Signal strongly opposes this proposal.
— Meredith Whittaker (@mer__edith) May 31, 2024
Let there be no doubt: we will leave the EU market rather than undermine our privacy guarantees.
This proposal--if passed and enforced against us--would require us to make this choice.
It's surveillance wine in safety bottles. https://t.co/i8D4Mlcrgd
Let’s be clear. 'Upload Moderation' is a mass surveillance program.
— Proton (@ProtonPrivacy) June 18, 2024
We urge EU governments to reject mass scanning of their citizens' communications by voting against this proposal tomorrow. https://t.co/4Hbr4Aui2S
We still have one day to stop this #ChatControl mass surveillance madness, especially if you're from IT, FI, CZ, SE, SV, EST, GR, PT. Act NOW: https://t.co/nGzsX2eX8W
— Patrick Breyer #JoinMastodon (@echo_pbreyer) June 17, 2024
📣 If the EU Council wants to exempt themselves from the #ChatControl client-side scanning, then they know what they are doing is wrong.
— Tuta (@TutaPrivacy) June 20, 2024
The vote is today.
Let them know we will not accept mass #surveillance! Together we can stop this dangerous law. 💪https://t.co/7OUTBMZpxy
Részletek itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Korábbi HUP cikk:
#Chatcontrol - az Európai Parlament elfogadta a tömeges megfigyelést lehetővé tevő irányelvet
#Chatcontrol néven (is) fut az ügy az ellenzőknél. A lényege, hogy az Európai Parlament tegnap elfogadta az ePrivacy Derogation irányelvet, ami szerintük (ellenzők) lehetővé teszi a szolgáltatók számára a privát email, chat stb. üzenetekben való automatikus kutatást gyanús tartalmak (szöveg, kép stb.) után. Mindezt a gyermekpornográfia visszaszorítása érdekében. Amennyiben a szolgáltató gyanús tartalmat talál, azt jelenti a rendőrségnek. Az ellenzők szerint ez az automatikus kutatás aggályos és totalitárius eljárás, aminek demokráciában nincs helye:
[...]
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet ezen felháborodni, öklöket rázni, megjegyzem teljesen jogosan. De ha az a kérdés merül fel: ki kellene-e lépni az EU-ból? hangsúlyozom kérdés nem állítás, máris jön a türk-tanácsozás, putyin-pincsizés, meg a többi nagyon ájropéer, egyébként szalon-náci zsigeri válasz.
Márpedig a kettő együtt nem fog menni. Nem tudunk változtatni az Euroszojúz erőltetett menetelésén, lelassítani sem nagyon tudjuk. Privacynek ebben a formálódó szörnyeteg zseb-birodalomban nincs helye, és természetesen ellenvéleménynek sem.
“Az ellenség keze betette a lábát”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én egy másik zsigeri válasszal tudok jönni: "salátatörvény". Az a fajta, ami egyszerre 70 jogszabályba módosít bele, amikor a tervezet 12-kor válik nyilvánossá, még azon ülésen a kormánypárti többség elfogadja, hogy rendkívüli eljárásban szavazzanak róla és másnap reggel már 2/3-al meg is van szavazva. Nemrég volt pont egy ilyen.
Egy pozitívumot látok a történetben, az EU törvényhozásában ez a fenti módszer legalább nem működik, itt legalább kap nyilvánosságot az ügy, és egyelőre ügy tűnik van is lehetőség megbuktatni.
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eltévesztetted az évtizedet. A "salátatörvény" lényege, hogy egyetlen szavazással több teljesen más területtel foglakozó törvényt módosítanak. A "salátatörvény" szövege módosítja Y évi XX törvény harmadik bekezdését, és a Z évi XXX törvény második bekezdését, stb. A tisztelt koala partnerek annyira nem bíztak egymásban, hogy csak így tudták megoldani mindegyikük megkapja a saját módosítását. Ha kettő vagy több szavazás lenne akkor fennállna a lehetősége annak, hogy a másodjára szavazott törvény nem kapja meg a többséget mert ott már nem érdekelt a másik párt, ami neki fontos már meg lett szavazva. Illetve ha kellett az ellenzék szavazata valamilyen minősített többségű törvény módosítása miatt, akkor is hasonló megoldásra volt szükség mert kértek valami más módosítást máshol cserébe. 2010 óta a Fidesznek stabil parlamenti többsége van, sőt kétharmada egy rövid időszakot leszámítva. Nem szorulnak rá "salátatörvényre", amikor alkalmazzák csak azért teszik, mert hamar akarnak több törvényi módosítást. A 2010 előtti korszakra sokkal jellemzőbb volt a "salátatörvénykezés", ami egyébként teljesen legitim része a magyar törvényhozásnak.
“Az ellenség keze betette a lábát”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annak ellenére, hogy "semmi szükségük salátatörvényre", mégis rendszeresen élnek vele most is.
Most más a funkciója, mint amit írsz. Az a célja, hogy obfuszkálja az olyan döntéseket, amiket nyíltan felvállalni "kellemetlen", esetleg a saját szavazótáborukon belül sem örvendene osztatlan támogatásnak. Nyilván "társadalmi egyeztetést" eleve csak olyan témában tartanak, aminek előre borítékolható a kimenete. Ennek hiányában viszont nem hiányzik, hogy a törvény megszavazása előtt hónapokon át beszédtéma legyen, hogy mire készülnek, mert akkor esetleg eljut sok olyan emberhez is, akihez nem szeretnék.
(Áhh, alámeditáltál. "egyébként teljesen legitim része a magyar törvényhozásnak." - na ez szerintem egy hatalmas probléma! Ha én melóhelyen olyan pull-request-et küldenék be, ami 70 projektben 190 fileba módosít bele, ráadásul mindezt 1db squasholt commitban; úgy rejectálnák, hogy csak úgy porzik. Tennék ezt teljesen jogosan, mert - azon kívül, hogy lehetetlen code-reviewzni - az összes lehetséges ISO és hasonló auditálhatósági és visszakövethetőségi követelményt megsérti. Érdekes, hogy a törvényhozókra valahogy ilyesmi nem vonatkozik... Pedig határozottan javítana a jogszabályok minőségén!)
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A linkelt eléggé pongyola hvg cikk állal kritizált törvénymódosításban mi az, amit kellemetlen felvállalni?
"70 projektben 190 fileba módosít bele"
Igen, az asztalos mindent szegnek néz. Teljesen más egy pull request és egy parlamenti szavazás. Ha minden pull request előtt le kellene folytatni egy napos vitát, mert ez lenne a protokoll lehet átalakulna a mostani gyakorlat.
“Az ellenség keze betette a lábát”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha minden pull request előtt le kellene folytatni egy napos vitát
Attol, hogy egy korben szavaznak meg valamit, vagy tobbszor kell megnyomni a gombot, meg elvileg (kozel) ugyanannyi ido lenne megvitatni a modositasokat. Hacsak nem arrol van szo, hogy lofasz nincs megvitatva a parlamentben, mert eleg egy frakcio szavazata ahhoz, hogy atmenjen.
Ami szinten legitim resze a magyar (vagy barmilyen) torvenyhozasnak, csak ne csinaljunk ugy, mintha a parlamenti vitazgatasnak jelen formaban barmilyen jelentosege lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kötelezően megtartandó bizottsági ülések, parlamenti vita... stb. Ha X darab törvénymódosítás lenne helyette akkor az ~X-szer annyi idő lenne, mert akkor is lemennek ezek az ülések szinte azonos időtartammal ha csak egy módosításról van szó, mint amikor egybe többről.
Ideális világban jobb lenne külön, de egy ideális világban van normális ellenzék is, amelyik nem dafke köt bele mindenbe csak mert a kormányzó frakció javaslata. Így a vitának is eltűnik az értelme.
Ahogy már írtam 2010 előtt sokkal gyakrabban használták az ún. "salátatörvénykezést", mert az alkukat is így csomagolták be. Azokból pedig sok volt.
“Az ellenség keze betette a lábát”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha X darab törvénymódosítás lenne helyette akkor az ~X-szer annyi idő lenne, mert akkor is lemennek ezek az ülések szinte azonos időtartammal ha csak egy módosításról van szó, mint amikor egybe többről.
De miert? Azonos tartalmi valtozasok megtargyalasa miert tart tobbszor annyi ideig tobb torvenymodositaskent, mint egy csomagban? Oke, van a biztossagi ulesnek, parlamenti vitanak, stb. egy "fix koltsege" a formalitas miatt, de ennek nem kene ilyen aranytalanul nagynak lenni az erdemi tartalomhoz kepest.
Ha van (a) modositas, amit 8 ora lenne kulon megvitatni, es van (b) modositas, ami mondjuk negy, akkor egyutt megvitatva is 12 ora koruli munka, nem? Vagy legyen csak 11, mert megsporoltuk a bekoszonest, a jegyzokonyvvezeto megvalasztasat, meg ilyenek. Amig egy mezitlabas, mindenfele extra poszt nelkuli kepviselo is megkeres 1.6M tiszteletdijat + 4.5-5.0M mindenfele egyeb juttatast, addig szerintem nyugodtan vitatkozzanak csak, azert kapjak a fizetesuket.
Ideális világban jobb lenne külön, de egy ideális világban van normális ellenzék is, amelyik nem dafke köt bele mindenbe csak mert a kormányzó frakció javaslata. Így a vitának is eltűnik az értelme.
Igen, ez egy problema, de jelen formajaban kb. mindegy is, mert nem kell egyetlen ellenzeki szavazat sem egy torvenymodositashoz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"egy ideális világban van normális ellenzék is, amelyik nem dafke köt bele mindenbe csak mert a kormányzó frakció javaslata"
Erről úgy beszélsz, mintha lenne bármi hatalma az ellenzéknek és számítana bármit, hogy mibe kötnek bele.
"az alkukat is így csomagolták be. Azokból pedig sok volt. "
Én mondjuk preferálnám azt a helyzetet, amikor ténylegesen szűkség van alkukra, mert egyetlen szereplő nem képes egymagában törvényt hozni. A jelenlegi nálunk teljesen egyszereplős, effektive rendeleti kormányzás van. Itt nincs szükség semmit rendesen megindokolni, érvelni, megvédeni, kompromisszumot vagy konszenzust keresni. Nyilván a háttéralkunál még sokkal jobb lenne, ha ténylegesen transzparens lenne törvényhozási a folyamat.
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy jogász szemével ez a szöveg nagyjából azon a szinten van mint szép emlékű Viola Zoltán mély-terminálos infó-filozófiai értekezése. :-)
Szó sincs semmilyen rendeleti kormányzásról, az többek között a nagy tiszteletű Egyesült Államokban szokás, ahol az Elnök valóban egy személyben hozhat rendeleteket és él is ezzel a jogával, különösen akkor ha nem az őt jelölő párt képviselői vannak többségben a kongresszusban és szenátusban. Ne keverjük a jogi fogalmakat! Magyarországon a képviselők, akik egynél sokkal többen vannak szavazzák meg a törvényeket a Parlamentben többségi alapon. A politikai háttéralku szerinted jó, ezt tiszteletben tartom. Szerintem a politikai háttéralkuk többnyire a nagy entitások lobbierejének érdekeit szolgálják. Nagy multik és ilyen kicsi ország esetében nagy országok lobbiereje jelenik meg egy szuverén ország parlamentjében. Ez szerintem jóra nem vezet.
“Az ellenség keze betette a lábát”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tart a covid (nincs mar sehol) es a haboru (nem vagyunk hadviselo fel) miatti veszhelyzet. Emiatt rendeleti kormanyzas van.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szál amihez hozzászóltál abból indult ki, hogy salátatörvényeket fogad el a kormánypárti többség a Parlamentben. Egyik ilyen törvényről a hvg egyik cikke lett linkelve nyomatékosításként. Elnézést kérek ha tények közlésével megzavartam volna a flamedet.
“Az ellenség keze betette a lábát”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lofasz nincs megvitatva a parlamentben
Nincs rá se igény (választók), se képesség (ellenzéki képviselők) részéről. (befogadó képesség meg a kormányzattól).
Amúgy technikailag lenne bőven lehetőség értelmes javaslatokat benyújtani (és lehetne is ezknek sajtót, hírverést csinálni): mégsem igazán látni rendszeresen ilyesmit még próbálkozások szintjén sem: éves szinten jó ha néhány(több mint 1,2) érdemi ötletet bedob valaki. Az idő túlnyomó része blődségekkel megy.
Mikor néztél utoljára parlamenti "vitát", felszólalásokat? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem létezik ellenzék a parlamentben. A jelenlegi bohócoknak semmilyen választói felhatalmazása nincs (megmutatták az EP és önk. választások), a Magyar-féle bohócok pedig még nem ülnek a parlamentben.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem létezik ellenzék a parlamentben.
Technikailag van egy csomó ember akik ezzel a feladatkörrel megbízva ülnek a teremben, csak épp nem teszik a dolgukat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Technikailag van egy csomó ember akik ezzel a feladatkörrel megbízva ülnek a teremben, csak épp nem teszik a dolgukat.
Csak ők nem ellenzékként vannak jelen. Egy része megélhetési bohóc, másik része kesztyűbáb, ezen felül pedig nem ellenzékként működnek, hiszen a kormányt ellenségként kezelik, így a konstruktív ellenzékiség egy nem létező fogalom.
Tehát, mint ellenzék nem léteznek, amiként léteznek, amögött pedig nincs társadalmi felhatalmazásuk. Ez kiderült pár hete. A mandátumuk az megvan, csak éppen üresség van mögötte.
Kár, hogy nincs olyan, hogy az ellenzék lemond és a helyükre választást írnak ki.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A probléma rég nem Magyarország-specifikus. Már bő egy évszázada sehol sincs érdemi vita semmilyen parlamentben vagy szenátusban. Minden "vita" csak színjáték, ami az újságíróknak, rádióhallgatóknak és tévénézőknek szól. A gengszterváltás után volt egy rövid időszak, amikor a naiv és tapasztalatlan képviselők úgy képzelték, hogy van értelme a parlamenti vitáknak. Ez természetesen csak földrajzilag erősen korlátolt területre vonatkozott, volt szoci világ egy része. Már a monarchia magyar parlamentjében is az ment, hogy a belvárosi harmadik emeleti titkos szabadkőműves kocsmában beszélték meg a kormánypárt és ellenzék soraiban is jelenlevő páholytagok, másnap melyik ellenzéki milyen témával fog interpellálni és erre majd mi lesz a válasz. stb.stb.
“Az ellenség keze betette a lábát”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
„Ez természetesen csak földrajzilag erősen korlátolt területre vonatkozott, volt szoci világ egy része.”
A magyar részére biztos nem. Soros 1984-től (fura évszám, nem?) volt itt. Onnantól a lehető legsimább, legkevésbé problémás „gengszterváltásra” készülő komcsi elit nekiállt a csemetéiből kinevelni a hatalmukat a váltás után is biztosító „demokratikus”, „liberális” elitet. Persze a „történelem sodrában” teszetoszaságuk hamar megmutatkozott. Erről mesélt úgy Magyar Bálint Gulyás Marxinál, hogy 1988 nyarán, a Fidesz márciusi megalakulása után már nagyon sürgetőnek érezte, hogy a pre-SZDSZ Szabad Kezdeményezések Hálózata párttá alakuljon. Nyilván félt, hogy a valódi rendszerellenzék fiatalok a rendszerváltó párt kategóriával együtt elorozzák előlük a választási győzelmet. Mivel az 1984 óta folyton Nyugaton, legfőképp az Egyesült Államokban lébecoló, tanuló, tanító, kutató elvtársai, az SZKH kemény, de teszetosza, a párttá alakulástól, vagyis az ezért várható „büntetéstől” még félő (legalábbis a bolsi kormány is ellenőrizte ellenzéki „titkos” nyilvánosságban ezt kommunikáló) mag többsége akkor is éppen így volt üldöztetés áldozata, így Magyar őszre összehívta a kongresszust (vagy akárhogy is hívták), ahol végül párttá, SZDSZ-szé alakultak.
Az csemeteelit kinevelése és a hatalom átadása többé-kevésbé sikerült, arra mindenképp jó volt, hogy kisiklassa és húsz éven át uralja az új rendszert.
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rendkívül vicces az innen indult terelésed, tekintve, hogy ebben az ügyben pont a frissen megválasztott EP képviselők - beleértve Magyar Pétert és "innentől minden máshogy lesz" sleppjét - tudnának a legtöbbet tenni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmm, Magyarország kormánya nem véletlenül pont a chatcontrol támogatói között van?
Nem pont ők akarják a magyar soros brüsszeli (ezt a 3 szót így egymás mellett... :D) elnökség alatt újra napirendre tűzni (22. oldal) ezt a javaslatot?
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kommentjeid alapján te a másik táborhoz tartozol. Nem arról van szó, hogy ti ezentúl mindent máshogy csináltok? Ezzel mi a tervetek?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én azon az oldalon állok, hogy ez a chatcontrol agyrém ne legyen elfogadva, kifejezetten el legyen utasítva egyszer s mindenkorra. Ezekszerint te nem?
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kerülöd az egyenes választ. Tehát?
Ezekszerint te nem?
Én már megtettem a magamét az ügyben. Széles körben felhívtam a problémára több ízben is a figyelmet (hint: ezek a cikkek).
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt a kérdés pont nem oldaná meg egy esetleges kilépés, szerintem a jelenlegi magyar kormány simán bővítené magától is a tömeges megfigyelési lehetőségeit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben valószínűleg igazad van. Viszont a brüsszeli központi bizottsággal szemben a jelenlegi kormányzó politikai formációt meg lehet győzni ügyekről. A múltban erre többször volt már példa. Nyilván nem a legjobb lobbizási technika O1G-vel beköszönni, majd azzal folytatni elment-e már a pocakos és átadta-e már a helyét a fiatal Tisza cipős tinibálványnak?!
Lehet racionálisan érvelni az ilyen kezdeményezések ellen. Kezdve azzal, hogy ez egy újabb brüsszeli távirányító lehet a különvélemények elfojtására. Ha aggódunk a gyerekek biztonsága miatt egyszerűen el lehet tiltani a 12 vagy 14 év alatti gyerekeket az internet használatától. Szerintem még mindig jobb ezt választani, mint gyerekként kezelni és informatikai gyámság alá helyezni a teljes felnőtt lakosságot is. Üzleti titkok CIA euroszojúzi kirendeltségéhez való automatikus irányításáról nem is beszélve. Alkoholt sem lehet eladni gyerekeknek, ott 18 év alatt, vagy dohányárut sem. Ettől még egy szülő simán adhat otthon a gyerekének a cigijéből, meg kint hagyhatja a pálinkásüveget az asztalon, de innentől ez már a szülő felelőssége. Nem a teljes, tehát felnőttlakosságot is érintő alkoholtilalom a megfelelő megoldás. Ugyanez internethasználat esetében is működne.
“Az ellenség keze betette a lábát”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha aggódunk a gyerekek biztonsága miatt egyszerűen el lehet tiltani a 12 vagy 14 év alatti gyerekeket az internet használatától.
Nem, nem lehet, mert abbol lesz az, hogy titokban fogja csinalni, es semmi rahatasod nincs a dologra, nem tudod ugy nevelni, hogy normalisan tudja hasznalni ezeket az eszkozoket. Nem kell hinned nekem, Zachernek van egy jo konyve errol, nyilvan mas, nem internetes kontextusban.
A cigi, pia ugyanez, amikor 16 evesen veletlenul hozzajut a gyerek valamelyikhez, az altalaban a legszarabb, legpusztitobb valtozata szokott lenni. Amikor valamelyik haver faterja ad egy uveg valamit, akkor sem isznak semmivel se tobbet egy este, viszont nem okadjak ossze magunkat, meg nem faj a fejuk a pancsolt vacakoktol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát be kell tiltani az alkoholt a cigivel együtt felnőtteknek is inkább?
Volt egy alkoholtilalmi próbálkozás már az Óperencia másik oldalán.
“Az ellenség keze betette a lábát”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát be kell tiltani az alkoholt a cigivel együtt felnőtteknek is inkább?
Nem emlekszem, hogy ilyet mondtam volna. Belinkeled, hogy ez hol volt?
Az atlag user 7 percet beszel naponta a gyerekeivel. Tiltas helyett peldaul beszelgess vele tobbet - ha valamibol teljesen tabutemat csinalsz, akkor arrol mar veled nem fog dumalni, nem tudsz jo mintakat atadni hozza. Tiltsuk be az internetet, oke, majd akkor tudatos neveles helyett megnevelik egymast titokban, haveri korben. Az eredmenyt meg majd meglatjuk, milyen lesz.
(Sajnos pont az emlitett Zacher-konyv utotte ki a fejembol az eredeti forrast a 7 percre, mert korabban is hallottam ezt, de igy mar nem emlekszem, hol.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 7 pernél hosszabb beszélgetést a gyerekkel törvényhozás nem írhatja elő. Itt most csak a jogi keretek tervezett módosítása a téma. Ha választani kell az üzenetküldő szoftverekbe törvény erejével beépített kémprogram vagy 12/14 év alatt törvény által tiltott internethasználat között, az utóbbi még mindig optimálisabb. Az alkohol és cigi is erre volt példa, mert ott hasonló törvények vannak hatályban a gyerekek védelmére. De szívesen olvasok más javaslatokat is arra, hogy lehetne megvédeni a gyereket az internet ármányaitól! Szvsz álproblémáról van szó, de ha már fejükbe vették, hogy lesz gyerekvédő akármi, akkor előbb-utóbb átlobbizzák. Szerintem itt sem a gyerekek védelme számít, hanem a felnőttek számára internet által biztosított "túlzott" szabadság folyamatos felszámolása.
“Az ellenség keze betette a lábát”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon ritkán szoktam veled egyetérteni, de tartok tőle, hogy ebben igazad van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A törvényhozás azt ír elő, amit akar.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, az államnyelv Magyarországon holnaptól kezdve a svéd lesz, és óránként kell majd cserélni az alsógatyát. Azért, hogy ezt ellenőrizni lehessen nadrágon kívül kell majd hordani. Azaz várj... mégsem! :-)
“Az ellenség keze betette a lábát”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Részemről: igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Zachernek jó könyve... Komplett hülyét csinált már 1000-szer magából.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kifejted, vagy ennyiben hagyjuk?
A szocmedias, teves, stb. szerepleset nem kovetem. Konkretan mivel nem ertesz egyet a konyvbol? Sztorik vannak benne kb., nem tudomanyos eszmefuttatasok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Terasznyitás: jaj, két hét múlva mind meghalunk:
https://index.hu/belfold/2021/04/25/zacher-gabor-koronavirus-magyarorsz…
A cikk 2021 április 25.-i. Itt lehet megnézni, hogy hogyan haltunk meg mind április 25 után:
https://atlo.team/koronamonitor-reszletesadatok/#fertozottekbovebb
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem emlekszem, hogy covidrol is lett volna szo a konyvben. Szerhasznalatrol, fuggosegekrol, stb. viszont annal inkabb. Ehhez valami?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hitlernek is voltak egész jó beszédei, csak elvesztette a hitelét. Nem érdekel, hogy Zacher miről értekezik, mert lejáratta magát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Zacher addiktólógus, nem infektológus tudtommal. Hogyan járatta le magát, ha eleve olyan dologról volt szó, ami nem a szakmája?
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk ha addiktologuskent laposfoldes konyvet irt volna, azzal is lejarathatta volna magat. Pedig nem szakmaja.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó, hogy mondod, mert folyamatosan az észt osztotta járvány alatt az infektológia területén.
Mondjuk egálban vagyunk, mert én is az észt osztottam, csak a konkurrencia zavart a tisztánlátásban.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kötelező a médiában haknizni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen igaz, hiszen így rengetegen, akik az orvosi szakmához teljesen fogalmatlanok, mindent jobban tudnak hirtelen nála pusztán azért, mert ő nyilvánosan mondott valamit orvosként. Nem lepődöm meg az emberi gyarlóságon, és azon sem, hogy ezt egyesek még védik is.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neked mi a véleményed az olyan emberről, aki engedély nélkül bemegy valaki lakásába, mivel ő informatikus szakértő, kérés nélkül átkonfigurálja a gépét, mert szerinte az így biztonságos, ha meg elégedetlenkedne, laposföldhívőnek nevezi és fenyeget?
Pontosan ez történt 2021-ben. Attól még, hogy valaki egy terület szakértője, nem kap automatikusan felhatalmazást arra, hogy tetszőleges bunkó legyen, erőszakoskodjon és követelőzzön.
A történet nem a tudományról szólt, hanem a mérhetetlen tahóságról, ahogy egyes jobban tudó orvospatkányok gátlástalanul vegzálták a lakosságot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom, felismerhető a hozzászólásaimból, hogy nekem is rendkívül fontos a privacy. Viszont a járvány tekintetében az egyéni és a társadalmi érdek ütközött. Most teljes mellszélességgel mondod, hogy a rohadékok lényegében majdnem megerőszakoltak, az egyéni igényeiden átgázoltak, de ezt azért teheted, mert a járvány kevésbé volt veszélyes, noha azért haltak bele.
Ugyanakkor, ha kihalt volna az emberiség harmada, és még mindig markolók ásnák a tömegsírokat, akkor meg az lenne az uralkodó nézet, hogy le kellett volna lőni azokat, akik a személyiségi jogaikra való hivatkozással akadályozták a védekezést.
Maradjunk annyiban, inkább hallgatom itt a duzzogásodat, meg még néhányakét, hiszen ez azért lehetséges, mert nem lett nagy baj. Ugyanakkor ezt utólag tudjuk. Amikor felelősen döntést kell hozni töredék információ mellett, marha nehéz jól csinálni, hogy ne dögöljön rakásra mindenki, ugyanakkor az önérzetesek mimóza lelkébe se gázoljanak bele, ideértve engem is.
Szóval azért annyira nem egyszerű ez.
Inkább azért küzdj, ha kérhetem, hogy személyi csináltatásakor ne kérjenek ujjlenyomatot, ne alázzanak meg ezzel!
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> hogy személyi csináltatásakor ne kérjenek ujjlenyomatot, ne alázzanak meg ezzel!
Mi is erre a megfelelő szó? Lámer?
Láttál már életedben pillanatragasztót? Tudod, hogy mi lesz a kezeddel, ha összekened vele? Meddig marad ott?
Számomra nem akadály az ujjlenyomat vétel. Tessék, csináld!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most csak simán nem adtam, így egy évre adták meg az új igazolvány érvényességét. Akkor majd jövőre. Ugyanakkor megmondtam az ügyintézőnek, hogy megbotránkoztam azon, hogy bűnözőnek nézett, megpróbált megalázni, amikor még csak szabálysértésem sem volt életemben soha.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehat szakmai ellenerved nincs, koszi, csak ennyi erdekelt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megkaptad a választ. Elvesztette számomra a hitelét, innentől kezdve az sem érdekel, ha holnap a Vatikán szentté avatja és Zacher Szent Gáborként fognak rá hivatkozni a Nobel-díj átadáson.
Maximálisan lejáratta a hazugságaival magát, ezért nem kérek belőle.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Másként nézne ki a dolog ha Magyarország képviselete ellene szavazna, és nem pedig mellette.
Azt hinné az ember hogy tanultak valamit az ÁVH-s szégyenből, de nem..
Nincs miért bezzegeuzni, Magyarország még mindig támogatja ezt a hülyeséget, és vállalta hogy folytatja a Belga kezdeményezést.
https://www.patrick-breyer.de/en/posts/chat-control/#councilpositions
Az EU-ból kilépő angolok úgyszintén élen járnak az "online safety bill"-el, ami minden csak az nem amit a neve sugall.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Pesti Srácok YT-csatornáját azért törölték, mert egy durva pedofil-hálózatról szóló cikksorozat kapcsán egy egyébként erőteljesen elmosott, kikockázott videót küldtek egymás között, de a bolsevik Google kérdés nélkül, reklamálást, érvelést teljesen figyelmen kívül hagyva nem állította vissza a csatornát. (Más kérdés, hogy azóta indított más, akár céges, akár egykori szerkesztőségi tagok, alkalmazottak indított csatornákat is indok nélkül rendszeresen letiltanak, de emögött – az egyik egykori szerkesztő állítása szerint felvállaltan – a Média1 önjelölt Lenin-fiú alapító-főszerkesztője áll, vagyis sunyul.
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akinek ez nem tetszett remélem több késztetést érez arra, hogy szabadidejében beszálljon a Google vs Reklámblokkolók csatába. A legújabb Google ötlet, hogy a Yt videóval azonos ip címről streamelnék a reklámokat.
“Az ellenség keze betette a lábát”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amíg az yt-dlp működik, nagy baj nem lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szavazás ma (lett volna). A Tuta úgy tudja (pár perc tették ki), hogy a tervezet elbukott:
The #EU member states could not agree on #ChatControl today. The Council Presidency has removed it from the voting agenda because they do not have a sufficient majority. 🥳
— Tuta (@TutaPrivacy) June 20, 2024
We need to stay vocal and make it clear that we will not accept mass #surveillance. 📢
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd 2-3 honap mulva atmegy. A lobbistak foglalkoznak vele tovabb, az aktivistakat meg gyorsan megunja a lakossag: "de hat mar ket honapja is tiltakoztunk".
Az EU Parlamentben, European Councilban, stb.-ben ez igy szokas.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
SW szabadalmak sem mentek át, pedig amögött is volt lobbi.
Mondjuk a GDPR meg a copyright "reform" átmentek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
meg a cookie
hup.hu##article[data-comment-user-id="16401"]
hup.hu##article[data-comment-user-id="4199"]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
rosszul öregednek a kínai-kommunista-párt-lehallgat kommentek
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott ezt párton belül intézik. 0%ban öregszenek rosszul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"gyermekek védelmében"
Ezt az indokot a politika történelmében jóra még nem használták.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az élet tele van kérdésekkel. Az idióták tele vannak válaszokkal."
"Its easier to fool a man than it is to convince they have been fooled"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vajon őt is kompromittálta Epstein?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pénzügyi érdekeltsége van, olyan céget alapított ami megoldást kínál, nem jól, de az mindegy csak sokat keressen rajta.
Oknyomozó cikkek a témában:
https://balkaninsight.com/2023/09/25/who-benefits-inside-the-eus-fight-…
és:
https://balkaninsight.com/2023/09/29/europol-sought-unlimited-data-acce…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ipiapacs mar megint a Ducsenek volt igaza, mi voltunk az elsok akik ezt bevezettek, most meg jon a rohado lipsi buzerans nyugat hogy majmoljon minket...mindegy a nemeteket legalabb megvertuk :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hol volt tömegverekedés?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ahol a ducse minden digitális üzenetet megcsapolt: a libtard agyakban
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
He? Kapcsford...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt nem értem, hogy hogyan működött volna. A másik hírben olvastam, hogy egyelőre nem szavazták meg, de hogy működött volna? Nem világos, hogy ha tényleg végpontok közötti titkosítás van, akkor hogyan szűrheti az üzeneteket akárki, mikor még a szolgáltató sem lát bele?
Az is hülyeségnek tűnik, hogy nem lehetett volna képeket és URL-eket megosztani annak, aki a szűrésbe nem egyezik bele. Hogy gátolják meg? Elküldik őket külön titkosítással, amit átengednek egy base64 encoderen is. Szerintem az EU-s, aki ezt kitalálta, egységsugarú, magabiztos felhasználós, Excel-táblákat zsebszámológéppel kitöltős, és Word-ben Enterekkel és szóközökkel formázó, screenshotok helyett a képernyőt lefényképezős meg beszkennelős ECDL Mancika szintjén volt IT-ből, az tuti.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt nem értem, hogy hogyan működött volna.
Igazából nem vagyok annyira perverz, hogy ha meghirdetik, kitépik a szívemet, azon kezdjek gondolkodni, hogy na jó, de mégis hogyan csinálják? Egy lehetőség, hogy betiltják a végponti titkosítást, s ha ilyet használsz, automatikusan bűnöző vagy. Ugye, hogy nem is olyan nehéz ez?
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugye, hogy nem is olyan nehéz ez?
Szerintem rengeteg technikai kerdest felvet, es nem vagyok benne teljesen biztos, hogy megvalosithato anelkul, hogy az allam is megszivassa magat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 elég ha jogi úton "oldják meg"
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehogy tiltják be a titkosítást, az USA meg az oroszok és jó néhány másik ország már próbálkozott azzal is, hogy a 128 bites, meg annál erősebb titkosítást betiltja, aztán semmit nem értek el vele, mert mindenki ugyanúgy nyomja a 128-256 bites AES-t, meg a 2048 bites RSA-t. Érdekes is lenne, ha betiltanák pár nap alatt ellehetetlenülne az egész web, összes szerver, banki azonosítós alkalmazás, kártyás netes fizetés, elektronikus aláírás, stb..
Engem azért érdekel, mert tudom, hogy nem tépik ki a szívem, max. lefurulyázhatnak. Biztosan tudom, hogy hülyeség, és egy hozzá nem értő politikus találta ki, nem fog működni, azért feszegetem a részleteit.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja tényleg semmire sem mentek vele csak éppen milliós bírságokat vagy börtönéveket szabhatnak ki ha nem követed a jogi normát. Amerikában is lobbizik már hosszú évek óta az FBI, hogy gyengébb vagy backdoor szerelt rendszereket használjanak a nagy cégek. Aki szerint ez lehetetlen az lépjen már egyet hátra a képernyőtől és gondoljon már bele a jogalkotókat hol érdekli, hogy valami lehetséges-e ("mindenki ugyanúgy nyomja"), azzal foglalkoznak csak, hogy engedélyezett-e. Óriási a különbség. Bankokra legfeljebb majd lesz egy kivétel, nem értem mi ebben a megléphetetlen törvényileg.
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az EU is nyomja.
https://www.reddit.com/r/linux/comments/ax4kpo/europe_to_make_it_illega…
Illegálissá akarták tenni a routeren az OS cserét, csak nem ment. Hiába backdoor-olnak, ha a router ópenszósz és magadnak fordítod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én azon vitatkozom, hogy vegyük ezt a példát akkor - megtehetik, hogy illegálissá nyilvánítják? Semmi akadálya sincsen, mint a tervezetből is látható, betartatni amikor magadnak fordíthatod vagy ellenőrizni amikor nem férnek hozzá már sokkal problémásabb. De adott esetben ha hoznak egy ilyen törvényt, akkor is vonatkozni fog rád - akár meg tudod kerülni, akár nem.
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudják detektálni, szóval ész is kell hozzá:
- a DHCP szervernek a router alapjáraton OpenWRT host nevet ad át. Az ISP látja is.
- OpenWRT-s NTP szerverhez kapcsolódik. Ezt is látja, még DoT/DoH esetben is a clienthello üzenetből.
Vannak dolgok, amiket meg kell változtatni, hogy ne bukj le azonnal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak a lényeg nem ment át még mindig.
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi a lényeg? Hogy az internetes biztonság úgy szar ahogy van?
- ha az ISP adja a routered, akkor távolról vezérli, bármikor bejut, átkonfigurál bármit
- a TLS client hello titkosítatlanul küldi a domaint, amit böngészel, szóval tudják rólad, hogy 444 vagy kuruc.info vagy fidesz.hu
- a WIFI security problémák még rátesznek egy lapáttal
A kormányoknak minimális erőfeszítést okoz kutakodni a magánéletedben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy működött volna, hogy ezt kötelezően a kliensbe kellett volna implementálni. A te privát eszközödön futott volna, azelőtt szkennelve az üzeneteid, mielőtt még elküldenéd.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az open source-ba is?
Majd kikommentelem :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Írok magamnak klienst.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elég, ha a billencset figyeli a telefonon vagy a PC-n. Írhatsz akkor bármilyen klienst :(
hup.hu##article[data-comment-user-id="16401"]
hup.hu##article[data-comment-user-id="4199"]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez ugyan igaz, de ilyen software-t meg nem telepítek.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kapcsolódik: Tucker Carlson beszélgetése Glenn Greenwalddal. (Az újságíróval, aki segített Snowdennek.) Én is csak 20 percnél tartok.
Amúgy Snowden az utóbbi 50 évben a legtöbbet tette az egyéni szabadságért. Akik azt mondják, orosz ügynök, hülyék. Annak idején az USA európai csatlósai nem engedték be a bolíviai elnök (!) repülőgépét, mert a gyanú (!) fennállt, hogy Snowden a fedélzeten lehet. Ilyen körülmények között nem tudom, hová mehetett volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Snowden tovább akart repülni Moszkvából, csak az USA külügy lábon lőtte magát azzal, hogy érvénytelenítette Snowden útlevelét. Ezért rekedt a tranzitzónában. Utána kapott talán két hét után ideiglenes tartózkodási engedélyt az oroszoktól. Azóta - úgy tudom - már van végleges tartózkodási engedélye, letelepedhet. Barátnője utána ment, csendben összeházasodtak.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen szép szidni a nácikat meg a komcsikat, de a technikáikat átvenni azt lehet. Nyugat-Európában, úgy tűnik, hogy a náci ideológia mély nyomokat hagyott arrafelé a megfigyelés terén, vagy csak gyorsan felejtenek, hogy mi történt 80 éve.
Akkor nagy ellenség volt minden, ami hozzájuk kapcsolódott, most meg szépen átvesznek dolgokat a gyerekek védelme érdekében, mert más indokkal úgy bukna, hogy öröm lenne nézni.
Erre szokták mondani, hogy az emberek nem változnak, csak a korok. Itt mondjuk épp a politikusok nem változnak. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lazán kapcsolódik: Saját még-nem-illegális end2end encrypted messenger szerver
“Az ellenség keze betette a lábát”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1989-ben azt hittük, hogy kiléptünk a kommunizmusból, de valójában az EU csatlakozott hozzánk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt én sohasem értettem. Kommunizmus sohasem valósult meg egyetlen országban sem. Nálunk sem volt.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Semmid sem lesz és boldog leszel" ... ha mégsem leszel majd boldog, addig ütjük a fejedet még boldog leszel. Ha másként nem akkor úgy mint Boldog Gizella! :-)
Ez azért már valami hasonló!
“Az ellenség keze betette a lábát”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem Klaus Schwáb?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Önmagát kommunista elvek és eszmék alapján megszervező párt önmagukat kommunistának nevező és az országot a legalsóbb szint alatt is szintén kommunista elvek alapján irányító emberek nevezték magukat és rendszerüket mindennek, ami nem volt: demokratikusnak, népinek, szocialistának, proletárdiktatúrának (az összetett kifejezés két tagja külön-külön igaz volt, mert prolik is voltak és diktatúrát vittek, de a diktatúra hatalma nem a proletároké, hanem a rájuk hivatkozó bolsi elité volt, éppen a „proletárok” kárára is), de kommunistának és bolseviknek is. Attól, hogy a kommunizmus eszményi végcélját nem érték el, csak a véres diktatúrát és az ezután következő kisebb-nagyobb enyhülést, de mindkettő alatt az általános szegénységet, hiányt, gazdasági lemaradást, nem azt jelenti, hogy a rendszer nem volt kommunizmus, csak szerencsére még a botladozó gyerekkora után (történelmi távlatban) nem sokáig tartó felnőttkorában szerencsésen kifingott. Mára kiható hiba, hogy a rendszer működtetői nem fingtak ki ugyanígy, hanem előre szépen megtervezve és felépítve átmentették sértetlen önmagukkal együtt politikai, gazdasági és kulturális elit létüket. Az első kettő legkésőbb 2010 után Orbán verte szét végre, utóbbi viszont sajnos nem olyan egyszerű. De ez már egy másik téma.
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akiket ellenőrizni akarnak pont nem fogják az ilyen chat szoftvereket használni , lesz majd millió alternatíva számukra. Orwell megint forog a sírjába ez a lényeg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs az a hülye, aki belement volna, hogy az utcán kamerák figyeljék 7/24-ben. Aztán lett egy terrortámadás 2011-ben és mindenki örül a CCTV-nek.
Meghalt sajnos 3000 ember, ezen felbuzdulva megfigyelnek 8 milliárdot. Ez már csak így szokott lenni errefelé. Érzékenyítés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni