Unreal Tournament

Fórumok

Üdv!

A napokban eszembe jutott, hogy jó lenne Unreal Tournamentezni (lásd blog), és ha már csináljuk, csináljuk natívan, gondoltam. Lehúztam a liflg-s unreal telepítőt, telepítettem (na jó, kicsit csaltam*, naés? :)), majd futtattam. Szépen elindul az intró, de ha esc-et nyomok, kilép. Ezt dobja ki konzolra:

fcntl: Operation not permitted
fcntl: Operation not permitted
Signal: SIGIOT [iot trap]
Aborting.

Elsőre az fcntl volt gyanús, de mint gugli mondta, a Signal rész a fontos. Egyelőre átnézek egy fórumot, ha nem ok, akkor várom ötleteiteket. :)

Közben futtattam ut-t -log-gal, így ezt kaptam:


Unreal engine initialized
Bound to SDLDrv.so
Joystick [0] : Unknown Joystick
SDLClient initialized.
Bound to Render.so
Lighting subsystem initialized
Rendering initialized
LoadMap: Entry
Bound to Fire.so
Bound to IpDrv.so
Game class is 'UTIntro'
Level is Level Entry.MyLevel
Bringing Level Entry.MyLevel up for play (0)...
InitGame:
Base Mutator is Entry.Mutator0
Browse: CityIntro.unr?Name=Player?Class=Botpack.TMale2?team=255?skin=SoldierSkins.blkt?Face=SoldierSkins.Othello
LoadMap: CityIntro.unr?Name=Player?Class=Botpack.TMale2?team=255?skin=SoldierSkins.blkt?Face=SoldierSkins.Othello
Case-insensitive search: genfluid -> ..\Textures\GenFluid.utx
Collecting garbage
Purging garbage
-0.0ms Unloading: Package Render
Garbage: objects: 16417->16416; refs: 224678
Game class is 'UTIntro'
Level is Level CityIntro.MyLevel
Bringing Level CityIntro.MyLevel up for play (0)...
InitGame: ?Name=Player?Class=Botpack.TMale2?team=255?skin=SoldierSkins.blkt?Face=SoldierSkins.Othello
Base Mutator is CityIntro.Mutator1
Initialized moving brush tracker for Level CityIntro.MyLevel
Created and initialized a new SDL viewport.
Bound to UWeb.so
Team 255
Login: Player
Case-insensitive search: SoldierSkins -> ..\Textures\Soldierskins.utx
Possessed PlayerPawn: TMale2 CityIntro.TMale0
Input system initialized for SDLViewport0
Opening SDL viewport.
Bound to SDLGLDrv.so
Loaded render device class.
Initializing SDLGLDrv...
binding libGL.so.1
Resizing SDL viewport. X: 640 Y: 480
OpenGL
GL_VENDOR     : NVIDIA Corporation
GL_RENDERER   : GeForce4 MX 440/AGP/SSE/3DNOW!
GL_VERSION    : 1.5.8 NVIDIA 96.31
GL_EXTENSIONS : (törölve, mert szét* az oldalt)
Device supports: GL
Device supports: GL_EXT_bgra
Device supports: GL_EXT_paletted_texture
Device supports: GL_ARB_texture_compression
Device supports: GL_EXT_texture_compression_s3tc
Device supports: GL_EXT_texture_env_combine
Device supports: GL_EXT_compiled_vertex_array
Device supports: GL_ARB_multitexture
MinLogTextureSize = 2
MaxLogTextureSize = 8
Bound to ALAudio.so
fcntl: Operation not permitted
fcntl: Operation not permitted
OpenAL Audio subsystem initialized.
Game engine initialized
Startup time: 2.558812 seconds.
Entering main loop.
URL: Adding default option Name=Player
URL: Adding default option Class=Botpack.TMale2
URL: Adding default option team=255
URL: Adding default option skin=SoldierSkins.blkt
URL: Adding default option Face=SoldierSkins.Othello
Browse: Index.unr?entry?Name=Player?Class=Botpack.TMale2?team=255?skin=SoldierSkins.blkt?Face=SoldierSkins.Othello
Failed; returning to Entry
Shut down moving brush tracker for Level CityIntro.MyLevel
Spawning new actor for Viewport SDLViewport0
Team 255
Login: Player
Possessed PlayerPawn: TMale2 Entry.TMale1
Creating root window: UMenu.UMenuRootWindow
appError called:
Can't bind to native class ChatLog.ChatLog
Executing UObject::StaticShutdownAfterError
Executing USDLClient::ShutdownAfterError
UALAudioSubsystem::ShutdownAfterError
Executing USDLViewport::ShutdownAfterError
USDLGLRenderDevice::ShutdownAfterError
Signal: SIGIOT [iot trap]
Aborting.
Exiting.
Name subsystem shut down

*: Amikor elkezdenék telepíteni, hiába van mountolva a lemez pl. /mnt/cdrom alá, nem veszi be az installer. Ha tudnám, hogy hol keresi a cd-t, akkor nem lenne ilyen probléma. (/dev/hdd a cd író drive, és nincs benne fstabban.)

Hozzászólások

ua userrel telepítetted, amivel futtatod? (jogok)

Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.
debian 4.0 - linux-2.6.22.6-pancs1-wifi2 - 2.6.22.6 kernel madwifivel itt

szerk.: -

Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.
debian 4.0 - linux-2.6.22.6-pancs1-wifi2 - 2.6.22.6 kernel madwifivel itt

ntfs-en linux nem tud létrehozi file-t, és ez a futás közben hozná étre a log file-t, meg szerintem egy rakat tmp-t, de ez felejtős linux alatt, rakjad nativ linuxos fs-re (ext[234], reiser[3.6,4], xfj, xjf) és akkor menni fog

Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.
debian 4.0 - linux-2.6.22.6-pancs1-wifi2 - 2.6.22.6 kernel madwifivel itt

Na, kipróbáltam ext3ról, az error teljesen megegyezik.

Ntfs-3g: "Third generation Linux NTFS driver with full read-write access."

Inkább azt mond meg, miért "Can't bind to native class ChatLog.ChatLog"?

Ok, megnézegettem a dolgokat, System könyvtárban a következőket találtam: chatlog.dll, ChatLog.int, ChatLog.u. Szóval egy chatlog.so hiányzik, valószínűleg ezt akarja betölteni.

A nevéből adódóan nem hiszem, hogy szükségem van erre, de le lehet-e tiltani ezt valamilyen ini fájlból?

Nem a filerendszer lesz a gond, mert a default telepitesi konyvtar altalaban a /usr/local/games/$gamenev amit normal esetben sima user nem igazabol irogat, nem vindoz ez. Amig volt addig en is csak a wines particiorol linkeltem pl a pak fileokat id jatekoknal a sajat homeban fogod megtalalni az osszes beallitas filet. Anno en is szivtam a GOTY telepitovel ha jol emlekszem az automounttal volt gondja, de nem tuti, mert nem mostansag volt.

nekem valami ősrégi (2 vagy 3 éves) ut2004 installer van / volt és annak minden ment CSAK a /mnt/cdrom-ot létre kellett hozni, mert anélkül nem ment fel, ugy volt beledrótozva, hogy olda mountolja fel a cuccokat

Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.
debian 4.0 - linux-2.6.22.6-pancs1-wifi2 - 2.6.22.6 kernel madwifivel itt

/mnt/cdrom? Én /mnt/cd-t csináltam. Kipróbálom, meglátjuk. :)

Sajnos nem segít. Mindig azt csinálja, hogy kiírja, hogy:


loki_setup: Mounted device /dev/hdd
loki_setup: Unmounting device /dev/hdd

Majd kiírja, hogy helyezzem be a cd-t. És mivel az én cd-m nem eredeti (de psszt! :)), ezért tippeltem a cd labelre, mint olyan egyedi azonosítóra, amit az installer figyel.

Ahogy nézegettem a telepítő filejait, találtam egy patch-oló scriptet. De ezt akárhogy próbálom futtatni, valamiért sose fut le. A script:


#!/bin/sh

# Decompress compressed maps :)
register=./setup.data/bin/Linux/x86/register

for MAP in $SETUP_INSTALLPATH/Maps/*.uz; do
	uncomp=`basename $MAP .uz`
	$SETUP_INSTALLPATH/ucc decompress ../Maps/`basename $MAP` -nohomedir
	mv $SETUP_INSTALLPATH/System/$uncomp $SETUP_INSTALLPATH/Maps/
	rm $MAP
	$register ut remove $MAP
	$register ut add Default "Base Install" $SETUP_INSTALLPATH/Maps/$uncomp
done

# Run the patch process with appropriate environment

# Check if we need to update
FILEHASH=`md5sum $SETUP_INSTALLPATH/System/Editor.u | cut -d " " -f 1`

if [ "f3b72a86f874b9e91654fd1bc5f673eb" = "$FILEHASH" ]
then 
	echo "Files up to date"
	exit 0
fi

# Verify that the loki_patch version is okay
if ./setup.data/bin/Linux/x86/loki_patch --verify setup.data/patch.dat
then
    	:
else
	exit 1
fi

# Run the patch program
if ./setup.data/bin/Linux/x86/loki_patch setup.data/patch.dat  
then
	:
else
    	exit 3
fi

exit 0

Még beállítottam a SETUP_INSTALLPATH változót, de valamit sose tud megnyitni. Általában ott akad el, hogy vagy az ucc-t nem tudja elindítani, vagy az ucc-bin-t.
Mégis, hogy állítsam be az UT_DATA_PATH változót, mire mutasson? :)

Köszönöm mindenkinek a segítséget, végül találtam egy kis segítséget. A lényeg az, hogy egyrészt kell a dologhoz egy extra CD is, a másik, hogy a telepítőnek meg kell adni a SETUP_CDROM változóban a cd mount pointját. (pl. export SETUP_CDROM=/mnt/cdrom).

Ezek után sikerült feltelepíteni a játékot, és működik, ahogy kell. :)

OFF
NTFS-re telepítettem. :p
/OFF

Új a szitu, bár a játék a régi... Felraktam az UT2004-et. A telepítéssel nem volt gond, de a játék iszonyúan lassan fut (a néha felbukkanó hanghibáról nem is beszélve, de azt tudtam orvosolni). Íme a konzol outputja:


ego@Matrix:~$ /home/ego/ut2004/ut2004
WARNING: ALC_EXT_capture is subject to change!
Xlib:  extension "XiG-SUNDRY-NONSTANDARD" missing on display ":0.0".
[driAllocateTexture:636] unable to allocate texture
[driAllocateTexture:636] unable to allocate texture
[driAllocateTexture:636] unable to allocate texture
[driAllocateTexture:636] unable to allocate texture
...

Ha Software Rendering-re állítom, akkor rémesen kivehetetlen grafikával ugyan, de aránylag gyorsan fut. Rálestem a memória használatra is: valamiért a rendszerem alapból lefogja a memória 60 százalékát. Ezen is jó lenne valamit segíteni:


ego@Matrix:~$ top

top - 11:56:41 up  3:29,  2 users,  load average: 0.64, 1.04, 1.09
Tasks: 151 total,   1 running, 150 sleeping,   0 stopped,   0 zombie
Cpu(s): 22.2%us,  1.6%sy,  0.0%ni, 68.0%id,  7.7%wa,  0.2%hi,  0.2%si,  0.0%st
Mem:    503464k total,   344084k used,   159380k free,     3900k buffers
Swap:   979924k total,   139292k used,   840632k free,    88664k cached

  PID USER      PR  NI  VIRT  RES  SHR S %CPU %MEM    TIME+  COMMAND            
 7960 ego       20   0  152m  45m  20m S 21.6  9.2   0:10.83 firefox-bin        
 5099 root      20   0  363m  22m 6952 S  5.9  4.6   7:13.08 Xorg               
 5650 ego       20   0 20856 7300 5896 S  2.0  1.4   0:06.73 multiload-apple    
    1 root      20   0  2952 1772  484 S  0.0  0.4   0:01.28 init               
    2 root      15  -5     0    0    0 S  0.0  0.0   0:00.00 kthreadd           
    3 root      RT  -5     0    0    0 S  0.0  0.0   0:00.00 migration/0        
    4 root      RT  -5     0    0    0 S  0.0  0.0   0:00.00 posix_cpu_timer    
    5 root     -51  -5     0    0    0 S  0.0  0.0   0:00.00 softirq-high/0     
    6 root     -51  -5     0    0    0 S  0.0  0.0   0:17.09 softirq-timer/0    
    7 root     -51  -5     0    0    0 S  0.0  0.0   0:00.16 softirq-net-tx/    
    8 root     -51  -5     0    0    0 S  0.0  0.0   0:00.15 softirq-net-rx/    
    9 root     -51  -5     0    0    0 S  0.0  0.0   0:00.00 softirq-block/0    
   10 root     -51  -5     0    0    0 S  0.0  0.0   0:00.00 softirq-tasklet    
   11 root     -51  -5     0    0    0 S  0.0  0.0   0:00.25 softirq-sched/0    
   12 root     -51  -5     0    0    0 S  0.0  0.0   0:02.76 softirq-hrtimer    
   13 root     -51  -5     0    0    0 S  0.0  0.0   0:00.39 softirq-rcu/0      
   14 root      RT  -5     0    0    0 S  0.0  0.0   0:00.00 watchdog/0     

Eleinte nekem is voltak vele problémáim: http://hup.hu/node/51237. Végül egy 1300Mhz-es Celeron-on, 384Mb 133Mhz SD-RAM-al és Geforce 3-al sikerült közepes beállítások mellett tökéletesen játszhatóvá tenni.

A patcheket mindenképp tedd fel, többek között a memóriahasználattal kapcsolatos hibákat is orvosolják. Fontos lenne még tudni, hogy milyen videókártyád van.

A tweak-ek is segíthetnek, lásd még a beállítások: http://forums.beyondunreal.com/showthread.php?t=127344
_______________________________________________
Keep It Arch Linux | Simple Xfce | Stupid! Fluxbox

Lényegesen sokat javult a játék ezekkel a tweak cuccokkal és a patch-el, de még mindig nem mondható játszhatónak. A kimenete mostmár legalább nem küldi le állandoan azt a [driAllocateTexture:636] unable to allocate texture hibaüzenetet és kis poligonszámnál elég jól teljesít (DM-1on1-Idoma), bár lehetne jobb is. Igaz, a notebookok nem valók különösebben játszásra a gyenge grafkártyáik miatt, de az én gépem attól még nagyon is "UT2004 kompatibilis". :) Íme a konfig:

Acer Aspire 3613WLMi - Notebook:

  • Celeron M 1.5 GHz
  • 512 MiB DDR II SDRAM-400 MHz (SODIMM 200 pins)
  • 60 GB HDD
  • 15.4" LCD display, 1280 x 800
  • DVD+-RW
  • Mobile Intel 910GML Express chipset
  • Broadcom BCM4318 wireless networking.
  • Intel 915GM integrated graphics.
  • Realtek RTL-8139 integrated ethernet.
  • Intel 82801FB/FBM/FR/FW/FRW AC'97 Audio Controller, USB controllers, and modem

(http://www.hardware-wiki.com/wiki/index.php/Acer_Aspire_3613WLMi)

Ami nekem nem kóser, hogy valami állandüan elveszi a memóriám 60 százalékát. Ez már akkor le van fogva, ha csak úgy üresben járatom a rendszert... Különben valamiért túl lassú a rendszer, 512 DDR2-es mellett csak úgy száguldania kéne. Szerintem ezért akadozik az UT is...

Az új (azaz régi, csak nemrég vettem) Notebookom jobban viszi az UT2004-et, de azért a komolyabb pályáknál a magas poligonszám miatt eléggé beszaggat. Viszont a GOTY-t mesésen viszi, csak itt van egy másik gond: a játékot root jogosultsággal telepítettem az /usr/local/games/ut mappába. A játék gond nélkül elindul és játszható, de sem a beállításaimat nem őrzi meg, sem pedig az elmentett állásokat. Ez ugyebár első ránézésre is azt sugallja, hogy a jogosultságokkal van a baj. Nos, igen. De én nem akarom folyton root jogosultsággal indítani a játékot, viszont a chmod 777 nem vált be, a jogosult akkor is a root maradt... Mitévő legyek?

Megtaláltam a megoldást a problémámra, úgyhogy ha valakinek a jövében hasonló gondjai lennének esetleg:

A telepítő a menüben csak akkor csinál bejegyzést, ha root jogosultsággal telepíted. A játék első indításkor készít egy mappát a ~/.loki/ut címre, de ez érdekes módon csak a root számára írható, ezért a terminálablakba ezt írd be: sudo chmod -R 777 ~/.loki/ut és máris elmenti a beállításokat ha userrel futtatod... Ezen kívül megeshet még, hogy "túl erős" a géped a játékhoz és az egekig szökken az FPS. Ha ilyen gondjaid lennének töltsd le ezt a scriptet és ezzel futtasd a játékot.