[MEGOLDVA] Http szerver - router beállítási gondok

Kedves barátaim!

Nem egészen 1 hónapja beüzemeltem a gépemen egy apache 2es http szervert a 80as portra. A routerem D-Link dl-604. Beállítottam benne a következőket:
Name                     Private IP         Protocol     Schedule
Virtual Server HTTP  192.168.0.124  TCP 80/80  always
A routerre két gép van kötve, az egyik a 192.168.0.124es ipvel, a másik lényegtelen. A dhcp be van kapcsolva, mind a két gép benne van static clientnél, továbbá a ddns be van kapcsolva, és küldi az ip váltáskor a dyndns.org-nak az infot.

Ez eddig mind szép, csak sajnos nem jó. Azért nem tudom, hogy mi lehet a probléma, mert amikor ezeket beállítottam működött minden rendesen. Körülbelül 1-2 hete már csak localhostról lehet elérni a http szervert vagy a 192.168.0.124es ipről. Tegnap a dhcpt csináltam meg, mert előtte csak a másik gép volt benne, ez a gép nem. Na azóta már localhoston sincs ott a szerver.

Igazából annyi segítséget kérek, hogy valaki magyarázza el, hogy mit rontottam el, mert fogalmam sincs. Arról, hogy mi a dhcp csak homályos fogalmaim vannak, szóval lehet, hogy ott lesz a hiba.

Előre is köszönöm az összes segítséget.

Hozzászólások

Abbol amit leirtal nem derul ki mit rontottal el, akar mukodhetne is..

Dhcp-re valoszinuleg egyaltalan nincs szukseged. Akkor jo ha mondjuk van 25 geped, es nincs kedved mindegyiken bealitani kezzel az IP-t, default gateway-t stb, vagy akkor ha hurcolsz pl. egy laptopot, es mikor radugod a halora bealitja az IP-jet a kapott DHCP csomag alapjan, nem kell minden halozathoz kezzel atalitani.

(Attol hogy a szerver dhcp-n kap ipt megkene mukodnie, ha egyszer van IP-je - es az 192.168.0.124 - onnantol kezdve tok mindegy hogy hogy kapta...)

szerk. : PS. Olvasd el az apacheod logfile-jait
==
`Have some wine,' the March Hare said in an encouraging tone.
Alice looked all round the table, but there was nothing on it but tea.

utolsó külső ips hozzáférés:
26/Jul/2007
utolsó belső ips:
09/Aug/2007

tegnap óta egyszerűen semmi sincs, a kérések nem jutnak el a szerverhez, nyilván valami blokkolja őket

Üdv.
Jánszky László

szerk:
ha localhostot beírom akkor annyit ír ki, hogy várakozás a következőre: http://localhost/ aztán várakozik időtlen időkig :-)

Fut tuzfal az apache szerveres gepen? Ha igen kapcsold ki es probald anelkul...
(Amugy se kell tuzfal ebben az esetben, mert mar a routernel elbuknak a haxorok :))

ping szerverre megy? ssh szerverre? elerheto egyaltalan a halozaton a szerver?
mi most az Ip-je?
szerk: es localhost helyett http://127.0.0.1 ?
==
`Have some wine,' the March Hare said in an encouraging tone.
Alice looked all round the table, but there was nothing on it but tea.

Ha a localhost-on sincs ott a szerver, akkor nem fut :) A szerveren a "fuser -van tcp 80" mit mond? Ha semmit, akkor az Apache errorlogja mond majd okosakat.

Ha a nagyvilág felől nem megy a webszervered elérése (dyndns van, vagy a routered külső címével próbálod?), akor betippelem, hogy a routered dhcp-vel új címet kapott a szolgáltatótól, és címmel azért, dyndns-sel meg a D-Link-es dyndns-kliens hibája miatt nem műx. Szerintem...

Érdemes lenne a külvilág felől megnézni, hogy megy-é a dolog, és közben sasolni a routered logját, illetve a router és a szerver közötti forgalmat.

Ja bocs, hogy nem szóltam ez egy wamp rendszer, szóval linuxos parancsokat hiába mondasz hozzá :-)
Igazából dyndnses címmel nincs gond, megnéztem, és azt frissíti rendesen, szóval a hiba valahol beljebb van. ipvel próbálkozva fura eredményt kapok (sajnos nem értek hozzá, hogy ilyen helyzetben mivel kell debuggolni, szóval csak a böngészőt használom nézegetésre)
dyndns,ip: kapcsolódás nem megy
[localhost/127.0.0.1],[192.168.0.124]: kapcsolódáson tovább jut, és azt írja, hogy várakozás a következőre ***
na most ezen a várakozáson nem jut tovább.. ha a szerver nem futna, akkor nem hiszem, hogy a kapcsolódáson túljutna, viszont a szerver access.logjában az van, hogy tegnap óta nem érkezett kérés a szerverre. azt nem tudom, hogy ha localhostot írok be, az kijut e a routerre vagy sem, de szerintem nem jut ki odáig, tehát konkrétan ezen a gépen lehet valami probléma.
az apache error.logjába sem került be semmi tegnap óta, meg előtte sincsenek különleges dolgok

ez az utolsó bejegyzés az error.logban:
[Thu Aug 09 18:41:26 2007] [warn] pid file C:/Server/Apache/logs/httpd.pid overwritten -- Unclean shutdown of previous Apache run?
[Thu Aug 09 18:41:26 2007] [notice] Apache/2.2.4 (Win32) PHP/5.2.3 configured -- resuming normal operations
[Thu Aug 09 18:41:26 2007] [notice] Server built: Jan 9 2007 23:17:20
[Thu Aug 09 18:41:26 2007] [notice] Parent: Created child process 476
[Thu Aug 09 18:41:26 2007] [notice] Child 476: Child process is running
[Thu Aug 09 18:41:26 2007] [notice] Child 476: Acquired the start mutex.
[Thu Aug 09 18:41:26 2007] [notice] Child 476: Starting 250 worker threads.
[Thu Aug 09 18:41:26 2007] [notice] Child 476: Starting thread to listen on port 80.

viszont előtte is vannak ilyenek, szóval nem gondolom, hogy bármi különleges lenne benne

Üdv.
Jánszky László

szerk:

httpd.pid ebben a fájlban csak annyi van, hogy 1956, netlimiter meg azt mondja apachera, hogy netre van kapcsolva, de nincs semmilyen forgalma, a process 1956nál meg ennyi van:

Process ID: 1956
Number of connections: 0

--------------------------------------------------------------------------------

Startup Time: 2007. 08. 09. 18:41:25

--------------------------------------------------------------------------------

Application Path: c:\server\apache\bin\httpd.exe
Command Line: "C:\Server\Apache\bin\httpd.exe" -k runservice

a ps axeset nem tudom hova kéne írnom

a telnet localhost 80ra valamit csinál, mert a commandos képernyő teljesen elsötétül, aztán ha gépelek, akkor nem írja ki a karaktereket, de úgy passz :-) telnetet azt sem tudtam, hogy mi eddig :)

Üdv.
Jánszky László

szerk:
más portokra megnézve a telnetet úgy néz ki próbál kapcsolódni, de gondolom kb ugyanaz jön, mint a firefoxnál, hogy nem küld választ a szerver, aztán csak várakozik, várakozik ....

Na hát ehelyett kapok egy fekete képernyőt, azt annyi, szóval konkrétan ott a gond, hogy próbál kapcsolódni a szerverhez, meg is találja, de valamiért nem sikerül összekapcsolódnia vele, viszont azt sem írja, hogy nem sikerült a kapcsolódás, tehát gondolom vár valami visszaszólást a szervertől, hogy sikerült e, de nem kapja meg.
Üdv.
Jánszky László

Windows alatt az rendben is van. Írd be neki, hogy "GET /". Idézőjelek nélkül, és ne rontsd el, mert nem lehet kitörölni, a backspace-t is karakternek veszi, nem vezérlőnek. Utána enter, és a kezdőlapot kell neki ledarálni...

ps.: lehet, hogy azt se fogod látni, amit beírsz.
-----------------------------------------------------------------------------
OpenSuSE 10.2, Celeron 2,4Ghz, 768MB, 2*160GB ide raid0, FX5200, SBLive! E400

na most töröltem a pid fájlt, és újraindítottam az apacheot. kaptam új process idt, de nem használt a dolog. a logban ennyi van:
[Sat Aug 11 00:13:10 2007] [notice] Parent: Received shutdown signal -- Shutting down the server.
[Sat Aug 11 00:13:10 2007] [notice] Child 476: Exit event signaled. Child process is ending.
[Sat Aug 11 00:13:11 2007] [notice] Child 476: Released the start mutex
[Sat Aug 11 00:13:12 2007] [notice] Child 476: Waiting for 250 worker threads to exit.
[Sat Aug 11 00:13:12 2007] [notice] Child 476: All worker threads have exited.
[Sat Aug 11 00:13:12 2007] [notice] Child 476: Child process is exiting
Error in my_thread_global_end(): 3 threads didn't exit
[Sat Aug 11 00:13:18 2007] [notice] Parent: Child process exited successfully.
[Sat Aug 11 00:13:21 2007] [notice] Apache/2.2.4 (Win32) PHP/5.2.3 configured -- resuming normal operations
[Sat Aug 11 00:13:21 2007] [notice] Server built: Jan 9 2007 23:17:20
[Sat Aug 11 00:13:21 2007] [notice] Parent: Created child process 3780
[Sat Aug 11 00:13:21 2007] [notice] Child 3780: Child process is running
[Sat Aug 11 00:13:21 2007] [notice] Child 3780: Acquired the start mutex.
[Sat Aug 11 00:13:21 2007] [notice] Child 3780: Starting 250 worker threads.
[Sat Aug 11 00:13:21 2007] [notice] Child 3780: Starting thread to listen on port 80.

azt hiszem most többet nem igazán tudok csinálni, mert nem értek hozzá, várom a válaszokat, hátha valaki rájött

Nos, a routerben rendben megy a portforward? Van valami szoftveres tűzfal a gépen?
It doesn't matter if you like my song as long as you can hear me sing

Windows firewall van bekapcsolva, de az semmit nem jelent szerintem.
portforward nem tudom, hogy megy e rendesen, ha külső ipről próbálok kommunikálni a szerverrel, akkor kapcsolódni sem tud, szóval a portforward valószínűleg nem működik benne, de emelett van ez a másik gond, hogy belső ipről meg valamiért nem kap adatot a szervertől.

Üdv.
Jánszky László

ezzel kapcsolatban nem áll össze a kép :-)
mi az, hogy elérem a httpt?
a 80as porton maximum a bejövő kezdeményezéseket nem engedi, de netezni tudok mindkét gépről
egyelőre erről a gépről is fura a dolog, mert várakozást ír ki az oldalra ítéletnapig, ami nem teljesen normális szerintem
a másik gépről szerintem nem lehet elérni még ezt a várakozós állapotot, szóval a routeren tényleg van gond.

én ezek alapján azt tudom mondani, hogy szerintem két gond van a szerverrel kapcsolatban, és mindkettőhöz szerintem köze van a routernek

egyrészt kívülről nem jut el erre a gépre a kérés, másrészt belülről nem kapja meg a szerver a kéréseket, mert az access.logban egy kérés sincsen azóta amióta a dhcpben beraktam dynamic helyett staticba a gépet. azért érdekes ez az egész, mert 192.168.0.124 volt 1 hónapja a gép ipje, akkor működött minden rendesen, aztán azt hiszem 1-2 hete 192.168.0.125re változott valamiért, azóta kívülről nem lehet elérni. néhány napja szórakoztam a dhcpvel, akkor 192.168.0.124 volt megint az ip, és ment belülről, tegnap meg dhcpt beállítottam rendesen, aztán elsőre nem volt net ezen a gépen, szóval a másik gépről állítottam be a dhcpt. utána meg lett net, de azóta nem működik az apache belül sem.

szóval dhcphez szerintem biztos, hogy köze van a dolognak, másrészt meg a windowsos hálózatnak is köze lehet hozzá (csak ezekhez én nem értek :-/)

Üdv.
Jánszky László

Akkor talán jobbklikk az apacsos gépen a hálózati helyek-re -> tulajdonságok -> hálókártyára jobbklikk -> tulajdonságok, ott van egy lista, kikeresed a TCP/IP-t, annak a tulajdonságait megnyitod, és beállítod a fix IP-t.
It doesn't matter if you like my song as long as you can hear me sing

hmm windows tűzfalban találtam olyat, hogy service engedélyezése, ott a http szervert engedélyeztem, most úgy tűnik kívülről is elérhető a dolog, mert külső ipre is várakozást ír a firefox

szóval egyik gond megoldva, viszont a másik, hogy csak várakozást ír ki az még nem, de azt hiszem nyomon vagyok.

alapból eddig mindig kikapcsoltam msconfigban az összes tűzfallal kapcsolatos dolgot, hogy ne zavarjon be, szóval valszeg ebben az irányban kell keresgélnem

Üdv.
Jánszky László

kikapcsoltam minden tűzfallal kapcsolatos dolgot, nem ezekkel van a gond

kikapcsoltam a dhcp client servicet, és elment a net, na most itt valaki azt mondta, hogy a dhcpnek nincs köze a nethez, na most úgy látszik én mégis azon keresztül kapom vagymi (igazán nem értem hogy működik ez)

Üdv.
Jánszky László

ha nem statikus akkor a dhcp-röl szedi az ifnókat (ip cim, dns cím, hálózati maszk, gw), ha viszont statikus akkor te állítos be az adott gépen ezeket az adatokat

Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.
debian 4.0 - linux-2.6.22.1-pancs1-wifi1 - 2.6.22.1 kernel madwifivel itt

erre rájöttem én is :-) viszont igazából teljesen mindegy, mert statikusnál, nem statikusnál is ugyanaz, mert ha mást állítok be, akkor nem megy a net :-)

igazából azt nem tudom, hogy ennek milyen hatása lehet a http szerveremre, mert úgy látszik volt

Üdv.
Jánszky László

szerk:

na most nézegetem netlimitert, és a következőt találtam az apachenál:

letöltött adat: 0 byte
feltöltött adat: 0 byte

tehát a szerver valami miatt nem fér hozzá a nethez, viszont a firefox látja, hogy ott van vagy csak a router mondja neki, hogy van azon a címen http szerver, passz..

vagy akkor reseteled a router-t és minden "felépítesz" elölröl.
(a port forward-ot általában te állítod be fix ip-re és ha változott akkor azért nem lehet látni, ha mást nem adjál a gépeknek detikált ip-t a routeren.)

Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.
debian 4.0 - linux-2.6.22.1-pancs1-wifi1 - 2.6.22.1 kernel madwifivel itt

az automatikus ip ugyanúgy jó volt, de azért kipróbáltam..
localhost ugyanúgy nem megy, kívülről: A kapcsolat időtúllépés miatt megszakadt
úgy kb ennyi

újraconfigolásra igazából nincs lehetőség, mert nem tudom, hogy mi a jelszó a dslhez, szóval ha resetelem az egészet, akkor az is elveszik. (nem én lőttem be a hálózatot)

persze később megkérdezhetem a jelszót, de hajnal 2kor ez nem a megfelelő idő

Üdv.
Jánszky László

Fut egyaltalan az apache?
Probald meg kezzel elinditani, es nezd meg mit ir ki.
Ha tettel fel mostanaban skype-ot, akkor az lehet a ludas (alapbol raul a 80as portra, es ha elobb indul, mint az apacheod, akkor az apache nem tud elindulni, mert mar foglalt a 80as port.).

Tyrael

az a problem, hogy legújabb apache, és én meg csak a régebbit ismerem (azt se nagyon)
az egész egy apache service monitor nevű progival fut, amiben szerintem nincs hiba

ha kézzel próbálom a httpd.exe vel indítani, akkor azt írja, hogy foglalt a port, viszont ha kilövöm a service monitort, akkor elindul, legalábbis itt is fekete képernyőt kapok, és nem hibaüzenetet, szóval gondolom fut. másik meg hogy netlimiter kirakja az online progik közé a httpd.exet, ha elindítom a servert, tehát tényleg fut.

a gond az, hogy netlimiter azt írja apachera, hogy 0byte fogadott és 0byte küldött info, viszont én próbáltam kívülről is elérni, szóval úgy látszik nem kap csomagokat :-/

na magyarul nem tudok biztosat mondani, mert nem értek hozzá, ha lépésenként elmondod, hogy mit csináljak az megy, bonyolult feladatokra meg hülye vagyok :P

Üdv.
Jánszky László

Tippelgetek...

netstat mit mond? Elvileg kell lennie egy olyan sornak, ami a 80-as porton történő figyelést mondja meg..
A task managger mit mutat az apache-ról? Fut? alacsony a fogyasztása vagy magas?

Hogyan indítod az apache-t, service-ként vagy parancssorból? Ha service-ként próbáld meg parancssorból. szegénykém szokott sikítani, ha baja van, de ha service-klént indul, akkor ezekről senki nem tud.

Eventlog-ba semmi nincs? (lehet hogy nem is kell, ennyire nem ismerem azért a wines apache-t)
Mi van beállítva hozzá? Úgy értem, PHP/Mod_Python/Mod_perl ilyesmi van? Ha igen, átmenetileg kapcsold ki.

Mennyi időt vártál a tesztelések során? Nem lehet, hogy csak időre van szüksége a felálláshoz? Láttam már olyan szervert, amin csak 5-10 perc után mentek rendesen a dolgok, igaz, az netware szerver volt.

Más szolgáltatás megy azon a gépen? Mert esetleg hálókari is lehet...

Active_Connections

_Proto__Local_Address__Foreign_Address______________________State
_TCP____laci:http______localhost:2063_______________________CLOSE_WAIT
_TCP____laci:http______localhost:2087_______________________ESTABILISHED
_TCP____laci:1049______localhost:1050_______________________ESTABILISHED
_TCP____laci:1050______localhost:1049_______________________ESTABILISHED
_TCP____laci:1051______localhost:1052_______________________ESTABILISHED
_TCP____laci:1052______localhost:1051_______________________ESTABILISHED
_TCP____laci:2087______localhost:http_______________________ESTABILISHED
_TCP____laci:http______82-131-185-67.pool.invitel.hu:63655__CLOSE_WAIT
_TCP____laci:1035______by1msg2175314.phx.gbl:1863___________ESTABILISHED
_TCP____laci:1876______183-98-62.ip.adsl.hu:60584___________ESTABILISHED
_TCP____laci:1915______fg-in-f17.google.com:http____________ESTABILISHED
_TCP____laci:2090______fg-in-f19.google.com:http____________ESTABILISHED
_TCP____laci:2092______kr-in-f147.google.com:http___________ESTABILISHED

task manager azt mondja, hogy fut, de semmit nem fogyaszt, a memória az állandó
i/o read és write sincsen rajta
cpu time meg cpu nulla

egyszerűen fut, de nem dolgozik semmin mikor próbálom elérni, szóval valszeg meg se kapja a GETet (nyilván, mert nem is loggolja)

ugye a httpd.exeről van szó?!

azt nem tudom, hogy ezt hol nézzem: PHP/Mod_Python/Mod_perl talán apache configban?

biztos, hogy nem időre van szüksége a felálláshoz, mert mikor működött, akkor működött :D na jól megaszondtam, szóval az apache service az jelzi, hogy mikor állt fel, és pár másodperc kell neki, és mikor működött, akkor is annyi kellett, szóval szerintem nem erről van szó, inkább arról, hogy valamiért nem kapja meg a kérést szerintem

Üdv.
Jánszky László

szerk:

mit értesz más szolgáltatás alatt?

jah még a másikhoz: skypeot nem használok.

most próbáltam megint telnetezni (bármi is legyen az)
eredménye:

connecting to localhost:80.... couldn't open connection to the host, on port 23: connection failed

ha ez jelent valamit

szerk:

másik ami érdekes, hogy ha leállítom az apacheot, akkor
"kapcsolódás sikertelen"
firefoxszal,ha elindítom, akkor csomót vár, utána pedig
"kapcsolódás időtúllépés miatt megszakadt"

szóval a szerver az fut, viszont a kommunikációval van valahol gond. az a portos dolog az mit mond?

nézem a serviceket, vicces:
"performance logs and alerts nem indult, mert valamelyik service - például a performance logs and alerts - automatikusan meggátolja az indulását"

szerk:
hát tanácstalan vagyok, azt hiszem holnap újrarakom az egész rendszert

ouch, köszi, ez meghozta az áttörést :P
nem az apacheal van gond, hanem a phpval
azt mondjuk még nem tudom, hogy mi, mert nem nyúltam hozzá a phphoz, csak úgy egyik napról a másikra elromlott.. fura

szóval most azt kéne meglesni, hogy a php miért nem megy.. vagy hát konkrétan elkezdi feldolgozni az oldalt, aztán oylan mintha végtelen ciklusba, vagy ilyesmibe kerülne (mármint abba biztos nem kerül, mert csak php_info(); t raktam most az indexbe)

szerk:

ezt így most nem értem, az apache is rossz
visszaraktam az apacheot, és azt próbáltam statikus oldallal, de nem ment, viszont amit adtál, azzal megy statikus oldalra, de a phpt nem csípi

újrarakom az apacheot, azt meglátjuk mi lesz

Ezt mondtam, csak azt hittem, legalább az apache-hoz értesz.

Szóval ugye eredeti kérdésem az volt, hogy van-e már feltéve valami modul az apache-hoz, PHP, Perl, ilyes, ezekszerint akkor PHP már volt.

Tedd újra az apache-t de felejtsd el egyelőre a service-alapú indítást, csak parancssorosan indítsd mindig, és bármit csinálsz figyeld egyrészt a kimenetét, másrészt yó lenne a logokat is nézni. Sztem van olyan hogy startup.log vagy nagyon hasonló, azt is yó lenne figyelni.

A másik az, hogy mindenféle szerver-szerűséget tilts le, ha van fenn az IIS (gondolom tudod mi az) valami komponense, szedd le, ilyesmi.

Amikor újrarakod az apache-t, NE TEGYÉL FEL SEMMI KOMPONENST HOZZÁ! Se PHP-t se perl-t se semmit, amit amúgy feltennél, csak a pőre apache-t. Ezzel próbáljuk meg kizárni, hogy valami hibás modul szopat.

Figyelj, tudom, hogy wamp a szerver, de attól még mod_python meg mod_perl ugyanúgy van windowsra is, ha esetleg nem tudtad volna. Teljesen mindegy. Ya, és mindhárom P-vel kezdődik... :)

Ugye nem raktad fel a PHP-t? Mert akkor legalább tudjuk, hogy nem a PHP hanem az apache a baj.

Milyen apache-t használsz, úgy értem mi a verzió? Nem lehet hogy egy régebbi/újabb jobb lenne?

a legújabb :-)

de most meg te figyelj. kb 1-2 hónapja raktam fel rendszer reinstall után. mindent tökéletesen belőttem rajta, a phpvel volt inkább több gondom a kiterjesztések miatt, ott kellett dll fájlokat másolgatni, de az apache kapásból ment rendesen.

több hétig működött a szerver, tehát én azt mondom, hogy nem a szerverrel van a gond, hanem valahol a router és a szerver közötti részen, tehát a winfosban.

arról, hogy mi a wamp:
http://en.wikipedia.org/wiki/WAMP
http://en.wikipedia.org/wiki/LAMP_%28software_bundle%29

egyszerűen nem jut el az info a szerverig, vagy onnan nem jut vissza a válasz
(de ami valószínűbb, hogy már oda sem jut, mert akkor a logokban lenne valami róla.)

Akkor kezd el írni a listát, hogy mi változott a rendszerben a telepítés óta.
Mert ugye nálatok mindenki tud arról ha valaki belepiszkál egy szerverbe?
Egy statikus, nem változtatott környezet nem döglik be egyik napról a másikra.

Ahelyett, hogy vagdalkoznál tippekkel, kapcsold ki a monitort, és gondolkozz logikusan.

Nincs kedven most végigolvasni az összeset, mindenki ír mindenfélét....
De van egy ötletem, én is egy hetet sz0pt@m emiatt... Fut a háttérbe Skype vagy MSN? Ha igen lődd ki őket, és utána próbáld az apachot indítani... Valszeg menni fog.
A probléma ott kezdődik, hogy mindkettőnél van olyan beállítás, hogy használhatja a 80-as és 443-as portot kommunikációra. Így a porton már fut egy szolgáltatás, és nem tud az apache elindulni...
A végső megoldás, hogy a beállításoknál kiveszed azt a pipát. ;)

[szerk] Amúgy nem tudom, hogy hívják, de van az apachenak valami portfigyelője windows alatt, be szokta rakni a start menübe.... Ott csodásan kiírja, hogy mi fut a 80-as porton.
-----------------------------------------------------------------------------
OpenSuSE 10.2, Celeron 2,4Ghz, 768MB, 2*160GB ide raid0, FX5200, SBLive! E400

mármint?

nálam fut a httpd.exe :)

igazából az a gondom, hogy apache konfigolást meg ezeket nagyjából vágom, viszont azt abszolut nem, hogy a routertől hogy jut oda a windowson keresztül az adat a szerverhez, meg vissza, meg hogy hogy lehet állítgatni a dolgokat ezen a téren. (és a hiba szerintem valahol ezen a területen van)

install tapasztalatokból kiderült végülis, amit már gyanítottam

nem csak routert állítgattam, hanem felraktam a nod32t is, viszont az úgy kiment a fejemből.. azt hittem az X-akta előtt pár nappal toltam fel.
Na most a nod32 kinyírta a szervert. A másik gond, hogy hiába kapcsolom ki a windows tűzfalat, még be kell állítani benne a kapcsolatnál, hogy webserver van a gépen különben kikapcsolt állapotban sem engedi át a packeteket (érdekes..)

szóval a fő bűnös a nod32 volt (bár a netlimiter installjánál is újra kellett indítani a gépet ahhoz, hogy működjön a szerver)