855kg oldschool hardver #2

Ha az embernek öreg autója van, alap dolog, hogy időnként és inkább sűrűbben mint ritkábban, buherálni kell rajta valamit. Van akinek ez nyűg, nekik nem való ilyen autó, de az igazi technológiák híveinek, mint amilyennek én is tartom magam, extra élvezet.

Persze nem értek hozzá, így egyelőre egy nagyon kedves barátom édesapja gardíroz engem, meg az autót ilyen téren, vagyis megakadályozza, hogy a buherálás iránti lelkesedés közben maradandó károkat okozzak az öreg járgányban. Az autó legláthatóbb baja mióta megvettem az volt, hogy felül, a szelepfedélnél nagyon nyomta ki az olajat, emiatt tiszta olaj és abba beleragadt retek volt állandóan a motortér, és amerre jártam és megálltam, mondhatni nem túl elegáns olajfoltokat "pisilt" maga alá a kocsi.

Tegnap végre (jó 5000km megtétele után, többen monták már, hogy bátor vagyok) volt idő megnézni, hogy mi is a baja. Leszedtük a szelepfedelet, és kiderült, hogy a tömítés borzalmas állapotban van, de ezen kívül a fedél egyik sarkánál - vagy eredetileg is rosszul lett feltéve, vagy utólag de - visszagyűrődött a fedél alá, és egy jó 5cm-es darabon szabadon hagyta a peremet, semmit sem szigetelve.

Az új szigetelés a fedélen, plusz a régi tömítés romjai, amit kb. 15 darabban sikerült kiszedni, és több helyen úgy kellett levésni a felületről:

Arról sajnos nincs kép, ahogy a már említett barátom édesapja utánállítja a szelephézagokat, illetve kiméricskéli őket, pedig igazán tanulságos művelet volt, és én nem is igazán vállalnám be egyelőre. A gyári Merkuros Skoda manual (RTFM megvolt igen, hehe) ezt szakszervízben elvégzendő műveletnek javasolja. Ő megoldotta a VI. kerületben, az út szélén... Ha már ott voltunk, megnéztünk pár apróságot, mint pl. a benzinszűrő állapotát, de ez nem szorult cserére:

Ezután felkerült az új tömítés, és a fedél:

... meg az apróságok, amiket leszedtünk a cseréhez, mint pl. a légszűrőház:

És végül sikerélmény, it's alive, MUHAHAHAHA! :) (További képek itt találhatók.) Összességében, az egészet baromira élveztem. Ez itt kérem tömény mechanika és vas. Ez az igazi hackolás, nem a Linux kernel. :)

Hozzászólások

Engem az autóhekkelésben csak az zavar, hogy jóval koszosabb tud lenni, mint egy számítógép. :)

--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.

Ugyan... Én már kapartam ki hónapok óta döglött egeret (mármint biológiai egeret:) számítógépből, rendszergazda koromban. A láncdohányos kollégák gépeinek takarításáról nem is beszélve. És ezek tiszták voltak az ipari környezetben használt gépekhez képest. Az ugyanebben a környezetben történő hálózatépítést meg meg se említsük. Ezekhez képest egy kis olaj és útszéli por, meg benzingőz kész szanatórium meg tartósított hegyilevegő. :)

-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-

Na de tulajdonképpen milyen autó motorját berheltétek? Mert a képen látom, hogy egy Skoda csomagtartójába pakoltad be az egészet -gondolom hogy elszállítsd oda, ahol a motor tulajdonosa van-, de nem derült ki, hogy milyen autóról van szó...

;)

Az öreg skoda az egyik legjobban hekkelhető kocsi azt mondják a tudósok.

Hmmm... az az. :)
Kicsit szomoru voltam, mikor a skodrijo nem akart indulni, epp az elosztofedelet torolgettem, mikor Charlie testver megszolalt: "Nedd mar, Ratman, pisil a hajo". Akkor ment szet veglegesen egy vizcso a kocsimban. :)

Az is nagykoru, nem skoda, hanem venfosszar citroen, amiben tobbek kozott szar a szelepszarszimmering is. :)
Ja, es kedvelem. :)