"60 milliárd dollárral csökkent a Tesla értéke a robotaxi bemutatása után"

Nem hozta lázba a befektetőket a Tesla csütörtöki bemutatója, péntekre mintegy 9 százalékot esett a vállalat részvényeinek értéke – írja a Guardian. A régóta várt önvezető taxi és egy furgon bemutatása után a Tesla részvényei tőzsdezáráskor 217 dollárra estek, mintegy 60 milliárd dollárral csökkent a vállalat értéke. A részvények árfolyama nagyjából 12 százalékkal csökkent az elmúlt évhez képest.

...

Link: https://telex.hu/gazdasag/2024/10/12/60-milliard-dollart-zuhantak-a-tes…

Hozzászólások

Az egész Volkswagen csoport értéke annyi nagyjából mint ez a Tesla esés. A BMW annyit sem ér. Egyedül a Mercedes haladja meg valamivel értékében a Tesla áresését. Mert a Tesla értékétől a Mercedes is messze van. 

Egyébként nem úgy volt, hogy 2023 Októbere óta az autonóm önvezető Uber-autók Waymo fejlesztések? Korábban az Uber pont a Waymoval folytatott jogvita miatt adta el a saját autonóm autós részlegét az ATG-nek. Waymo szerint lenyúltak LiDARral kapcsolatos szellemi tulajdont az Uberesek tőlük. 

“Az ellenség keze betette a lábát”

Nem szerintük. A csávó korábban a Google-nél dolgozott, aztán alapított egy önvezető autós céget, amit felvásárolt az Uber, csak éppen a csávó mielőtt kilépett a Google-től lementegetett szépen mindent magának, és legalább egy komponens PCB szinten majdnem ugyanaz volt az Ubernél mint a Google-nál.

https://en.wikipedia.org/wiki/Anthony_Levandowski#Civil_lawsuit

Sok csodálkoznivaló nincs rajta, ismét bemutatott pár mock-ot és elhangzott pár ígéret, de semmi ami elkészült volna. Még a robot is távvezérelt volt.

A kormány és pedál nélküli busz-ból meg ugye pont az a szoftver hiányzik, amit FSD néven így sok évvel a beígért dátum után sem tudott szállítani. 

Mindeközben a waymo, ami már évek óta szállít és forgalomban van, összeáll a Hyundai-jal: https://villanyautosok.hu/2024/10/08/robotaxikent-veti-be-a-hyundai-vil…

De a fenti Uber vs. Tesla grafikon se semmi, mert konkrétan azt mutatja, hogy a befektetők rájöttek, hogy nem teszi a Tesla még jó darabig feleslegessé a taxi sofőröket. 

De ne legyen igazam, én szurkolok neki. Neki már semmit nem kéne lufikkal bizonyítania, épp elég forradalmi fejlődést hozott a világba. Elég lenne akkor kijönnie valamivel, amikor legalább laborban már látta működni. 

Szerkesztve: 2024. 10. 13., v – 22:45

TESLA kamion - Tesla Semi:

Sikerült a teszt a DHL-nél 2 hétig tesztelte a DHL 5000km-en. A leghosszabb táv 625km volt 34tonna rakománnyal átlag 80km/h-val.

link

 

kieg:

Valamikor YT-on láttam egy kínai elektromos kamiont az ottani "Lidl"-be terítette az árut. Az akkupakk egy kisebb szekrény volt a fülke mögött, amig ment a rakodás egy automata kar leemelte az akkut és rakott helyére egy feltöltöttet.

Gondolom minden távoli boltban volt egy-egy akkupakk és a következő áru feltöltésig ráért töltődni. Nem kellett hatalmas akku mennyiség, mert minden boltban lehet akkut tárolni csak a következő boltig elég legyen a töltés.

Ilyen fixhelyre történő áru kiszállítós megoldásra elég jó megoldás lehet az elektromos teherautó.

Nem úgy pörögnek már ezek a témák mint régen. Változna a világ?

Tudom, hogy úgysem, de hátha a többség rájött arra, hogy felesleges teleszemetelni az összes témát a saját külön bejáratú igazságával a mások igazságának szapulása mellett, konstruktív, egyben kuturált hangvételű szakmai megközelítésű viták helyett...

Vagy csak a többség még dolgozik. de ez estére kiderül. :)

Ez se rossz, de inkább arról írj céget, hogy a fos Cybertruckot annyira nem veszi senki, hogy a több évnyi előjegyzésen kb. másfél hónap alatt végigtekertek, és a most rendelt autókat 4-6 hetes szállítással igérik. Miközben a szállítások megkezdése előtt még 2027-es szállítási dátumok mentek. Nagyon úgy tűnik, hogy amikor az előjegyző embereknek mondják, hogy na, akkor lehet jönni az autóért, akkor a nagy részük azt mondja, köszi, mégsem.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.