Szevasztok!
Van egy 2007-es Tissot órám, a mai napig üzemel, szeretem, de akarok egy kicsit komolyabbat, elegánsabbat. A Tissot kvarc, és tök jó lenne, ha el tudnám kerülni a periodikus elemcserét. Ezért automata/felhúzós, vagy napelemes modellben gondolkozom. A keret ~400,000Ft. Amiket néztem eddig és valamennyire felkeltették az érdeklődésemet (+ beleférnek a keretbe):
- Casio drága napelemes, rádióvezérelt modelljei;
- Citizen napelemes, rádióvezérelt modelljei;
- Seiko automaták;
- Longines Conquest kvarc/automata;
- Certina DS, de ezek is kvarcok;
Egyéb elvárásaim:
- letisztult, elegáns megjelenés;
- (a Casiot ilyen célokra komolytalannak tartom);
- kevés funkció (idő elég, a dátumkijelzés sem fontos, stopper, világidő, riasztás stb. tök fölöslegesek);
- megbízható szerkezet;
- fémszíj (tudom, a bőrszíj elegánsabb, de én a fémet szeretem);
- 39-41-43mm tokátmérő, nem kell, hogy óriási legyen;
- magam örömére kell, nem befektetésnek, és használni is akarom, nem csak a vitrinben nézegetni;
Azt látom, hogy a japánok tudják, amit kell, viszont sokkal olcsóbbak, mint a svájciak. Sajnos nekem egy kissé csiricsárék a japánok. Eddig a lehetőséghez mértem legjobban a Longines tetszik. Ott viszont 400,000 fölött épp csak elkezdődnek az automaták, odáig kvarcok vannak. Jelenleg ötletem sincs, hogy egy Longinesben mennyiért cserélnék ki az elemet; a Tissot órámat beviszem a sarki óráshoz, és megvan 1-2 ezerből.
Van egy pár kérdésem, amit ilyesmi órákkal tapasztaltabbak biztos meg tudnak válaszolni:
- japán automaták mennyire megbízhatóak, tartósak?
- japán napelemesek mennyire megbízhatóak, tartósak?
- érdemes megvenni pl. a Longines belépő szintű (legolcsóbb) automatáját vagy annál jobb a legdrágább kvarca?
- mennyire tartós egy automata szerkezete? Nem lesz napi szinten hordva (egyelőre), kifuthat a járástartalék, ha 1-2 naponta felhúzogatom, akkor nem kopik el túl hamar a szerkezet? Vagy vegyek inkább óraforgatót, és az kíméletesen "felhúzva" tartja?
- egy svájci automata mennyire szervízigényes? Kell hordani időnként "karbantartásra" vagy csak megveszem és mindig figyelek rá, hogy legyen benne járástartalék, vagy amikor felhúzom, akkor ne eröltessem meg a mechanikát?
- honnan vegyem jó áron? Hajlandó vagyok elmenni Párkányba, Pozsonyba, Bécsbe, ha spórolhatok 50-100 ezret. Nyilván Budapesten is van egy rakat üzlet, látom az áraikat. Webshop nem ajánlott, igaz? Ki az, aki kifizet előre több százezret, aztán várja a csomagot... Mondjuk az üzlet azért jó, mert vásárlás előtt akár láthatom is élőben a modellt, és kiderülhet, tényleg tetszik-e;
- akinek komolyabb (svájci) márka kvarc órája van, mennyiért szokták neki cserélni az elemet? Szakszervíz vagy sarki órás? Vagy magam is meg tudom csinálni a megfelelő szerszámmal? (nem vagyok kétbalkezes)
- bármi egyéb? :)
Tudom, hogy a kérdések általánosak, akinek van tapasztalata egy-egy adott modellel, szívesen elolvasom. Ajánlhattok gyártót is, megnézem a kínálatát, hátha elkerülte eddig a figyelmem.
Karórás vagyok, nem fog meggyőzni a "de hisz a mobilodban ott van az óra" :D
Előre is köszönöm a segítő szándékú hozzászólásokat!
- 328 megtekintés
Hozzászólások
Hali,
Én nem vagyok nagy órás, de ebben az árkategóriában én a Seiko órákat ajánlanám: Presage, 5 Sports, esetleg Prospex.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vannak köztük nem rosszak. Pl. Presage Craftmanship, csak 680 ezer :D Prospex Speedtimer 1070 ezer... de találtam a keretbe beférőt is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hasonló kategóriában nekem egy Casio van, már van vagy tíz éves, de még működik, bár egyszer javítani kellett (a számlap korüli fémgyűrű levált, funkcionálisan nem nagyon volt jelentősége, de onnantól az üveg már veszélyben lett volna, ezt megjavíttattam, ezen kívül más gondja nem volt. Ez messze a kereted alatti árketegória - én vagy 50eFt-ért vettem (nyilván azóta rendesen mentek fel az árak, de nem annyival)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy őszinte legyek, én a Casio órák ár/érték arányát találom a legjobbnak, és valljuk be, elég komoly a kínálat, lehet választani. Casiom viszont már volt, több is, szerettem őket, de kipróbálnék valami mást is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
elore leszogezem, nem ertek hozza, nem hordok orat stb. csak egy felvetes: a napelemes orakban is van akku, amit tolt, nem? kulonben ejszaka megallna :) es annak vajon mennyi az elettartama? es azt is fogja tudni 5-8 ev utan a sarki oras cserelni?
amugy ez az elemcsere nalad mennyire gyakori? amig volt casiom 20+ eve, jo ha 5 evente kellett elemet cserelni benne. azt azert ki lehet birni... (nem volt se napelem se radio szinkron benne, sima alap kvarc)
btw radioszinkron: mi lesz ezekkel, ha 1x megis eltorlik az oraallitgatast, es esetleg mas idozonaba kerulunk mint a nemetek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak személyes tapasztalat alapján: Casio EQB-500D-1A2 napelemes. Ha elmegyek itthonról, akkor szoktam csak felvenni, tehát sokat áll. Nem foglalkozom különösebben a töltésével, kap elég fényt, ahová leteszem itthon. 2016. decemberében vettem és eddig még semmi baja, a töltése is teljesen rendben van. Szóval én nem aggódnám túl ezt az akku kérdést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A manualjából kiderül egyértelműen, hogy akkut tölt? Vmi becsípődött és most az jár a fejemben, hogy nem lehet, hogy inkábbb mechanikai energiát állít elő a napfényből? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha megnézted a manuálját, akkor kiderülhetett, hogy ez az óra tud Bluetooth-t is. Nem igazán lenne műszakilag hatékony egy napenergia -> mechanikai energia -> elektromos áram a Bluetooth-hoz energia átalakítás. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jogos az akku felvetés. Ha cserés, az szerintem is macerásabb az elemnél. Csak remélni tudom, hogy valami jófajta, tartós akksit tesznek bele, ami bírja a lemerülési ciklusokat ;) Amúgy ha mindig világos helyen tárolom, nem merül le, és akkor az akksi is jó marad. Vagy mi van akkor, ha a fényenergiából mechanikai energiát állít elő, és nincs is benne akku?
A Tissot kb. kétévente kér elemet, gyakrabban, mint régebben a Casioim. Nyilván nem halok bele abba a kétezer Ft-ba, de vannak egyéb szempontjaim is, amik miatt nem szeretem ezt a macerát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A japán automata jó és tartós, az 5-nek a rotornál viszont karbantartás nélkül az excenter kopós. Ennyiért szerintem a Prospex épp pöpec.
Nem szerencsés ha áll.
Pont jó, ha felhúzod, nem fog elkopni :) feltéve, hogy koronáról felhúzható. Nem viccelek, van olyan automata amelyik nem.
Okés az óraforgató is, de szobadísznek beillőt vennék pl. rózsafa doboz. Motorost vennék, mert az elektromágneses mozgatású magnetizálja az acéltokot :(
Minden mechanikus kér szervizt, márkától függően 3-7 év periódus. Többet is bírnak, de az autód is elmegy akár 30ezret egy olajjal szabályosan, csak nem köszöni meg ha többedjére csinálod.
Longines mind jó, ha eredeti :) hydroconquest rulz.
Magadnak ne cserélj elemet.
Tissot (és ++) kaliberben 7-14e (hallottam 25e Ft-ot is) az elemcsere.. már ha elég az elemcsere, és nem kell mellé új tömítés stb.
Nulladik lépésben úgy is be kell szabályozni szóval személyesen venném az automatát, ahol megcsinálják pár nap használatod alapján.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ui ha 400-ig mész, az Orient Star-t nem hagynám ki. Szerintem kurvajó mind, pár kattintásra való kutakodást mindenképp megér. A 43mm átmérő becsapós, legtöbbször ezektől szoktak szabadulni, érdekes módon a 41mm nem keres új gazdát ilyen mértékben. Nem tudom mekkora csuklód van, de talán rád is vonatkozik: van akin batár szarnak látszik ami 41 feletti (rajtam is!).
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm, mindkét hozzászólás nagyon hasznos volt.
A csuklóm átlagos férficsukló; arra gondolsz, hogy a 43mm már túl nagy? Nem egy embert láttam már túlméretes órával virítani...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, arra. A 43mm már a nagy méretek belépője. Ha még ehhez jön olyasmi, hogy a korona 4-5 óránál van, esetleg védett olyan szerencsétlenül, mint a Longines Hydronál, akkor még nagyobbnak látszik az egész.
Ui a fémszíj jó ötlet, szinte bármely komolyabb brand megoldása kényelmes és nem tépkedi a szőröd. Szerintem a Longines szíja a legjobb, de a Seiko is fasza, kb ezzel egyezően az Orient. Van amelyik búvártoldatos, nem kell félned tőlük, tök stabil mindegyiknél. A gumiszíj az a legalja, a bőrszíj pedig kutyaszar szagú lesz idővel a büdösbaktériumtól.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gumi tök komolytalan. A bőrszíj szaga jellegzetes, illetve amik nekem régen voltak idővel mind elvástak, és akkor lehetett rohangálni másikért. Erre nem vágyom. A fémszíjas szőrtépkedés nem probléma, az érintett terület már a Tissot által meg van edzve :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Felélesztem ezt a témát.
A topikindítóban is említett 2007-es Tissot (kvarc)órám idén lesz 18 éves. Azon merengek, van-e értelme elvinni Tissot márkaszervízbe "karbantartásra". Nem értek az órákhoz, nem tudom, érdemes-e, kell-e időnként tisztíttatni pl. a mechanikát. Az elemcserét eddig értelemszerűen nem márkaszervízben végeztettem vagyonokért, hanem a sarki órásnál, aki többször szólt is már, hogy mivel nem cserélt gumi szigetelést a csere során, nem lesz vízálló az óra. Ez nekem nem gond, mert nem használom vízben. Sosem. Ha tehát kb. csak annyit csinálnának a márkaszervízben is, hogy kicserélik a számomra szükségtelen szigetelést, akkor nem érné meg nekem. Ha vmit "karbantartanak" a mechanikán, megéri nekem, hogy jópár évig még használhassan ezt az órát.
Felvettem a kapcsolatot a márkaszervízzel, de nem tudtam ezügyben semmi érdemlegeset kiszedni belőlük. Vigyem be, mondanak valamit. Nem akarok ész nélkül rohangálni hozzájuk, értékes az időm.
Létezik-e egyáltalán karóráknál a szigeteléscserén túlmenően "karbantartás"? Vagy hagyjam az egészet a francba?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kvarcórát hagyd a faszba. Majd elviszed, ha elromlott.
Mechanikus óra más tészta, azokat 5-10 évente egy full karbantartásra illik vinni, főleg a drágább darabokat. Mondjuk egy 4-500 ezres mechanikusnál a 100K+ karbantartás már az a kategória, ami nem biztos, hogy megéri pusztán anyagilag nézve.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is hajlok rá, hogy ne vacakoljak vele. Mindenesetre előszőr kicseréltetem a sarki órással az elemet és rákérdezek ismét a véleményére - múltkor elég értelmesnek tűnt. Aztán ha olyat mond, "befáradok" a márkaszervízbe, legalább meghallgatom az árajánlatukat...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni