitter legalább jól végezte a dolgát...
(Igaz, ha Veres elvtársnak (nomen est omen) az a feladata, hogy tönkre tegye az országot, ö is jól végzi a dolgát.)
Látom, szűklátókörüségért neked se kell a szomszédba menned. Ha neked az oké, hogy egy politikus személyzete állami autóval jár, akkor csak sajnálni tudlak és az biztos, TE megérdemled ami itt folyik.
Ave, Saabi.
tömegközlekedés? mutassanak jó példát. (és talán saját szemmel látják milyen állapotban van). ha érintené őket talán tennének érte.
persze ez csak egy kispolgár véleménye... nyilván szüksége van rá a hozzá járó szinte ingyen üzemanyaggal
Amszterdamban a miniszterek biciklivel járnak dolgozni. Erről ennyit.
--
Coding for fun. ;)
1. Amszterdam kicsivel kisebb varos
2. Amszterdamban ugye van kulturaja a kerekparozasnak... Es rengeteg kerekparut.
3. Amszterdamban nincs 50 éve gazdasági recesszió.
Hoppá... szóval, ha recesszió van, akkor járjunk olyan járművel, amiből egy annyiba kerül, mint az egész parlamentet kiszolgáló bicikliflotta? :D
Szegény hollandok... Ne adjuk inkább nekik a lecserélt Audikat? Ha már csak biciklire telik nekik....
--
Coding for fun. ;)
Jártál már Amszterdamban...?
"400000 km"
Valamire való japán autó ekkor még csak bejáratós. :)
Érdekes a mentőszolgálatnál 1 misit futott autók is vannak.
Azoknak jó a műszaki állapotuk!?
Ja, hogy azokkal az amúgy sem kívánatos poor népet
szállítjak!?
Magyaroszágon nagy a népsűrűség, ezért nem cserélik le
a mentőkkocsikat.
Így praktikusan szabályozható a lalkosság létszáma?
Hulljon a férgese!?
A haszongépjárművek tervezett élettartama egészen más kategória...
Amit élettartamot terveznek az egy dolog. Ami megvalósul belőle, annak viszont nem sok köze van hozzá...
Lehet, csak ezt elfelejtettek kozolni a mentokocsikkal. :)
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
Jó pillanatban kaptam el ezt a témát :)
A tömegközlekedésen, és a mi autónkon kívül (mi a bánatért nem jó egy Sx4, Liana, Baleno, vagy Vitara?) ajánlanám a csodálatos és kiváló "politikai elit" figyelmébe az alábbiakat.
http://totalcar.hu/magazin/szerelem/drtrabi/
Senki ne merjen ellentmondani, mert "másokra halálos" hangulatban vagyok. Bám! :) :D
+1
Róla lehet példát venni.
És ingyen utazhatnak Budapesten BKV-val.
Üdv,
Dw.
"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."
Már nem emlékszem, egyenlőbbek?, vagy valami ilyesmi.
Költségtérítés, számla, nem járok be a munkaheléyemre, leiszom magam a munkahelyi büfében, nem vagyok leváltható négy évig, stb.
Ehhez képest a miniszter azt jelenti szolga, a köz szolgája.
Mikor is van kivonulásmentes, egységes (és egyetértő) szavazás a magyar parlamentben?
Képviselői fizetésemelés, jogok bővítése kötelezettségek nélkül, stb témákban, szánalmas.
Valahol el vagy tévelyedve a miniszternek nincs mandátuma. Ahogy dr. Veres úr 2005 óta 2. megbízatását töltve pénzügyminiszter. Nem érinthetetlen.
Bocsánat, Rezes úr...
szerk:
Középen egy mondat vonatkozott a miniszterekre, a többi a képviselőkre.
Vannak akiknek valóban nehéz lett volna kihámozni a lényeget, sajnálom.
A trabi nem jó nekik, mert nem megy 180-nal...
De egy jó Trabi megy 130-at. Kik hozzák a törvényeket, mennyivel is lehet menni nálunk (max)?
Neked meg nekem csak 130-cal. Nekik többel is.
:)
Ez tetszik. Vicces lehet két öltönyös férfi a trabiban, amikor az öltönyük ára kb. 2X-rese a trabi árának :D . És az is figyelemre méltó, hogy melette nincs semmilyen luxus kocsija...
Ha mondjuk egy sokat futott autóval 10000 kilométerenként probléma van, az annál aki megvette németből de csak évi 10e km -t használja, azt jelenti, hogy évente áll mondjuk egy hetet az autó javítás miatt. Na bumm, erre bárki azt mondaná, hogy megbízható. És van aki annál is kevesebbet használja. De ha havonta mennél 10k-t, akkor nem állhat havonta egy hetet...
De ennek az egésznek semmi köze az autó megbízhatóságához vagy egyébhez. Egy autó ára lófasz. A8-at akar? Vegyenek neki 5-öt, nem számít. Sokkal alacsonyabb szinteken is napi szinten döntenek egyetlen tollvonással ennél nagyobb összegek el*****-ról. Azt gondolnám, hogy egy informatikai portálon olyan emberek vannak, akik átlátnak ezek a kisstílű pánikkeltéseken..
+1
ezen felul is a felelos (politikai) pozicioban levoket meg kell fizetni, mar csak azert is, hogy vonzo legyen a palya, es ne csak a leggerinctelenebb hulyek vallaljak a poziciot.
- Use the Source Luke ! -
Jó most nem azt mondom, hogy adjunk _még_ most pont ezeknek. Vagy hogy nagyon fasza emberek lennének. Érted. Csak azt, hogy totálisan semmi köze egy ilyan audis ügynek az egész szituációhoz.
szivesen látnék egy statisztikát, hogy milyen évjáratú és milyen márkájú autók vannak szolgálatban a különböző hivatalokban...
gondolom több ezer autó lehet összesen, és nem mindegy, hogy mindenki a8-assal jár, vagy csak egy maroknyi "elit" (díszpinty = reprezentáció).
minél többen, máskülönnben hogy lesz apuka szeme fényének audija?:)
"Csak azt, hogy totálisan semmi köze egy ilyan audis ügynek az egész szituációhoz."
Azért valami köze van.
Ugyan ilyen könnyedén ba@@ák el a kölcsön $ milliádokat is.
Azt mondják válság van és az egyszerű polgároknak adóemelés, 13.havi fizu nuku,
minden drágul és közben bevásárolnak maguknak luxus autókat?
Érdekes, már csak az erkölcsi szempontból is.
Az nem zavar hogy hülyének nézik a polgárokat, köztük téged is?
Tény vannak hülyék is, de engem ne vegyenek egy kalap alá
a hülyékkel!
Ne akasszanak hasba azzal hogy egy luxus audi 4 év alatt
kipurcan.
Lehet olcsóbb autót is venni(suzuki) a befolyt adóforintjainkból! Végül is a mi autónk! :)
Nem látszik a kormány részéről a takarékoskodás szándéka sem.
Az amúgy is csóró közalkalmazottak(én is) pl: tanárok bőrén takarékoskodnak.
Bezzeg a fő állami vezetőket(jó elvtársakat), csak kérték hogy nevegyék fel a "prérium"jukat(több tíz misi).
Engem nem kért meg senki, csak elvették!
a Suzuki-s ötleted nem is olyan nagy őrültség. amennyiben lenne a márkának olyan típusa ami a (mint látod nem létező) központosított beszerzés tárgyának műszaki szempontból megfelelne, és ha mondjuk a nem lenne lehetőség megzsírozni / lejátszani előre a dolgokat, akkor nagyon jó potenciálokat hordozna egy suzuki nevű eladó. hazai anyagból, hazai gyárban, hazai munkaerő által készített autót hazai hálózat adná ki. abból speciel teljes értékű adót lehetne kihozni. persze nem swift kategóriájú autóra gondolok (félreértés ne essék, nekem nincsen bajom a suzukival. az utóbbi 3 év egyik legjobb húzása volt amikor swift2-t vettem magamnak [az már más kérdés hogy a hitele chf-ben van amit 128-130 árfolyamon vettem fel :((((( szóval most +50% körül fizetek hogy bsznák meg])
--
senki földjén, senki fia
Nallunk (Romaniaban) valami hasonlo meg is valosult. Pontosabban az allamelnok cserelte le a VW - jet Dacia Logan ra a valsag miatt. Az mar mas kerdes hogy ezzel a gesztussal a nepszeruseget noveli de mindenkepp dicseretes (vagy legalabbis jozan gondolkodasra vall - ti tobbet nyer mint veszit) hogy nem riad vissza attol hogy Dacia Logan ba uljon. Es ebbol a szempontbol a Suzukival a magyar politikusok jobban jarnanak mint a romanok a Dacia-val :). Persze volt egy tervezet is hogy a koztisztviselok szolgalati autonak hasznaljanak Logant es egyertelmu hogy ezt nem szavaztak meg.
--
The worst or stupidest ideas are always the most popular.
Az előző, lecserélt Audikat hol lehet megvenni ócskavas áron? Elvinném őket...
--
Coding for fun. ;)
Van annak már gazdája. Sógor, koma, jóbarát. Sokan örülnének még egy ilyen "kiszuperált" autónak. Főleg ha csak az órában van 400k km.
Ne hidd, egyik volt munkahelyemen láttam, milyen állapotban vannak a három évesen kiszuperált céges autók. Ne hasonlítsd össze azzal, amit a tulajdonosa hajt, üzemeltet. Pedig az említett hely magáncég volt, nem állami, de az autók állapota alapján negyedét sem érték annak, amennyibe a piacon egy hasonló korú autó kerül. De ezeket is megvette egy "kereskedő", nyilván hamar lett belőle 70.000 km-es, "megkímélt állapotú" autó első tulajdonostól.
Ez is egy lehetséges variáció. Tulképpen miért is kímélnék, ha úgy is lecserélik nekik pár évesen újra?
még az első szériás a8-ak közül egy fel is került régen használtautóra ott nem is titkolták az autó múltját... de szvsz kishazánkat ismerve visszatekerik az órát 100k km alá csili-vilire kivaxolják aztán ócsóé' a fuxos susogós vállalkozónak eladják (legyen mivel rajolni a szoli/konditerem előtt) :]
totalcaron régen volt egy cikk hogy milyen autók vannak használatban a kormánynál... érdekes no...
-a gáz nálam elsősorban nem az audi ténye. erkölcsileg persze elég hülyén jön ki, nekem sem tetszik a dolog, és be is kaphatják. akinek esze van lassan már menekülne a szebb időket megélt hazánkból, a családokat(a középosztályból lehúzott családokat) nagyon komolyan "csőveszély" fenyegeti stb stb, legalább ilyenkor nem kellene a tüzet szítani. főleg ilyen ökörséggel hogy a pénzügyminiszternek új audi villogjon.
-fő problémaként amikor a központosított eljárás kikerülésére pont egy kormányzati szerv mutat példát akkor nálam már bekaphatják _tövig_.
-előbbi probléma(megoldás) példaértékű lehet. kisvállalkozásban ~1m nyereségnél jön ki a cég nullára becsületes könyveléssel (erős sacc, nem életszerű, nagyon változó [+/-] ** ha van itt cégvezető/tulajdonos akkor pontosíthatná a becslésem [Vector pontosíts kérlek]). ergo aki nem trükközik annak vége, ez amolyan sakk-matt helyzet, a végső döfés - kegyelemdöfés ha úgy tetszik: a kiesett adók helyett újakat kapunk mag az arcocskánkba, a trükközés pedig még finomabb lesz. és pont azoktól a kk szektorban lévő vállalkozásoktól származó adókat fogja elveszíteni a költségvetés, amire most olyan nagy szükség lenne mint egy falat kenyérre.
én ezt gondolom nagy vonalakban az ominózus autós helyzetről. az utána következő nyilatkozatokról, amivel meg kb hülyének nézik az embereket, az a nálunk fejlettebb nemzeteknél már-már lázító hatást közelítene. hazánk szellemi színvonalára nézve magalázó, amit ezek után nyilatkoznak az érintettek. de nem baj, mert aki figyelmesen olvas az most megtanulja hol élünk. 4-5 hónapot saccolok és aki most még csak fuldoklik, az végképp elmerül. nem kívánom az igazamat, de már látom. az elkövetkező hónapok nagyon "drágák" lesznek, amiben az audi kb annyit fog jelenteni, mint az én zsebemnek ~10 fillérnyi fizetőeszköz. :-(
--
senki földjén, senki fia
"senki földjén, senki fia"
A végén igaz lesz. :)
Ezek leszünk.
Tárgyhoz.
Nem az az egy darab qrva audi váráslás dönti nyomorba a népet
az tény.
De ilyen vastag bőrrel az arcukon, mennyit
loptak amíg volt miből!?
Ennek most látszik az eredménye.
Az hogy erre rátett a nemzetközi "válság"
(bár gyanítom hogy ez is spekuláció) ez pech!
Olyan pech, hogy most aztán
europaban legszarabb helyzetben vagyunk.
Talán gazdaságilag még albánia is stabilabb helyzetű. :)
Na ez az ami "zavarhat" bennünket.
++