- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
nekem tetszik, szerintem tök jól néz ki.
speciel én nem vagyok oda a csillivilli biszbaszokért, de ilyen kinézetet szívesen el tudnék képzelni a desktopomon.
::sumo.conf::
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ubuntu-studio-t felrakod, és kb így néz ki.
Mi ebben a new?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Haha, KB így, jólvan. Vagy vak vagy, vagy hazudsz.
Apple MacBook
CD 1.83 | 1.25GB 667MHz | 60GB SATA | 2.36 kg | 5400mAh @ 12.5V
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez a "kb így néz ki" kimerül abban, hogy azon is sötét az alapszín
::sumo.conf::
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van pár program ami jól néz ki sötétben, mert eleve úgy tervezték.
Pl. http://www.kaxaml.com/ ez mondjuk egy program csupán de szép a felülete.
Vagy ott van a http://www.renoise.com/about/screenshots/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
---
Mézi 4Ever!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de minek kell majmolni a vista-s mappa ikonokat és a mac-es dock-ot ... találjanak ki valami sajátot ... szvsz
linux v2.6.22.15 + madwifi v0.9.3.3-mal itt
debian gnu/linux @ linux-2.6.22.16-pancs1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy vki altal elkepzelt GUI design. A fejlesztoknek attol meg nem kell ezt kovetni. Abban egyetertek, hogy minden eleme lopott...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"minden eleme lopott"
Szerintem ez egy olyan terület, ahol egy idő után elég nehéz lehet olyasmit tervezni, ami kicsit se hasonlít valami másra.
Ennek nyilván az az oka, hogy a lényeg a kinézet mellett a funkcionalitás, az meg alapvetően nem változik. Ha összehasonlítod különböző autók műszerfalait, ott is rengeteg "lopott" elemet fogsz találni, de ennek nem a fantáziátlanság lesz az oka.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem meg csináljanak egy használható dockot, ne olyat amiben szét lehet gurítani az ikonokat, meg két perces youtube-os videót lehet csinálni róla "hod'pattog!" hanem ha már lopunk, lopjunk jól. Jobban mint a Rocketdock windowson..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ráadásul még rondák is. Mert ha szép lenne legalább, akkor megérteném...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sorolj fel egy-két eredeti ötletet úgy egyáltalán az egész linux-univerzumban..
Apple MacBook
CD 1.83 | 1.25GB 667MHz | 60GB SATA | 2.36 kg | 5400mAh @ 12.5V
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kernel vagy rendszer szinten 100% hogy van ilyen, de átlaguser számára "látható" dologra nem tenném rá a fejem ...
linux v2.6.22.15 + madwifi v0.9.3.3-mal itt
debian gnu/linux @ linux-2.6.22.16-pancs1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sorolj fel egy-két eredeti ötletet úgy egyáltalán az egész linux-univerzumban..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megereszthetek egy ovatos ROTFL-t ? :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megereszthetek egy ovatos ROTFL-t ? :)
Feel free. Mire fel btw? A minimal dizajn okan vagy mert benanak talalod a wm alapkoncepciojat (mar ha vetted a faradsagot, hogy elolvasd...)?
En szemely szerint total treewm-fuggo lettem (es talan en vagyok az egyetlen erdemi user a fold kereken...), nekem nagyon bejon ez a fajta szervezese az ablakoknak. Alapjaban veve jol meg is van irva, csak van par idegesito bug / atgondolatlan dolog benne, ami mar igy is marad, mert a fejlesztest szepen abbahagyta a szerzoje.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minimalista amőba kockáknak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Sorolj fel egy-két eredeti ötletet úgy egyáltalán az egész
> linux-univerzumban..
Most mindjárt rámondod, hogy savanyú a szőlő, de én nem bánom, hogy olyan az Ubuntu desktop, ami már máshol bevált. Teszteljék csak az új megoldásokat az Apple és Microsoft fizetett emberei. :-)
Én nem ismerem az OSX-et, de elméletben a Compiz azért hozott pár új ötletet, nem? (Csak kérdem.) Aztán itt a gimmie, az is jópofa. Aztán az Enlightenment animált hátterei (a hasznosságukat most hagyjuk... :-)?
Nekem a Flock is tetszik (messziről, hehe). Most hirtelen más nem jut eszembe... egyébként a "linux-univerzum"-ot kiterjeszteném "foss-universe"-re.
---
;-(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit nevezel "linux-univerzum"nak?
http://xmonad.org
Ennek az alapotlete szerintem eredeti. Marmint az automatikusan elhelyezett ablakok vmilyen algoritmus szerint (akar a tiled WM is ilyesmi lehet).
Vagy vegyuk peldaul az emacs-eket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jah, mert emacs-et linuzra irtak
-. . - -... ... -..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://cm.bell-labs.com/plan9/screenshot.html
linux v2.6.22.15 + madwifi v0.9.3.3-mal itt
debian gnu/linux @ linux-2.6.22.16-pancs1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát igen. :)
Vicces hogy nem jut eszembe semmi echte Linux dolog. Talán az xbill?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Linux az egy kernel. Milyen echte grafikus felület összetevőket, ablakokat, szeretnél benne keresni?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmilyet. Vagyishogy nem én keresem. Ha a kernelben (mert azért ezt így mégiscsak le kell írni ha nem Linux disztribúciók összefoglaló neveként használjuk a Linux szót) keresek innovációt, van pár dolog. A plug'n'play először talán a Linuxban jelent meg. Mindketten tudjuk hogy míg a Microsoft és az Apple igyekszik minden ötletét levédetni a szabadalmi hivatalnál, még ha csak egy kapcsoló is az, az Open Source fejlesztők viszont szabadon közzéteszik fejlesztéseiket. Nem egyenlőek az esélyek ebben a küzdelemben, de amúgy is... Nehéz a boxringben sakkozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A plug'n'play először talán a Linuxban jelent meg.
Ezt a baromságot azért ne hangoztasd sokszor.
init();
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki mondja. Még nem létezett a win95 de automatikus hw-konfig volt már Linuxban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
khmmm. Amiga. csak ott AutoConfig-nak nevezték
http://en.wikipedia.org/wiki/Autoconfig
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nagymamámnak töke lett volna, nagyapának hívták volna... Robitusszin.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aha, szóval szerinted az számít, hogy gonorrhoeának, kankónak vagy trippernek nevezik, érdekes...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ehhez te értesz jobban. Nekem még egyik se volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Plug and play 1. és Plug and play 2. vs. "A plug'n'play először talán a Linuxban jelent meg."
init();
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem. Tehát a linuxban 1994-ben megjelent automatikus hardware konfigurációt nevezhetjük plug and play-nek, de az 1987-ben megjelent IBM Personal System/2-t azt nem.
"One of the first major industry efforts towards self-configuration was done by IBM with the creation of their Personal System/2 line of computers using the Micro Channel Architecture (MCA). This took a giant leap forward, with expansion devices that had absolutely no jumpers or DIPswitches."
Ez különösen jó:
It has been said that when Bill Gates of Microsoft first saw Plug-and-Play Linux, he stopped the "Chicago" (Windows 95) development team in it's tracks and said "We don't release until we have PnP that does NOT work on Linux".
Kétlem, hogy Gates 1994-95-ben tudta, hogy létezik a világon Linux kernel, ha 1996-ban a meglepetés erejével hatott rá egyáltalán a world wide web léte is.
init();
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tőlem nevezhetjük az ENIAC főkapcsolóját is plug and play-nek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meghajlok érveid súlya alatt. :)
init();
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor ne. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"mert azért ezt így mégiscsak le kell írni ha nem Linux disztribúciók összefoglaló neveként használjuk a Linux szót"
Tévedés. Nem kell leírni. Torvalds azt jelenti be, hogy "Linux v2.6.24". Semmilyen kernelt nem ír. A Linux az maga a kernel. Amit a köznép Linux-nak hív, az az esetek 90%-ban egy valamilyen Linux-alapú disztribúció.
Egyébként csak arra szerettem volna utalni, hogy ez a téma, amit itt pörgettek olyan szélmalomharcra hasonlít, mert ha neadjisten' talál is valaki valami eredeti ötletet a "Linuxban", a trollok elkezdenek majd habzani, hogy "de az mióta csak Linux???????!!!!!!!!! Fut az BSD-n, ezen azon". Teljesen értelmetlen a téma.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor ne is hangsúlyozzuk hogy GNU-t használunk Linuxszal? Nem kell leírni persze, de a köznép erősebb.
Valamelyik nap pl. már szemrebbenés nélkül volt szavazás a tévében arról hogy félnek-e a hackerektől. Már senki nem akarja megmagyarázni a crackerek és hackerek közötti különbséget.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha már grafikus felületekről van szó, nyilván nem lehet minden eredeti, hiszen korábban már volt grafikus felület, de azért néhány dolog:
- Lehet, hogy rosszul tudom, de szerinetm több munkaasztal, ablak felgördítése X-ben volt először. Persze nem Linuxon, de, mint már leírták, a kerneltől ne várjunk újat a grafikus felület terén.
- Indíts KDE-t kwin ablakkezelővel, az ablak menüjéből nyisd meg a Beállítás ablakod. Nézd végig a beállításokat, aztán nézd meg, hogy ezek mekkora része volt más (nem X) grafikus felületben először.
- Ha az alapértelmezett témákban nem találsz elég eredetiséget, menj fel a kde-look.org-ra, és biztosan találsz olyan témát, ami nem másról lett koppintva.
Nem grafikus felület:
kio - van ilyen más rendszeren?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ikonok nem vista koppintások, ugyanis Vista alatt eleve a másik irányba néz a mappa, és a színe is más egy picit, meg az is, hogy mennyire van nyitva. Ez maximum hasonlít rá. de nem az. Viszont abban azért egyetértek, hogy ez egy koppintáshalmaz.
Nagy Péter
www.konquer.org
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miert kell mindenkinek OS X-et klonoznia?
Akinek OS X kell tegyen fel egy OS X-et vagy vegyen egy macbookot, en is azt tettem. Fel van ra huzva a Fink (debian disztro), a legtobb cucc amit hasznalok open source vagy OS -szintu, 2-3 szoftvert pedig kifizettem mert jobb volt mint az ingyenes es kellett a munkamhoz.
Konkretan itt a Dock (panel) az, ami a leopardbol lett veve.
Gondolkoztam visszaallason KDE 4 kapcsan (egyreszt a KDE-s alkalmazasok futnak OS X-en, masreszt inteles laptopra linuxot rakni nem nagy ugy), de a plasma nincs kesz, a legtobb cucc kde 3-as benne (annak ergonomiajaval egyutt), mast meg nagyon nem hoz egyelore (jo dolog a Composite Manager de nem az eleted legfontosabb resze, 3 ev OS X alatt erre rajossz)
Egyebkent a linuxok nem gyurnanak UMPC/TabletPC-re? MS-es piac, az apple-nek koze nincs hozza, az OS X felulete eleve alkalmatlan ra, lehet innovalni meg szethakkolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Talán mert a macbook egy halom designos trágya?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amennyiben neked osxed van, mi a problémád azzal, ha valaki másnak úgy fog kinézni a desktopja?
Amennyiben márkabuzi lennél, (amit persze kétlek,) tudnád, hogy az aidads nem ugyanaz mint az adidas:P Szerintem semmi probléma nincs a lookalike-okkal. Az meg hogy ingyé van külön jó. Már ha nem vettem már meg.
És ne félj, a dock csak akkor lett a leopárdból véve, ha ott is bugzott (na jó, nem friss az élményem a kibadockkal... azóta változhatott):P
Szerintem csinos kis felület. Bár végülis az osx felülete sem visszataszító, ha egészében nézzük, de az itunes for windowstól mentsen az ég;)
int getRandomNumber() {
return 4; //szabályos kockadobással választva.
//garantáltan véletlenszerű.
} //xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fos. Miért nem szól a haverjának ha nem tud egy ablakkeretet rajzolni?
Most már akárki trottyant egy barnás-narancs tucat-previewt a deviantartra, és azt mondja ez Ubuntu Hardy mockup, főhír lesz? A múltkori mockup is elég szarul nézett ki, persze amennyi igénytelen lúzer mondta rá hogy "jájdeszép", azon se csodálkoznék ha valami ilyesmi lenne az amit Shuttleworth kegyes kerálként a végén elfogad. Semmi baj, amíg le lehet cserélni az alapértelmezett okádmányt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Esetleg okádj egy szebbet és majd büszkék leszünk rád. ;)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahhoz hogy egy kenyérről meg tudjam állapítani hogy szar, nem kell péknek lennem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ma nincs kedvem ehhez. Elfáradtam. Mi lesz a TV-ben?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott van a conky jobbról. Semmi jó. Ma is konzerv lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hetek óta Star Trek. Egy bizonyos oldalon az összes rész fellelhető volt. Ebéd közben, elalvás előtt, híradó helyett tökéletes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...elalvás előtt,...
+1! Kb. 160 rész van meg videokazettán a Voyagerből (20 kazetta:).
init();
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah... És egyszerre 3 ponton kezdtem nézni párhuzamosan a történet.
Elkezdtem a TNG elején, és ott már a 2. évad nemtomhanyadik részénél tartok...
Közben elkezdtem nézni a Voyagert, és az 1. évad közepe körül tartok...
Meg elkezdtem nézni a Voyagert párhuzamosan a 4. évadot is, és kb. 20-22. résznél tartok... :-D
Gondoltam, avval, hogy bejön a képbe 7/9 majd, érdekesebb lesz a sztori. De semmi különös. Ellenben rohadtul lebilincselő a 4. évad.
Közben meg még Weeds 3. évadot se láttam.
Meg az E-Medve már nyaggat, hogy tán nagy poénok vannak IT Crowd 2. évadjában is. De abból még csak az első kettőt volt időm valamikor megnézni...
Lassan már Houseból is jön a friss rész! Azt már nagyon várom!!!
Addig meg... Meló 1000l, mer' az meg nem fogy...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
osx screenshotot en is tudok csinalni, ahhoz nem kell nagy grafikus muvesznek lenni...
A'rpi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nos, neked ez nem tetszik, valakinek meg tetszik. hálistennek az emberek nem egyformák.
azért mert neked nem tetszik, attól még nem biztos, hogy igénytelen az az user akinek ez bejön. szerintem.
sőt, az emberek hálistennek változnak is. nekem egy fél évvel ezelőttig a kde tetszett, csak azt voltam hajlandó használni. most a gnome tetszik és az istenért sem telepítenék kde-t.
és mint írtad is, le lehet cserélni az alapértelmezett okádmányt annak, akinek nem tetszik. pl neked is.
szerintem írás előtt gondolkodj is egy picit, a hirtelen felindulásból leírt dolgoknak általában csak a füstje nagy.
::sumo.conf::
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs itt füst, csak utálom látni amikor a szart magasztalják. Egyszerűen hihetetlen hogy valakinek tetszik az ami minden alapvető esztétikai érzékkel megáldott ember gyomrát megforgatja. De hát most a vacak kell mindenkinek. El kell viselni. (Azt is hogy lassan megérkeznek azok akiknek kifejezetten tetszik a szar, sőt preferálják a kötelezővé tételét.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
valószínűleg nekem nincs egy csepp alapvető esztétikai érzékem sem. így hát nekem ez elviselhető.
tulajdonképpen nekem minden téma tetszik, ami sötét. ennek praktikus okai vannak. pl éjjel nem folyik ki a szemem. emelett az alvó páromat sem zavarja annyira, hiszen nincs olyan nagy fény. igaz az ubuntu-studio téma talán már túl sötét. na mindegy.
erre is csak azt tudom mondani, hogy majd lesz valahogy:)
::sumo.conf::
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát kezdjük ott, hogy engem nem érdekel, hogy mi honnan lopott -hiszen minden eredeztethető valamiből, tehát mondhatnánk, hogy minden lopott, pl az ikonok, akkor az se legyen a rendszerben...-, de azt már magam sem értem miért kell ennyit tökölni ezzel? Ott az alap Gnome téma, teljesen megfelel. A felhasználók 90%a úgyis saját magának állítja össze a témát, akkor innentől kezdve értelmét is vesztette ez a felháborodás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ez nem ilyen egyszerű. Egy nagy disztrónál fontos, hogy legyen egy egységes artwork, amibe beletartozik egy saját téma készítése gnome-hoz.
Pl frugalware és kde esetében: van egy grub téma, egy splash téme, egy kdm téma, egy kde startup téma, egy színséma, egy ikontéma, egy háttérkép. Ezeket mind a frugalosok rakták össze, vagy éppen ők csinálták. A lényeg, hogy egységes. És szerintem szép. Bár volt, amit átállítottam, de a megjelenés nagy részénél az alapértelmezett, azaz a frugalware fejlesztői által készített témákat használom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Suse esetében már a KDE4 alap témájába belerakták a gyíkfejet a fejlécbe, az nagyon kell. Ha más nem is de a brand ott kell legyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez olyan, mint amikor felnyitod egy autó motorháztetejét és a légszűrő dobozán ott a márkajelzés, azt az érzést kelti, hogy ők csinálták a belét is, az mindegy, hogy ugyanaz az alkatrész még három másik - alkalmasint más márkájú - autóban is ugyanaz. A SUSE egy termék képét akarja neked sugározni, hogy látszódjon, hogy ez nem egy összekukázott akármi (mondjuk ők azért sokmindent letettek az asztalra, pl. új KDE menü a KDE3-hoz).
--
"Trollhammaren sveper igen..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bosszantóbb a dolog amikor gyakorlatilag nulla erőfeszítéssel rebrandolnak egy disztrót.
(off: azt nem értem, miért borul össze mindig egy disztró alpha/rc kiadása amikor gond nélkül mennek LFS-ek forrásból fordítgatva. Lehet hogy a tákolás is egy termékre jellemző sajátosság? Megjelenésről megjelenésre ugyanott reszelik bele a hibákat is a disztrib fejlesztők?)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért azt halkan megsúgom, hogy suse-nak van a legtöbb kde-fejlesztője az összes disztró közül. Ennyit a nulla erőfeszítésről.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom. Disztrók rebrandolására gondoltam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem csak azért, mert minden programot minden programmal függövé és egyben nem függővé akarnak tenni, ha meg te építed a rendszert, akkor tudod a végfelhasználási célt és ami nem kell azt bele sem rakod.
linux v2.6.22.15 + madwifi v0.9.3.3-mal itt
debian gnu/linux @ linux-2.6.22.16-pancs1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze!
insert_bugs.patch. De ezt is reszelni kell ám kiadásról-kiadásra, mert nem tudod felpatchelni az új programokat vele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D Ezen jót derültem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A felhasználók 90%-a legfeljebb a háttérképet állítja át.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arra még senki nem gondolt, hogy a fekete illetve inkább úgy mondom, hogy nem fehér hátterű témáknál például az openoffice dokumentum színe is "nem fehér" lesz, ami meglehetősen zavaró, pláne mondjuk az alapértelmezett "nem fekete" betűkkel. Vagy lehet állítani rajta?
--
http://kac.duf.hu/~balage/blog
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meglepne ha így lenne... De ha igen, akkor ez bug.
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem bug.
A dokumentum hátterének alapértelmezésben nincs szín megadva. Ezt megtehet, ha fehérre állitod.
Valaki nem tud olyan pdf nézegetöt ahol lecserélhetem a színeket? (evince patch -et esetleg)
Ketszínű fehér hatterű doksiknal, ha mar folyik a szemem jó lenne, ill. sötét környezetbe is jobban illik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A dokumentum hátterének alapértelmezésben nincs szín megadva."
Miért? Illetve jó, logikailag ne legyen, de attól még fehéren kéne megjeleníteni.
Elvégre ez egy WYSIWYG szövegszerkesztő vagy nem?
A papír színe defaultból fehér...
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kpdf -> settings -> configure kpdf -> accessibility -> invert
linux v2.6.22.15 + madwifi v0.9.3.3-mal itt
debian gnu/linux @ linux-2.6.22.16-pancs1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És tényleg. Ez bug szerintem is. Még szerencse, hogy mentéskor nem tárolja el ezeket a színeket. Bár ha valaki direkt azért csinálja olyanra, mint a desktopja, annak zavaró lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ubuntu Studio például?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-Vagy Firefox "fehér" részei!Gutsyban is bug!
-Mellesleg talán ebben a mockupban inkább az előremutató dolgokat kellene megvitatni mintsem azt, hogy kinek mi tetszik vagy mi sem a vistában vagy a macos-ban!?Pl: ez a filemanager összeállítás szerintem kényelmes lehetne!
-Tablet PC szinte kizárólag windows-os környezet!Talán rá lehetne gyúrni linux oldalról is!
--
ρjФ†г@chariot
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ubuntu mockup howto:
csereld ki a default ikon-t, metacici temat hatterkepet csinalj egy screenshotot tedd fel egy akarmilyen sitera a title html tagbe legyen a "ubuntu mockup" szoveg.
ennyi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
varj, ez david23 asztala
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL - és milyen találó :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarul? Sose.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért nem kell ezt túl komolyan venni, egyelőre elég sok mockup forog közkézen, decemberben mi is bemutattunk egyet. Talán nem árulok el nagy titkot, ha elmondom, hogy csak a beta kiadás környékén fog kiderülni, hogy mire is számíthatunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Plusz 100%, hogy az ikon téma marad. Nem fogják kidobni ha már egyszer annyit melóztak rajta...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fürdőszoba-berendezés tervezők barkácsolnak GUI-t, a tánctanárok meg felcsapnak ikonfestőnek. Hölye világ ez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hivatalos álláspont szerint semmilyen drasztikus változás nem lesz az artworkben. Majd a Hardy+1-ben. Infók itt:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=665874
A fenti mockup meg nagyon szép első ránézésre, de imho sok sebből vérzik. Egyik ablak szögletes, a másik lekerekített, egyikben a címsávban a menü, a másiknak külön menüsávja van, a filekezelőben frankón jobbra kerültek a meghajtók, hogy direkt más legyen, mint minden más filekezelőben, stb. Plusz megkockáztatom, hogy GTK-ban ez így ebben a formában kivitelezhetetlen. Ekkora változás IMHO hardy+1-ben sem lesz, inkább olyamire kell számítani, hogy jönnek a GTK widgetek szintjén áttetszést meg egyéb "effekteket" támogató témák.. Lásd pl:
http://macslow.thepimp.net/clips/widgets-in-textures-2.ogg
http://macslow.thepimp.net/clips/reflected-widgets-1.ogg
http://www.cimitan.com/blog/wp-content/murrine_rgba-3.jpg
http://www.cimitan.com/blog/wp-content/murrine_rgba-2.jpg
http://www.cimitan.com/blog/wp-content/murrine_rgba.png
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
addig majd megírják a gtk3-at:P
ami gimp mockupokat láttunk, azt sem igen lehet megoldani új gtk nélkül.
8 év, és kész lesz:P
int getRandomNumber() {
return 4; //szabályos kockadobással választva.
//garantáltan véletlenszerű.
} //xkcd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért a GTK-val nagyon sokminden megvalósítható, lásd:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=241868
Ha már a Mac-esítésnél tartunk... :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lopott-nem lopott, nem az a kérdés. A lényeg, hogy trendinek kell lennie az Ubinak is, ha nem akar lemaradnia a "vetélytársai" mellett. Kb. ezt akarta a dizájner sugallni, nem mást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
miert ne lehetne tobb uj tema is majd az uj LTS verzioba? alapertelmezettnek ez azert eleg jo lenne szvsz. amugy meg lopott nem lopott kit erdekel. a kerdes hogy szebb vagy nem szebb a jelenlegi 7.10es temanal...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy kis desktop-tuning ráférne, de az a dock egyáltalán nem praktikus dolog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt kéne pályázni Ubuntu mockupereknek: https://wiki.ubuntu.com/Artwork/Incoming/Hardy/Alternate/
(Na jó, egy usplash témát én is odaböffentettem a minap a szimplicitás és egyetemes szürkeség jegyében.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor egy gyors szöszenet. Kritikus leszek ugyanis design buzi vagyok , szeretem az igényes desktopot , tudni illik hónapokon keresztül küzdöttem azért hogy a gnome-ot legalább picit egybe tudjam rakni design terén , érsd : témák , ikonok és splashek tömkelege. Sajnos nekem az Ubuntu alap színei annyira nem jönnek be. Lényeg soha nem sikerült jól összehangolni mindent.
Most jelen esetben látok egy mockupot amin semmi különleges változtatást nem látok a filemanageren kivül (ugyanis a fekete tálca és a songbird eddig sem nézett ki máshogy max csak témázás kérdése volt.)
De a filemaneger fizikai elrendezése tényleg lehetetlen , illetve az ikon témák az almás sárcoktól van ahogy elnézem. Már bocsi srácok de ezt merész volt ubuntu 8.04 gui mockupnak titulálni,ilyenből amúgy is elég sok van (ráadásul sokkal csicsásabbak) mind gnomera , mind kde -re.
például
Akár lehetne akkor már ennyi erővel ez a kubuntu x.y kiadás gui mockupja , azért ezt emeltem ki mert szerintem ez még igényes is.
http://www.kde-look.org/content/show.php/Kde4+Mockup?content=28476
vagy gnome
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy a fenti linkelt oldalakon is latszik, volt egy tok jo otlet meg a kde4 fejlesztesenek (mar-mar nehezen visszaemlekezhetoen tavolba nyulo) elejen: nem mas, mint hogy a most hasznalt "progress-bar" tipusu ablakokat ne ablakok valositsak meg, hanem a systrayben ulo ikonra kattintva legordulo menuben jelenjenek meg.
Meg talan egy "KDE4-es" videot is neztem errol anno (2 eve): a srac mutatta, hogy a kmail tolti le a leveleit, mikozben a cd-iras adott szazalekon all, meg konquerorral, kgettel is tolt le valamit. Ezek a folyamatjelzok mind egy menuben jelentek meg a bal also sarokban. Aztan ha valamit megis ablakban szerettel volna latni, rakattintottal es kihuztad a menubol.
Na, az egy jo otlet volt. Gondolom nem nagyon valosult meg... :\
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem erre gondoltál.
http://www.kde-look.org/content/show.php/Kde+4+%28Mockup+Video%29?conte…
De éppen ez a vicces , vannak eredeti ötletek amik alapjába eget-földet rengetően jól néznek ki, áttekinthetőek és nem hinném hogy a megvalósitásuk olyan sok ídő lenne. Gondolkoztam is megpróbálom az egyik ilyen jellegű témát összebarkácsolni gnome-ba (persze csak a színsémát ,nem a menürendszert) de így is olyan sokat kellett volna hackelgetni amit én még nem nagyon tudok. Nézzétek el nekem 2 éve használok linuxot ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen erre gondoltam.
Akkor remelhetoleg az IGAZI KDE4-ben benne lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt megcsinálták, valamelyik KDE 4 előzetesben benne is volt, aztán kivették, gondolom, nem tudták befejezni a 4.0 idejére. Remélhetőleg egy későbbi verzióba bekerül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ha visszapakolják és beválltja a hozzáfűzött reményeket akkor még az is meglehet a gnome teljesen lemarad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sokan ódzkodnak a Vista, meg az OSX koppintástól, hát kérem, találtam egy olyan tervet, ami biztosan egyedi :)
A jó benne, hogy az eyePodomat rögtön megtalálom rajta :D
Bár, tessék megfigyelni, az Ubuntu logó kilóg a menüsorból, szóval vigyázat, ez akár egy erős Vista feeling kópiának is táptalaja lehet.
De elképzelhető, hogy a következő Gnome alaptéma újragondolásakor még tovább egyszerűsítik a Tango palettát, még mattabb, még színtelenebb lesz, és ki tudja...?
--
- Name ONE thing that your Linux computer can do that my MAC can't!
- Right click.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eddig talán ez a legjobb. És energiatakarékos, abszolút illeszkedne egy esetlegesen később forgalomba kerülő e-paper kijelzős linux kompatibilis kézigéphez. Végsősoron pedig cellulóz alapú kijelzőkkel is sikeresen alkalmazhatjuk grafit stylussal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lehet nagy eroforrasigenyu :D Az energiatakarekossag jegyeben a p betut is kisporolta az "Aplications"-bol. De eredeti otlet :)
______________________________________
No God, no peace. Know God, know peace!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hű, ez tényleg nagyonnemszép. Ez az ablakkeret sűrű csuklásra késztet.
Ettől függetlenül ha betennék _választható_ témának a default mellé, lehet hogy többen választanák, mint a mostani még okádékabb beépített témákat. Szerintem a default gnome téma úgy jó az Ubuntuban, ahogy van (kivétel talán a gdm).
---
"Neszójábee! Linugz!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hülye kérdés: ezek után mindegyik "átrajzoltam két ikont meg megtaláltam az apt-get install osx-clone-shit parancsot" ténykedés hír lesz a HUP-on?
Akkor már inkább legyen RSS wrapper a {kde,gnome}-look.org "updates" forrására.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Felírtam a PDA-mba, hogy "ha netalántán oldalüzemeltetési ötletekből kifogynék, akkor feltétlenül forduljak Csigaa-hoz". Köszi! ;)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rám is számíthatsz! :)
("Na Csigaa, szorul a hurok!")
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Múltkojában olvastam, hogy létezik a pszichológiának egy GUI-val foglalkozó ága, és a MS ilyen szakembereket alkalmaz a Windows felhasználói felület megtervezéséhez. Biztos van benne ráció, legalábbis a színdinamikai tanulmányaim és a tapasztalatok alapján így gondolom. Egy sárga ablak első blikkre feltűnő és tetszetős, de fél óra alatt kifolyik tőle a szemed... Bohóckodni jó ez, de munkára nem használnám, az biztos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sztem ezzel van több baj is. Egyérszt az alap túl sötét, nagyon egybeolvad és kissé nehezen elkülöníthetőek az egyes részek, na ebbe a sötétségbe durrant bele a sárga, mint egy éjszakai villámcsapás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amire te gondolsz az a szoftver ergonómia tudománya. Kapcsolódik a pszichológiához, biológiához, stb.
Annyira nem egzakt tudomány, inkább csak ajánlások/szokások/tapasztalatok gyűjteménye (színhasználat stb.). Erőssége inkább a megfigyelés (felhasználókat leültetnek a gép elé, filmezik, figyelik a reakciókat). (Utoljára Suse startmenu-jével kapcsolatban láttam ilyen videókat.)
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek ökörségek. Hasonló módon meg lehet tanulni festeni vajon? Festesz valamit, kiállítod és figyeled kamerákkal a reakciókat? Ez művészet [censored], formatervezés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem a formatervezes is ugy mukodik, hogy fogtak regen egy teglat, beraktak a szelcsatornaba, oszt addig reszeltek az aramlatok alapjan, amig ferrari nem lett belole.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hú, hát vagy használj google-t vagy nézd a tévét, tudod, szoktak benne olyan műsorok lenni a discovery channelen mint a "Hogyan készül"...
Vagy Ablak-Zsiráf...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Különbség egy festmény és az oprendszer között, hogy előbbit kirakod a falra és unalmas perceidben mereszted rá a szemed, míg utóbbi egy mindennapi használod, gyk. eszközöd és itt önmagában nem elég az, hogy szép, ha használhatatlan. Egy baltát is el lehet készíteni szép művészire, csak épp nem biztos, hogy fát is lehet majd vele aprítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szép az ami hasznos. De hasznos GUI-t sem tudsz készíteni statisztika és tesztjúzerek megfigyelésének segítségével... Ahhoz hogy jó grafikus legyen valaki, tehetség kell sajnos.
(Most már azt nem értem, hogy bírják elviselni sokan hogy valami ronda, amit egész nap bámulnak.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ezek ökörségek."
ROTFL
Odafigyelni arra, hogy mit akar a felhasználó (~vevő), mi az ami neki a legjobban fekszik, mivel lehet leginkább megkönnyíteni a dolgát, az tényleg ökörség...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na pont ezt nem lehet eyetrackerrel megoldani, hiába rotflozol. :D De használd csak a SLAB-ot. Mert megérdemled. ^_^
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért csak óvatosan a szoftverergonómia ökörségnek titulálásával.
Ha pedig még nem láttál ilyen szoftvert (ahogy én sejtem), akkor nézd meg itt. Ez egy BME-s teszterprogiról szóló néhány dia PDF-ben.
--
- Name ONE thing that your Linux computer can do that my MAC can't!
- Right click.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
latom sokan felreertettetek a mondanivalojat
-. . - -... ... -..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Writeonly üzemmódban könnyű.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pedig majdnem kinyomtattam es patinas keretben a falraakasztottam
szerkesztes elott jobb volt amugy, olyan explicit :)
-. . - -... ... -..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Művészet pl. Dalí elasztikus órája, de ha olyat kellene hordanod...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez most hogy? Mirul beszél ke'?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem sem tetszik. A Sabayon-t láttátok? Nekem az jött be nagyon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem legyen az Ubi alapértelmezett grafikus felülete, ha már ez kell a népnek, az Ion3... :]
TBS, az Ion2 rajongó... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ion3 az XFCE-n edződött szemeimnek is archaikus.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
qrva jó
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[ kinek van ahhoz energiája, hogy ezt a rengeteg hsz-t elolvassa... :) ]
- Nekem tetszik ez a terv. Fontos része lenne a sztorinak, hogy a fekete alapszínt bármilyen más színre lecserélhessem.
Nem tudom, hogy mostanában miért lett divat a fekete tálca, ablak, akármi. Valóban van egy szépsége, de mivan ha nem egy sötét szobában akarom magam érezni, hanem egy bódottággal teli világban! Találjanak ki valami ízléses, világos, stílusosan szines világot! Mindezt anélkül, hogy ízléstelen csicsás KDE ikonokat tennének bele... (elnézést a szívroham miatt a KDE fanoktól)
- A dizájnlopásról annyit, hogy szerintem sincs új a nap alatt, nem baj, ha másolunk.
- A Dock progi lemásolása egy nagyon jó ötlet, hasznos, és szép kütyü. A tálca elveszi az embertől a helyet a többi ablak számára, pláne ha kettő tálca is van! Pláne-Pláne, hogy az 1024x768 felbontás 2008-ban kezd kicsivé válni. Legalábbis én ezt érzem.
így néz ki a desktop-om, ha valakit érdekel mindezen kirohanásom után:
http://fc02.deviantart.com/fs25/f/2008/040/5/6/Desktop_2008_02_09_by_ko…
(persze az azóta eltelt 3 nap alatt kb dupla ennyi ikon került fenntre, és lenntre is.)
--
dont_worry_be_happy
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni