Rendszergazdának lenni jó, az élet csupa öröm és vidámság

Igazából festeni akarok! Vagy regényt írni. Vagy utazni és pofázni, mint Vujity Kimondhatatlan Sapkás Gyerek.

Vagy bankot rabolni.

Néha kicsit elegem van, hogy mindenki UFO-nak tart. "Az egy másik világ" - mondják rám. Mintha pszichiátriai eset lennék. Pedig csak nem értik, mivel foglalkozom.

"Nem megy az íííímél!"

Na látjátok, ezzel foglalkozom. Hogy menjen. Bekapcsolom, kikapcsolom. Oszt' felveszem a lóvét.

"Tudnál segíteni, a program azt mondja, hogy error code: 0xFFFF ?"

Persze, itt van a fejemben, hogy mi a hiba oka, de konkrétan lövésem sincs. Annyit tudok, hogy "Ctrl-Alt-Del". Ugyanis amit használsz, az egy Windows. Ilyenkor megjavítja magát. Tényleg, nem viccelek. Önjavító. Ha mégsem, akkor sajnálom.

"Nincs pénzünk újabb licenszekre"

Nem baj, majd valaki biztos riasztja a BSA-t. Addig is én elvagyok itt, reggel kiengedem a szervereket az ólból, este vissza... Amúgy használjatok Linuxot, agyamentek. Nem, nincs benne notepad, nem ezért ingyenes, de van benne négyféle szövegszerkesztő. Neked az az egy kell... Jól van, tényleg szar a Linux. Az Ubuntu nem jelent semmit. Meg ami ingyenes az nem kell. Viszont a másiknak meg licensz... jó, jó tudom, most nincs pénz újabb...

Hozzászólások

Kitartás srác, kitartás! Ez jobb nem lesz, és te sem leszel vegyes környezetben "felhasználóbarátabb". Felgyülemlik a sok hülyeség és egyszer csak kirobban az emberből.

hmmm... régebben nekem is voltak ilyen kirohanásaim aztán DOOM -> lehenteltem 50 szörnyet és jó volt.

manapság már inkább Gin+Tonic nyugtat le. Ez már a vég? Hamarosan én is szakmát fogok cserélni? Mondjuk alkesz éjjeliőr vagy hasonló...? ;-)

Ja :D.
Amugy a poen az volt, hogy majdnem 3 ev alatt jottek ra az emberek, hogy az a rossz, ha tudom a nevuket :D.
Aztan az is jo volt, hogy fel oras hiszti rohamot csaptak mikor mondtam, hogy inditsak ujra a gepet (megoldott mindig majdnem a problemat).
Mivel nobol voltak a munkahelyen se ismertek a "nem" szot.

Szerintem a hulyeseg fuggetlen a nemektol. Nalunk kapasbol 40%-nyi munkaero az agyhalottak kategoriajaba sorolhato. Ennel nagyobb szalzalekben mar csak a vezetosegben fordulnak elo. ("Allamkozeli ceg") Pont tegnap voltam egy "meeteing"-en (nalunk ez a hivatalos elnevezes), amin egy tobb mint 100 millios beruhazas keretein belul bevezetendo ERP rendszer palyazatairol volt szo. Az egyik "fofo hozzaerto" (az egesz marhasag kitalaloja) bejott, majd katagorikusan kijelentatte, hogy az A ceg palyazatat tamogatja, mert... itt 20 perces beszedet tartott, aminek a vegen eljutott oda (senki nem szolt kozbe), hogy a C palyazatat tamogatja. Ha nem lett volna jegyzokonyv (bar utalog majd kijavitjak) nem tudjuk meggyozni arrol, hogy az elejen meg totlisan masrol beszelt..
Rohejes lenne, ha nem az adofizetok penzet b..nank el hulyesegekre. :)

Jujj, de rég volt:D:D:D most hogy mondod, kedves emlékeket idéz fel:D

-----------------------------------------------------------------------------------
Rendre csak a kis szellemnek van szüksége, a zseni a káoszt is át tudja tekinteni.|
-----------------------------------------------------------------------------------

Vááá, engem is épp ma hívtak 2x, hogy nem jönnek/mennek a mail-ek...:-/

Ha mindenki annyira értene hozzá mint te, akkor nem lenne munkád. Fogd fel így.

"Önjavító. Ha mégsem, akkor sajnálom."
Érdekes felfogás. És ha nem "önjavító"? Akkor gondolom a következő lépés a reinstall...lol

Tényleg szar dolog az end-user support, de ha így állsz hozzá, hogy "akkor sajnálom", akkor fognak találni a helyedre egy másik hülyét aki fapofával megcsinálja.

Tudom most jön az, hogy neked már mekkora élettapasztalatod van, meg mégis mit képzelek én 22 évesen, blablabla....

Nem is csak errol van szo, A legtobb esetbe az ember mosolyogva, egy ido utan inkabb vigyorogva, de megcsinalja, mert muszaly. Ettol azonban meg nem lesz kevesbe idegesito pl. egy olyan dolog 231 425-szori elmutogatasa, amit elozoleg mar 231 424-szer elmutogattal. Meg hasonlok.
Nyilvan ha valami nem megy, es tenyleg nem megy, akkor az gond, es az ember igyekszik megoldani. De amikor napjaba nemtomhanyszor jon fel ugyanazzal, egy ido utan mar arra gondol az ember, hogy cegszamlara vesz egy papagajt es betanitja a mondando szovegekre.
Hidd el, en is tapasztalatbol beszelek.

Annyibol van szerencsem a mostani melohelyen, hogy itt azert tobbe-kevesbe ertelmes emberek dolgoznak, es ha elmondod nekik, hogy ha valami gaz van, elobb mindig probaljak ujrainditani a gepet, akkor kepesek agyilag felfogni, es megerteni, hogy igen, baszker tenyleg megoldja. Ha meg megse, meg mindig ott a telefonszam a papiron, amit lehet hivni. 5 perc nem a vilag.
--


()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.

Aki ezt nem szereti az nem szereti a munkajat. En speciel imadok gepeket javitani, programokat bealitgatni. Romhalmaz rendszerekbol mukodot varazsolni. Nincs is szebb amikor egy elganyolt rendszerbol az ember egy tokeletessen mukodot csinal, amit aztan az userek hasznalhatnak.
Rendszergazdanak lenni olyan mint istenek lenni: Teremthetsz, rombolhatsz, ujakat alkothatsz, helyrehozhatsz, a dogitalis vilag felett uralkodsz!

+1

én is imádok bütykölni/telepíteni/stb. mert ilyekor az ember alkot. használni viszont már útálom:
értsd -> velem ne akarjanak x oldalt leíratni, arra ott a titkárnő/stb. én betanítom a programra (ha kell), de senki helyett nem dolgozok, én csak a "seggük alá pakolom a szisztemet", a többi nem rajtam múlik.

/mazursky

Telepiteni, szervert managelni, problemakat megoldani en is szeretek. Az end-user supporthoz nincs egyszeruen se gyomrom, se turelmem. Egyszeruen szornyu, hogy neha miket kepesek emberek elkovetni.
--


()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.

Szerintem nincs ezzel gond... a gond ott kezdődik, amikor az ember kollégái olyan sötétek, mint az éjszaka. Nálunk a HD -en dolgozik néhány ember, akiket csak azért vettek fel, mert beszélnek 3 nyelven, az már nem volt szempont, hogy értsenek bármennyit is az informatikához... (ja, hazudok... tudniuk kell kattintgatni)

Ilyenkor jönnek ám az olyan szép ticket -ek, hogy nacsak... :)
(pl. tegnapi eset: lefőtt egy svédországi szerver, meg kellene nyomni rajta a reset gombot... hát én szívesen mentem volna, ha fizeti a cég, csak az a baj, hogy ott is van rá ember :D [azt meg sem említem, hogy RSA kártya is van a szerverben és a HD ismeri az IP -t, jelszót hozzá])