Távozótanár-számláló

Fórumok

Akik ősztől már nem tanítanak: 235 250 265 292 300 316

Hozzászólások

Ezrekről volt szó .... Meglátjuk, hogy ki kammantott.

trey @ gépház

https://www.ksh.hu/oktatas

Érdemes nézegetni a táblákat, főleg azt, hogy a gyerekek és a pedagógusok száma hogyan aránylik egymáshoz ("a közoktatásban dolgozó pedagógusok száma a 2004/2005-ös, csúcs (185 ezer fő) óta eltelt években kisebb-nagyobb ingadozásokkal a 21/22-es tanévre 165 ezerre csökkent"). Spoiler: egy tanárra kevesebb gyerek jut, azaz javult az arány, még akkor is, ha a cikk nem éppen ezt sugallja.

aha, tehat a statisztika szerint javulo aranybol azt olvassuk ki, hogy akkor itt mar nincs semmi teendo es a tavozni kenyszerulo tanarokat siman elengedhetjuk?
ha tenyleg ennyire jo a magyar oktatasi rendszer, raadasul ilyen olcson (kis hazank a oktatasra koltok kozott GPD-aranyosan az utolso 4 kozott van) akkor tenyleg nincs semmi alapja ennek a felhaborodasnak :)
maris kiszaladok az udvarra megnezni, hogy nincs-e veletlenul kolbaszbol a kerites

Roses are red
Violets are blue
Unexpected '}' on line 32

Szerintem, nem csak 235 tanár alkalmatlan.

For Whites Only meeting room!

hány és hány orvos hagyta el a pályát az orvostörvény miatt... Hány is jött vissza?

Doctors have warned that the UK’s primary care system is close to collapse, with Sky News analysis finding that GPs’ patient workloads have risen by a fifth since 2019.

A record 3,497 English GPs quit general practice in the year to March, including one in every eight newly-qualified family doctors.

The result has been lengthy waiting lists, with nearly one in five people (18%) forced to wait more than two weeks for an appointment in April - up from 11% in 2021.

Waiting times for elective care have also surged, including for those with urgent cancer referrals. Last year, almost 600,000 people were forced to wait longer than the recommended two weeks to see a cancer specialist - a thirteen-fold increase since 2010.

...

Emergency care has also come under unprecedented strain, with A&E departments forced to "ration" care as a result of chronic bed shortages.

In May, 113,000 people spent more than 12 hours waiting in A&E, with 31,000 waiting more than 12 hours even after being told they would be admitted.

Analysis in February by the Royal College of Emergency Medicine estimated that 23,000 patients died last year due to waits over 12 hours in A&E departments.

https://news.sky.com/story/nhs-at-75-90-of-people-dont-think-the-servic…

 

Nyugaton minden is jobb.

Estére már 250

Hivatásos pitiáner - Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @

Lassan már a rendszergazda szakma is kihal, megy mindenki a felhőbe...

De, hát a státusztörvény egyik eleme a béremelés

Amit a gonosz Prüsszel nem akar kifizetni.

már megint mellébeszélsz.

Azt éppen te teszed! Segítek: Miért sztrájkolnak a tanárok? Vonzóbb tanári pálya, tehát több fizetés, kevesebb túlóra, több tanár ember. Akkor miért is nem szolidáris velük a 90%? Mert bentmaradtak tanítani, amikor a többiek sztrájkoltak, amit törvény is előír? Vagy mert féltek a retorzióktól? Esetleg már régen szerződéses óraadói státuszban vannak, mert nem akartak felesleges adminisztrációt végezni egy hülye kabinetnek?

Miért sztrájkolnak a tanárok?

vs

Mielőtt tovább megyünk, előbb ezt kellene bizonyítani ... ugyanis politikai akciókon kívül semmilyen tüntetések sem voltak.

Rohadtúl bűzlik ez a szándékos szarkenésed! A tüntetés, a szabad véleménnyilvánítás eszköze, a sztrájk meg nyomás gyakorlás eszköze a munkáltatóra! A sztrájkban tanárok vettek részt, a tüntetésen meg bárki megjelenhet, még a szimpatizánsok, sőt poitikusok is.

Lányom tanárai elmondták (az iskolában minden alkalommal minden tanár sztrájkolt), hogy nem volt politikai indittatásuk, egyszerűen tanári fizetésért, a megbecsülésért, az élhetőbb munkakörülményekért sztrájkolnak. Volt aki nem sztrájkolt, mert ő csak szerződéses óraadó csak! Kérdezz meg te is egy tanárt, mert most csak fotelből puffogtatod a lázalmaidat!

Jó kérdés, hogy én elküldeném e a 444-nek a felmondó levelem, ha a lelépők helyében lennek (ugye ha elküldöd a 444-nek, nincs vissza út, míg ha simán lelépsz, meg lehet futamodni később). Szóval jó eséllyel masszív látencia mellett nem olyan kevés ez.

ROTFL

Megy ám már a damage control ... Az volt a duma, teli szájjal fröcsögték, hogy tanárok ezrei helyezték letétbe a felmondásukat, akik AZONNAL BEADJÁK HA MEGSZAVAZZÁK A BOSSZÚTÖRVÉNT (sic!). Most csak azt kéne fröcsögni - természetesen, ha igaz lenne -, hogy ezen tanárok ezrei be is adták ... Csak, hát ezt nehéz, ha éppen nem történt meg .... vagy, csak még várnunk kellene rá ...

Azért az a 800 ezer fizetés, a felemelt szabadság stb. mégsem hangzik olyan rosszul, nem? A végén még kiderül ...

trey @ gépház

Nade az a fizetés mikortól is lesz? Ha lesz, mert még egyelőre ígéret. Nekem gyanús, hogy a mostani tanári fizuja 1,5-2x-esére tud váltani, aki ütőképesebb, és az most van. Ha csak 30%-kal többre, az sem kevés egyébként. Mondhatod, hogy hát hajrá, csak az a probléma, hogy a kedves államnak meg kéne tartania a még megmaradt, és ütőképest tanárokat, mindezt mostanában. Nyilván téged már nem érint, mert még ha fel kell vennetek embert, akkor az valahogy elvégezte az iskoláit, majd úgyis már nyugdíj jön és jónap, neked már nem számít.

Ezt te nyilatkoztatod ki állandóan, ettől még nem lesz igaz, meg lerágott. Nem csak az a jó tanár, akitől valamilyen szakmát vagy bármit szuperpatikára meg tud valaki tanulni. Egész érdekes módon, aki teheti, azt nem mondom hogy elit, hanem a pénzzel jól eleresztettek privátsulik felé haladnak, futólépésben.

Viszont egyre inkább az lesz a kérdés, hogy bármilyen órát normálisan, vagy egyáltalán (például a teljes matekpszihozísban szenvedő felsőoktatásunk miatt) meg lehet-e tartani. Érdekes módon már júli 15-ig meghosszabbítható a tanév, hogy ha nem tudták le az adott tárgyból a rendes óraszámot, tehát nem a gyerekmegőrzőset.

Nem azért olvastak régen sokat, mert az olyan jó volt, hanem mert nem volt más. Pl. hétfőn nem volt adás a TV-ben azon az egy csatornán ... Nem volt számítógép, nem volt ennyi mozi, nem volt semmi.

A TV nézés már a nyuggerek szórakozása. Ha nem csomagban árulnák a net előfizetést, szerintem nagyon kevesen fizetnének elő rá. Pont mint a mindig TV-re, a kutyának sem kell. Meg kéne kérdezni a döglődő mozikat is, hogy mikor volt utoljára teltházas előadásuk? Szerintem vagy 2 évtizede csak pangás van a mozikban. Video és DVD lemezből sem adnak el túl sokat.

Körbenézve az ismerettségi körömben, havonta minimum 3 könyvet megveszek a könyvesboltban, és akiket én ismerek, rendszeresen járnak könyvtárba is. Egyszer látogass el a VIII. kerületi Szabó Ervin Könyvtárba, biztos meg fogsz lepődni, hogy mennyien járnak oda.

Nyilván te más körökből veszed a mintát, én a budapesti romkocsmás filozófusokat is látom, és a vidéki gyári munkásokat is. Az utóbbiak is TV-t már a korcsmában látnak bekapcsolva. :D

Menj be egy középsuliba pár órára. megdöbbensz mennyire buták a mai gyerekek. 
Semmit nem tudnak önállóan megoldani, buták mindenhez. 
Persze vannak kivételek, de az nem a többség.
Tanárok nélkül agyhalott zombihorda lenne a jövő generációja. Igaz még így is sanszos :S 

El tudnád nekem mondani, hogy ha ennyire buták a mai gyerekek, mint ahogy írod, akkor mégis honnan és hogyan lesznek hozzájuk okos, rátermett tanárok? Mégis hogy képzeljem el ezt, hogy van az ország valamelyik szegletében egy középiskola, ahol szupernóvákat megszégyenítő a szellemi fényessség? Csillogó szemű, rátermett tanár jelöltek hordája várja, hogy eljöjjön minimum Godot, vagy legalábbis a tanári pálya progresszív "megbecsültsége" - jelentsen is ez bármit is.

Fel kéne végre fogni a közegészségügy és a közoktatás egy feneketlen zsák! A két terület jellegéből adódóan lehetetlenség megtérülést számolni, bármennyi pénzt is el lehet rájuk szórni valós eredmények nélkül. Nem a fizetéstől függ, hogy hány Öveges professzor van a pályán!

Fel kéne végre fogni a közegészségügy és a közoktatás egy feneketlen zsák! A két terület jellegéből adódóan lehetetlenség megtérülést számolni, bármennyi pénzt is el lehet rájuk szórni valós eredmények nélkül.

Nem hitbéli kérdés, hanem tény amit már számos országban bizonyítottak, hogy nem igaz állítás!

Nem a fizetéstől függ, hogy hány Öveges professzor van a pályán!

Mégis mitől függ, hogy van e elég tanár vagy orvos+szakápoló a rendszerben, ha külföldön szokszorosát keresheti?

"Nem hitbéli kérdés, hanem tény amit már számos országban bizonyítottak, hogy nem igaz állítás!"

Nem mondtam, hogy hitbéli kérdés lenne, ezt szokás szerint te álmodtad hozzá! Ezt egyébként mégis mely országokban bizonyították szerinted?

"Mégis mitől függ, hogy van e elég tanár vagy orvos+szakápoló a rendszerben, ha külföldön szokszorosát keresheti?"

Nem tudom figyelted-e, de a tanár, orvos, szakápoló is ember. No már most az újabb generációk, amik az alapját képezik kisebb létszámokkal vannak, mint az idősebb generációk. Tehát ebből adja magát az is, hogy hiába kínálsz felfoghatatlanul nagyobb fizetést, ha egyszer nincs kinek! Persze ilyenkor álmodozhatsz csillogó szemmel a zöld határon át érkező agysebész menekültek tömegeiről, de.. :D

Öveges professzorból is csak egy volt... Azért a realitás az, hogy rengeteg a szakmailag alkalmatlan tanár. Nekem kb.: 6-7 tanárom volt gimiben, meg az egyetemen, akire tényleg úgy emlékszem vissza lassan 50 évesen, hogy érdemben hozzám tett valamit. (SZFVár-i József Attila Ciszterci Gimnázium és PPKE.)

Öveges professzorból is csak egy volt

Nem értem az Öveges körüli felhajtást. Mitől volt jó tanár? AÍ beszédstílusa kimondottan idegesítő, a kisérletei meg bugyuták. Ma körbenézve az ELTÉN, vagy BME-n, számos sokkal job professzor van. Dávid Gyula, vagy a fiatalok pl. Kis-Tóth Ágnes, Nógrádi Dániel, Csanád Máté stb. szerintem klasszisokkal jobb előadók. Persze aki utálja a fizikát (mert nem érdekli) ahoz nincs fizika tanár aki hozzá "tudna tenni valamit" is. Öveges egy TV sztár volt abban az időben amikor csak ő folyhatott az egyetlen csapból is!

El tudod mondani, hogy miben szopnak a tanárok? Mármint a 444 is jól összeszedte, hogy a státusztörvény azért rossz, mert:

- Belenézhet a munkáltató a tulajdonát képző CÉGES LAPTOPBA.

- Nagyobb fizetés

- Több szabadság

- Nem oktathat azt amit akar, hanem a tantervet követni kell.

- Kevesebb heti kötelező óra.

Kihagytam valamit? Ja igen, ha nem írja alá, még felmondási pénzt is kap. Míg ha felmond, lófaszt sem.

A nagyobb fizetés továbbra is csak ígéret. Eddig sem oktathattak csak úgy bármit, de lassan percre pontos oratervvé válik,hogy mit kell, illetve megy a tölcsérrel agybatöltéses magolós módi még mindíg. A kevesebb heti óraszám legfeljebb papíron fog teljesülni. Induláskor még a privát, de munkára használt eszközbe is bele akartak nézni, aztán rájöttek, hogy az mégsem nyerő. Majd nézd meg, hogy aki aláírás után mond fel, illetve mondanak fel neki, az mennyi végkielégítést kaphat, és mit mond a munka törvénykönyve általános munkaviszonyra.

de lassan percre pontos oratervvé válik,hogy mit kell

Pontosabban eljutottunk odáig, hogy a pedagógiai terv nem az iskolában születik, ahol ismerik a tanulókat és környezetüket, hanem a tankerülteben, ami egy tisztán adminisztratív munkahely, és közük nincs a tanításhoz és a tanulókhoz. De vannak, akik ezt éltetik. Hurrá!

170. § (46):

A  fenntartó a  köznevelési intézmény pedagógiai programjának, éves munkatervének, valamint SZMSZ-ének jóváhagyásáról az igazgató általi felterjesztést követő harminc napon belül dönt.

Vagyis a korábbi (esetleges) egyetértési jog helyett immár a fenntartónak jóvá kell hagynia. Ez kb. egyenértékű azzal, hogy az van, amit a fenntartó mond.

Itt azt írtad, hogy a "a pedagógiai terv nem az iskolában születik, ahol ismerik a tanulókat és környezetüket, hanem a tankerülteben". Kérdeztem, hogy ezt miből gondolod. Erre írtad, hogy jóvá kell a fenntartónak hagynia, és már itt elkezdted a maszatolást, hogy ez már kb. egyenértékű azzal, hogy ő mondja meg. Csak jóváhagynia nem a "pedagógiai tervet" kell.

Egyébként olyan dokumentum, hogy "pedagógiai terv", nem létezik (legalábbis 18 év alatt egyszer sem találkoztam ilyennel) - viszont az "ahol ismerik a tanulókat"-részből arra gondoltam, hogy a tanmenetre vagy esetleg a helyi tantervre gondolsz. De szerintem fogalmad se volt, hogy mi micsoda, csak hallottál/olvastál valahol valamit, és abból mondtál ide valami okosat. És most próbálod az egészet elkenni, de ezzel csak rosszabb lesz, hidd el. Inkább engedd el, és legközelebb előbb nézz vagy kérdezz utána - én is itt szívesen válaszolgatok, amíg a párbeszéd normális mederben van.

A nagyobb fizetés továbbra is csak ígéret.

Az eddigihez képest néhány százalékkal több, ped1-től mesterpedagógusig (kutatótanárt nem néztem). A belengetett 800k átlag még messze van.

Eddig sem oktathattak csak úgy bármit, de lassan percre pontos oratervvé válik,hogy mit kell, illetve megy a tölcsérrel agybatöltéses magolós módi még mindíg.

Az első tagmondat teljesen helytálló (és helyes is), de a többit nemigen tapasztalom.

A kevesebb heti óraszám legfeljebb papíron fog teljesülni.

Eddig 22-26 heti óraszám volt meghatározva (igen, tól-ig). Most 24. Ha 25 órád van, azt túlórában fizetniük kell. Ha tartós helyettesítés van (értsd: legalább két hét), az plusz pénz. Eddig ilyen nem volt.

Az eddigi 46 nap szabadság 50 nap lett.

A belengetett 800k átlag még messze van.

A Belengetett 800k méltatlanul kevés, és csak belengetett! Ha átmegy a versenyszérába, kevesebb munkával, kevesebb felelőséggel röhögve megkeresi. Ettől nem lesz több tanár, és még ez csak távoli egy távoli cél. Egy szakmunkás ennél jobban keres!

Hát, mert ott ma (július 10-én) is dolgozni kéne ... Reggel sétálok el a győri Gárdonyi ált. isk. mellett (ahogy kb. minden nap szoktam), egy naiv ember nagy sietve be akart rongyolni a kapuján, majd lepattant róla. Belőlem meg kitört a röhögés:

- Nem gondolja, hogy július elején egy lelket is talál az iskolában?!?!?! :D :D :D

trey @ gépház

Nos itt valójában csak picit kéne gondolkodni, hogy perpill hirtelen miért nincs áramlás. Egyrészt nyaralás van, igen van, mert igen sok tanárról tudom az ismerettségi körömben, hogy jellemzően nem ő fizujuk a meghatározó a család életében, hogy finoman fogalmazzak, de ettől még elegük van, másrészt pedig akinek esze van, az elsőre felméri a lehetőségeit, szétnéz a munkaerő piacon, hogy számára mi lehet a megfelelő, beadja a jelentkezést, behívják, és ha felveszik, akkor fogja beadni a felmondását. A b opció, hogy megvárják a lelépési pénzt, és utána mozgolódnak.

Egyébként bármi is lesz, azt innen nehéz lesz betippelni, majd szeptembertől - novemberig meglátjuk hogy alakul a valóság.

Mekkora fizu kellene gy alsós tanárnak, mekkora egy felsősnek és mekkora egy gimnáziuminak?

A tiedének 5x, 6x 10x -ese!

Kérdés: Hogy tudod a jobbképességüeket a tanári pályára csábítani? Hát fizetéssel. Majd ha egy tanár többet keres mint a politikai bohócok, akkor lehet pályáztatni egy poziciót, és akkor lesz érdemi fejlődés. Most már csak a maradék vagy a nyugdíj előtt állók vannak.

Kérdés: Hogy lesz a rendőrség és a katonaság feltöltve izmos, nem túlsúlyos, harcképes katonákkal? Hát magasabb fizetéssel! Majd amikor túljelentkezés lesz, akkor ki lehet szórni a hájfejűeket!

Kérdés: Hogy lesz normális orvos és ápoló az egészségügyben? ...

Haha, ahogy Móricka elképzeli.

 

Szerinted Orbán Gáspár a nagy fizetésével meddig maradna, ha mondjuk megindulna Putyin a határon?

De itt van a Novák férje a Veres István, aki 5 hét alatt lett alezredes.

 

Mit gondolsz, egy jó nagy pénzből felállított hasonló képességű csapat mire lenne alkalmas vészhelyzetben?

Igen valóban probléma, hogy a tapasztalt nagytudású embereket az alakulatoktól elküldték, és a vízfejet meg növelik. Mondhatni a NER kifizető helye a honvédség már. Állami katonai gépek reptetik a haverokat, zsíros fegyverüzleteket kötnek, hatalmas fizetésekért ülnek bent a díszpintyek, miközben az egészet szétrohasztják. Ez az ember misszióban szolgált, miközben döntöttek az elküldéséről: link

Szerk:

Index - Belföld - Még a honvédségtől is menesztették a volt vezérkari főnököt

Ruszin-Szendi Romuluszt 49 évesen elküldték a fiatalitási hullámban, helyét az 52 éves Böröndi Gábor vette át. :)

Szerződésem szerint nem kell már másnap felvegyem a munkát, ha privát bármit használok munkára. 

A céges laptom pedig 100%-os kontroll alatt volt, van és lesz. 

Most megyek ebédelni, közben siratom egy kcisit a szegényelnyomott tanárokat, akik éppen otthon csinálják most augusztus közepéig a nagy büdös semmit.

Azt igert fizetes sem versenykepes diplomas fizetes. Tehat a csaladjat nem fogja eltartani belole normalisan.

Mar ezzel elinteztek, hogy nem fognak a fiatalok tanarnak menni. Igazabol mar ennyi is eleg lenne, hogy a hanyatlast biztositsa. Termeszetesen aki mar a palyan van, azt a minimalis emeles videken ott tudja tartani, meg akkor is ha az emeles munkaido novelessel jar.

Ezen kivul atvezenyelheto masik iskolaba, ha nincs messzebb tomegkozzel a masik hely, mint 3 ora (oda-vissza). Ez arra is jo, hogy ha a tanar nem engedelmes kormanyfelszopo, akkor elkuldik jo messze vagy ciganysuliba. Szoval aki nem megy le kutyaba, azt lehet buntetni vele. Tehat nem feltetlen ok valasztjak ki hol fognak dolgozni.

A szabi 50 nap, amibol 15ot visszakerhet, tehat tenylegesen 35 nap szabi. Ez amugy annyira nem lenne rossz, ha a szabadsagukkal ok rendelkeznenek mikor vegyek ki. De nem igy van. :)

Heti eddigi 22-26 tanitasi ora minimuma 24 ez novelheto 26+ig.

Heti 48 ora munkaido mar nem maximalizalt. Elrendelheto tobb munkavegzes.

Bevezetik a teljesitmeny ertekelest, ami allami keretek kozott megint a kutyapozt szolgalhatja.

Konkretan vonzobba kellene tenni a tanari szakmat, hogy tobben legyenek es legyen mibol valasztani (jobb tanarok legyenek). Tehat jelentos alapfizetes emeles kellett volna, hogy legyen csak a statusztorvenyben. A legnagyobb problema Budapesten lesz, mert ott az atlagberek is magasabbak mas szakmakban, tehat vegkepp nem eri meg ott tanarnak lenni :)

Igen, mert két tanár ha összeáll, akkor br 1.6-ból nem tartják el magukat. Éhezni és szenvedni fognak. milliárdos fizu kellene, vagy kicca fizetésének tízszerese.

Eddig is a tanárok tízezrei vándoroltak át a versenyszférába, mert lássuk be: agyondolgozták magukat az állami szektorban és már csak lábat lógatni mennek a versenyszférába. Miért nincs tömeges kivándorlás, vagy 8x pénzért miért nem megy senki a lidl-be árufeltöltőnek művészettörténész diplomával?

Igen, átvezényelhető, mint az orvos, meg a postás, a mentős. Nagy csoda nem lesz. Ha te is egy nagyobb, több telephellyel rendelkező cégnél dolgoznál, meglátnád.

50 nap szabi az 50 nap szabi. De lehetne 261 nap szabi is, a gyerekek oktatását meg kicca majd megoldja.

24 órán keresztül kell dolgozni 1 héten. A többi időben benn van a munkahelyén és felügyel, dolgozatot javít, 444-et olvas, stb.

Hogyan tudsz hetente 48 órát dolgozni iskolában? mondjuk a szombatot is hozzáadják? Hmmm?

Nem kell teljesítményértékelést, 40 éve tanítok, engem ne értékeljen senki típusú tanárok miért nincsenek a versenyszférában? Mert csapnivaló tanárok?

 

Ha nem vonzó a szakma, miért olyan sok a tanár? Miért csak 30-an tüntetnek a parlament előtt? Mi az, túrista csoport? A tüntetők fele nem is tanár.

Igen, átvezényelhető, mint az orvos, meg a postás, a mentős

Vagy informatikus  🙄

Nem kell teljesítményértékelést, 40 éve tanítok, engem ne értékeljen senki típusú tanárok miért nincsenek a versenyszférában? Mert csapnivaló tanárok?

Érdemes megnézni a Netflixen az amerikai tanár rinyáját, amelyik elhitte magáról, hogy jó tanár, meg "a szülők és diákok szerették", majd amikor az AI kiértékelte és kiderült hogy szar, akkor jött a nóta, hogy az AI rasszista :D Aztán, csak lehet, hogy elfogulatlan volt ...

trey @ gépház

Ja, meg vannak tanárbárók, akik millió körül / felett keresnek.

Amikor az IT-ban kezdtem, 29 000 Ft volt a fizetésem. A senioroknak meg 150-200 ezer.

Azt is megtippelheted, hogy ki végezte a több/ganébb melót. A senior vagy én?

Mi a hír?

trey @ gépház

Mi a meglepő abban, hogy azoknak, akik egy pártra szavaznak, azzal a párttal ~ megegyező véleményük van? Az lenne a fura, ha nem így lenne. Nem te vagy az egyetlen szerencsétlen, aki ilyen érvvel támad, ezért ne vedd személyesnek a kérdést. Válaszolhat a többi is.

trey @ gépház

Mi a meglepő abban, hogy azoknak, akik egy pártra szavaznak, azzal a párttal ~ megegyező véleményük van?

Ha szo szerint ugyan az a velemenyuk, akkor nincs velemenyuk. Csak egy birka, aki beall a tobbi birka koze.

De ebben semmi meglepo nincs, ha mar igy megkerdezted. Ilyenek a birkak.

A megafon ferditesek ismetelgetesere reagaltam csak. De ezt nem erveleskent valaszoltam, hanem velemenyeztem butasagot. Elotte mar leirtam a toveny mit tartalmaz. Tovabbi teendom nincs. Ennyit tudtam segiteni.

Ugy latom ma neked csak terelesre es ongolokra futja felvaltva :)

Bar legalabb kaptunk egy valosagkepet, hogy ezek szerint neked annyira szar Magyarorszagon elni, hogy morbid lenne sajnalni a Svajcban elo embereket. :) Igy akkor meg is van miert vagy ennyire negativ es vizionalod minden 5 percben gyerekkori traumaid :)

Heti eddigi 22-26 tanitasi ora minimuma 24 ez novelheto 26+ig.

Viszont ez teljesen korrekt. Akinek 26 órája volt, ugyanannyit kapott, mint akinek 22 órája. Most ez változik, de ez egyébként kérés is volt, hogy ne intervallum legyen, hanem konkrét érték az óraszám. Azaz ha 26 órád van, akkor többet kapsz, mint ha 24 lenne. Ezt így gondolom korrektnek.

Bevezetik a teljesitmeny ertekelest

Ezzel értek egyet a legnagyobb mértékben. Valaki ne azért keressen sokat, mert pl. 30 éve van a pályán, de kb. semmit nem csinál és azt se jól, miközben a 15 éve pályán levő rengeteg olyan dolgot, amit nagyon kevesek lennének képesek (saját szitu). Ezen mondjuk az előmeneteli rendszer finomított: mesterpedagógushoz kell valami pluszt csinálni, ez egy nagyon jó elem a rendszerben.

Bevezetik a teljesitmeny ertekelest

Ezzel értek egyet a legnagyobb mértékben. Valaki ne azért keressen sokat, mert pl. 30 éve van a pályán, de kb. semmit nem csinál és azt se jól, miközben a 15 éve pályán levő rengeteg olyan dolgot, amit nagyon kevesek lennének képesek (saját szitu). Ezen mondjuk az előmeneteli rendszer finomított: mesterpedagógushoz kell valami pluszt csinálni, ez egy nagyon jó elem a rendszerben.

+1

Mondjuk, érzem ám én, hogy egy csomó semmirekellőben ez okoz seggfájást ... Minden szakmában vannak semmirekellők. Pont ők szoktak a leghangosabbak lenni akkor, amikor a teljesítményüket valamiféle rendszerben mérni szeretnék. A nem semmirekellők meg örülni szoktak neki ... 

trey @ gépház

TER versenyszferaban meg ertheto. Allamiban viszont a visszaelesek melegagya. Meg akkor is ha szimpatikusnak tunik.

Raadasul tanaroknal nehez a kiertekeles, mert fugg az osztalytol, akit tanit, fugg a gyerekek szuleitol, az adott tantargytol, hogy pont azok a gyerekek mennyire befogadoak. Tehat objektiv ertekeles szinte lehetetlen.

Informatikaban ez joval egyszerubb. Mi a celod a kovetkezo 3-6 honapra? Megcsinaltad az elozo 3-6 honapnyi celod? Kesz.

Informatikaban ez joval egyszerubb. Mi a celod a kovetkezo 3-6 honapra? Megcsinaltad az elozo 3-6 honapnyi celod? Kesz.

ROTFL

Biztosan nem hallottál még SLA jelentésről, lezárt hibajegyek számáról, visszamért ügyfélelégedettség-szintről (házon belüli, házon kívüli), 360 fokos értékelésről stb. Ebből is látszik, hogy lövésed nincs az IT-ről. Max. annak egy szeletéről.

trey @ gépház

Ez kb mind merheto egyszeruen, amit felsoroltal es pont hallottam roluk. :)

A tanari munkarol meg ugye fogalmad sincs. Nekem sincs sok, mert nem tanar vagyok. De legalabb probalom megerteni es nem csak elfogadom, amit a Kossuthon/Origon/helyi kocsmaban ferditenek. A tanarok munkajanak eredmenye/minosege sok ev mulva lesz lathato, mikor a gyerek elkezd dolgozni. De akkor sem kapcsolhato ossze direktben tanarral egyszeruen. Mert a tanarok csak ~8 oraban foglalkoznak a gyerekkel a maradek 16-ot otthon tolti.

de azt elmondhatnád, hogy mitől lettél ennyire profi a témában, csak nem a 444/telex/24hu/retekklub oldaláról tájékozódsz a 250e forintos bruttó átlagbérről, meg a tanári munkáról, meg úgy kompletten a tanárok véleményéről úgy, hogy:

- nem is láttál tanárt az elmúlt 20 évben

- fogalmad sincs a státusztörvényről, csak nyomod a propagandádat eszetlenül

- mindenki aki mást mond, mint te, az az origó/tv2/prostisrácokról szedte a narratíváját

- És kétféle vélemény létezik: a tied és a náciké.

Raadasul tanaroknal nehez a kiertekeles, mert fugg az osztalytol, akit tanit, fugg a gyerekek szuleitol, az adott tantargytol, hogy pont azok a gyerekek mennyire befogadoak. Tehat objektiv ertekeles szinte lehetetlen.

Vettem már részt értékelési folyamatban. Nem annyira nehéz az, mint amilyennek elsőre tűnik, és viszonylag lehet objektív, ha az értékelési szempontok jól vannak definiálva, ld. 6. oldaltól (a fájl innen nyílik).

Szerk.: itt írtad, hogy "jobb tanarok legyenek". Hogyan döntöd el két személyről, melyik a jobb tanár? A fenti hozzászólásod szerint objektív értékelés lehetetlen.

Hogyan döntöd el két személyről, melyik a jobb tanár? A fenti hozzászólásod szerint objektív értékelés lehetetlen.

Nem tudom megmondani, hogy kell eldonteni. Ket _jo_ tanarbol ugyan azon a szakon 1 iskolan belul ha ugyan azt azokat az emberek tanitja, akkor lehet pont el lehet donteni. Egyeb esetben rovidtavu meres csak szubjektiv szerintem.

Ha valaki nagyon szar azt talan max. De azt TER nelkul is tudtak kollegaik eddig is. Azokat ki lehetne szorni, ha lenne normalis utanpotlas. De emiatt vannak megtartva.

Ha a meres az erdemjegyek alapjan is lesz peldaul, akkor meg a sajat fizetesuk erdekeben at kell engedniuk minden rossz tanulot es jobb jegyet kell adni mindenkinek.

Amiben pozitiv, hogy a plusz munkak jutalma a TER eseten nem marad el. A hatranya is pont ez. Ha tuntetsz, stb akkor hasznalhato arra, hogy azt is ertekelje.

Nem tudom megmondani, hogy kell eldonteni.

Fentebb linkeltem egy szempontrendszert. Azt gondolom, egész sokrétű, mint ahogy a tanári szakma is - ahogy írtad. Nyilván nem tökéletes, de ha azokra várunk, akik azt mondják, hogy nem lehet mérni, akkor sose derül ki, ki is a jobb tanár.

De próbáld ki, nem tudom, mikor voltál utoljára iskolában (akár magad miatt, akár családtag miatt). Gondolj két tanárodra, és próbáld pontozni őket ez alapján. Mennyire egyezik az eredmény (a sorrend) a "szubjektív" véleményeddel?

a meres az erdemjegyek alapjan is lesz peldaul

Ezt félreérted. Nem attól lesz jó tanár valaki, hogy mindenki ötös nála. Ez a rész az osztályzatok számát jelenti. Hiszen pl. ha mondjuk matematikából még decemberben sincs egy jegy sem, az nem épp a jó tanár ismérve.

Ha tuntetsz, stb akkor hasznalhato arra, hogy azt is ertekelje.

Pont ugyanúgy, mint a versenyszférában. Ha a főnöknek nem vagy szimpi, és a főnök olyan, lepontozhat. Ha az iskolában olyan az igazgató, akkor választani kell másik iskolát (kivéve ha épp te vagy a szimpi :D ). Úgyis az a jóslás, hogy nagy tanárhiány lesz, tehát tuti talál jobb főnököt.

Pont ugyanúgy, mint a versenyszférában. Ha a főnöknek nem vagy szimpi, és a főnök olyan, lepontozhat. Ha az iskolában olyan az igazgató, akkor választani kell másik iskolát (kivéve ha épp te vagy a szimpi :D ). Úgyis az a jóslás, hogy nagy tanárhiány lesz, tehát tuti talál jobb főnököt.

Csak ha atmesz masik ceghez versenyszferaban, akkor nem ugyan attol kapod a fizetesed. Igy tanarkent kenytelen leszel az oncenzurara, ha tanari palyan akarsz maradni. Nekem ugy tunik.

Fentebb linkeltem egy szempontrendszert. Azt gondolom, egész sokrétű, mint ahogy a tanári szakma is - ahogy írtad. Nyilván nem tökéletes, de ha azokra várunk, akik azt mondják, hogy nem lehet mérni, akkor sose derül ki, ki is a jobb tanár.

Szinte mindegyik jo meresi szempont, de a legtobb szubjektiv sajnos. Igy nem biztos, hogy jobb a semminel, mert visszaelesre ad lehetoseget. Ha a tuntetesek elott lett volna bevezetve, akkor jobban fogadtak volna az emberek szerintem.

De próbáld ki, nem tudom, mikor voltál utoljára iskolában (akár magad miatt, akár családtag miatt). Gondolj két tanárodra, és próbáld pontozni őket ez alapján. Mennyire egyezik az eredmény (a sorrend) a "szubjektív" véleményeddel?

A tanarok kimondottan jok voltak. Nincs tapasztalatom szar tanarral sajnos :(

Talan 1 volt szarabb, aki megkattant, mert meghalt valakije (gyereke talan), azt el kellett volna kuldeni pihenni idoben, de megtartottak tul sokaig.

Tudsz konstruktív is lenni? Eddig folyamatosan azt olvastam tőled, hogy mi miért nem jó, de semmi jobbító szándékot nem láttam. Ez fárasztó, főleg ebben a melegben. Voltak hasonló mentalitású kollégáim, nem is szerettem velük dolgozni, tipikus energiavámpírok.

Nem értem mit élveztek a trollkodáson? Leírta a véleményét, te elolvashatod, lehet más a véleményed, de az a szmélyeskedési atitűd amit itt műveltek, rohadt undorító! Persze leképezi a mai magyarországi viszonyokat: egy szűk kisebbség vegzálja a békés embereket. Sajnos ehez a házmestter teremtett precedenst. Ő magát maga Linus szopatta meg virtuálisan, azóta ilyen aberrált.

Szerintem nem trollkodtunk, nem személyeskedtünk (én legalábbis nem éreztem, és nem is volt szándékomban). Lehet, neked is megártott a meleg :P

Szerk.: érdekes szál ez, ez a hozzászólás is, meg még néhány. Trollkodás, személyeskedés, hmmm...

"mai magyarországi viszonyokról" volt szó, nem csak az itteni szarospelenkázásaidról

Hát az tény, hogy a zorbán lánya szégyent hozott a magyar emberekre ország/világ szeme láttára. Nem kellene szégyenletesen viselkedni, és akkor nem lenne szarospelenka a téma! És minimum nyilvánosan bocsánatot kellene kérni! Engem zavar az amikor egy suttyó eldobálja a szemetet az utcán, független attól, hogy ki fija borja!

Sok suliban valogatott diakokat vesznek fel, mashol meg "aki jut". Mondjuk peldanak veve a matekot: mit veszel nagyobb szamai sikernek, ha matek tagozaton (Fazekas/Berzsenyi/Szent Istvan gimi kategoriajara gondolok) egy tanar eleri, hogy az osztalyabol tobben jo helyet erjenek el valamilyen versenyen, vagy azt, ha egy sima kozepiskolaban egy diszkalkulias diak atmegy erettsegin? Ugye az ertekeles szerint az elsonel mondjuk 30 diakbol 28-nak 5-ose lesz (ebbol tobbnek megajanlott jeggyel a versenyeredmenyek miatt), a masik meg annyit tud felmutatni, hogy egy diakkal tobb irt 2-est mint nelkule. Eszerint a matek tagozatos tanar messze jobb a masiknal. Viszont nagyon mas szintrol indult el a ketto, siman lehet, hogy egy erettsegit gond nelkul teljesitett volna a diakjainak nagyja mielott egyaltalan elkezdte volna oket tanitani. (a linkelt pdf-ben van egy ilyen szoveg: központi mérések, vizsgaeredmények, versenyeredmények, ezert gondoltam, hogy relevans)

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Igen, de mindent kontextusban kell kezelni.

Azaz a fazekasos tanár nem egy mezőnyben indul az "aki jut" gimis tanárral, tehát a fazekasos tanár pontszáma csak a Fazekasban számít, az "aki jut" gimisé pedig az "aki jut" gimiben. A szakképzésben úgy volt, hogy iskolánként jutott bértömeg, amit az értékelés eredményei alapján kellett szétosztani.

Igen, amiatt. Azt írta a 444, és amiatt történt. Neeeem, nincs itt semmilyen orosz kémek által behálózott HM tiszteket és így zavartuk ki a potenciális szivárogtatókat, neeeeem, az tök faszság lenne. Legyen inkább költségracionalizálás, mutassuk, hogy csődben az ország, elküldik a katonákat is!

El tudnád mondani, hogy mi a baj a törvénnyel? Megnézegettem, de nemigen látom azokat a problémákat, amiket lefestenek, sőt, több helyütt a változtatással is egyetértek.

Alkalmazkodás: igen, mindig alkalmazkodni kell. Ha nem tetszik, akkor el kell menni az oktatásból. Ha azért nem mégy, mert "a jövő generációja", akkor hagyod magad kihasználni. Az, hogy "felmondok, de ha mégse sikerül a B-terv, visszamegyek tanítani", szerintem szánalmas. Vagy otthagyod, vagy nem.

Tanári alkalmazkodás: ha mindenáron tanítani akarsz, és az új törvény nem tetszik, el kell menni szakképzésbe, ott a szakképzési törvény szabályozza a dolgokat, nem az új törvény (és nem is a korábbi köznevelési törvény). Ha ott se akarsz, de mindenáron tanítani szeretnél, akkor légy magántanár (több személyt ismerek, aki ebből kényelmesen megél). Egyéni vállalkozó, és mehet a buli (az említett személy a cikk szerint mat-fiz-bioszos, erre bőven van kereslet). Lehet panaszkodni, utálkozni, sírni, stb., de addig, amíg nem változtatsz, nem fáj eléggé.

uzsolt: "Állítólag az árufeltöltők többet keresnek, ahhoz talán nem kell sokat tanulni."

Sosem szavaztam a baloldalnak nevezett globalistákra, kulák felmenők okán, de az a cinizmus, amit te itt leművelsz, az egészen elképesztő.

"Egy nemzet ereje a kiművelt emberfők sokaságában rejlik." Széchenyi István

Akkor amikor a Pisa és egyéb - szövegértés pl - tesztekem a magyar fiatalok messze elmaradnak  a többi országbeliek színvonalától, azt mondani, hogy menjenek el árúfeltöltőnek a tanárok, az már a rosszindulat és az emberi mivoltból kivetkőzés kategóriája.  Erre mondják külföldön dolgozó kelet-európaiak, hogy a magyarok? ott is hírhedtek a széthúzásról.

Warren Buffet, az papíron egyik leggazdagabb befektető nyilatkozta hogy a legjobb befektetése egy valamilyen pár 100 $-os tanfolyam elvégzése volt, mert a tudás, au ömagadba befektetés  a legjobb befektetés. Pedig multicégek, Coca Cola, Boeing főrészvényese.

Másrész a nyíltan Fideszes Mandiner is ezt írta:

Hogyan fogja elérni Magyarország a fejlett országok elitklubját?

2022. február 02.

A forrásokat elsődlegesen az óvodai, az alsó- és a középfokú nevelésbe-oktatásba kell juttatni. Futballhasonlattal élve: Erős klubcsapatokat és válogatottat csak széles utánpótlásbázisra lehet építeni.

„Még karácsonykor akadt kezembe Orbán Balázs írása a Mandinerben. Azt hiszem, még aktuális, amit válaszként írtam rá.

Tisztelt Orbán Balázs!

Amikor a Mandiner évi végi számában megláttam az ön cikkének címét: Felzárkózni a fejlett országok elitklubjához, rögtön az ázsiai kistigrisek példája és az oktatás fontossága jutott eszembe. Kíváncsian fogtam hozzá az olvasáshoz, mert érdekelt, hogy egy tehetséggondozó intézmény kuratóriumának elnöke milyen szerepet szán ebben a felzárkózásban a fiatalok képzésének.

Az elitklubhoz való csatlakozás kapcsán ön Finnország mellett, az egyik kistigris, Dél-Korea példáját említi meg, és négy építőkockát nevez meg, ami a sikerükhöz vezetett, melyek közül a második az, hogy »elsősorban a humántőkébe, azaz főleg az oktatásba és a tudásintenzív ágazatokba érdemes fektetni.« 

Szerintem ez az az alap, melyre ráépíthetjük a többi kockát is.

Hiszen az ön által említett többi építőkockához, pl. »a válságokat ellensúlyozó gazdaságpolitikához«, és »a saját gazdaságunk újragondolásához« is képzett szakemberekre van szükség.

Ha már tudni kell alkalmazkodi a változásokhoz, akkor a közeljövőben várható élelmiszerhiány kivédésére a hazai feldolgozóipart kellene fejleszteni, hogy a hazai  alapanyag olcsó eladása helyett készterméket lehessen előállítani, kiváltva a külföldi élelmiszermultik által Magyarországra behozott silány minőségű élelmiszereit, amiket amúgy itthon is meg lehet termelni.

látom már a foci után már a pedagógusi pályához is MINDENKI ért és okoskodik.

For Whites Only meeting room!

Egy kicsit Klebelsberg Kuno-ról.

Megtörténik Trianon, a magyar nyelvű tanárokat tömegesen rúgják ki az új országok az állásukból. Miután ezek a tanárok nem tudnak a szülőföldjükön boldogulni, Magyarországra jönnek.

A helyzet annyira rossz lett, hogy ha a teljes pedagógusképzés leállt volna, akkor is 30 évre marad még tanár.

Tehát túlkínálat keletkezett tanárokból, a tehetségesek kiválogatásával meg az oktatás az egekbe emelkedhetett.

Nem hiszem, hogy attól jó oktatási (oktatásért felelős) miniszter valaki, mert jó tanár vagy annyira ért az oktatáshoz. Szerintem ez két külön szakma, mint ahogy a tanár és az iskolaigazgató.

De ha megnyugtat, a köznevelésért felelős államtitkár tanári végzettséggel bír, az ELTE-n is tanított, valamint a korábbi államtitkárok között se kell nagyítóval keresgélni ex-tanárokat.

Hoffmann Rózsa állítólag jót akart, csak megfúrták.

Miért fontos az oktatás?

Palkovics László volt Ipari és Technológiai miniszter kiemelkedő szakember, mondjuk az tény, hogy a (gépész) mérnökök az ertelmiségi elit egyik csúcsa. BME mérnöki diplomája után 4 évvel már adjunktus, 2 évvel később docens.  Mindössze harmincöt éves korában, 2000-ben vehette át egyetemi tanári kinevezését.

A tanszéket 2002-ig vezette. Közben 1993 és 1994 között a Kanadai Kutatási Tanács (Canadian Research Council) Gépjárműtechnológiai Központjának kutatója volt. Szintén 1994-ben lett az MTA Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézete (SZTAKI) tudományos munkatársa.

1995-ben lett a Knorr-Bremse német fékrendszereket gyártó cég magyarországi leányvállalatának kutatás-fejlesztési intézetének elektronikus rendszerekkel foglalkozó fejlesztési igazgatója. 2001 és 2003 között az európai elektronikai fejlesztés igazgatója volt Németországban, majd 2003-ban európai kutatási és rendszerfejlesztési igazgatóvá nevezték ki.

Kanadai tanulmányútján kívül vendégkutató volt Delftben, illetve Helsinkiben is. A Gépipari Tudományos Egyesület elnökségi tagjává, illetve 1996-ban a Magyar Gépjárműipari Szövetség alapító főtitkárává választották. 2001-ben az Országos Műszaki Fejlesztési Bizottság elnöke lett.

A Mercedes-Benz kecskeméti gyárépítési döntése után 2009-ben a Kecskeméti Főiskola stratégia rektorhelyettesévé választották, ahol feladatai közé tartozott a járműmérnök-képzés akkreditációjának megszervezése, az új Járműtechnológiai Tanszék felépítése, valamint a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karával közösen egységesített tananyagfejlesztés végrehajtása. Támogatásával 2012-ben mintegy 70 fővel elindult az akkreditált járműmérnöki képzés a Kecskeméti Főiskolán, amely keretében 25 fővel (a Mercedes-Benz és a Knorr-Bremse jóvoltából) megkezdődött a duális (gyakorlatorientált) mérnökképzés is. 2012-ben státuszát visszahelyezte a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemre, ahol a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karon 2013-tól a korábbi Gépjárművek és Járműgyártás és -javítás Tanszék egyesítésével létrejött Gépjárművek és Járműgyártás Tanszék tanszékvezetője lett.

1993-ban védte meg a műszaki tudományok kandidátusi, 1998-ban az MTA doktori értekezését. 2000-ben habilitált. 2007-ben megválasztották a Magyar Tudományos Akadémia műszaki osztályának levelező, 2013-ban rendes tagjává.

 A Járművek és mezőgazdasági gépek című szakfolyóirat szerkesztőbizottságának elnökévé választották, ezen kívül az International Journal of Vehicle Design, a Heavy Vehicles, ill. a Journal of Automobile Engineering szerkesztőbizottságának tagja volt.

Valaki elmagyarázná, hogy ezt a magyar politikában  egészen páratlan tudományos szakmai eredményeket felmutató minisztert miért váltották le?

Oké, de van egy évente 1x előforduló ünnepség, amelyen a legtöbb magyar (kivéve a komcsik) boldogan ünneplik, hogy van hazájuk.

Na nyáron néha előfordulnak nagyobb viharok is, és néhány éve egy jó nagy vihar mosta el a tüzijátékot, és meghalt néhány feláldozható szavazó.

Nos, ezt megelőzendő, vagy egy meteorológiai szolgálatunk, amelyik erre a napra készülve fölenged ugyanannyi meteorológiai ballont, mint bármely másik kedden, esetleg csütörtökön.

Én úgy kibasztam volna a meteorológiai intézet vezetőjét, hogy a lába sem érte volna a földet. Ha a meteorológia vezetőjének politikázni van kedve: tegye, de ne a munkájában.

Mert neki nem mondta senki, hogy az a nap fontos. Persze bazdmeg.

 

Mindezt úgy, hogy ki lettek stafírungozva. Csak tőluk lehet vásárolni (pénzt adni) meteorológiai szolgáltatást itthon. Tehát ha neked fontos, akkor met.hu

Szerkesztve: 2023. 07. 10., h – 14:14

Tekintsünk előre pl. szeptemberig, más aspektusból: vajon mit lépnének a kedves visszatérőtanárok, ha a bértábla -s az egész tápláléklánc- legalján kellene kezdeniük?  Persze vityáék ezt nem merik megtenni, de jogos volna, pláne azokkal a tanárokkal szemben, akik nem a gyerekek kárára próbálnak érvényesülni. 
 

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Persze vityáék ezt nem merik megtenni, de jogos volna

lol mar hogy a pekbe lenne jogos

Eddigi karrierem soran mar ketszer volt olyan, hogy olyan ceghez vettek fel ujra, ahol korabban mar dolgoztam. Be is baszott volna, ha ujra juniorkent kellett volna kezdenem a C# fejlesztest, csak mert kozben mashol is dolgoztam. :D

Nézd, felmondtak, akkor szia van. Nem kell visszakuncsorogni magát egy ilyen kurvaorszag önkényuralmi oktatási rendszerébe, pláne ha legalább olyan jó tanár, mint tüntető.

Ha visszamegy ugyanoda, akkor azért volt ott tanár, mert kb még annak sem alkalmas. 

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Aki olvasta státusz törvényt - az NE  szóljon hozzá - úgy nem érdekes a vita

- kérem csak akiknek semmi fogalmuk nincs és a médiából tájékozódnak azok írhatnak kommentet

A tanárok közül a tesi tanár még írhat - nem annyira érintett a témában.

 

:-D

For Whites Only meeting room!

Nemrég beszélgettem egy tesitanárral.

- A MÁV jegypénztáros 440-et visz haza, kétszer annyit, mint a tanár.

- De ő heti 40 órát dolgozik, a tanár csak 19,5-t.

Erre visszavág: 25!

- De én óráról beszéltem, nem tanóráról. 

- Ja...

Folytattam, hogy jegyet karácsonykor is adnak el, meg a nyári szünetben is. Utána másról beszélgettünk.

Egy jól megállapított probléma félig megoldott probléma.
- Charles Kettering

De, nem érted, hogy otthon javítja a tesi dolgozatot?! Meg felkészül békaügetésből a következő órára otthon véres verejtékkel?

^^ ezek ám a komoly érvek! El akarják adni, hogy egy matektanár, ami évről évre ugyanazt tanítja (2+2=4, a2+b2=c2) az minden alkalommal felkészül otthon.

Az én matektanárom középiskolában első órára matt részegen bejött (szerintem egyenesen a éjszakázásból kocsmából), kért egy könyvet, megkérdezte, hogy hol tartunk ... összeráncolta a homlokát, majd tántorogva megtartotta az órát fejből. Akkor még voltak szakemberek!

trey @ gépház

azt akarod mondani, hogy a tanarak művészek és kell nekik az ihlet, hogy tanítsanak ??? :-D

 

A minőségi oktatásnak pont az lenne a feladata, hogy egyforma tudást adjon át egy bp-i vagy egy bivalybasznádi iskolában oktatató tanár - ezt csak standardizált oktatás technológiával lehet.

Nem kell kreatívkodni..

For Whites Only meeting room!

nem vagyok tanár és elég technokrata, mérnöki a gondolkozásom - DE minőségbiztosítás alapja a szabványos, standardizált munkafolyamat megléte.

Az, hogy a visszacsatolásból keletkező eredmények alapján változtatni kell a technológián, az is a része a standardnak - rugalmassági együttható.

Egyébként a gyerekek egyformák:

- általában egy fej, 2 kéz és két láb - és ha nem kötöd le őket, akkor kurvára nem akarnak tanulni.

For Whites Only meeting room!

- vagy a szorzótáblát mindig más módszerrel tanítod ??

Most talan ujat mondok, de igen, lehet ugyanazt a dolgot kulonbozo modon tanitani.

Van egy baratunk, aki hittan foglalkozast tart hatranyos helyzetu gyerekeknek egy hatarmenti faluban. O meselte, hogy amikor megkerdezte a gyerekeket, mik akarnak lenni, olyanokat mondtak, hogy strici, uzsoras, stb. Szerinted ezeket a gyerekeket ugyanugy kell motivalni, tanitani, nevelni, mint mondjuk azokat, akiket bebiszitter hord a maganiskolaba, es otthonrol egy telejesen mas (de ugyanugy rossz) mintat hoznak? y/n?

Nem, a gyerekek nem egyformak. Nemhogy egy iskolaban, de meg a csaladon belul sem. Kerdezz meg par embert, akinek van mondjuk legalabb ketto, hogy egyformak-e. Illetve persze, ha kelloen elvont absztrakcion keresztul nezed, meg nem foglalkozol veluk napi tobb orat, meg csak a fiziologias igenyeket nezed, akkor tenyleg egesz hasonloak. :)

Van egy-két bugris, akinek nem elég az akkugyárban dolgozni, az ő tanáraikat kell kirugdosni az Eötvösből és a Költseyből.

Ne akarjanak túl okosak lenni. Szavazzanak a Fideszre, tapsolják a kormánypolitikát, azt ennyi elég.

 

A gyerekek egyformák, aki meg nem, az nem illik a kormány politikájába. Reakciós.

Nem kell kreatívkodni..

Szerintem aki tud és van rá energiája, igenis kreatívkodjon. Pont erről szól a mesterprogram. Ha esetleg ránézel a honlapomra, akkor olyan feladatsorokat is találsz, amelyek programmal generáltak - azaz nem 6-8 gyakorló van pl. a másodfokú egyenlet megoldóképletére, hanem van 30, így a gyengébbeknek is lesz annyi feladat, amennyivel begyakorolhatják (pl. ez). A távoktatásos korszak óta ezeket már Moodle-ba gyártom (ld. itt), pl. olyanokat is pl., hogy fel van rajzolva egy derékszögű háromszög (véletlenszerű állásban), be van rajta jelölve két oldala és az egyik hegyesszöge, és meg kell mondani, hogy ezekre az adatokra melyik szögfüggvényt lehet felírni (csak a szinuszt, koszinuszt, tangenst használjuk) - ilyen típusú gyakorló feladatokat nem találtam a neten (akkor), de aki komolyan vette, az kapásból vágta, mikor melyik szögfüggvényt kell használni (és nem, nem kellett bemagolni, hogy szemben lévő befogó per átfogó).

Ha senki nem kreatívkodik, nincs előrelépés.

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy minden tanár hivatkozzon arra, hogy kreatívkodik, hanem aki tényleg előremutató valamit csinál, az legyen méltányolva - jelenleg ezt ugye a mesterpedagógus besorolás jelenti (persze több pénz is).

szép munka, gratula.

Amit látok, hogy 1000 tanárból 10-20 csinál ilyen plusz anyagot - többé kevésbé szinvonalas is - de szét van szórva a neten YT és más privát weboldalon.

Nincs egy oldal, ahol össze lenne gyűjtve, kategóriák/évfolyamok szerint ? pl. startlap volt ilyen (ősi technológia)

vagy ezt csak a saját diákjaidnak szánod? szerzői jog kérdések stb..

For Whites Only meeting room!

Köszönöm!

A honlapomat egyébként országszerte használják, több helyről is kaptam már emailt, akár köszönőt, akár kiegészítést, kérdést, stb. A mesterprogramom egyik minősítője is kifejezetten örült, hogy hozzá kerültem, mert az oldalamat már régóta használta, és hogy így megismerhet (aztán sajnos a minősítés online volt).
Tehát igazából annak szánom, aki eléri (azaz van internete :) ), és úgy látja, hogy hasznos.

Sok-sok mesterprogram van és sok-sok innováció, nem tudok gyűjtőhelyet. Ezek egyébként facebook-on tanári csoportban terjednek, esetleg fizikatanári hírlevélben, meg véletlenszerűen bukkansz rá a neten :D
Egyébként eszembe jutott korábban, hogy kellene egy mesterprogram.hu oldalt létrehozni, ahol legalább linkgyűjteményként a mesterprogramok megtalálhatóak lennének.

Jó kis sztereotípia, de nyilván nem minden tanárra vonatkozik!
Pl. egy informatika digitális kultúra tanárnak minden évben fel kell készülnie mindenből. Elég ha csak kijön egy új office verzió amiben már minden máshol van. És lehet is az összes PPT-t átalakítani. Fél nyáriszünet el tud menni a tananyag aktualizálásával. 

Meg egyébként is. Sokan elfelejtik, hogy egy tanár munkája nem csak a tanításból és dolgozat javításból áll, hanem a gyerekek ügyes-bajos dolgaival foglalkozásával is. Főleg ha még osztályfőnök is. 

Aztán olyan dolgok szervezéséről ne is beszéljünk mint: ballagás, szalagváltó, kirándulás, különbféle iskolai események, szülőiértekezlet, szülőkkel való kommunikáció, KRÉTA adminisztrálás és nem kevés alkalommal szombati tanítás is van - csak hirtelen ami eszembejutott! 

Egy tesi tanár sem feltétlen csak tesi tanár. Enyém földrajzot is tanított. De nyilván mindenféle kombináció létezhet. 

És tökre nem is az óraszám, vagy a tananyag ismétlődése a baj, hanem hogy szellemileg lefárasztó ez a munka, mivel teljesen különböző emberekkel kell foglalkozni.
Nem összehasonlítható egy MÁV jéggyárassal, aki beül a fülkébe és egész nap kávát kortyolgatva osztja a jegyeket. 
Na és ez a gond! Hogy a MÁV-os chillelős munkája mégis jövedelmezőbb, mint a tanáré aki egész nap szellemi munkát végez. 

Az IT -ban dolgozol, es leirsz olyan faszsagot, hogy a fel nyari szunet elmegy azzal, hogy egy uj office verrziora konvertalod a tananyagot. Ha ez igy van, akkor az adott tanarnak nem kellene felmondania, mert a versenyszferaban meg kubikoskent is elverzik...

Amikor a tanari karnak en csinaltam meg a digitalis kollaboraciohoz a cuccot kovid idejen, mert arra is keptelenek voltak, akkor egyertelmuen kijelentheto, hogy "aki nem tudja, az tanitja".
 

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

  • 1) Könyvből felolvasni kb. bárki tud - és sajnos sok-sok helyen ez a szint
  • 2) hát, mert száz vasutat, ezeret akarunk!
  • 3) Mert most mondtad, hogy az milyen könnyű munka, szinte csak két kávéhörpintés közben elvégezhető, és cserébe cak úgy röpködnek a százezrek.

Az oktatás csődje az, hogy mindíg kígyóznak a sorok a jegypénztárakhoz, miközben még mindíg van asszem 5% -os kedvezmény az online jegyre, és jóval egyszerűbb is mobilról csippantani a vonalkódot. :) A jegyautómatákat elég fékezett habzással használják pl. a Déliben, pedig legalább 15-20db van kitéve.

Bajban van a költségvetés. Nem tudnak mit kieszelni, hogy a hiányt 6% alá szorítsák. A bérrendezés realitása nulla körül mozog.

Viszont: volt 13 évük, hogy rendet csináljanak a tanári bérezésben, nem csináltak semmit. Teljesen jogos a tanároktól, hogy elég volt az egészből. Ha a kormány fejére dől a rendszer már az sem érdekli őket. Ha eddig nem csináltak semmit, már mindegy. Felállnak, azt elmennek.

Minden normális rendszerben növekedési időszakban emeled a fizetést, amikor baj van, meg visszafogsz. Ellenkező esetben nem marad mozgástered a válság kezelésére és a feldühödött munkavállalók tömegesen fognak lelépni pont akkor, amikor tényleg baj van és valóban nincs pénzed.

rendet csináljanak a tanári bérezésben, nem csináltak semmit

A 2013-ban bevezetett életpályamodell egy nem rossz bérrendezés volt. Egészen addig, amíg a vetítési alapot (azt az összeget, amit szorozgatnak, hogy megkapják egy személy fizetését) a minimálbértől el nem szakították - 1-2 évig a minimálbér volt (ezáltal januárban nőtt a fizunk is), aztán a 101.500-as minimálbérnél megragadt.

Tehát az, hogy nem csináltak semmit, nem igaz, csak sajnos hamar kifogyott a lendület :(

Értem, mire akarsz célozni, de rossz a hasonlatod. Ha ezzel a hasonlattal élnék, inkább úgy mondanám, hogy elkezdték építeni, szépen is nézett ki, de derültek ki hiányosságok, és utána tovább már nem akartak rá költeni a fenntartáson kívül, és egyre-másra jöttek elő az újabbnál újabb bajok.

Ha még esetleg a mostani változást is bele akarjuk venni a hasonlatba, akkor rájöttek, hogy valamit csinálni kell, mert már lassan rájuk dől az egész. Persze az épület gazdája sokkal többet nem kíván/tud rá költeni, ezért itt-ott át is alakít, kipofozza, hogy tetszetősebb legyen az egyik része, míg a másik részen nem a tetszetősségre megy. A környéken lakók egy részének nem tetszik, mert jó volt úgy, ahogy volt (vagy legalábbis már megszokták), de még több olyannak nem tetszik, akik nem is a környéken laknak, sőt, életükben nem is jártak arra, az építészethez se értenek, de nagyon tudják, milyennek kellene lennie.

Magam nevében beszélek. Nem vagyok tanár, de úgy gondolom jogom van véleményt formálni.

Egy biztos, ha az én munkáltatóm fele olyan piszokul bánna velem, mint amit a tanárokkal csináltak, már dobbantottam volna.

Nyugodtan rohadjon szét minden, ha ez kell a népnek. Majd megoldják pedagógusok nélkül, ha olyan rohadtul okosak.

Úgy van előadva, hogy 10% vinnyogása. Az lenne a csoda, ha nem úgy lenne előadva. :)

 

Művelődj: Gyurcsány: ez a kisebbség agressziója

https://hvg.hu/360/20061023_hatarozottan

 

Akkor is úgy adta elő a média, hogy csak egy kisebbség balhézik az utcákon. Azóta elmúlt 17 év, talán már Gyurcsány is rájött, hogy annál egy kicsit többen voltak.

Gerő Ernő majdnem ugyanezeket a szavakat ismételgette és meglepetéssel vette észre, hogy gépfegyverrel lövöldözik a pártkatonákat az utcákon.

Előfordul, hogy a politikusok nem veszik észre az apró jeleket és utána megdöbbenve tapasztalják, hogy na ez most mi?

Én is jobboldali konzervatív vagyok, de eszembe nem jutna a Fideszre szavazni.

A vicc, hogy az érintett tanárt személyesen ismerem, tudom, hogy sosem volt ballib.

 

Tudod, ez olyan, mint az oltásellenes baloldal. Sosem volt olyan, a járványcsürhét jobbról raktuk helyre.

Nem a ballibek takarították el a védettségit, a maszkos bohóckodással együtt, meg a kúttörvényt.

 

Csakhát nehéz beismerni, hogy jobbról verjük szét az egész rohadt rendszert.

Már fel lett nyitva a szemed, hogy ez egyáltalán nem az a több hónapos henyélés, amit állandóan mantrázol. Ettől függetlenül jelenleg uborkaszezon van, hiszen hacsak nem valami instant szuper állásajánlatod van, akkor a nyári szabadságolások miatt igencsak lassan fognak behívni. A másik dolog, hogy lehet lesz aki megvárja a lelépési pénzét, és most simán csöndben nyaralgat, hiszen teheti.

Az érdekelne hogy ha ennyire henyélős és irigylésre méltó a tanári pálya, akkor hogyhogynem verekednek a helyekért a sulikban, illetve a tanári pályára készülők a felsőoktatási felvételin?

Én nem mondtam, hogy hidd el, de te itt tényként tálaltad, hogy amit leírtatok, azt nekem el kellett fogadnom ... miért is?

Már fel lett nyitva a szemed, hogy ez egyáltalán nem az a több hónapos henyélés,

Ez mit jelent ? Hogy ez egy tény, mert ti mondtátok? 🤔 Nem. Ez egy vélemény. BlinTux komáról ráadásul egy elfogult.

trey @ gépház

Látom, nem könnyű ilyen adatot találni.

A hivatkozott cikkben: "A belügyminisztériumi hirdetések száma hétfőre 2342-re nőtt."

Megkerestem korábbi cikkeket:

  • 2022. július 8: "Egészen pontosan 7692 betöltetlen tanári ... állás van most a Tanítanék Mozgalom szerint."
  • 2022. július 18: "A „tanár” kulcsszóra legutóbbi keresésünkkor egyébként már 3069 meghirdetett állást listázott a közszféra állásportálja."

Az adatok elemzése legyen házi feladat.

Megtenned, hogy szepen idepakolod a ceg nevet, amelyiknek ehhez koze volt?
Mert sajnos sem az altalad idezett forras, sem az az altal idezett ket forras nem ir rola. Csak vigyazz, nehogy kideruljon, hogy semmi koze hozza lolonek, mert az nagyon csunya blama lenne...
Megjegyzem, szerintem ez az egesz csupan arrol szol, hogy maris valasztasi hevuletben vagy. Mar 13 eve  :)

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Jah, tele hazudozással. Valóban látható egy felújított/új tető, a kép hátterében (napelemes). Úgy néz ki egy új/felújított tető. Ami beszakadt, az egy retkes, ezer éves tető, amire ennyit költöttek. Tessenek többet költeni az felújításra. Az nem felújítás, hogy a tetejére felhordanak pár négyzetméternyi szigetelőanyagot ... szedd össze magad, mert nekem kellemetlen, amit csinálsz. A Telexszel együtt.

s/iskola/tornacsarnok/

Gondolom az iskola csak a drámai hangulat fokozása érdekében került említésre.

trey @ gépház

Igazából szerencse, hogy most szakadt le és nem az első nagyobb hóeséskor (azaz akár hétköznap, iskolaidőben). Egyébként egy ilyen csarnoknál, ha jól emlékszem, 500 kg/m2 a teher, amit el kéne vinni. Érzésre itt ez nem volt meg. Tekintve, hogy minden iskolát a belügy üzemeltet, ez a f@s munka az ő felelősségük. (Hol volt a megbízó oldali mérnök?)

Mind a kivitelező, mind a megbízó megbíz mérnököt minden nagyobb építkezésen (megbízó azért, hogy ne verjék át). Mire egy ilyen elkezdődik, legalább 2-en mondták, hogy OK. A magyar építőipar sajátossága, hogy a kivitelezők sz@rnak a szabályokra ezért tervező ritkán megy böribe (hiszen biztos lesz legalább egy kivitelezői szabálytalanság, ami miatt a tervezői hiba kizárható). Ennek ellenére: mind a kivitelezőt, mind az ellenőrző mérnököt a megbízó választotta. Egyébként a négyes metrónál is - helyesen - a megbízón (a fővároson) lett elverve a por. Nem látom, hogy ez most miben más.

Itt lathatoan a kivitelezes kozben lett valami elb...a, tipikusan az latszik, hogy telepakoltak minden szarral a tetot. En ebben -ennel a munkafolyamatnal- nem latom a megbizo felelosseget, mivel alapesetben nincs ra felhatalmazasa, hogy az atadott munkateruleten a munkafolyamatokat felulbiralja. 
Az mas kerdes, hogy menet kozben, reszteljesiteseknel mindenkepp ott kell lennie/ellenoriznie, ellenjegyeznie kell az adott munkafolyamatot. Az azonban, hogy minden mozzanatnal ott legyen, valljuk be, nem kivitelezheto.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

még a linkelt cikkedben is az van, hogy felújítás közben történt, bármennyire is próbálsz valami közvetett orbánozást erőltetni (miért nem toporgott ott a "bm mérnöke") bele a 13 éve tartó választási frusztrációd okán

még a linkelt cikkedben is az van, hogy felújítás közben történt,

Ismét pontosan idézem:

A nyári szünet alatt zajló felújítás közben baleset történt a kaposvári Gyakorló iskolában, éjszaka beomlott a tornacsarnok tetőszerkezete. A tető felújítását hétfőn fejezték be, utána rogyott meg

Igen, olvastam a "cikk" állításait. A felújított tetőről, amin ott vannak a szigetelőanyagok szétszórva ... Gondolom teljesen véletlenül fútta oda a szél valahonnan. A befejezett tetőre, átadás-átvétel _után_ :D :D :D

Így néz ki egy felújított tető, kérem:

https://assets.telex.hu/images/20230711/1689091994-temp-ACkIOL_cikktorz…

trey @ gépház

 A felújított tetőről, amin ott vannak a szigetelőanyagok szétszórva ... Gondolom teljesen véletlenül fútta oda a szél valahonnan. A befejezett tetőre, átadás-átvétel _után_

Szerinted az XPS-t a tetőre még felrakták volna? Valami gond lehet akkor a rétegrenddel!

Tudod, sokszor van olyan, hogy a megrendelő csak egy olajcserét rendel az autójához, aztán a szervizben kiderül, hogy tényleg olajcsere lesz, de motorral együtt ... Ki tudja statikailag milyen állapotban volt az a tető? Volt már olyan, hogy valami felújításnak indult, aztán komplett újjáépítés lett vége, mert menet közben kiderült, hogy arra lesz szükség.

Tudod, ki is van írva műhelyekben: feltárás folyamán előjövő rejtett hiba javítási költsége a megbízót terheli ... Okkal.

trey @ gépház

Oda kellene visszanyulni, hogy statikailag egyaltalan rendben volt -e az epulet, keszult -e vajon barmilyen vizsgalat ezzel kapcsolatban. 
Megint erdekes kerdes, hogy tulajdonkeppen mi koze is van ehhez az egeszhez a tankeruletnek. Alapesetben a tulajdonos feladata az ilyesmi.
Ezt konkretan onnet tudom, hogy a kapitanyotok (MZP) varosaban az onkormanyzatnak kellett volna elinditania egy atfogo iskolafelujitasi programot, az MVP kereteben, csakhat sajnos negy even keresztul basztak barmit is csinalni, ezert elbuktunk mindent. Szoval azt sem ertem, mi a @-t szol bele egy ilyenbe a tankerulet.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Ahogy én olvastam a helyi lap írását:

Eredetileg terített kavics volt a tetőn és a tervek szerint kapott volna bitumenes lemezt és XPS hőszigetles majd vissza terírítették volna a kavicsot.

A munkát úgy kezdték, hogy az összes kavicsot összehordák középre egy kupacba, majd a bitumenes lemezeket gázpörkölővel elkezdték a tetőre ráolvasztani.

Ahogy haladtak úgy pakolták el a kavicsot az útból. A bitumenes lemez felrakásával végeztek és a XPS és a kavics terítés volt hátra - amire nem került sor, mert másnapra beszakadt a tető.

A tornaterem tetőszerkezete egy nagy fesztávolságú rácsos tartó azzal, hogy összehordták a kavicsot megváltoztt a terhelés - majdnem egy pontszerű terhelést kapott - az eredeti terhelés 10-20x lett, amit nem bírt el.

katasztrófa oka: szakszerűtlen kivitelezés.

Az eredeti tervezésban is lehetett hiba - lehet, hogy szabványon belül volt még - statikailag egy tetőnek 50cm - 1m hó terhet kell kibirnia, ez függ a területi elhelyezkedéstől ,erre van egy táblázat.

For Whites Only meeting room!

Upszi, akkor itt mar ugrott is a teoria, hogy a "fideszes tankerulet". Johet is a lolozes, addig, amig ki nem derul, hogy esetleg egy balos oligarcha cege volt a kivitelezo, mert ebben az esetben jakobinus kollega kenytelen lesz talalni egy torvenyt, ami 2010 utani datalasu es explicit az epitoanyagok egy kupacba hordasat irja elo. :)

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

A tankerület vezetőjét hívják így, vagy a polgármestert? Meg amúgy nem azt irta a teleobjektív teleksz, hogy a tankerület csináltatta? Nagy baj van jakobinus kollega, egyre zavarosabb dolgokkal probalkozol. Nap vegere kijon majd, hogy en vagyok Matuska Szilveszter :)

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

A helyzet az, hogy elmondtátok hogy a tankerületnek semmi köze hozzá. A tulajdonos az önkormányzat. Szita Karcsi meg a polgi. a Fidesz-KDNP embere. Na most a polgármesternek a politikai és személyes felelőségét miért nem firtatják azok a jómadarak, akik karigelit 4db oszlop párhónapos engedélyeztetési eljárása miatt fellógatnák!?

Itt a közvagyon megrongálódása történt, miközben közvetlen életveszély állt elő! Ki választotta ki a kivitelezőt? Ki adta át a munkaterületet? Megviszgálták e képességét a munka elvégzésére? A megrendelő/önkormányzat műszaki ellenőre miért engedte meg a hibás kivitelezést? Nem úgy működik, hogy átadom a munkaterületet, aztán azt csinálnak amit akarnak. A megrendelő műszaki felügyeletet lát el, a kivitelező felelős műszaki vezetővel együttműködik. Ha karigerinek szét kellene rúgnia valaki seggét, akkor itt több embert kellene megregulázni...

>> karigelit 4db oszlop párhónapos engedélyeztetési eljárása miatt fellógatnák!?

nem fellógatnák, hanem megint kiröhögik, mert előadta, hogy a patás egymaga gyilkolja a kerékpárosokat a trafik nem-kirakásával, erre kiderül, hogy az ő végtelen-"párhónapos eljárására" vár a folyamat

XPS-re kavicsot? Milyen marhaság ez? Azt tudtad hogy ha az XPS felületét megnyomja pl a kavics, akkor egyrészt elveszti szigetelő képességét, másrészt felveszi a vizet is. Ezért kell a földben is geotextiliát majd gyökérálló drain lemezt beépíteni elé. A drain lemezt is a megfelelő oldalával kell felrakni. Ezért használnak olyan dranlemezt amire geotextilia van kassírozva. 

Mondjuk lehet nekem van késő de ha jól értem akkor ugye tízezer gyerekre bontják le, tehát pl. Vas megye 29 azt jelenti, hogy 10k gyerekre jut 29 hirdetés. 10k gyerek az még Budapesten is ~8 iskola (egy random salgótarjáni adattal afelé akár elméletben 22 iskola), tehát iskolánként átlagosan <3 hirdetés? Mivel ebben még a néptánc-pedagógus is benne van, így nekem nem tűnik nagyobb apokalipszisnek országosan, mint eddig volt. (Nógrádban sem ma kezdődtek a munkaerőpiaci nehézségek.)

[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS

Szerkesztve: 2023. 07. 20., cs – 09:00

https://index.hu/belfold/2023/07/20/pedagogus-statusztorveny-felmondas-…

Több mint kétezren már be is adták a felmondásukat az utóbbi hónapokban a státusztörvény miatt – közölte Gosztonyi Gábor a Népszavával. A Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) alelnöke szerint ezt már biztosan tudják, de több mint háromezren jelezték azt is, hogy ilyen lépésre készülnek.

Ez a szám várhatóan növekedni fog, sokan ugyanis kivárnak szeptemberig, hogy kaphassanak valamennyi végkielégítést

– fogalmazott Gosztonyi Gábor.

Valóság? Hagyjuk már. A 444-en simán lehet olyan tanár, aki valójában nem mondott fel. És még több olyan tanár lehet, aki felmondott, de nem jelezte a 444-nek.

Majd talán év végére kialakul a valódi szám, mert még annyi mindennek kell történnie. Addig is szerintem a jelenlegi nyilatkozat még relatíve hihető.

Mert talán akkor alátámasztaná,

  • hogy nem a levegőbe beszélnek
  • lehetne bezzegeni, hogy igazuk volt
  • bátorítana több tanárt is, aki hezitál
    • PDSZ/PSZ mint szakszervezet hatékonysága, súlya, komolyan vehetősége nőne

Így nincs semmi más, mint ami a PSZ/PDSZ politikai tömörüléstől jönni szokott: duma, bizonyítékok nélkül

trey @ gépház

Ismerek tanárokat, akik így mondtak fel. Lenyomnak heti 5-6 órát, és dolgoznak máshol is... Ez már a kötelezö minősítés után is így volt. Elmentek, de az igazgató megfüzte őket, hogy kicsit maradjanak.

Az úgynevezett olvasási stratégiák alkalmazásának és tanításának kérdése szorosan összefügg az olvasás fogalmának és e fogalom pedagógiai értelmezésének az átalakulásával. A középpontban változatlanul a megértés áll, ám míg azt korábban a jól funkcionáló olvasási készség automatikusan létrejövő eredményének és a szövegbe kódolt jelentések reprodukálásának tekintették, ma már széles körű az egyetértés arra nézve, hogy a szövegértés nem passzív befogadást jelent. A kognitív-konstruktív olvasáskoncepció szerint az olvasás interaktív, aktív, produktív és reflektív folyamat (Bárdossy et al. 2002). Az olvasó interakcióba lép a szöveggel, valamint a szerzővel, és eközben aktívan hozza létre a jelentést: meglévő tudása és tapasztalatai felhasználásával alkotja meg egyéni olvasatát.

A szövegértő olvasás tehát produktív folyamat. Az olvasóban különböző feltételezések fogalmazódnak meg olvasás közben a várható tartalomról, ezeket a későbbiekben ellenőrzi, és szükség esetén módosítja, korrigálja. Ha probléma merül fel a jelentésteremtésben, megpróbálja elhárítani az akadályokat (Cs. Czachesz 2005). Az olvasó sokféle módon reflektál is az olvasottakra: asszociációkkal, emlékekkel, belső képek felépítésével, érzésekkel, véleménnyel stb. (A. Jászó 1996).

Innen: https://www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=217

A linkelt oldalon van egy "A szövegértést fejlesztő feladatok" szekcio, ajanlom figyelmedbe! ;) 

En nem bizonygatok semmit, te magadrol allitottad ki a bizonyitvanyt: erdemi mondanivalod/hozzaszolasod nincs, ocska terelesre futja csak reszedrol. A linkelt anyag az olvasaskeszseg fejleszteserol szolt, ami tobbek kozott segit abban, hogy megtalald a kontextusat egy beszelgetesnek. Sosem szegyen tanulni! 

Valójában az én olvasásomhoz jutottunk el a te terelésed után, mert az eredeti téma, amire válaszoltál, az a "minőségi" tanerő volt, amiről MZP azt nyilatkozta, hogy meg kell reformálni ezt a kontraszelektált bagázst ...

Hetek: A tanárok jelentős része alkalmatlan a feladatára

A magyar pedagóguskar jelentős része háromszorosan kontraszelektált, vagyis inkább a rosszabb képességűek választják ezt a pályát.

Milyen minőségről beszélsz?

trey @ gépház

A tanero potlasa azt jelenti minosegileg, hogy a gyerkek oktatasanak minosege nem lesz rosszabb a valtas utan. 

A fentebbi hozzaszolasodra reagalva:

Ha mar linkelsz valamit, akkor legalabb fusd at a cikket. 

UPDATE: a Hetek által hivatkozott vizsgálat 2007-es, és 2013-as. Lapunk úgy tudja, Varga Júliát a lap nem kérdezte meg.

#epicfail

Ühüm. Mert ezek már nem dolgoznak tanárként? Ez a tanári pálya ilyen tingli-tangli, hogy 2013-ban tanár voltam, 2023-ban meg taxis? Nincs kompetencia-felmérés a tanároknál? Ja várj! Már értem, hogy miért rettegnek a tanárok attól, hogy mérni akarják a teljesítményüket ....

trey @ gépház

Hát nem.

Minőségben abból a szempontból lesz jobb a helyzet, hogy az alulmotivált, kiégett, minden nyűgje van típusúak mondtak fel, helyette pedig olyanok jöttek, akik jönni akartak, akik (még) nem alulmotiváltak, stb.

Szakok: a topiknyitóból letöltöttem az aktuális adatokat (máshonnan nincs ilyen információm). Az összes 294 fő. Ebből matekos 41, magyaros 45, töris 22, infós 23, biológia 17, fizika 14, földrajz 10, rajz 8, ének 4, angol 56, német 21, francia 11, olasz 2 (természetesen átfedések vannak a szakok között, valamint némi pontatlanság lehet, mert mindenféle finomítás nélkül csak grep-eltem).
Ami szerintem mindenféleképpen meglepő, az idegen nyelvesek nagy aránya, ha jól számolom, 5 fő bír két idegen nyelv szakkal, azaz ha jól számolom, 85 fő (közel 30%). Talán a legnagyobb probléma (értsd: legnehezebben pótolható a viszonylag kevés szám miatt) a matekos, infós és fizikás felmondások - mat-infós 15, mat-fizes 12, fiz-infós 3, ezekből 3 mat-fiz-infó, azaz nagyjából 51 fő (17%).

A nyolcadikosok 40 százaléka az alapszint alatt teljesített a szövegértésben és a digitális eszközök használatában – látszik, hogy a Covid alatti távoktatás is rányomta a bélyegét a teljesítményre, hiszen a digitális képességek alapból igen gyengék voltak. A tizedikeseknek pedig az egyharmada nem érte el az alapszintet, nehéz elképzelni, hogy ők később hogyan tudnának betanított munkán kívül másra alkalmassá válni. Matematikában is hasonló a helyzet, a természettudományokban viszont nyolcadik és tizedik osztály között sokan behozzák a lemaradást.

Innen: https://hvg.hu/itthon/20230726_Minden_varakozast_alulmult_a_diakok_komp…

Az Orban kormany oktataspolitikajanak kovetkezmenye. Vajon ezt a tendenciat mikent kivanja visszaforditani a kormany?