Kellene-e az internetszolgáltatónak alapértelmezetten webodalalak szűrnie?

Szükséges-e, hogy az internetszolgáltatód önhatalmúlag (opt-out) belenyúljon a webes forgalmadba és abból különböző indokok mentén tartalmakat szűrjön ki?

Választások

Hozzászólások

milyen apropobol?

neked aztan fura humorod van...

Mi Hazánk Mozgalomhoz közel álló hírportál. Úgy tudom anno a szegedi egyetem hallgatói közegéből nőtt ki, de javítsatok ki ha tévedek. A "pluralizmus jegyében" direkt elrejti az algoritmus (mugli nyelven mert annak semmi köze a valódi algoritmusokhoz) ezért akkor találod meg youtubeon ha direkt keresed. 

Szvsz nem tartom helyesnek isp által alapértelmezett weboldal szűrést. 

Máshol nyugaton van ilyen?
De még mennyire! Magyarország még ezzel együtt is a szólásszabadság szigete a nyugati világban. 

Az a Máris szomszéd képű könyvelő, aki mostanában német kancellárnak adja ki magát a sameszaival fésülteti át 0-24-ben a német internetes tartalmakat és mindenkit beperel, aki csak egy kicsit neki nem tetsző poént merészel publikálni. Átlagos bünti 1 - 3 misi forintra átszámolva. 

önhatalmúlag nem. de bírósági végzéssel igen

4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.

Szükséges? Nem.

Elfogadható-e? Szerintem simán. Mehet az összes phishing oldal, meg mindenféle malware-keltető a gyehennára. Megszámolni sem merem, hány domain van már a semmibe irányítva hosts-ból. Annak a nagy részét simán átvehetnék a szolgáltatók, fel sem tűnne senkinek.

Ezt opt-outként írtam. Az átlag usernek fingja nincs róla, hogy a cciwb9185.xyz valójában nem a DHL-vámkezelés igazi weboldala, hanem egy phishing oldal, ami egy indiai call centerbe forwardolja a beírt kártyaszámokat.

Nyugodtan mehetnek komplett TLD-k is blacklistre felőlem (igen, opt-out), aki valóban Google-nagybefektető, az majd opt-outol.

Aggódni nem aggódom, az volt a kérdés, hogy szükséges-e. Szerintem: nem szükséges, de el tudom fogadni, hogy van ilyen, ha opt-out.

Konkrétan van olyan szolgáltató, ahol van ilyen szolgáltatás. Pénzért. Nem akkora nagy attrakció ez.

Nem én küldtem be a szavazást. Miről beszélünk most? 

Szerinted miről van szó?

Lentebb már tippeltem egyet, az nem jött be. Majd elmondjátok, ha akarjátok.

A szolgáltató tiltson önkényesen oldalakat? Ne?

Ti nem értitek a magyar nyelvet, vagy mi a fasz? Háromszor leírtam már legalább a véleményem. tl;dr: kötelező ne legyen, de opt-out szűrés lehetne felőlem mindenféle phishing és egyéb malicsusz oldalakra.

Mi a picsa annyira bonyolult ezen, hogy nem értitek meg harmadjára sem?

Vagy csak ha fideszes? 

Hogy jön ide a fidesz? Mi van? (Hacsak úgy nem, hogy fidesz-kormány vezette be a mindenféle szerencsejáték oldalak tiltását az ISP-knél)

Még mindig nem a telekom döntötte el Trey. :P

A Netvédelem szolgáltatást a Magyar Telekom partnere, a Cisco Systems Inc. nyújtja. A Netvédelem szolgáltatást a Cisco Umbrella DNS Security megoldása biztosítja.

nslookup radnaimark.hu 208.67.222.222
Server:         208.67.222.222
Address:        208.67.222.222#53

Non-authoritative answer:
Name:   radnaimark.hu
Address: 146.112.61.108
Name:   radnaimark.hu
Address: ::ffff:146.112.61.108

Ezért nem használunk gagyi Cisco-t. :P
 

Egészen a megjelenésedig az volt. JPG, CSS, whitelist, tartalomszűrés, blokklisták, cenzúra, automata vs. emberi közreműködés ...

🤷

Valami a szakmai témához? Láthatják a barátaid, hogy ki terel ... 

kb. 10 kommentel ezelőtt feltettem a kérdést, de tegnap óta válasz nincs ...

trey @ gépház

Kár pol. cenzúrát kiáltani. Van egy szolgáltatás, ami optIN. A szolgáltatás kiszűrte. User úgy dönt, hogy nézni akarja, kikapcsolja a szolgáltatást (amit ő kért korábban) és megnézi.

A tények végett:

  1. A Netvédelem nevű cucc szűri/szűrte az oldalt
  2. A Netvédelem mögött a Cisco szolgáltatása működik.
  3. A Netvédelmet konkrétan a felhasználó kéri és fizet érte, nem kapja default.
  4. Ha megvette, akkor a szolgáltatás lemondása nélkül tudja ki- bekapcsolgatni a szűrőt, amikor neki tetszik.

Amúgy DNS szűrő ez, a működése annyi, hogy ha megrendeled, akkor a domaint nem a T oldja fel, hanem a Cisco; és ha ők azt küldik vissza, hogy gáz a domain, akkor kapsz egy info oldalt a T-től.

Mondjuk nem hiszem, hogy tényleg nem érted, inkább nem akarod elhinni.

Tehát, egy opt-out szemét, amire felvett az alvállalkozója (jelen esetben szerinted a Cisco) egy jpg-t és egy CSS-t kiszolgáló oldalt (semmi sem indokolta) és amiről azóta sem törölték a blokkolást (mondjuk egy whitelist-tel), hogy számtalan ember jelezte, nem éri el. 

Onnantól kezdve, hogy tudják mi ez, jelezték, hogy oldalelérési problémájuk van és még mindig nincs whitelist-en, ezt nem tudom minek minősíteni, mint politikai cenzúrának. 

Ne kelljen levezetnem, hogy hogyan jön össze a mögöttes szándék. Szerintem te is vagy olyan ügyes, hogy összerakod.

Mondjuk nem tudom mit várunk egy olyan bohóc cégtől, amelyik évek óta nem tudja (ott is inkább akarja) megoldani a milliók életét megkeserítő hálózati problémáját

Örültem, amikor évekkel ezelőtt az utolsó szolgáltatásom is felmondtam feléjük. 

Erre ismét visszakerültem ezekhez a trógerekhez akaratomok kívül, mert a Kalásznet (lol) felvásárolta a Vidanetet. 

De, már dolgozom az újabb búcsún ... 

trey @ gépház

"A tények végett: A Netvédelem nevű cucc szűri/szűrte az oldalt"

és ezt elhisszük? hogy nem kézzel rakták fel a blacklistre?

abban a pillanatban az az oldal választást befolyásoló tényező vált, választás ami kihatással van az EU-ra is, nagy a tét, sokkal nagyobb mint a magyar telekom

és ha tiltották és ráfogák az algoritmus nyuszira? honnan tudjuk? technológiailag milyen algoritmus hogy detektálhatta hogy ez egy malicious oldal? milyen magyarázattal került be a blakclist rekordba? mert vmi magyarázatot az algoritmusok is logolnak, de ilyet nem közöltek

Németek (Leyen, Merz, Weber (ezek ölelgették a hétvégén is Magyart) - akik nyilvánosan kijelentették, hogy Orbánnak buknia kell bármi - szó szerint, azt látjuk - áron) befolyása a német többségi tulajdonosú Telekomra sokkal valószínűsíthetőbb itt ... főleg, miután kiderült, hogy nem malicsusz oldal és még mindig nem szedték le a bant. Nézz egy VirusTotal-t, néhány balfaszon kívül minden vendor szerint tiszta. 

trey @ gépház

Az már nem hír, hogy az EU aktívan cenzúráz és választásokba avatkozik be. Főni mondta szombaton:

Álcivil szervezetek, megvásárolt újságírók, bírák, politikusok, algoritmusok, guruló eurómilliók. Itt Magyarországon ma ezt jelenti Brüsszel.  [...] Ide idézem Önök elé az Egyesült Államok kongresszusi jelentését. Friss! Idézem: az Európai Bizottság nyomást gyakorolt a közösségi médiaplatformokra, hogy cenzúrázzák a tartalmakat. A szlovák, a holland, a francia, a moldovai, a román és az ír választások előtt, valamint a 2024 júniusi európai parlamenti választások előtt. Folytatom ... az Európai Bizottság fellépett a közösségi oldalak ellen, hogy agresszíven cenzúrázzák a tartalmakat. Folytatom ... A Bizottság gyors reagálású rendszereket aktívált a '24-es francia parlamenti választás, a '24-es moldovai elnökválasztás, a '24-'25-ös román elnökválasztás és a 2025-ös német parlamenti választás előtt. És ezt nem Oroszország, hanem Amerika mondja.

Fact-checkeltettem:

A Képviselőházi Igazságügyi Bizottság (U.S. House of Representatives) „interim staff report”-jára hivatkozott, ennek a címe és dátuma:

“The Foreign Censorship Threat, Part II: Europe’s Decade-Long Campaign to Censor the Global Internet and How It Harms American Speech in the United States”Interim Staff Report of the Committee on the Judiciary of the U.S. House of Representatives, 2026. február 3.

A te idézetedben szereplő mondat („a Európai Bizottság nyomást gyakorolt… Szlovákia, Hollandia, Franciaország, Moldova, Románia, Írország… + EP 2024”) szó szerint ebben a jelentésben van (a jelentés elején, kb. a 17. oldalon).

🤷‍♂️

Ezek után még csodálkozzak? 

trey @ gépház

Kíváncsi leszek a fejedre mikor kiderül, hogy Orbán alatt is háborúba kell majd menni ha az orosz baráiatok jönnek majd tovább. :D Akkor majd kitörölheted a segged Orbán ígéreteivel, mehetsz megdögleni te is a fronta. Addigra orbi haverod már régen egy repülőn lesz. :D 

Istenem, ez az általános iskolai szint ... ez működik valahol? Az "értelmiség" közt? 

Vissza a szakmai részhez ...  harmadik napja kérdezem ... mi alapján került banlist-re az az URL, ami egyébként a security vendorok túlnyomó része szerint teljesen tiszta? Hmm? 🍿 Hívhatod segítségül az összes Tiszás security szakértőt! 

trey @ gépház

Szerinted ezek honnan építik a reputációs szűrőjükhöz a filteradatbázist? 🤔

De a kérdés nem az, hogy 500 seggfájós Tiszás miért jelentette be bőszen az oldalt malicsusznak egy amerikai cégnek, ami jó eséllyel le se ellenőrizte, hanem az, hogy egy magyar ISP miért tartja fenn még mindig a bant, amikor arra semmi szakmai alapja nincs. 

Ne nézzél már mindenkit hülyének ...

trey @ gépház

Én nálatok látok valami szánalmas vergődést, ugyanazt a fals témát fújjátok, amit kettő perc alatt lehet nevetségessé tenni, miközben a szakmai kérdésemre még mindig nincs válasz. Ja, az meg a Talos (vagy legyen bármi a neve) szakmai kompetenciáját is megkérdőjelezi, hogy szembehugyozik a széllel:
 

https://www.virustotal.com/gui/url/00172ecd497d95547066eae33b295ebf995eb6e1772618a152f402b304fd65b5

6/94 security vendors flagged this URL as malicious

^ jó szopogatást ;) Ja, lehet, hogy az a 6 egymás faszát szopja (egymás blocklistjét használja részben vagy egészben ellenőrzés nélkül)

trey @ gépház

Többször is megkaptad a választ a szakmai kérdésedre. Melyik részét nem érted? 

Ha nem tetszik a válasz javaslom keresd fel a Telekomot, neked (Magyarország legnagyobb Unix portáljának az adminja) biztos nem sablon választ adnak. 

A fidesz programja amúgy ennyi? 

  • 444.hu, telex.hu, hvg.hu betiltása
  • magyar péter fasza
  • prájd betiltása
  • kábítószerek terjedésének elősegítése
  • infláció követő adók

Van valami más? Tudnád linkelni a fidesz programját? 

Amúgy ameddig nem jön ki a Petis pornótok és nem váltasz ISP-t addig sztem találsz pornót a PornHubon is. Másfelől sztem ne aggódj, az M1-en hetekig fogjátok lógatni Peti péniszét. Tuti nem maradsz le róla. No para!

Cegény Fityesz szavazóknak nem tőt be Peti himbilimbije, ezen múlik pedig hogy lesz-e háború vagy nem! Brühü. :D 

Nyugi, majd ha megnyeritek a választást betiltogattok Ti még sok mindent. :D 

Mondjuk elég szánalmas, hogy ezt csak a választás után meritek meglépni, de hát ezt már megszoktuk. :D 

A Shellnél fogsz még tankolni amúgy? Tudod a halál vámszedőjénél. :D Vagy innentől blaclisten van? 

Azt észrevettem, hogy "fontosabb dolgokkal" vannak elfoglalva, mint az ügyfelek, ezért szarnak évek óta a Cloudflare problémára is. 

Én meg ezért szarok rájuk és mondtam fel már évekkel ezelőtt az összes szerződésemet velük 🤷‍♂️

Úgy látom, hogy itt senki nem fogja neked megmondani hogy a Telekom miért nem döntött úgy, hogy whitelistre rakja

Nyilván fogas a kérdés, amire szakmai válasz nem nagyon van, csak politikai. Loop

trey @ gépház

A Netvédelem szolgáltatás mögött futó Cisco szarban került valami miatt fekete listára. (mondjuk lehet hogy egyszerre túl sokan akarták elérni?)

Miért gondolod, hogy a Telekomnál #1 top prioritásnak kellene lennie hogy csak ezt az egy oldalt whitelistre rakják? Rengeteg más oldal kerül itt block listre, mindegyiknek nyissunk egy külön topicot?

Honnan tudod hogy nincs egy kurva hosszú listájuk ahol felülvizsgálnak automatikusan tiltó listára került oldalakat és ennek a listának a legaljára került a fostalicska oldalatok és majd mikor odaérnek feloldják? 

A Netvédelem szolgáltatás mögött futó Cisco szarban került valami miatt fekete listára. 

22x-re se érdekel ez a dolog. 96 vendorból 6 szerencsétlen balfasz tette banra (3 szerint malicsusz, 3 szerint adathalász - ROTFL/LOL), egy szerint csak gyanús. Mi volt a SZAKMAI OK - ezt kérdezem 3 napja - ami miatt banra került?

Miért gondolod, hogy a Telekomnál #1 top prioritásnak kellene lennie hogy csak ezt az egy oldalt whitelistre rakják?

Miután megjelent az országos sajtóban a balfasz terelésük és pontosan tudjuk az elmondásuk alapján, hogy ügyfelek jelezték? Pontosan tudom, hogy ilyenkor hogyan működik: ha szándékukban áll, 10 perc alatt feloldják a tiltást. Mármint, ha SZAKMAI OKA volt a tiltásnak és kiderült, hogy semmi okuk rá jelenleg. 

trey @ gépház

Szerintem automatikusan került tiltásra. Nem hiszem, hogy kézzel állították be. 

Kérdezem megint, miért érzed úgy, hogy #1 top prioritásnak kellene lennie hogy ezt a szart whitelistre rakják? 

Kinek az élete lesz jobb azzal, hogy engedélyezik? Milyen közérdekű adat van ezen ami miatt mindenképpen az egész országnak látnia kéne? Ha a fogykos lölő bankja nem lenne elérhető még meg is értenem a vergődést, de ezen az oldalon nincs semmi ami nélkül ne lehetne élni. 

Hogyan javítja az ügyfélélményt ha ezt most engedélyezik? :)

Szerintem automatikusan került tiltásra.

Mi alapján döntött az automata? 

  • 1 darab jpg-t szolgál ki az oldal,
  • alig van rajta CSS
  • érvényes tanúsítvány van rajta,
  • 94 security vendor 94%-a szerint az oldal tiszta 

Mi volt a baj? Rosszul működött az automata? :D :D :D 

Többire ... te tényleg ennyire hülye vagy? Szerinted ez tényleg erről az egy oldalról szóló kérdés? Önmagában a cenzúra szerinted mai kérdés? Az 1848-as 12 pont között első helyen szerepelt a cenzúra eltörlése te süsü! :D Alapvető szabadságjog, ami miatt emberek haltak meg. ROTFL, öcsém ... :D

Meglepő hasonlóság, hogy akkor is éppen a német ajkúakkal vívtunk szabadságharcot, amikor a cenzúra eltörlését a pontok közé felvették! 

trey @ gépház

Eddig arról hallottam, hogy Magyar haverod mit akar bezárni. Eddig köztévé, ATV ... Ahogy a sajtóhoz viszonyul, rövid időn belül az összes bezár a picsába. 

ha újra nyertek a Szuverenistás védelmi szarotokkal betiltatjátok az összes kormány kritikus hírportált

Logika megint egyes. Ha valamikor, akkor éppen a választások ELŐTT lett volna értelme ezeket bezáratni a logikád szerint, nem, te géniusz :D Utána minek? Pont úgy lesznek bezárva, mint most? :D Ezeket nektek honnan írják? 😆

Akkor lesz szakmai válasz, vagy megy tovább az általános iskola 4 osztályos, történelemből megbukott szinted?

trey @ gépház

Az itthoni ellenzéki lapok, hogyhogy nem zártak be? Hiszen egészen Trumpig mindegyik csak és kizárólag a guruló dollárokból éltek. Aztán mikor nem zártak be a fenti események hatására akkor már hirtelen narratíva váltás történt és egyből guruló eurók lettek. 🤷‍♂️

Te nem csak hülye vagy, hanem alultájékozott is:

"Tájékoztatjuk olvasóinkat, hogy az Egyesült Államok Globális Médiaügynöksége (USAGM) utasítására a Szabad Európa magyar szerkesztősége 2025. november 21-étől befejezi működését. Köszönjük a bizalmat, érdeklődést és támogatást, amit közönségünktől kaptunk. Böngésszen korábbi tartalmaink között!"

https://www.szabadeuropa.hu/

Ahogy elolvastam a cikkeket a főoldalukon, nem is látszik rajta, hogy propagandaoldal volt :D :D :D :D :D

Sziahello! Elvették a propagandalaptól a támogatást és lett is game over! A többi még azért nem zárt be, mert most Biden helyett Leyen/Weber és a brüsszeli bohócok pénzelik őket a Soros família mellett. Immár nem dollárban (gy.k.: guruló dollárok), hanem euróban (gy.k.: guruló eurók). Ezen propagandatámogatásokra célzott a Főni! 

trey @ gépház

Nyitottam jegyet naluk, kivancsi vagyok valaszolnak-e.

Engem is érdekel. Valószínűleg Tisza-majmok hada esett most neki az ilyen vendorok felnyomó form-jainak, hogy Petijük védelmében minél több helyre feketelistára tegyék. 

Tehát, azt a választ kapod majd, hogy user jelentette, mivel ők külföldről nem követik a Pumukli-sztorit, gondolom elfogadják. Ezért tróger a magyar Telekom, mert ők viszont pontosan tudják, hogy mi van az ügy mögött, mégis cenzúráznak. Persze, eljátsszák a komplett hülyét, hogy nem. :D

trey @ gépház

Még mindíg nincs feloldva és még nem válaszoltak a Keddi ticketre. Én azt várom, hogy ahogy egy független Enterprise-tól elvárható lenne, vizsgálják meg az oldalt és szakmailag alátámasztott döntést hozzanak. Aztán ha nem történik meg vagy késve akkor mindenki levonhatja a konzekvenciákat. Ma beküldtem az URL-t ellenőrzésre, lett belőle egy újabb ticket.

Koszi,
Gergo

>akik nyilvánosan kijelentették, hogy Orbánnak buknia kell

Ezek nem olyanok Orbánnak mint Gyurcsány? Vagy mint a Vadsuhancnak Piszkos Fred?

"...Piszkos Fred egy sötét oldalfolyosón megelégedetten sodorgatta a szakállát. Az volt a kötelessége, hogy a herceget védje, és pillanatnyilag éppen az életét mentette meg. Mert Piszkos Fred még abból is hasznot tudott húzni, hogy mindenki gyűlöli. Megszerezte a Nagy Bivalyt a herceg testőrének, önmaga ellen, de mellékesen mindenki ellen. Azután kirántotta a halálítéletből azzal, hogy vadul követelte a halálát. A herceg élvezte Piszkos Fred népszerűtlenségének minden előnyét."

Pont ennek "fényében" meglepő, hogy az idősek körében, akik ismerhetik H. Orbánt már ebből az időszakából is, mennyire népszerű még mindig ez a csávó. Rettenetesen fosós nép vagyunk mi, kiáll egy idióta, riogat a háborúval (egyre durvábban), a nép jelentős része meg elhiszi a hazugságait. Egy normális országban már rég elzavarták volna.

Jó, az más, de Dajcs Tomi kápszizik. Megy a pedofidesz, de latyakos márk cuccait elfelejtették nagyon hamar. Megy a hatvanpuszta, de MP 700 milliója az más, az tökmás, azért véres verítékkel térdelt.

A fidesz lop, meg nem csinál semmit, de legalább a tisza az ország ellen tevékenykedik az EP-ben az jó!

A fidesz ellopja az országot, annnyira sokat lop, hogy kormányváltás után egyből adócunamit kell végrehajtani, olyan sokat lop, és az adók köztudottan emelik a zsídípít.  De nem én, hanem a megváltó is agymosottaknak hívja őket :) De persze renard szerint én vagyok elvakult fideszes, pedig nem. Olyan pillanat alatt elhagyom a szavazótábort, ha van másik, amivel jobban járok, mint a szél.

Az már nem internet szolgáltatás lenne, hanem valami kiherélt valami. Ha tartalom szűrést akarok, majd előfizetek külön rá...

Nem, 
Kb 2 hete egyik napról a másikra a telekom megvédett a saját gépem elérésétől(valid Let's encrypt tanúsítvány volt  rajta egyébként). Végül opera vpn -el le tudtam tölteni a szükséges fájlt. Gondolom a freedns -en kiválasztott domain -t nyilvánította gyanúsnak, mert csere után működik. 

Az internet szolgáltatás az jelenti, hogy hozzáférést biztosít az INTERNET-hez - annak minden jó és rossz oldalával együtt.

Ehhez képest:

  • van naagy nemzeti tűzfal, a mi érdekünkben persze, nehogy rossz helyen játszuk el a pénzünket ;)
  • a szolgáltató meg akar védeni minket mindenféle valós vagy mondvacsinált veszélytől, ezért tilt néhány portot, IP-t, URL-t. mert ő úgy gondolja helyesnek.
  • sok esetben a (l)user nem is kap rendes route-olható IP-t, és csak valamilyen NAT-on kereszetül éri el a világháló azon részét, amit a szolgáltató gondol.
  • láttam már olyat is, hogy kizárólag a TCP/UDP (és náhány féle ICMP) protokolokon kívül mást sem ment, mert a szolgáltató úgy gondolta ez a zinternet :(
  • sőőt.. volt olyan is amikor csak a facebook, instagram, egyéb random szemét - volt elérhető az (mobil) 'internet szolgáltatás' keretein belül

Szóval számomra már az sem elfogadható internet szolgáltatás, ha a szolgáltató (nálam lévő) eszköze nem tud/akar bridge üzemmódban működni.

Szerintem nyúljon bele önhatalmúlag, és küldjön jelzést arról, hol tudom a saját személyes viszonylatomban feloldani, ha éppen úgy látom.
Kecske, káposzta reláció.

Még nincs aláírásom.

Nem önhatalmúlag nyúl bele, hanem hatósági utasításra. És nem joga, hanem kötelessége. Mérlegelési joga sincs, nem dönthet úgy hogy "ez az oldal olyan cuki, hadd maradjon". 

Mit gondolsz, ül ott egy unatkozó üzemeltető, és jódolgában random bannolggatja a forgalmadat hangulati alapon? 

"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."

márpedig a Telekom ezt csinálta, önhatalmúlag blokkolt:

A Telekom először azt közölte az Indexszel, hogy az oldal elérését biztonsági okokból a Netvédelem Plusz szolgáltatás blokkolta automatikusan. Ők is hangsúlyozták, ez nem központi, hatósági tiltás. A rendszer a potenciális fenyegetések kiszűrésére szolgál, és bizonyos esetekben automatikusan lép működésbe. Az előfizetők dönthetnek. 

A Netvédelem Plusz ki- és bekapcsolható.

forrás: https://index.hu/belfold/2026/02/12/radnai-mark-magyar-peter-telekom-we…

4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.

Értem. Ez egy másik eset ezek szerint. Bugos a Telekom autómatája. De legalább kikapcsolható. :) Az eredeti mondásomat attól még fenntartom.

 

Egyébként szerintem az minden ASZF-ben benne van, hogy a szolgáltató bannolhat, vagy korlátozhat bármilyen forgalmat ami szolgáltatását veszélyezteti. (Lsd: az otthoni IP-den a 25-ös port minden bizonnyal elérhetetlen, pedig korlátlan netért fizetsz...) Tehát még mindig nem önhatalmú, hanem fennakadt egy (kikapcsolható) ügyféloldali autómatán. Arról lehet vitatkozni, hogy mennyire bugos az autómata. Amíg viszont kikapcsolható addig a célján és megvalósításán nincs értelme rágódni.

"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."

Értem. Ez egy másik eset ezek szerint. Bugos a Telekom autómatája. De legalább kikapcsolható. :)

A legtöbb ember szerint az lenne üdvözítő, hogy igény/szükség esetén BEkapcsolható legyen ... Nem kell, hogy a Nagy Testvér kérés nélkül aggódjon értünk ...

trey @ gépház

érdekes módon nálunk default ki volt kapcsolva ez a funkció és 2 másik barátomnál is így volt. ezek közül az egyiknek kb 3 hónapos az előfizetése. 🤷‍♂️

te csak azért vergődsz itt mert félsz hogy nem látja majd elég fideszes magyar péter faszát :D mire veritek majd így ki?

Világ életemben szerettem, ha a kontroll nálam van, nem valami balfasz harmadik félnél, így ez nem a Drogos Pumukli felbukkanásához köthető. 🤷‍♂️

Vagyunk páran ezzel még így a világon, ha máshonnan nem megy, vess egy pillantást a szavazás állására. Ti vagytok a 6% 😆

trey @ gépház

Jaja, lejjebb is láttam a szánalmas terelésed. Ez olyan, mintha azt mondanám, hogy az összes Soros-bérenc oldalt tiltsák ki a picsába, mert szerintem egy rakás káros szar mind. 

De, nem. Nem kívánom, hogy egy tetves szolgáltató önhatalmúlag cenzúrát játsszon. 

trey @ gépház

Vagy 30 nav.gov.hu.faszomtudja smst kapott az asszony. Felhívtam a szolgáltatót, hogy ez gáz. Azt mondta a jólképzett: blokkoljam a számot. Én: Mind a harmincat? Rá is basztam a telefont. Igenis az ilyen triviális próbálkozásokat a netszolgáltatónak csírájában kéne elfolytani. Ez nem cenzúra hanem a biztonság 0. foka, hogy ez az átbaszási próbálkozás el se jusson a paraszthoz.

σ→0, SNR<1 (A semleges részecskékkel nincs mérhető kölcsönhatás)

https://www.esp8266.org

Mivel egyes oldalakat (pl. szerencsejáték külföldi oldalakra) most is szűr, ráadásul opt-out sincs...

Az sem helyes, hogy az állam szűrheti. De ezt jelenleg nem tudjuk megváltoztatni. A szolgáltató önhatalmúlag pedig pláne ne szűrjön, szerintem az Internet alapelveivel is szembeáll, ha szűr.

Miért nem helyes? Ki döntse el, hogy egy pedofil gyermekkereskedő, drogfutár, erőszakos tartalmú oldal kinek és mikor jelenhetnek meg? Vagy ezek is legyenek szabadon hirdethetők, publikálhatók, linkelhetők? Vagy a Google határozza meg, mint magáncég, aki jelenleg is a találatait szűri pont ilyenek mentén. Egyébként szerintem helyesen.

A szabadság szép, és nemes dolog, de a fenenagy szabadsággal vigyázni kell. Sokan nem a nemes célt látják benne, hanem a piaci rést, leggyakrabban vétlenek kárára.

Vitás eset lehet, hogy hol a határ, milyen paraméterek mentén lehet a határ egyik oldaláról a másikra kerülni, vagy hogy hogy lehet onnan visszajönni, stb.... De a létezése és funkciója önmagában nem akkor gáz, mint az lenne ha minden mindenkinek keringhetne. 

 

[Szerk:] a szolgáltató pedig védeni fogja önnön szolgáltatását, tehát ha valmi túlterheli, vagy károsítja az infrastruktúráját azt bannolni vagy korlátozni fogja. Önhatalmú módon, de jogos érdek. 

Az lenne probléma, ha egy korlátozás egy legális üzletet korlátozna egy másik üzlet érdekében, csak mert az ISP-nél az egyik főnök egyik barátja szépen kérte...

"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."

Igent nyomtam. Maximálisan elutasítom a cenzúra minden formáját, de pl a nav.gov.hu.ua/rabasztal oldalalakat a netszolgáltatónál kéne megfogni.

σ→0, SNR<1 (A semleges részecskékkel nincs mérhető kölcsönhatás)

https://www.esp8266.org

Nemmel szavaztam, mondjuk a Telekom szerintem a DNS-be nyúlt bele. :)

Ha arról lett volna szavazás ami effektív történt igennel szavaztam volna, az isp azt szűr a saját DNS szerverén amit akar normális ember amúgy sem használja. :)

Alapból, vagy ha én internet szolgáltatásért fizetek, akkor ne! De default userek számára kínálhatna olyan webböngésző szolgáltatást ami szűri a technikailag káros oldalakat. (De nem a politikailag, ideológiailag valakik által károsnak mondottat!)

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Meglepő a fogalmatlanság... :-(

Az ISP-nek nagyon nem érdeke, hogy önhatalmúlag szűrjön. Ha megteszi és feljelentik, jön a bünti neki az inetrenet semlegesség irányelv megszegéséért.

Viszont van default szűrés, ami nem önhatalmú, hanem törvényi/rendeleti parancs hatóságtól. Ez lehet bírói is, de többnyire kormány és vagy felügyeleti szerv dirigál.

"Viszont van default szűrés, ami nem önhatalmú, hanem törvényi/rendeleti parancs hatóságtól. Ez lehet bírói is, de többnyire kormány és vagy felügyeleti szerv dirigál."

-na ezt nem engedném.

σ→0, SNR<1 (A semleges részecskékkel nincs mérhető kölcsönhatás)

https://www.esp8266.org

Index, origo, mandiner álhír terjesztő szennylapok nyugodtan mehetnének csak lokálisan a karmelitában, nem hergelnék az amúgy is roncs társadalmat.  

Nem, és minden ilyen jogszabályt, ami a szolgáltatókat szűrésre vagy extra logolásra kötelezi rossznak tartok. Ha van ilyen internetbiztonsági izé, nehogy valaki megnézze a Pornhubot, eladhatják extra szolgáltatásnak, de ennek meg nem sok értelmét látom.

Eljutunk odáig, hogy érdemes lesz külföldi szolgáltatótól venni a netet.

Ha elkeződik a szűrés, akkor lépésenként oda jutunk, hogy az internet egyszer csak egy white list lesz, mert nem tudnak annyi mindent kizárni. Adott az a pár ezer weboldal, ami jóváhagyott, meg pár protokoll az adott ip címre amin ismert szolgáltatás fut, aztán ennyi volt az internet szabadsága.

Szerintem mindenkinek joga van vírusos weboldalakat böngészve lenulláznia a bankszámláját. Ha bölcs az illető, tanul belőle, ha nem, akkor mehet újra. Mást hibáztatni könnyű és nem a megoldás.

Ez így túl szigorú, és átgondolatlan. Folyamatosan lesznek új és újabb tinédzser vagy felnőttkorba lépett emberek, akik tudatlanok és/vagy tapasztalatlanok ilyen téren.
De lesznek nagyszülők is, akik kaptak a gyermeiktől egy eszközt. Úgy-ahogy elmagyarázták nekik, hogy mi az ábra, ha egyáltallán megtörténik ez, és belevágnak az önálló használatba.
Lehetnek más forgatókönyvek is. Én csak néhány egyszerű példát írtam. Biztos vannak komplikáltabb esetek is.

Nem érzem, hogy emberség, empátia és segítségnyújtás szándéka áradna a soraidból. 

Még nincs aláírásom.

Erre egyszerű a megoldás: alapbeállítás az opt in a szűrésre. Advanced opció, hogy kikapcsolod. Nagyi és a gyerek bekapcsolva maradnak. Aki meg akarja kikapcsolja és lát mindent.

Nem helyes a gyengék védelmében korlátozni a szabadságot, pláne, hogy a gyengék védelme megoldható a szabadság korlátozása nélkül is.

Sok mindent másképpen látunk. Én abból a szemszögből nézem, hogy fejlődjön az ember tudatszintje. Fejlődni lehet tanulásból és tapasztálásból.

Ha nem tanulta meg előtte, hogy kell használni az internetet, az élet megtanítja. Ez a lehető legtisztább, tanító, segítő szándék. Nyilván én is sajnálom, és senkinek sem kívánom, hogy átverjék, ahogy megakadályozni sem tudom. Ha valaki bekötött szemmel az autópályán szaladgál, nagy eséllyel elütik. Hiába nem tudta, hogy ezt nem szabad, vagy nem érdemes, attól megtörténik. Aki pedig erről ír, az nem akar rosszat.

A nagyszülők, akik kapnak eszközt a gyerekeiktől, jó példa. Ha a gyerekeik bölcsek, segítőkészek, akkor napokig, hetekig tanítgatják a szülőket, és ha már úgy látják, hogy tudják, értik, akkor adják oda nekik az internetre kötött eszközt az online bankoláshoz. Ha pedig belátják, hogy képtelenek erre, akkor ők oldják meg, hogy white list alapon működjön az eszköz, különben átverik a szüleit. Itt a felnőtt gyerek döntése, hogy mit tesz. Jó-e a szüleinek, ha online bankolni próbálnak úgy, hogy nem értenek semmit. A válasz, hogy felelőtlenség a felnőtt gyerekektől, hogy engedik és adnak eszközt. Itt megint nem az én döntésem, de azért másokat korlátozni, mert van pár értetlen, internet használatra alkalmatlan személy, nem korrekt.

Ahogy ha valaki nem tartja be a közlekedés szabályait, nagy eséllyel baleset éri, hiába nem tudja, attól még megtörténik.

Ahogy egy kicsi gyereknek is el kell esni, hogy megtanuljon járni, úgy az élet része a hibázás és jó esetben az ebből tanulás.

Az emberek többsége ismétlődve követi el ugyanazokat a hibákat. Ez egy megállapítás, és az élet része. Nem tudom sem én, sem te az emberiséget ebben megváltoztatni. Amit tehetsz, hogy te jobb emberré válsz, bölcsebbé, tudatosabbá, kedvesebbé, stb.

Én ahol tudok, ott segítséget nyújtok, emberséges vagyok és empatikus. Vannak helyzetek, ahol a tapasztalatszerzés a tanító egyben, ha valaki alapismeretek nélkül végez olyan tevékenységet, amit nem ért. 

Buddhista tanításokból, a négy nemes igazságból az elsőt idemásolom:

"az emberi élet lényegében szenvedéssel teli"

Én megértem a gondolkodásmódodat. Azért van még pár dolog ami gondot okoz, finoman szólva.

Azzal, hogy magukra hagyjuk a szerinted pár értetlen személy (kb. sokszáz millió) a bűnözők malmára hajtod a vizet. Tulajdonkképpen ez a gondolkodás eltartja őket. Pl. scammer.

Aztán vannak olyan megtörtént esetek is - nem is egy -  amikor valaki öngyilkos lesz egy ilyen eset miatt.
Lehet, hogy erre is találhatunk egy ideillő buddhista idézetet. A gond ezzel az, hogy idézetekkel nem lehet embereket feltámasztani.

Még nincs aláírásom.

Én meg értem azt, hogy mindenkit segíteni akarunk, de az igazság valahol a kettő között lesz. Igen, feladata a társadalomnak, hogy foglalkozzon ezzel, viszont nem lehet mindent oda állítani, hogy a leginkább kihívásokkal küzdőbbeknek se lehet biztosan semmi bajuk (már ha egyáltalán megoldható lenne ez), mert akkor gyakorlatilag nem tud funkcionálni értelmesen semmi. Szóval nagy általánosságban szerintem jobb stratégia az, hogy célzottan segítsünk annak, akinek erre szüksége van.

Illetve azért itt ez a szál azzal kezdődött, hogy ez az út a whitelist internethez vezet. És lehet mutogatni, hogy ez csúszós lejtő, de az igazság az, hogy ha körbenézel, hogy mi történik, akkor azért vannak erős jelek arra nézve, hogy csúszunk. Az olyan apróságoktól kezdve, mikor a vírusirtó bekaranténoz egy egyébként teljesen valid, properly aláírt fizetős szoftver installert, azzal az indoklással, hogy hát ezt a filet még csak alig párszor látták, azokig a trendekig, ami mondjuk a szomszéd hírben van a disccorddal, vagy amit pl a Roblox a gyerekek védelme érdekében megcsinált, és úgy, hogy vagy befényképezi magát a gyerek, vagy nincs: hiába van szülői acc igazolvánnyal hitelesítve, nem tudom azt mondani, hogy igen, mehet, csak ha megvolt. Nem tudod érdemben befolyásolni azt, hogy a random automata teljesen szarul tippel. Sőt, kb semmi értelmeset, nincs pl olyan, hogy én whitelistelhessek játékokat. Ha a nagyságos platform úgy dönt, hogy ez 13+ (ált simán azért, mert van chat), akkor én, mint szülő nem tudom azt mondani, hogy az én gyerekem, döntöttem, játszhat. 

És ezt az angolok már kb nagyban is végigtolták, valami random faszom céghez kell mindenkinek a mindenét odaadni.

Igen, ez nem pont az a whitelist, de azért egyrészt erősen hasonló, és erősen azt mutatja, hogy valójában még opt-out sem nagyon van, és nem tudsz értelmesen dönteni, hogy én ezt nem kérem, köszi. Miközben a megoldás jóindulatúan is valójában erősen kétséges hatékonyságú.

Szóval van itt egy olyan kontroll vonal is, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni ebben az egész sztoriban.

fejlődjön az ember de ne a bűnözők malmára és ne károsodjanak aránytalanul

minden ember nulla tudással jön a világra, az internetes csalás nincs az ösztöneinkbe égetve

az nem normális ha egy nemzet minden tagját lehúzzák bűnözők mert nem volt immunitása és a bűnözők szabadon garázdálkodhatnak

az állam feladata lenne a bünözőket minél hamarabb lekapcsolni

az egyéneket valahogy megvédeni pl technológiailag

és az egyének immunitását növelni vagy képzéssel vagy hírekkel

"Kellene-e az internetszolgáltatónak alapértelmezetten weboldalakat szűrnie?"

Tudom, hogy most nagyon dalolós kedvedben vagy, ezek meg kicsit bonyolult szavak úgyhogy csak másold ki a fenti szöveget és írd át erre a címet. :D :D :D

Blog | @hron84

valahol egy üzemeltetőmaci most mérgesen toppant a lábával 

via @snq-

Amúgy, én alapvetően egyetértek vele abban az esetben, ha a moderálási elvek teljesen nyilvánosak és maga a moderációs működés átlátszó. Ezen felül az már csak plusz lenne, ha én is tudnék preferenciákat megadni, hogy milyen tartalmakat nem szeretnék tudni elérni a hálózatomról.

Mivel a VPN használata mindig egy lehetőség, ezért a fentit nem érezném korlátozónak a fenti feltétlek maradéktalan teljesülése mellett.

Indoklás: elképesztő mennyiségű "szemét" oldal van már az interneten, amit lényegében a keresők "átverésére" hoztak létre, érdemi tartalom nincs rajta, csak generált fos (és ez még csak nem is AI-minőségű generált tartalom, hanem AI előtti, mindenféle random algoritmusok által összeollózott szemét), és már az AI előtt is probléma volt, hogy eleve csak néhány száz oldalra volt érdemes kattintani a keresőkben. Ha ezek eltűnnének az életemből, nem okozna hiányérzetet.

Blog | @hron84

valahol egy üzemeltetőmaci most mérgesen toppant a lábával 

via @snq-

Légy szíves, javítsd a címben a "webodalalak"-ot. Kösz.

trey-nek igaza van, mi volt a technikai oka h egy algoritmus banlistre tette ezt a választást befolyásoló oldalt?

tudja-e bizonyítani a magyar telekom h nem kézzel tették föl politikai okokból?

teszem azt fordítva Orbán Viktorral történik és a magyar telekom banlistre tesz orbanviktorszobaja.hu-t, telexen már ezerrel szerveződne a 30 ezres tüntetés magyar telekom ellen, minden második cikk a Magyar Telekom ügyfél bojkottról és elhagyásról szólna, az összes EU vezető itt visítana a fülünkbe, EU eljárás indulna.

Cisco Talos-on banlisten van, nem hiszem, hogy a Telekom kézzel tette fel.

Ahogy más is írta, ez a Telekom netvédelem szolgáltatás része (a Cisco-t használja a Telekom), és fizetős szolgáltatás, azaz nem is opt-out, hanem opt-in. A többire nem tudom a választ, fordulj a Taloshoz.

Mint minden, ami nem a te narratívád szerint megy. Haggy a hülyeségekkel, ha konkrétummal tudsz cáfolni, tedd azt. Az egész egyébként nem érdekel, csak érdekes ez a 'nempol' topik. Ami tény: a Talosnál van banlisten, a Telekom szűrése pedig nem opt-out. Nekem a T-s mobilhálózaton is bejön.

Ha a tudjukkik el tudják érni, hogy a Talosnál banlisten legyen, arra nem tudok mit mondani, biztos így van.

Miért nincs még whitelist-en, Friczy? Hogy került fel a listára, Friczy? Milyen szakmai indokok alapján került fel a teljesen harmless oldal? 4. napja nem tudtok egy épkézláb választ adni ezekre a teljesen jogos kérdésekre. Most sem sikerült, pedig nagyon erőlködsz. 

trey @ gépház

Kérdezd a Talost, ott van blacklisten, phishing kategóriában. Erőlködik a nyavalya, engem semmilyen formában nem érint a dolog.

Nekem se telekomos internetem nincs, se MT-azonosítóm. Már megint a szövegértéseddel van a baj?

Azt mondtam korábban, hogy megszabadultam ezektől a bohócoktól, de mivel a KALÁSZNET (ami a Telekom csoport tagja, de nem a TELEKOM) megvette a VIDANET-et, szegről-végről, az akaratomon kívül lett közöm hozzájuk. 

De SE Telekom ügyfél nem lettem, SE MT-azonosítóm nincs. 

trey @ gépház

Attól még te nem vagy Telekom ügyfél, nem a Telekomnál van az ügyfélszolgálatod és nincs MT-azonosítód.

A Vidanet szerintem egy továbbértékesítő, de biztos, hogy ugyanazt a szar hálózatot értékesíti, mert a Videnet oldalról is szar esténként az ingyenes Cloudflare. :D

trey @ gépház

Én azzal foglalkozom, ami számomra fontos kérdés. Az internet cenzúrázása szakmai kérdés számomra. Nyilvánvalóan állást foglalok egy, a szakmába vágó kérdésben, egy oldalon, aminek profilja az internet, az online jog, az internetes szólásszabadság. 

Mit nem értesz? Milyen mások IT szakmai problémájával nem foglalkozom, amit a Fidesz bagatellizál? Hmm? 

trey @ gépház

Ezt meg tőlük kérdezd meg. Mellesleg nem igazán lenne hatékony, ha a megfizetett szolgáltatás mellett még külön listát is kezelnének. Amikor még dolgoztam a (céges) proxyval (McAfee Web Gateway, később SkyHighigh), az a Trustsource adatbázisát használta. Ott is kaptunk időnként reklamációt, hogy valamit tévesen kategorizált a proxy, volt hogy igaz is volt. Viszont mivel a Trustsource biztosított lehetőséget a kategorizálás megreklamálására, ezt a feladatot delegáltuk az adott szervezet megfelelő egységének, hogy ha úgy gondolják, szedessék le. Jellemzően pár nap alatt (esetleg egy hét) megoldódott. Nagyon sürgős esetnek kellett lenni (és nagyon magas beosztásnak - ez jellemzően összefüggött) ahhoz, hogy kézzel betegyünk valamit kivételnek. Szerintem nem kifejezetten sürgős, hogy egy üres ágy képét is láthassa az, aki előfizetett a netvédelemre (továbbra is opt-in). És persze neki is van lehetősége akár átmenetileg is kikapcsolni, és akkor megnézheti.

Jaja, felesleges a cenzúrát felszámolni. Ismerve a politikai nézeteidet, teljesen meg is értem, hogy szerinted ez a cenzúra nem akkora baj ;)

Hint: pont a Magyar Telekom tudná jelezni a FasztudjaKi szolgáltatójának, hogy itt van kérem egy ilyen helyi probléma, mert a Telekom tud róla, érti, hogy miért hibás a kategorizálás. Az amerikai gyártó nincs tisztában a politikai vonzatával. A Telekom igen, hiszen újságírók keresték az ügyben. A késlekedése egy okkal magyarázható: politikai ok

trey @ gépház

A cenzúra alapvetően baj. Ez a rinyálás, amit művelsz, szintén. Az meg, hogy te Vidaanyámkínja miatt most problémába ütköztél, tudod: internet-szolgáltatót választani tudni kell. Ezt szoktad másoknak mondani más témában, amikor neked épp szerencséd volt, most visszanyalt a fagyi. Bár nem értem, miért fontos neked egy üres ágy képét bámulni, de kinek mi érdekes.

Mondanám, hogy te is jelezheted a Talos felé a problémát, de lehet, hogy nincs Cisco login accountod :D

"internet-szolgáltatót választani tudni kell"

Én pl nem tudok. Egy darab nyomorult telefonkábelem van. Egyébként vicc, egy bazinagy lakótelep közepén, de senki nem húz ide üveget.

σ→0, SNR<1 (A semleges részecskékkel nincs mérhető kölcsönhatás)

https://www.esp8266.org

Azzal sem értek egyet. Én mondjuk sosem látogattam, állítólag szerepeltem rajta, de mégse gondolnám, hogy szűrni kéne szolgáltatói oldalról. Sem azt, sem mást. A szolgáltató - neve is jelzi a helyét = szolga = kuss - azért van, hogy szolgáltasson a lehető legjobb mértékben. Tartunk mindenféle hatóságokat arra, hogy amit szűrni kell, azt szűrjék ki. Itt senki sem utasította a szolgáltatót, hogy szűrjön. Önhatalmúlag teszi, ráadásul gané módon még rá is keni az amerikai vállalatra. 

trey @ gépház

Nem tartok hatóságot. Nem jogosítottam fel senkit se hogy megmodja nekem mi jó, mi nem. A ne árts univerzális törvényt próbálom betartani. Semmit ne szűrjrenek, a napiszart se. Egy kivétel az egyértelmű megtévesztő phising oldalak mint pl otp.befizetes.cn

σ→0, SNR<1 (A semleges részecskékkel nincs mérhető kölcsönhatás)

https://www.esp8266.org

Amúgy én előbb láttam ezt a szavazást, minthogy a problémáról értesültem volna. Van topik arról is, hogy mi is történt és miért, tehát hogy mi a szavazás apropója? Vagy pedig ebből a topikból kellene felfogni?

Elsőre még a mém terjedésekor mentem fel az inkriminált oldalra, és egy szállodai szoba fotója volt rajta mindössze. Akkor még nem volt blokkolva.

Aztán teljesen véletlenül találkoztam újra a weboldallal, valaki egy másik oldalon egy másik témába betette a radnaimark linket, amire gyanútlanul kattintottam. A linkelő más témához linkelte látszólag valid módon, és nem volt a fejemben, hogy ez az a link lesz. Otthoni kábeles előfizetéses neten voltam és... Nem nyílt ki, hanem először secure layer problémákra panaszkodott a böngésző, majd bejött a Telekom üzenete, hogy bocsika de neked ezt nem kell nézegetned.

Az oldal szövegéből az derült ki, hogy opt-inelve vagyok a Telekomnál ebbe a valamibe ami engem véd. Ki is tudnám kapcsolni, ha akarnám. Nem emlékszem hogy explicit kértem volna opt-int, gondolom ez az alapbeállítás. Tulajdonképpen, ha a nem tech emberek védelme a cél, akkor az alapértelmezett opt-in végülis jogos, ha tényleg ki lehet kapcsolni (még nem próbáltam, de elhiszem hogy ki lehet).

Viszont ezt a "radnaimark" oldalt látszólag tényleg politikai okból cenzúrázták. Legalábbis senki nem állította, hogy volt rajta vírus vagy trójai vagy mittudoménmi, és rendben volt a domain regisztráció meg az SSL layer. Vagy nem, és formailag is bele lehetett kötni az oldalba? Ezek lényeges szempontok volnának ahhoz, hogy meg tudjuk ítélni azt ami történt.

Nem is teljesen értem, hogy mi ez a "radnaimark" oldal. Ha jól értem, akkor az volt az ígérete - amit maga az oldal nem is írt sehol, hanem más csatornákon hintették el valakik -, hogy valami botrányos szexvideót fognak bemutatni ezen az oldalon. És az is sugallat talán, hogy a Tiszára nézve lesz kellemetlen a videó tartalma. Vagy pont a Fideszre? Mert nekem ez se világos. Egyáltalán mi a hivatalosnak tekinthető forrás erről, hogy mi várható ott? Hiszen csak mendemondák vannak, meg mémek, vagy van valami kinyilatkoztatás is?

Jól gondolom, hogy a törvényileg előírt szűréseken kívül ez az első, amit önszorgalomból implementáltak nekünk a népnek? Vagy legalábbis az első ami fel is tűnt valakinek? Vagy már volt használva ez a funkció eddig is, csak én nem hallottam róla?

 

Öntsünk már tiszta vizet a pohárba, mert én rohadtul nem értem azt se, hogy mi az ügy, meg azt se, hogy ki kivel van!

Az oldal szövegéből az derült ki, hogy opt-inelve vagyok a Telekomnál ebbe a valamibe ami engem véd

Te kérted ezt valamikor tőlük? 

Nem emlékszem hogy explicit kértem volna opt-int, gondolom ez az alapbeállítás.

Friczy & co. állítja, hogy ezt te kérted vagy kapcsoltattad be. 

hogy valami botrányos szexvideót fognak bemutatni ezen az oldalon

Magyar állítása szerint, ő sírta tele az internetet ezzel. 

Egyáltalán mi a hivatalosnak tekinthető forrás erről, hogy mi várható ott?

Nincs ilyen. Ezt az oldal készítőjén kívül senki sem tudja. 

Jól gondolom, hogy a törvényileg előírt szűréseken kívül ez az első, amit önszorgalomból implementáltak nekünk a népnek?

🤔

Öntsünk már tiszta vizet a pohárba, mert én rohadtul nem értem azt se, hogy mi az ügy, meg azt se, hogy ki kivel van!

Evone-t - meg az egyetértő haverjait - kérdezd, aki szerint ez csak a te problémád. 

trey @ gépház

Beléptem, mert úgyis kellett számlát fizetni. Van egy ilyen pont, nem nehéz megtalálni.

"

További beállítások

Biztonság

Netvédelem Otthoni

Hatékony védelmet nyújt a kártékony internetes oldalaktól az otthoni hálózatodon. A ki/bekapcsolás a Telekom Home box (modem) újraindulásával jár. A teljes folyamat akár 3-4 percig is eltarthat, ezalatt a modemre csatlakozó eszközök nem fogják elérni az internetet. Kérjük ellenőrizd, hogy a modem újraindulása után az otthoni hálózatodra csatlakoztál vissza.

"

Van mellette csúszkakapcsoló, kikapcsoltam. Van átfutási ideje, mert most még nem működik a "radnaimark" oldal, hanem ez jön helyette:

 

"Ezt megúsztad!

Miért blokkoltuk ezt a weboldalt?

Mert feltételezhetően rosszindulatú vagy adathalász kódokat tartalmaz.
Miért vagy jogosult erre a szolgáltatásra?

A Netvédelmet otthoni internet díjcsomagod tartalmazza.
Mitől véd meg?

   Csökkenti a rosszindulatú szoftvereknek és adathalász támadásoknak való kitettség kockázatát.
   Adataidban, valamint eszközeidben való károkozástól.

De! Nem minősíti a honlapon szereplő szövegek tartalmát, csak olyan biztonsági problémákat jelez, ami veszélyt jelenthet adataidra vagy rendszeredre.
A kiszűrt weboldalt ennek ellenére szeretnéd megnyitni?

Megteheted, a Netvédelem szolgáltatás kikapcsolásával, azonban ez nem javasolt.

   Telekom fiókodban: Otthoni internet/További beállítások részben, vagy a
   Telekom Applikációban: Otthoni internet szolgáltatásod alatt, a fogaskerék ikonra kattintva. Ehhez a Telekom Applikáció legfrissebb verziójával kell rendelkezned.

A kikapcsolás következményei:

Megnő az adathalászatnak, rosszindulatú szoftvereknek való kitettséged.
A kikapcsolás nem csak az adott oldal elérésére vonatkozik. Amíg nem kapcsolod vissza a Netvédelmet nem tudja szűrni a kártékony oldalakat
A Telekom Home Box (modem) újraindul, pár percig a modemre csatlakozó eszközök nem fogják elérni az internetet.
Meggondoltad magad?

A teljes folyamat akár 3-4 percig is eltarthat. Kérjük ellenőrizd, hogy a modem újraindulása után az otthoni hálózatodra csatlakoztál.Netvédelem ki-/be kapcsolása során, kérlek ellenőrizd, hogy a modem újraindult-e, ezt onnan tudod, hogy egy rövid időre megszakad az internetkapcsolat az otthonodban. Amennyiben nem indult újra, kérlek ezt tedd meg manuálisan a modem áramtalanításával.
A szolgáltatás be- és kikapcsolása:

Bármikor visszakapcsolhatod a Netvédelmet:

   Telekom alkalmazásban
   Telekom fiókodba belépve"

 

Utána kb 1 perccel volt egy kb 30 másodperc Internet kiesés, gondolom ekkor konfigurált újra a rendszer, és utána már - láss csodát - működött a radnaimark oldal! Szerencsére még a himbilimbi nincs fenn, nem láttam pornográf tartalmat.

Én ügynökkel kötöttem T-s szerződést úgy, hogy csak megbeszéltük, és vagy mindent egyben utólag írtam alá, vagy nem is kellett talán aláírni. Ráutaló magatartással a számlákat azért befizetem :-)

Szóval szerintem az ügynök ikszelte be, vagy az ő templatejében ez az alapértelmezett.

Alapvetően elvileg nem kellene szűrés, mert felelősségteljes felnőttek használják a világhálót.

A gyakorlat meg az, hogy a lakosság kétharmada, de simán sztem háromnegyede is bedől egy phishing-nek, álhíreknek meg egyebeknek.

De elég csak arra gondolni, hogy valóban könnyű manapság buborékot csinálni és ott adagolni az észt.

Akár hadászati célra is felhasználható: nem kell legyőzni a másik ország hadseregét, elég ha addig hülyítjük a népet, amíg a törvényhozás 2/3 / 3/4-e is lüke, és akkor lehet aratni...

Szóval sajnos a saját embertársaink hülyesége miatt a gyakorlatban kénytelenek vagyunk szűrni.

De ismételjük meg: az igazi gond az, hogy a felnőtt egyedek többsége egyszerűen egy toporzékoló kisgyerek szellemi szintjén van.

Szóval sajnos a saját embertársaink hülyesége miatt a gyakorlatban kénytelenek vagyunk szűrni.

Ez olyan, mintha azt mondád, hogy a szomszédod hülye, ezért neked kellene elmenni helyette szavaznod, mert ő erre alkalmatlan. Innen meg már nincs messze, hogy a demokráciád eltemetted.

trey @ gépház

Internetezés közben nincs érezhető különbség, viszont bármikor ellenőrizheted, ha böngésződben meglátogatod a welcome.opendns.com internetoldalt. Amennyiben védelem alatt internetezel ezt a szöveget fogod látni: „Your Internet is safer, faster, and smarter.” Amennyiben nem védetten internetezel ezt a szöveget fogod látni: „You aren't using OpenDNS yet.”

Szóval a netvédelem (nem a fizetős plusz) gyakorlatilag annyi hogy a Telekom DNS szerverei helyett leosztja a a Cisco opendns-ét és trey szerint ebbe kellene belepofi Telekom ;)

Egyre kevesebb szakma van ezen az oldalon.

Amúgy nem tudom tesztelni mert mert valamiért én a cns0.telekom.hu-t kapom amin bejön az üres szoba amihez semmi köze nincs amúgy pártunknak de azért csináltunk rá egy szavazást ;)

Én meg eleve nem szolgáltatói DNS-t használok (igaz, nem is Telekom az itthoni net), és jó párszor úsztam meg ezzel kiesést, amire itt többen is panaszkodtak időnként (UPC/One). Mellesleg ezek az oldalkategorizálások is úgy mennek, mint az RBL-ek, valaki bármilyen oknál fogva felnyomhat egy oldalt, a szolgáltató (ez esetben a Cisco) első körben nem sokat vizsgálódik, beteszi a kategóriába egy korlátozott időre (legalábbis, ha több egymástól függetlennek látszó valaki jelez). Aztán majd vagy reklamálnak, vagy nem, ha igen, akkor majd megnézi alaposabban és dönt. Szóval ez akár meg is hekkelhető, ha valaki kellően elszánt, és ismeri a rendszert.

Én sem használom, csak ezeket kapja pppoe-n a pfsense a telekomtól:

DNS servers
84.2.44.1
84.2.46.1
2001:4c48:1::1
2001:4c48:2::1

És ezek mind helyesen oldják fel a radnaimark.hu-t pedig ugye ha opt-out lenne akkor nem tudnám kiverni az üres szobára. 
(igazából se az appban, se az ügyféloldalon nem találtam ki bekapcsoló gombot, de ezen már a Telekomnál meg sem lepődök gondolom valami új csillivilli csomagra kellene váltani , hogy megjelenjen :))

Nem tudom, mikor használtam utoljára szolgáltatótól kapott DNS-t. Nagyjából amikor az első Debian alapú routeremet összeraktam, utána nem sokkal felkerült rá egy saját DNS server, ami természetesen a root DNS-eket használta. Arra is jó volt, hogy megtanuljam a DNS működési elvét és gyakorlatát. Ez valamikor akkoriban jött elő, amikor hosszabb ideig lehetett viszonylag olcsón használni az Internetet, és érdemes volt otthon megosztani. Kb. a 'mindenkinek/mindenkinet' idején, amikor egy flatrate előfizetésért lehetett internetes betárcsázást használni, valamikor 2000 táján. Azért ha visszagondolok, így együtt az vagy havi 9500 Ft-ba került, a mostani net előfizetésem abszolút értékben van azon a szinten ...

Akkor úgy tűnik Treyt megint a gyerekek védelme zavarja. Vicces módon ez a kedvenc pártja egyik kedvenc témája. 

Trey, úgy tűnik az egykulcsos adóval együtt jár az is hogy az országban jelenleg nem mindenki láthatja majd a pornót amit Magyar Petiről rögzítettetek. :( 

Hohó, mit találtam

A témában semmit ...

igényelhető [...] lehetőség nyílik

Tehát, opt-in. Itt meg arról beszélünk, hogy miért volt bekapcsolva olyannak, aki kurvára NEM KÉRTE.

A kutya nem foglalkozik azzal, hogy valami opt-in. Itt a címben is az alapértelmezetten a lényeg. 

trey @ gépház

Olvasd feljebb, legalább ketten jelezték, hogy nem kérték és be van kapcsolva nálunk. 

Nekem Telekom mobilnetem és otthoni kábelnetem is van és semmi ilyen nincs bekapcsolva

Nézd, amennyi változáson, gagyi ügyfélszolgálati portálon, merge-ön átesett a Telekom (én voltam Matáv-os, Axelero-s, T-Online-os, T-Home-ostól kezdve Telekomosig minden IS, pedig sehova se mentem), nem csodálnám, ha egy kupleráj lenne náluk beállításban. Évekig volt olyan ügyfélszolgálati portáljuk, ahol elvileg a 25-ös port szűrését ki lehetett kapcsolni, de gyakorlatilag bejelentkezni se lehetett ... Erre mit mondjak? 

24 év után lett good riddance

trey @ gépház

Mi lenne, ha nem hazudoznál? Kiírtál egy szavazást, ahol én is szavaztam, bár a kérdésben erősen összekuszáltad az egyik szót. A nemet választottam, ami elég egyértelmű állásfoglalás, nem? 

Időnként úgy viselkedsz, mint aki nem tud egyszerű mondatokat sem értelmezni, hülyének tetteted magad, máskor meg egy óvodás szintjén mozogsz, pl. akkor, amikor nem vagy hajlandó az összekuszált szó javítására.

Azt is leírtam, hogy nem tapasztalom azt a jelenséget, ami miatt folyamatosan háborogsz, pedig "mindenre is" a Magyar Telekomnál fizettünk elő.

Tudom, hogy a kedvenc szavad a hazudás, de azzal én nem tudok mit tenni, ha a szövegértésed evone szintjén van. A fél tucat balfasz közé tartozol, aki állandóan eljátssza, hogy nem tudja mit írok, miközben ezrek értik. 

Szedd össze magad vagy kérj segítséget. 

trey @ gépház

Pont te vagy az, aki a hülyét játssza, és ezt ezrek látják. Pont úgy elvesztetted a kapcsolatot a való világgal, mint pártod és kormányod.

Hazugságot állítasz már sokadszor, nem mondhatom ilyenkor, hogy ügyes vagy, kisfiam, mert nem vagy az. Másokat állítasz be idiótának, miközben pont te viselkedsz úgy. Nem írom, hogy változz meg, mert arra már nincs esély, ahhoz nagyobb pofon kellene, mint amiket itt lehet adni.

Én azt látom, hogy egészen addig szavazol a cenzúra ellen, amíg politikai seggfájásból nem mellette kell érvelni. Szar látni, hogy valakit ennyire befolyásol a politikai öcsém. Pofonnal otthon a rokonaidat ... tudod ... 

?

Talán már UFO-kat is látsz? Tudom, hogy szerinted a Holdon sem járt még ember, de azért nem kell mindenről az ellenkezőjét állítanod. Attól, mert te beleszerettél a Fideszedbe, még másról ne tételezz fel politikai vakságot.

A pofon szónak átvitt értelemben is van jelentése, legutóbb pont úgy használtam, ezt "ezrek" tudják, kár, hogy te nem vagy közöttük. Ennek vajon mi az oka? Megint játszod a hülyét? Esetleg most az óvodást?

(Nem tudtam, hogy van öcséd, azt meg főleg nem, hogy több is lehet, és az egyik közülük politikai.)

Vedd le a szemellenződet, egészen más világ tárul majd eléd.

A Magyar Telekom előfizetője vagyok. Nálam bejön az az oldal, amitől valami nagy csodát vársz, mint annak idején az Angyal Ügyvédjétől. Ettől függetlenül nem értek egyet azzal, ha cenzúráznak. Úgy általában nem tartom jó dolognak a cenzúrázást, azt sem, ha magyarországi könyvesboltok polcain lefóliázva tartanak könyveket. Ez utóbbiról neked mi a véleményed? Neked tetszett, hogy lefóliáztak könyveket? Ha nem, felszólaltál ellene?

2 éve karbantartás van a címünkön

ROTFL az a Magenta idők óta úgy van, ami minimum 15 év. Ebből 2-3-4 évet komplett használhatatlan volt. Volt idő, amikor T-Mobil-os is voltam, elvileg mindent lehetett volna egy portálon intézni, gyakorlatilag semmit. nem is működött :D :D :D

trey @ gépház

Igen, ezt írtam én is. De itt akad, aki azt állítja, hogy nem kérte, és be van kapcsolva. Annyi lehet a csavar, hogy most van egy kérhető (fizetős) netvédelem plusz, ha meg ez van, akkor lehet, hogy volt egy netvédelem is, ami esetleg opt-out volt (fene tudja, az itthoni netem One, T-boly nagyon régen volt, akkor még biztos nem volt ilyesmi, de most sincs), és van, akinél úgy maradt. A mobilnetemen biztos, hogy nincs ilyen korlát, azt kipróbáltam.

lehet, hogy volt egy netvédelem is, ami esetleg opt-out volt

Nem volt. Csomagban volt simán netvédelem. Most külön megvehető és attól plusz, hogy van benne biztosítás, ami akkor fizet, ha a netvédelem mellett bekapsz valami csalást.

A netvédelem része teljesen azonos, csak korábban nem önmagában kaptad meg, hanem a data csomagod részeként. (volt ugyanolyan csomag netvédelem nélkül is)

Akkor te még sosem láttál embert a világon aki nem olvassa el a fontos információkat a megjelenő képernyőn és csak nyomogatja hogy: next -> next -> next, aztán meg csodálkozik hogy azt se tudja hol van?

Vagy olyat hogy ügyintéznél nem emlékszik mi a beállított pin kódja? 

Az egyenesen a lehetetlen kategória, hogy a T-nél - aki nagyon szeret értékesíteni mindenfélét (hiszen ebből van a pénzük) - szerződéskötéskor valaki csak rámondta hogy "Igen, kell", úgy, hogy fel sem fogta mi ez és el is felejtette? Ilyen még soha senkivel nem fordult elő ezen a bolygón. Egyértelmű, hogy a Telekom a hibás. 

Nyugi, nyertek most is, aztán kibasztok pár random bankot az országból (mondjuk Erstét) meg esetleg a Telekomot is, és kötelező lesz mindenkinek a tetves szar One szolgáltatóhoz mennie. 

Szerintem hasznos dolog a szűrés alapból, mert sok adathalász oldalt megfog. 
De fontos, hogy könnyű és automatizált opt-out legyen. (tehát valami online felületen kikapcsolható legyen, illetve saját felelősségre átugorható legyen). 

Nagy Péter

Nem. A cenzúra sose legyen opt-out. Ha valakinek szűrés kell, az kapcsolja be, de előtte kapjon egy figyelmeztetést, hogy ha bekapcsolta,

  1. ez meg ez lesz
  2. itt meg itt tudja kikapcsolni
  3. kivételeket pedig itt és így tud hozzáadni

Ez a normális módja. Minden más vadparasztság. 

Szerinted egy vállalatnál pl. a rendszergazda kénye-kedvére vezethet be mindenféle korlátozást, szűrést, ami aztán eltöri az internetet, vagy erről tájékoztatót küldenek ki előtte? Hmm? 

trey @ gépház

A rendszergazda csak végrehajtó, van erre megfelelő szervezet vagy személy. Viszont a cég egy tetszőleges dolgozója ezt attól még úgy éli meg, hogy valaki kénye kedve szerint korlátoz, mert ő nem tudja elérni az XYZ oldalt. A vállalati példa azért is rossz, mert ott jellemzően nem lehet kikapcsolni a szűrést, a kivételeket pedig szintén nem egyéni szinten lehet ki/be kapcsolni, hanem adott szintű jóváhagyás után.

A Telekomnál meg ez van: https://www.telekom.hu/lakossagi/szolgaltatasok/netvedelemplusz

Kivételt ott se lehet hozzáadni, vagy mindent, vagy semmit. (mondjuk egy víruskeresőnél is érdekes lenne) Viszont a kikapcsolás módját leírják.

Írni kell a megfelelő helyre, és jóváhagyás esetén az IT kikapcsolja. Jóváhagyás nélkül meg megy a levesbe. A kikapcsolás nem automatikus.

Ha a szűrés nem öncélú, akkor az IT nem fog kikapcsolni semmit egy mezei bejelentésre. Ha mégis, akkor addig is felesleges volt a szűrés, tehát csak egy látszatbohóckodás az egész.

Saját tapasztalat alapján a kamu Yettel számlák adathalász oldalát ez általában megfogja.
Én azért gondolom, hogy jó ez így opt-out, mert aki ért hozzá, és nem kéri, az könnyen kikapcsolja. 
Azok viszont, akik simán begépelik egy adathalász oldalra a kártyaszámukat; általában nem tudnak róla, hogy létezik ilyen szolgáltatás. 
És ha tudják, akkor is kihívás nekik, hogy bekapcsolják ezt maguknak.

Ráadásul ha be van kapcsolva, és megfog egy oldalt, minden alkalommal megjelenik a leírás, hogy:

- mi is ez,
- miért blokkolta az oldalt, 
- és ha nem szeretnéd, hol kapcsolhatod ki.

A Windows Defender is alapból bekapcsolva van egy frissen telepített windowson, és külön opt-in beállítás nélkül is megfog bizonyos programokat. De a Chrome Safe Browsing vagy a Microsoft Edge SmartScreen is alapból bekapcsolt állapotban települ. Az a tapasztalat, hogy az otthoni felhasználóknak az az alap, hogy a biztonsági funkciók bekapcsolva vannak, és ha bármit nem kérsz, az opt-out működik csak.

Nagy Péter

Trey nem érti, hogy ez pont a bázisért van, azaz hogy az "ukrán" (ami legtöbbször amúgy ruszki) "hackerek" nehezebben basszák át a hiszékeny idiótákat. :P

Vagy csak az zavarja, hogy Telekomról nem lehet nézni pepiporeszt amit amúgy lehetne, de amúgy sem lehet sajnos, lehet ha nem vágják meg túl hosszú lenne....

Ember, lendülj már túl ezen, rég arról van szó, hogy egy nem kártékony oldalt miért szűrnek még mindig politikai alapon, MIÉRT NINCS WHITELIST-en, ha annyira impotensek, hogy kritika nélkül elfogadnak FALSE POSITIVE (:D :D :D :D) adatot. 

Ja, pontosan tudom miért: mert ezt rendelték el nekik. Kik? A gazdáik. 

Annak ellenére, hogy többen felkérdezték őket. Erre fabrikáljatok valami hihető érvet, mert 1 hete dolgoztok rajta, de egyre szánalmasabb vergődésre futja csak. 

trey @ gépház

Ezeket az oldakat szerintem egyik szolgáltatónak sem szabadna szűrnie. Mindenki el tudja dönteni, hogy szeretne-e ilyen tartalmakat fogyasztani. 
Ugyanakkor azt továbbra is jónak gondolom, hogy a kártékony oldalakat (amik tényleg vírust terjesztenek vagy személyes adatot próbálnak lopni) opt-out módon szűrik.
Csak ezeknek az oldalaknak nem szabadna felkerülni a listára.
 

Nagy Péter

Az, hogy emiatt kapcsoltam ki az intthoni interneten ezt a szolgáltatást, mert nem működik megbízhatóan.
Szomorú, hogy egy biztonsági funkciót ellátó szolgáltatás (ahol óránként kellene frissíteni a szűrt tartalmat, hiszen az adathalász oldalak ellen is az véd csak meg) képtelen hetekig reagálni egy téves bejegyzésre.

Nagy Péter