- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Vannak még tervezett funkciójukat ellátó tereptárgyak az első (részben: második) kategóriában?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van. 24 éves Opel Zafira. Még működik, de már mindenféle elektromos problémái vannak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
21 éves Opel Astra Classic F, alap modell, semmi extra, 300e km, 6 éves kora óta van nálam, soha nem hagyott cserben, mind a mai napig tökéletesen működik, mindig minden meg lett rajta csináltatva amit kellett, vigyáztam rá, mert szükség volt rá.
Most ajándékoztam oda egy családtagnak.
hasznaltauto . hu-n 300e körüli áron árulják, 2008-ban 640e Ft volt minden sallanggal együtt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért gyanús, hogy ilyen régi kocsinál már venni egyet elég nagy lutri. Nekem is van 25 éves Golfom, teljesen jó, de ismerem a történetét, tudom, hogy az előző tulajok is gyári előírás szerint karbantartották, az elmúlt 11 évben én is, vezetett szervizkönyv és a javítások számlái is megvannak. De ha csak úgy veszel egyet a hahuról, akkor ki tudja, milyen elhanyagolt hibák jönnek elő. Kíváncsi vagyok, kinek sikerült egy tényleg jót kifognia.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, egészen más egy _ilyen értékű_ autót ismert múlttal, családban továbbadni (-ajándékozni), vagy pénzért egy ismeretlen példányt idegentől megvenni.
Attól függetlenül, hogy léteznek még ezek az árkategóriák, az akkor is meglepő, hogy egy IT-s közösségben ilyen jelentős arányt képviselnek.
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem pl. nem szempont, hogy villantani lehessen a kocsival.
Szerintem 2000 körül volt egy optimuma az autógyártásnak. A szívás meg nem hiányzik ezekkel az új vackokkal. Hogy térdel le a nagynyomású rendszer, hogy dugul el a részecskeszűrő, hogy rohad bele a húgysav az SCR katalizátor tartályába, és társai, amiket csak szervizben lehet megjavítani és simán rádobsz egy gurigát.
Jó kis TDI-t meg lelépem, aztán megy. Nem kérdez, nem tilt le, nem csipog.
Ezeken amik előfordulnak hibák, a nagyrészének otthon nekiállok. Alkatrészellátás megvan kedvezménnyel bíró ismerősön keresztül.
Számomra ez az autós nirvána, nem a zongoralakkos műszerfal. Meg ezeken még érzem, hogy gépek.
Múltkor ültem egy bérautó Octaviában, basszus azt sem tudtam, most ég-e a lámpa. Nincs már ott egy ON/OFF kapcsoló, hanem ,,üzemmódok" vannak. Faszom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csináltak még sokáig egyszerű autókat, pl. Toyota Valvematic sem olyan bonyolult, mint egy újabb turbódízel vagy TSI.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem is 2000 körül volt az optimuma az autógyártásnak. Sok 2000-2010 között gyártott autó elmegy 300k, vagy még több km-t gond nélkül. Manapság már a dukkót sem úgy gyártják, hogy 10 évnél többet bírjon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekünk a 3. autónk. Azért tartottuk meg, hogy a gyerekek megtanuljanak vezetni rajta. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól függetlenül, hogy léteznek még ezek az árkategóriák, az akkor is meglepő, hogy egy IT-s közösségben ilyen jelentős arányt képviselnek.
Előző év végefelé úgy alakult a munkám, hogy heti egy éjszakát távol kellett töltenem. Elmentem reggel az autóval és másnap este érkeztem haza. Az asszonynak így a gyerekeket az iskolába vinni és begyűjteni hirtelen nehéz lett. Eldöntöttük, hogy kellene egy második autó. Vettünk egy 15 éves benzines Minit. Kb. másfél heti adózott fizetésbe került. Vehettem volna drágábban is autót? Igen. De minek vettem volna egy újabbat mondjuk 4-5 heti fizetésért, amikor ez is ellátja a feladatát? Főleg úgy, hogy ha a használt autó vásárlás nevű lutrin bukom, akkor nem keveset buknék, hanem sokat.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolj bele, hogy ha van 1-2-3 gyerek, meg mondjuk a feleség nem pont ájtis béren van, akkor az rögtön meghatározza a dolgokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van: ilyen korú autóknál sokat számít az ismert előélet.
De bárhogy is, az életkorból eredően számítani kell kisebb-nagyobb problémákra, amiken végig kell menni, meg kell csinálni, és kész.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ilyen 20+-os autók. Ha nincsenek nagyon szétrohadva/összetörve, még nem is jár rosszul velük az ember.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Főleg hogy fingba nem kerülnek. Ha rádobsz még egyszer annyit, és kicsit foglalkozol vele, még akkor is megéri.
Nyilván nem ügyvédúrnak, de proli műszaki embernek használni tökéletes lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a baj, h. a mérnökúr proli, a zügyvéd meg közjegyző meg palotának beillő kastélyt vesz magának.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja erre már én is rájöttem, hogy mérnökként egyről a kettőre lehet jutni, csak ötrtől a hatra nem.
Panaszra nincs okunk, de dicsekvésre sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kb. egy műkörmös többet keres mint egy hazai multinál robotoló "sztár"informatikus, meg talán még a közvetlen főnökénél is. Ha meg szar a multi (általában szar a többségük), a munka is lesz annyi mint a műkörmösnél. Plussz ugye lesz 2-3 direkt főnököd, meg vagy 30-40 máshová tartozó ember a kasztrendszerben aki bármikor ugyanúgy ugráltathat mint a közvetlen főnökeid. A műkörmös meg kb. a maga ura.
Remélem a bme-n ezt is elmondják regisztrációs héten az újdonsült informatikusoknak/villamosmérnököknek, h. elmúlt a 20 év sztár-státusza ennek a szakmának.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OFF
A műkörmös nem jó példa, van rálátásom. Akikkel én állok munkakapcsolatban, pl. asztalos, burkoló, villanyszerelő, gázszerelő, riasztós, autószerelő, ... egyik sem keres jobban, mint én. A jobban keresés ott kezdődik, hogy alkalmazottaid lesznek. Saccra 4-5 alkalmazottnál kezd jönni a nagy pénz. Pl. az az autószerelő, akinek csak 1, vagy 2 segédje van, még nem keres jobban, mint egy mérnök, vagy informatikus.
A kereskedelemben kicsit lejjebb van a limit: jó helyen levő 2-3 alkalmazottas bolt már jól tud termelni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egyik sem keres jobban, mint én. A jobban keresés ott kezdődik
Volt a motoros baráti körben két olyan lány, akik jobban kerestek mint én. Ráadásul két hetente egy napot dolgoztak csak. :-)
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> gázszerelő, riasztós, autószerelő, ... egyik sem keres jobban, mint én
hat azert van az orszagban olyan gázszerelő aki igen, bar ott sok mult a kapcsolati halon is :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Panaszra azért nincs ok, és meg se kell szakadni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy análpornós ("férfi") vállalkozó is keres szerintem ennyit és a maga ura, mégsem irigylem.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Műkörmös, burkoló, festő, villanyszerelő, gázkazánszerelő stb-től gyorsan eljutottunk a buzipornóig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mintha mások gombás körmét (ne fáradj, van körülöttem több műkörmös is, géllakk alatt meg nem kevés gomba :D) reszelgetni nagy élmény lenne. Akkor már lehet megfontolnám a buzipornót.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor már lehet megfontolnám a buzipornót.
Ez mar a coming out, vagy meg fontolgatod?:)
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem zárok ki semmit. Ki tudja, lehet egyszer kötelező lesz.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
majd ha Szajer visszater a magyar politikaba :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor belerakjak az alkotmanyba is
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nincs is alkotmanyunk :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magamnak megszerelem a villanyt, de minden nap azért ezt nem csinálnám.
Bár az tetszik ezekben a szakmákban, hogy létre hoznak valami konkrét dolgot, ami kézzel fogható, és valaki sok évig örül neki, használja. A magam munkájában ezt az élményt nem találom meg. Legfeljebb faszszopó marketingesek, sales-esek, részvényesek örülnek valaminek, amiről nem is tudják, hogy pontosan mi is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1998-as Volkswagen Sharan, AFN TDI.
Ausztriából vettük kilenc éve. Látszott, hogy jószerivel csak az első két ülést használták.
Apró bosszantó hibák történnek. Vákuumcső kilukad -> nincs turbó, zár tönkremegy, féltengelycsuklók, hátsó féknyergek, ilyesmik.
Mindegyik hibája fájdalommentes összegből orvosolható volt.
A klíma volt az egyedüli, amit szakemberrel újra kellett építeni benne (kompresszor jó volt, de csövek, kondenzátor, stb. kellettek), ez egy 110.000 Ft-os történet volt akkor. Azóta egyszer kellett töltetni, hét év után (a klímás szerint ez normális; valamennyi gáz mindig távozik a rendszerből az idők során). Kb. a gáz fele volt meg, hűtött még, de már nem az antarktisz bújt be, csak egy őszi szellő.
Jó karakterisztikájú, nyomatékos motor.
A legjobb benne viszont, hogy a mostani autókhoz képest nagy. Az üléseket ha kiveszed, sík padlód van, jól pakolható. Befér egy matrac, aludni is szoktam benne régebben futóversenyek után.
Első ülések forgathatók, ami néha jól jön.
Villantani nem lehet vele, de használni nagyon jó.
Van most is felhozatal, de sok esetben megöli a bulit, hogy melósautónak használták, vagy sírköveztek, építkeztek vele. Rendes családi autó ezekből a példányokból értelmes ráfordítással már nem lesz. Érdemesebb inkább külföldi levedlett családi autónak használtat keresni, de azok már inkább a PD-nél indulnak (azok se rossz motorok egyébként).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogyne lenne, régi Swift. Kevés baja van, az is olcsón, könnyen, otthon javítható. (letörő kilincs, ilyesmi)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vagyok egy nagy toresteszt szakerto, de egy mostani toresteszten a regi swift kapna egy csillagot az otbol?
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nullát. :) Volt nekem is ferdehátú és 1.6-os "manager" szedán is. Világból kimennek egyébként.
A 3 ajtóst úgy vettem az előző tulaj 70.000-ig nem cserélt olajat. Nem volt gond. :)
Az 1.6 szedán a maga 95LE erejével és valami 800kg? körüli súlyával megfutotta a 180-at német autópályán.... :) Mondanom sem kell életreszóló élmény (rettegés) volt.
Az akkori kisautók ( a régi Swift tervezés szempontjából még 80-as évek!) mindegyike kb hasonlóan rosszul tört....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az 1.6 szedán a maga 95LE erejével és valami 800kg? körüli súlyával megfutotta a 180-at német autópályán.... :) Mondanom sem kell életreszóló élmény (rettegés) volt.
Swift 3 ajtós, 1.6 (Japán motor) + ültetett sportfutómű + cső + nitro. Német pályán 250 felett picivel. A rettegés stimmelt.
Saját 1.3-as Swift 'Sport' 5 ajtós, még sorszámos/plakettes a bal térnél. Saját óra szerint közel 200 az M7-esen (30 éve). 98-as benyával, friss olajjal. Azért imádkoztam, hogy ne legyen oldalszél. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen a szedán 1.6 motorja is még Made in Japan volt ,de talán még a szedán kaszni sem "Magyar Suzuki Corporation" plakettel futott, de erre már nem emlékszem biztosan (tán 1993-as MK2 volt).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt a családban két sima, 1.0-s (háromlábú kecske) Swift, az első még egészen a magyar Suzuki-gyártás elejéről, amikor még japán alkatrészekből rakták össze, a második meg amikor már volt magyar beszállítói lánc. Abban nem volt különbség, hogy melyik hogy ment, a kis súly miatt mind a kettő kezes, dinamikus kis városi autó volt (nyilván 1.0-s motorral nem a német autópályára született). A belső tér, műanyagok minőségében már volt különbség, az elsőt 7 évesen adták el, olyan volt, mint az új. A második is 7 évig volt meg, az elejétől zörgött a kalaptartó, és 2-3 év után hullott szivacsmorzsa az ülésből (azért még nem lehetett érezni az ülésen, hogy nem új 7 év után sem). Azért a második is ég és föld volt az előtte használt keleti katasztrófákhoz képest.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, de menni kell az autóval nem karambolozni. ;) ...vagy ha igen, akkor csak kicsit szabad.
Én olyan 7-8 éve tolom egy 1.3-as swift-el, a zasszonynak olyan 5-6 éve van ezres swiftje, de egyelőre nem haltunk meg.
Előtte egy 120-as Skodával toltam 8 évig, azt is túléltem. Ha nem használódott volna el teljesen (rohadás, plusz rengeteget is mentem, gondolhatod LPG-t rakattam bele) akkor még mindig az lenne, de akkor váltottam swiftre.
1-2 vizsgaciklust még ki akarok hozni az enyémből (1999-es, full fapad), aztán az egyel újabbra váltok majd.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
na, akkor mar megerte kiirnod a szavazast. jar a buksi simi magadnak!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
meg mindig eros a kognitív disszonanciaja, es szeretne bizonygatni hogy az a3-as jo vetel volt! \o/
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amik jelenleg bőven a vételára felett mennek. V.ö.: 50 milliós Tesla, aminek a vételára (s így a másodpiaci ára is) egyik napról a másikra 16M-val kevesebb lett. :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az auto sose volt jo befektetes... kiveve max 1-2 ritkabb regi ritkasag de az mas arkategoria eleve
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
200 ezer Ft-os lada 2010 óta most kb 1 millio körül tudna elkelni. Simson ugyanígy felment, Trabant, Wartburg szintén. Normális állapotú bogár pedig még inkább, bár ott inkább 2000 körül kezdődött a felfelé menet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most kell eladni, ha valakinek az érte kapott pénz a szempont. Amikor felnő a következő nemzedék, akiknek már nem fűződik ezekhez gyerekkori élmény, akkor leesnek az árak a csúcs másik oldalán. Ahogy egy '60-as évek beli autóért se állnak sorba manapság a bukszát nyitogatva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amik jelenleg bőven a vételára felett mennek.
Azt úgy illene nézni, hogy most mennyibe kerül az új és most mennyiért mennek el az olyan idős (pl. 4 éves) autók. Így akkor nagyjából kiiktattad a torzító hatásokat, mint infláció, háború, ... Az, hogy a vételára felett mennek, az csak annyit jelent, hogy az akkori vételár már sokkal kevesebbet ér. Az összes EV is az akkori vételára felett megy. ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az összes EV is az akkori vételára felett megy. ;-)
Persze, erről szólnak a hírek :D
Amikor megveszi hétfőn a fószer a Tesla-t 50 millióért, másnap meg 16-tal kevesebbért adják :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szövegértés? ;-)
Egyébként neked két fő bajod van az EV-kkel:
- Túl drága
- Nagyon megy le az áruk
:-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, nyilvan szar lehet, ha tegnap vettel valamit, amit ma olcsobban megvehetnel, de hogy a kibicek miert sivalkodnak, azt nem ertem.
Alig varom a kovetkezo learazast!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D
Nekem az a bajom az EV-kel, mint az Apple-lel. Túl sok majom hype-olja ... :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Audit is, ott nem zavar? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jahogy kimondottan csak itt. Itt viszonylag keves :D De ugyanezt el tudom mondani az EV-rol meg az Apple-rol is, ITT kimondottan keves majom hype-olja...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert laggard vagy; téged aztán ne idegesítsenek innovációval... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Innováció jelentése itt: vissza a század elejére
Óriási innováció. 2-4 mosógépmotor egy laposelemen
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor ezért nem te csináltad? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Model S LR árak itthon:
21' május: 35 359 900.-
23' január: 48 360 900.-
23' április: 44 517 900.-
23' május: 45 477 900.-
23' szeptember: 36 299 900.-
Model S Plaid:
21' május: 46 350 900.-
23' január: 58 203 900.-
23' április: 54 360 900.-
23' május: 55 320 900.-
23' szeptember: 42 099 900.-
(villanyautósok cikkből)
Az összes Model S, és X-ből LR, és Plaid gyártanak évi kb 50 ezret, abból nem ismert a Model S Plaid aránya, de elég marginális, szerintem néhány ezer lehet.
13 millió biztos fájt pár embernek, de a 23 januári emelés előtt sem láttam tüntetni senkit, hogy én olcsóbban vettem, miért nem kell a többi pénzem?
A nagy számban eladott Model 3, és Y meg nem csökkent ennyivel.
17.8 millió most a legolcsóbb Model 3, ami 19 millió volt januárban előtte. Talán az Y ahol még ennél valamivel többel, talán 2 millióval csökkent az ár. Persze ha megkeressük a valamikori legdrágább árat, akkor találunk 4 milliós különbséget is, de azért ilyet nem tudom ki csinál.
Mondjuk a VW-nek van igaza, ők már inkább csak EURO-ban számolnak, és mellékesen a napi árfolyamon kiírják épp hány Forint az autó :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A forint értékének volatilitása nagy: verdikt: szar.
Tesla értékének volatilitása nagy: verdikt: nincs itt semmi látnivaló.
Ez a kettős mérce.
Egyébként, valaki heherészett feljebb, hogy:
Egyébként neked két fő bajod van az EV-kkel:
- Túl drága
- Nagyon megy le az áruk
És milyen igaza van! Önmagában egyik sem lenne nagy probléma. Ugyanis, ha drága, de őrzi az értékét, akkor az érték. Ha meg olcsó, akkor elérhető. De az, hogy kurva drága és ráadásul szakad is befele az értéke ... az már nagy cumi.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A forint értékének volatilitása nagy: verdikt: szar.
Tesla értékének volatilitása nagy: verdikt: nincs itt semmi látnivaló.
Az egyik egy fizetoeszkoz, amivel naponta tobb tranzakciot is vegzel. A masik egy autot, amibol mondjuk veszel egyet 5-20 evente.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A masik egy autot, amibol mondjuk veszel egyet 5-20 evente.
50 mihályért :D :D :D Ránéztél már a szavazás állására?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a mostani use case mellett megfelel neki, akkor jó vétel volt.
Ha más lesz a use case, gondolom majd vesz másikat. Hol van itt a látni való?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:)
De nekem úgy tűnik, hogy egy jó állapotú benzines/dízel sem nagyon kapható már 5 guriga alatt. Ha mondjuk a Fabia/Yaris/Swift-nél eggyel nagyobb kategóriára lenne szükség otthon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk azert Magyar viszonyokat megnezve egy 10-15 ev delay-t bele kell szamolni mas orszagokhoz kepest :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem igazán a motorral van a gond. AZ üzemanyag mint tudjuk. Egyébként tud valaki publikus hatástanulmányt, hogy mennyire éri meg ez a 2 tonna guruló Li? Szerintem akkor fog ez nagyot lendülni amikor felváltja a Na+ akkumulátor. Az mindenhol van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minél kevesebbet. Nehéz dolgom lesz, E coupe utóda a CLE, ami szerintem már B oszloppal rendelkezik. Az meg nem jön be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minél kevesebbet.
vs
E coupe utóda a CLE
Mitsubishi space star , hyundai i10, esetleg i20, stb ha már a minél kevesebbet említetted.
Vagy akkor át kell írni, hogy 20 misi környékén minél kevesebbet ...
Fedora 38, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez is elvisz ugyanoda, csak több töltéssel. :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mintha ennek is lenne B oszlopa.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Covid előtt 1,5M-nél indultak ezek (és az átmatricázott Citroen és Peugeot) a HAHU-n. Most 3 évvel öregebben 3M fölött? vannak. WTF....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Óvatosan:
Leelőlegezte az EV-t, az nem jött meg időben, az ára is felment, nem kérte, majd az előlegnek csak egy részét kapta vissza:
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak úgy nem emelhet a kereskedő. Dávid pereljen.
És ilyen probléma csak EV-volt, igaz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne aggodj, Porsche Hungarianal megoldottak mar ezt:
Már euróban árazzák a Volkswageneket és a Škodákat Magyarországon
https://telex.hu/gazdasag/2023/09/21/audi-volkswagen-porsche-magyarorsz…
Vegulis ez is egy modja az euro bevezetesenek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Argentínában is szokás dollárban árazni az autót, ingatlant már régóta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó, de Argentína minden második hétvégén államcsődöt jelent. Mi meg ugye előre, nem hátra :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-Elvtársak! A Nyugat a szakadék szélén áll.
-És mi hol vagyunk?
-Mi egy lépéssel megelőztük őket!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Évek óta (szerintem 10+) minden projektünket euróban árazunk és adunk meg. Az IT beszállítók 90+%-a euróban áraz. Hogy legyen kedvenc témátok, a Rolex kizárólag euróban adja meg az árait itthon és az új autóm ára is euróhoz kötötten volt eddig is mindig megadva.
Nekem sokszor olyan érzésem van veletek, mintha egy bicikligumi belsőben élnétek mindennapjaitokat. :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az teljesen okés, hogy projekteket cégek egymás között euróban áraznak. De ha egy országban a normál, "végfelhasználói" dolgokat euróban árazzák, az azt jelenti, hogy baj van a nemzeti valutával, túl kiszámíthatatlanná vált. Az ilyen bújtatott bevezetése az eurónak (vagy dollárnak) erősen aszimmetrikus, megadja a "mozgásteret" a kormánynak, hogy inflációt csináljon, ha költekezni akar, és rátolja annak a költségét a munkavállalókra, mert azért a fizetéseket ti sem euróban adjátok meg. Szóval amikor a lakosság normális életéhez szükséges dolgok is már euróban/dollárban vannak megadva, ez egy kiszámíthatatlan formája az SzJA-nak, azzal a különbséggel, hogy nem kell bevallani, hogy nem jött ki a matek a költségvetéssel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezért üdvözölném, ha bevezetésre kerülne végre az Euró, vagy inkább valamilyen (jövőbeli) stabil kriptovaluta: kivenné a hatalom kezéből a monetáris politika néven eufemizált meglopását a társadalomnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha bevezetesre kerulne az euro, akkor nem lenne senki a sor vegen akin csattan az ostor. Amig a tarsadalomnak egy jelentose resze forintban kapja a fizeteset, addig lesz aki Treynek kifizeti arfolyamveszteseget. Hasonloan az autokereskedokhoz, airbnb lakaskiadokhoz, stb. A forintban kapott fizetest pedig nem kell emelni meg inflaciokovetoen sem, plane ha ketszamjegyu.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Marmint azt mondod, hogy a magyar gazdasag es ugy altalaban a forint 10+ eve szart sem er?
13 eve, csak hogy pontosak legyunk. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy megvan az előnye, megvan a hátránya is. Én nem vagyok benne biztos, hogy ebből nem jövünk ki jól. Sőt, ismerve a "megint mennyit kerestem az eurón" kijelentéseket, biztos vagyok benne, hogy nekünk ez így nem rossz.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki az a "mi" akinek ez jo?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Név szerint érdekelne, vagy elég ha mutatok egy tanulmányt arról, hogy melyik rétegnek jó?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Marmint a szar gazdasagbol, illetve gazdasagpolitikabol ki lehet jonni jol ugy erted?
Szerintem inkabb neked addig rendben van, amig tudsz euroban szamolni (vagyis arakat emeleni) es nem neked kell megfizetni a foni benazasat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sőt, egyszerűsítek: nekem addig van rendben, amíg nekem rendben van!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilvanvalo. A koca is jol erzi magat a szarszagban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mármint, aki becsületes munkából megél ma Magyarországon, az neked "jól érzi magát a szarszagban"? Érdekes elképzeléseid vannak a világról.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En nem kotottem ossze a kettot. Te tetted hozza, hogy neked ez igy jo, sot meg jol is kijohetunk belole.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ha euroban van arazva, az korrekt. Arra tudsz keszulni, ha ma megrendeled az autot, mar valthatod is az eurot ha meg nincs, es akkor nem lesz meglepetes atvetelkor. Az a nem korrekt, hogy megegyeztek valamiben, a kereskedi baszik fedezni az arfolyamkockazatot, es a vegen veled fizetteti meg. Gondolom ha erosodott volna a forint, akkor nem lett volna olcsobb a kocsi. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"ha erosodott volna a forint, akkor nem lett volna olcsobb a kocsi"
Azt nem tudom, nyilvan kereskedotol fugg, de peldaul az iPhone-ok ara eleg jol tukrozi a forintarfolyamot, es remekul ellenorizheto (mivel az USD-s arak valtozatlanok). A most megjelent 15-os peldaul (forintban) olcsobb mint tavaly a 14-es, vagy korabban a 13-as
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ilyenkor a szerzodesben nincs benne hogy miben kell fizetni? "Ar: X eur, fizetes: forint"?
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te mit vennél?
- 1. Kia Niro EV
- 2. Toyota Prius Plug-in Hybrid
- 3. Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG
- 4. Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid Veloce
- 5. BMW Z4 sDrive 20i
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én éppen ma veszek egy Toyota Prius Plug-in Hybridet.
Nagy Péter
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha egy kis blogban beszámolnál róla azt nagyon megköszönném, idővel a hosszabb távú tapasztalatokat is szívesen olvasnám.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rendben.
Amúgy is terveztem egy kis összefoglalót készíteni, hogy az 1-es prius-al összevetve milyen változások voltak (azt méltatalnul kihagyják, minden tesztben a kettes prius az "ősmodell"), de ezen felül is szívesen írok róla.
Nagy Péter
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem titok, akkor a listaárhoz képest volt alku lehetőség, vagy elég fixen adják?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek közül a passat-nál kicsit meginognék, de végül a Tonale-t venném, mert benzines, szebb és mert SUV :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oldtimer? A feleségem kivágna, ha hazajönnék még egyel, pedig úgy begyűjtenék még egy Karmann Ghia-t. (T3 Doka és Golf 1 Cabrio eddig)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1-2 Mihály között lehet kifogni igazi gyöngyszemeket. Rádobsz még egyszer ennyit, és van egy fasza kocsid.
A fontos, hogy a kasztni meg a beltér ne legyen még menthetetlen, és minél kevésbé legyen mókolva a motor.
A legjobb, amikor súlyosnak tűnő, de kis rutinnal könnyen javítható hibája van (pl. elporladt vákuumrendszer).
Mk1 Sharanokból, Alhambrákból 1M alatt is lehet jó vételeket találni, AFN motorkódos TDI-ket. Persze bele kell kalkulálni, hogy még 1-2M rámegy vásárlás után.
Most egy 1987-es benzines Ducato Mk1-et újítunk fel otthon, hobbiautónak. Karburátoros, alulvezérelt (OHV) motor, igazi gyöngyszem! Imádom! :-)
Ezek a régi autók számomra sokkal élhetőbbek, mint az újabb szutykok. Megbízhatóak, apró gondok szoktak lenni, amik olcsón megjavíthatók, nem a mai szemlélettel készültek. Kasztnira kell figyelni, esetleg néha kárpitoshoz vinni (tehát azért törődős autók; olyanoknak ajánlom, akiknél van erre affinitás).
Az egyetlen hátrányuk a szar törésteszt. Régen nem fordítottak akkora hangsúlyt az utascellára, mint a 2000-es évektől.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De az android auto!
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki nem szarja le az android autót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van!
Nade a CarPlay! Az azért máris kellendőbb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sose értettem, amikor valaki ilyen szempontok alapján választ autót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Általában se Spotify, se Apple Music, se Apple Podcasts, se YouTube, se semmi nem elérhető hagyományos fejegységről.
De, ha valamelyik mégis, akkor se biztos, hogy amikor beülsz az autóba, akkor ugyanonnan folytatja, ahol a telefonon abbahagytad, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Spotify szól nálam mindig. Általában valamilyen podcast, néha zene.
Ha van egy rádió, ami tud BT linket, nekem podcast-hoz elég is (zenéhez hitvány).
Mivel sok autónk van, a megoldás egy Samsung Buds2 lett: mindig velem van, és telefonálni is jó.
Bónusz, hogy az aktív zajkioltása tudja azt, hogy nem veszi észre a másik fél, hogy autóból telefonálok.
Keep it simple.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minden megoldhato egyszerubben / olcsobban, kerdes mekkora koltseget, mennyi szervizt vagy hajlando bevallalni az extra kenyelemert. Lehet valtogatni kezzel is, lehet tekerni az ablakot kezzel, klima helyett berakhatsz egy ventillatort, futes helyett pulover, szervo kormany helyett noveszteni bicepszet, stb, stb.
En pl. soha nem hasznalnek fulest kocsiban, balesetveszelyesnek tartom, hogy nem hallok semmit a kulso zajokbol. BT-nel pedig sokkal kenyelmesebb, ha kozvetlenul az auto kepernyojet nyomogatom. Legalabb van ertelme, hogy van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egyik fuledben van fules, a masikban nincs.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sosem éreztem balesetveszélyesnek. Lehet vele bekevertetni külső zajt, de azt sem használom.
Nyomkodni meg nem akarom. Induláskor, forgalmi helyzetben várakozáskor beállítom, amit hallgatni akarok, és kész. Nem kell állandóan kapcsolgatni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom boomer, de nálatok -fiataloknál- a csend már elviselhetetlen?
Féltek tőle?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért kellene csendben ha lehet értelmesebben is?
Nekem pl ha bemegyek az irodába, az kb 2x75 perc. Azért két és fel orat elpazarolni a napból arra hogy nézek ki az autóból luxus :) Túlnyomórészt podcastot hallgatok, néha zenét. A csend unalmas (ami autoban akar veszélyes is lehet, mármint az unalom), gondolkodni meg zene mellett is lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> ha lehet értelmesebben is
VS:
> az irodába, az kb 2x75 perc
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha mondjuk hetente-havonta kell csak bejarnia, akkor igen, az az ertelmes, ha nem az irodai helyszine alapjan valasztod meg a lakhelyed.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazabol nem KELL, de szoktam heti egyszer-ketszer, jo a tarsasag, meg nyaron motorral szo szerint kesz szorakozas a bejaras :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, a 75 perc az tényleg sok. Főleg naponta kétszer. Hál istennek én nem töltök el ennyit. Amire oda kell figyelni, pl. podcast azért veszélyes lehet. Persze, ha ez dugóban araszolgatás, úgy elmegy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is podcast-ot hallgatok, országúton. Nincsen abban semmi veszélyes megítélésem szerint.
Zenét hallgatni vezetés közben nem szeretek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én úgy vagyok vele, hogyha egy podcast jó, akkor azt magadban tovább gondolod, és ez figyelem elterelő. Ha meg rossz, akkor pár perc és kikapcsolom.
De mindenki másképp csinálja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat nem tudom, en nem csak akkor szoktam gondolkodni ha podcastot hallgatok, hanem kb mindig :D
En inkabb azt tartanam veszelyesnek ha kuss lenne az autoban, az ember unatkozik, ha peldaul faradt akkor tok konnyen akar el is aludhat (raadasul ha csend van, akkor meg sokkal inkabb elkalandoznak az ember gondolatai).
Igy meg legalabb hasznosan toltom az idot, itthon nagyon ritkan hallgatok podcastet, munka kozben nem tudok ra figyelni rendesen, a tobbi hobbim (motorozas, gitar, olvasas, tarsasjatekok, filmek/sorozatok, stb) meg plane nem igazan kompatibilis vele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az M86-on szoktam azt érezni, hogy mindjárt elalszom. 110-es tempó, hosszú, egyenes szakaszok, kis forgalom, monoton táj, alig van történés.
Egyszer annyira elhatalmasodot rajtam, hogy le kellett mennem valamelyik faluba megkeresni a vegyes boltot. Encsiüccsi, kóla, mindenből bevásároltam, hogy tovább tudjak menni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja én a vezetésre alapból nem figyelek. Teljes szakaszokra nem is emlékszem általában.
Ha történés van, beüt az interrupt, reagálok. De alapállásban nem előredőlve, görcsösen markolt kormánnyal, izzadó homlokkal vezetek.
Sokat megyek pedig, de még nem éreztem, hogy a podcast hallgatás, vagy bármin való elgondolkodás veszélyes volna. Ha utasom van, vele is végigpofázom az utat.
Szerintem az veszélyes, amikor valaki nem a környezetét nézi, hanem az android auto-t, carplay-t nyomkodja. Mert akkor nem fog beütni az interrupt, ha történés van.
Meg a zenehallgatás: érzelmileg hat, és akkor nagyon el tudom rúgni. Nem is nagyon hallgatok zenét vezetés közben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"75 perc az tényleg sok" - Mire/miben sok? Egy mozifilmnek kimondottan keves, hulye meetingnek kimondottan sok. (BTW par heten belul atadjak az uj 83-as utat, onnantol siman eleg lesz egy ora)
"Főleg naponta kétszer." - ez honnan jon? Eddig senki nem beszelt ilyesmirol szerintem :D
"podcast azért veszélyes lehet" - mar mitol lenne veszelyes?
"ha ez dugóban araszolgatás, úgy elmegy." - ha ez dugoban araszolgatas lenne, agyverzest kapnek :D Ki az az allat aki 75 percig araszolgat a dugoban?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha bemegyek az irodába, az kb 2x75 perc.
Elnézést, én ebből úgy értettem. Ezek szerint rosszul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha bemegyek (mondjuk hulyen fogalmaztam, AMIKOR bemegyek, megpedig amikor AUTOVAL megyek be), 75 perc. Nem minden nap (azt tenyleg nehezen viselnem en is), feljebb irtam is, heti egyszer-ketszer. Sokan Budapesten ennel tobbet utaznak naponta a munkahelyukre...
(btw motorral ez siman lehet masfel ora is, akkor gyakran mas utvonalat valasztok :D)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi az a brummer?
Azt majd én eldöntöm, hogy mikor akarok csendet, és mikor akarok bármi mást hallgatni, köszi szépen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
500-999k HUF között, szigorúan használt, benzines. Első autóm lesz, könnyen vezethető kell, nem túl kicsi, nem túl nagy, nem túl értékes, de azért nem is leharcolt roncs, amit állandóan szervizbe kell vinni. Valami unalmas 10-20 év közötti igásló. Ki tudnék fizetni ennél jóval drágábbat is, de nem vagyok autóbuzi, meg nincsenek nagy luxus igényeim a prémium extrákra, csak rutintalan kezdőként munkába járni kell, meg eljutni A-ból B-be, ha valamit venni kell vagy elintézni.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes, a hozzászólásaid alapján valahova 45-60 év környékére tippeltelek volna.
Szóval vagy fiatalon is elég jó áttekintő tudásod van az IT történetéről, vagy nagyjából igaza volt a megérzésemnek, és eddig csak nem kellett neked autó :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, eddig csóró voltam, aztán meg jött a covidos cirkusz, jelenleg megszerzés alatt van a jogosítvány, de a következő vizsgára várok következő januárig, hosszúak a várakozási sorok itt a UK-ben (meg ahogy hallom, hasonlóan gázos ez most M.o.-n is). Egyébként 42 vagyok, nem fiatal, elég nehezen tanultam meg vezetni is, hogy ilyen későn kezdtem. Drága autót nem ajánlanak kezdőnek, mert rohadtul fogja sajnálni, ha összetöri vagy mondjuk valami drága részegységet cseszik szét benne a bénaságával, pl. váltó. Hallgatok azokra, akiknek nagyobb tapasztalatuk van a témában. Valami 1-2 literes közötti, közepes motorúra gondoltam, amire nem túl drága az adó, kötelező, de a fogyasztása se olyan szar, hogy anyagi tönkremenés legyen.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha Magyarországon lennénk, megkérdezném, miért nem játszik egy régi dízel? Egy jó TDI vagy SDI.
Németben, Osztrákban még mindig ki lehet fogni nem leharcolt példányokat.
A szívó benzines az én szememben tényleg csak játéknak jó.
Ezredforduló körüli dízeleknek se tud sok baja lenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> nem fiatal, elég nehezen tanultam meg vezetni is, hogy ilyen későn kezdtem
nemtom, en fiatalon (21 evesen) tanultam, de akkor is nagyon nehezen ment, 3.-ra mentem csak at es akkor is kellett "rasegites".
azota sincs kocsim, nem is lesz amig nem csinaltak teljesen onvezetot ami mukodik is :)
erdekes modon a technikai dolgokkal semmi gondom nem volt, de a Bp-i forgalom az nagyon gaz, az hogy senki se tartja be a szabalyokat, a savokat, hogy random bevagnak eled, hogy ledudalnak/villognak/tolnak rogton ha szabalyosan lassitasz egy stop tablanal vagy a sarganal stb. iszonyu frusztralo, nem beszelve a neha ellentmondasos, tok ertelmetlen/indokolatlan, vagy bokorba eldugott kresztablakrol. mintha az egesz a szivatasrol szolna. szerintem aki programozo fejjel gondolkodik, annak ez a tul random es kaotikus input mar feldolgozghatatlan :)
itt nem gondolkozni es kovetkeztetni kell, hanem nyomni reflexbol a pedalokat es probalni elkerulni az utkozeseket, mint valami videojatekban...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És az önvezető nem hülyül meg ugyanúgy a káosztól? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de... gondolom ezert nem sikerult meg senkinek megcsinalnia, mert a gyakorlatban nem tudta betartani a szabalyokat es "lefagyott"
raadasul 3d scannelnie kell realtime a kornyezetet, ocr-ezni az osszes tablat, feliratot, kielemezni/statisztikazni a kozeli jarmuvel varhato utvonalat stb.
az embereknek is ezt kene, de a tobbseg ehhez nem eleg gyors, igy ignoraljak az infok egy reszet (a tobbit meg leszarjak), itt kezodik a problema...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na igen, az intuiciót, meg némi "6. érzéket" nem tudom, hogy fog sikerülni implementálni (ha egyáltalán sikerül valaha). Néha még a józan észt se sikerül (amikor valahol megrántja a kormányt, minden ésszerű indok nélkül, vagy jól látható betontömbnek/kamionnak megy).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> vagy jól látható betontömbnek/kamionnak megy
ez a jol lathato dolog erdekes kerdes. azert az emberi szem meg mindig jobb a kamerak 99%-anal, es az agy gyorsabb kepfelismeresben/feldolgozasban mint a legtobb szamitogep. azert egy fullhd kep 25fps teljes elemzese (foleg tobb kamerakeprol egyszerre) meg most is rendkivul eroforrasigenyes, es meg nem is biztos hogy eleg a 25fps...
lassan kezdi utolerni a technikai fejlettsegi szintben, de kerdes hogy mikor lesz eleg olcso ahhoz hogy beepitsek a kocsikba. ugye eleinite volt radar/lidar is az onvezetokben, de annyira draga hogy lecsereltek oket inkabb olcso kamerakra + AI.
valoszinu az sem segit, hogy a legtobb AI kepfelismeres csak 1-1 kepkockat lat egyszerre, nem pedig egy videot mint az ember. egy allokeprol sokkal nehezebb kiszurni egy betontombot is (foleg szurke hatterrel) mint egy videon... sokat javitana az AI hatekonysegan ha nem 1 hanem legalabb az elmult 5-10 kepkockat egyutt elemezne, de ez megdobna 1 nagysagrenddel a hw igenyt is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hanem nyomni reflexbol a pedalokat es probalni elkerulni az utkozeseket, mint valami videojatekban...
Vagy csak magad ele engeded a rengeteg tolakodo-nyomulos kocsogot, es nem foglalkozol vele hogy 5 perccel kesobb ersz a celodba.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ok de az csak egy resze a problemaknak... nem is emlitettem a puhatestueket, a random atszalado gyalogosokat, a foldig ero szoknyaban szlalomozo bicikliseket vagy a kamikaze kajafutarokat/rollereseket :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt mondjak, egyszer kell elmenni olaszba vezetni es mindjart a helyere kerul minden itthon. En amugy olasz nelkul sem erzem veszesnek a Bp-i helyzetet. Rutint kell szerezni, ezt az egyet semmivel nem tudod megsporolni.
Haverom felesege pl. hasonlo okokbol soha nem vezet, de ilyen hozzaallassal soha nem is fog. Persze eggyel kevesebb auto az utakon "nekunk" csak jo.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olaszorszagban voltunk nyaralni nyaron. Ezerszer inkabb az, mint Budapest, ahol konkretan mindenki egy agressziv elmebeteg.
Az olaszok nem nagyon foglalkoznak tablaval, zarovonallal, de necces helyzetet talan egyszer lattam, itthon az valoszinuleg meg sem utne az ingerkuszobot :D Ami fura, hogy egyszer sem akart senki "letolni", nem masztak agressziven, villogva a seggembe a dizel csaladi egyteru mogott...
Szombaton voltunk ismerosoknel Pest megyeben, kb ket ora autopalyazassal, azalatt tobb idiota autost lattam mint az olaszoknal egy het alatt :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pár éve voltam egy 1200 km-es úton Európában, az egyetlen hely, ahol levillogtak előzés közben autópályán, az M.O. volt (nem tudom mire gondol ilyenkor a hülye, nem látja, hogy épp megyek el egy másik autó mellett?).
Németeknél pl. nehéz egy BMW-vel arcoskodni, mert mindenkinek az van.
A Porschesek sem türelmetlenek.
Irányjelző-használatatban viszont a németek sincsenek előrébb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na engem "levillogtak" egyszer Nemetorszagban az autopalyan. Mondjuk en voltam a segg :D Mentem a belso savban (mondom en voltam a segg...) 200 koruli tempoval, figyelgettem a tukrot de nem jott senki, aztan egyszer csak mogemteleportalt valami urhajo. Nem akart letolni, nem bunkozott, csak villantott egy szolidat, jelezve hogy o haladna ha nem tartanam fel a lof@sz 200-as vanszorgasommal. En lehuzodtam, az bekapcsolta a hiperhajtomuveket es egy terugrassal eltunt a horizonton :D Aztan utana feltunt hogy ezek TENYLEG lehuzodnak a kulso savba, akkor is ha 250-nel erkeznek. Igyekeztem alkalmazkodni :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mentem a belso savban
utana feltunt hogy ezek TENYLEG lehuzodnak a kulso savba
Úgy érted, hogy úgy mentél a belsőben, hogy nem éppen előzés közben voltál?
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondtam hogy én voltam a segg :) mentségemre szolgáljon hogy nem volt üres a pálya, de nem is voltak sűrűn az autók külső sávban, én meg gondoltam ugyis gyorsabb vagyok, nem hittem volt hogy 200-nal így ott terem valaki egy pillanat alatt :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kb. 5 éve voltam kint a németeknél. No limites rész az A81-en, vasárnap napnyugta környéke, forgalom nulla. Mentem a külső sávban 180 körül - többet nem nagyon tudott kényelmesen a bérautó (Golf Variant) - és a belső sávban megjelent nálunk is valami autóformájú űrhajó és pikk-pakk le is hagyott. Kérdeztem a kollegát a jobbegyben, hogy te láttad, hogy ez milyen márka volt? Erre ő: "Nem. Mennyivel megyünk?" Én: 180. Ő: "Azta, akkor ez tuti 300 fölött tolta."
Mondjuk azt hallottam, hogy mostanság megy a kampány, hogy ott is 120-130 környékére kellene korlátozni a pályákat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elmúlt tíz évben sok szakaszra már kikerült a 120. Hosszan, egybefüggően már nem lehet tolni neki. Csak bizonyos szakaszokon.
Egyébként tapasztalatom szerint a többség nem száguldozik. Vannak a 120-130-cal menők, meg a 160-nal menők. Egyszer-egyszer lép el egy komolyabb gép, de ők se türhők.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az A81 déli része volt, Donaueschingenből mentünk vissza Stuttgart felé. Tábla nem volt kint, a LED falakon se volt kirakva korlátozás vagy stau figyelmeztetés, ezért voltam bátor "vadulni" pár km-en.
De ja, azt aláírom, kész szanatórium volt az a 2 hét és 1500 km, a szokásos hétköznap reggeli és esti A8/A81-es dugóban senki se türelmetlenkedett, senki se dudált. Viszont ha lehetett haladni, akkor általában 120 körüli tempót toltak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt az irányjelző buzulást sosem értettem. Nem látod, hogy arra fog menni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megis mibol kellene latni egy auton hogy merre fog menni ha nem indexel?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Figyeled a mozgását.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oke. Allsz egy keresztezodesben, negy iranybol utak. Neked balrol, egyenesen kozeledik egy auto, enyhen lassul. Merre fog menni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hidd el, lehet azt látni, ha figyelsz. És bocs a poénért, de ezért jó ha figyelsz mindenre ha vezetsz. (és nem a podcastra figyelsz :)) )
Mindig tudnod kell ki van körülötted, s mi várható tőle. Itt szó volt az olaszokról, nos ott meg lehet (s kell is) tanulni ezt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hiszem el. Rengetegszer voltam mar olyan helyzetben hogy teljesen varatlan manovert produkalt egy auto, pedig motoroskent megszoktam hogy NAGYON figyelni kell mindenkire. Ha meg nem indexel, akkor nyilvanvaloan azt varja mindenki hogy egyenesen halad tovabb. Ha nem ezt teszi, az irtozatosan balesetveszelyes.
Olaszoknal abszolut nem volt ilyesmi problemam, indexelnek azok. Mondjuk digitalis gazpedallal kozlekednek, de ez nem zavar, ha amugy biztonsagosan csinaljak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amugy tenyleg, miert nem gyartjak meg mindig az autokat index nelkul??
Meg egy apro tanacs az index nelkul kozlekedoknek: ne kosd be az ovet sem. Felesleges pluszmunka, amugyis kapaszkodsz a kormanyba. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bizony észre lehet venni a mozgásról sokmindent. Azt is, ki a balfasz.
Olaszoknál kimondottan szeretek vezetni. Nem tökölnek-pöcsölnek. Lakott területen ha nem mész hetvennel, letolnak. Ott van egy nyomás, hogy tényleg megtanulj vezetni, ne alibizd végig az egész életedet.
Náluk működik a közlekedésnek a közösségi buli volta: segítik egymást. Pl. ha előzöl és jönnek szemből, számíthatsz rá, hogy a szembe jövő le fog húzódni, hogy mind elférjetek. Nem villogtat, nem mutogat, nem húzogatja rád a kormányt. Megteszik azt a pici plusz lépést, ami segíti a helyzetet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, sokmindent eszre lehet venni a mozgasrol (a bizonytalansagot, balfaszsagot eleg konnyen)
De azt hogy egy auto merre fog kanyarodni a keresztezodesben, jellemzoen nem...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha enyhén lassul, akkor vélhetően le fog kanyarodni -->számítok rá.
Ha mégsem kanyarodik le, akkor se történt semmi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy csak ovatos mikor megkozeliti a keresztezodest es megy egyenesen. Vagy lekanyarodik ugy hogy nem indexel, te meg tok foloslegesen allsz a keresztezodes elott, feltartva a forgalmat, mert arra szamitasz hogy egyenesen megy es elsobbseget kell adnod neki. Nem veletlenul talaltak ki azt a Qrva indexet...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na és mi van akkor, ha állsz még pár másodpercet? A balra kanyarodni akarók miatt sokkal többet kell állni sajnos.
Most nem az indexhasználat ellen kampányolok (magam mindig jó előre indexelek), csak megpróbálom elhelyezni ezeknek a ,,problémáknak" a valódi súlyát.
Városi vagy, mi? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aha, figyelem. Na jo, most mar tudjuk, hogy a bedugott fuleddel, a fustolo ezereves szaroddal es a lekotott indexeddel te azok kozul valo vagy akik miatt anyazunk az utakon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az én szarom nem füstöl. Karban van tartva, be van rendesen állítva.
Ezzel szemben sok jóval újabb autó láthatóan okádja a mocskot.
Én magam mindig indexelek, sőt, jó előre, hogy számíthass rá, mit fogok csinálni. De nem gyártok belőle ideológiát, nem kívánom el a vérbe, ha valaki meg nem indexel. Számítok rá.
A bedugott fülem meg nem tudom, hogy jön ide. Mennyivel jobb, amikor valakinek bömböl bent a hifi?
Ami nekem működik, hogy folyamatosan figyelem a tükröket, és ,,elhelyezem" magam a forgalomban. Ez sokkal fontosabb, mint hallgatózni. Mi a pélót hallgassak egy hangszigetelt autóban?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megáll előtted az úton. Mert hazaért. Te meg találgatod, hogy most valami van előtte, vagy csak leparkolt.
Elindul, majd az utolsó pillanatban kanyarodni kezd a kereszteződésben. Tegyük fel, hogy jobbra, és megadja az elsőbbséget a gyalogosoknak. Te meg a gázt nyomod, épp, hogy padlófékkel megállsz, mert azt hitted, hogy megy tovább egyenesen.
Vársz a körforgalomba behajtásra, a paraszt meg kimegy irányjelzés nélkül. Ha jelzett volna, bemehettél volna. Ugyanez kanyarodó főútvonal elhagyásakor. Megy egyenesen, te meg szemből várod, hogy végre mehess. Ha jelzett volna, előbb mehettél volna.
Ha tudod, hogy kanyarodni készül, és két sávos az út, akkor átsorolsz előtte a másikba. Ha nem tudod, akkor meg ottragadsz mögötte.
És még lehetne sorolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor már a mozgásából látszik, hogy balfasz, akkor eleve vigyázz. Simán lehet, hogy megáll, és minden előjel nélkül balra tolja ki az orrát, mert a baloldalon lakik.
(Ilyen helyzetben én jobbra indexelek, lehúzódok, és megvárom, míg elmennek a mögöttem levők. Utána fordulok balra a célomhoz.)
Körforgalomnál ez tényleg marha bosszantó lehet. De ha a mozgását figyeled, itt is észre lehet venni, ki fog kimenni. Plusz van a lassan becsorgás technikája.
A lefordulókra szerintem ugyanúgy lehet számítani a mozgásuk alapján: már nem tolja neki dinamikusan.
Felénk egyébként már azon megy a trükközés, hogy ha jobbra fordulsz le főútról, csak későn lassítasz és indexelsz. Nehogy szemből a balra kanyarodó sávban álló megneszelje, hogy lefordulsz, mert akkor tuti eléd fordul. Utána meg tötymörög majd előtted.
Ennek az ellenkezője is működik: ha nem sietsz, érdemes hamar elvenni a gázt, és jó előre indexelni, hadd forduljanak be előtted a szembe jövők, ne kelljen nekik utána téged előzgetni.
Szerintem tök jól tudna ez működni, ha nem mindenki a másikat hibáztatná. Nem egyformák az emberek, másképp gondolkodnak, más a történetük, az élethelyzetük. Sőt, szerintem ez az egész rohanás túl van kicsit tolva. Nem kellene mindig mindenhová sietni, egy-két másodperc miatt anyázni (amikor úgyis el fogod bukni az előnyödet a legközelebbi kereszteződésnél, körforgalomnál állva).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az vitathatatlan, hogy ha te vagy hátul, új sokkal szarabb kitalálni. És sokszor nem lehet. A még a indexelőknél is hamarabb gyullad fel a féklámpa, mint az index.
Bocs, de a gyalogost neked is kell látnod, s fel kell rá készülnöd, hogy ha jobbra fordul az előtted levő, akkor meg kell álljon. Ha mással nem, elsőkörben egy gáz elvétel.
Még mielőtt félreértés lenne, nem a "nem indexelőket" védem, azt mondom kellő rutinnal, figyeléssel azért védhető a hülyék támadása.
Amúgy a másik oldal:
Rendszeresen járok anyósékhoz. A ház a falu vége előtt úgy 200 m-re van. Mindig jót szórakozok, hogy hiába teszem ki az indexet jobbra már jóval korábban mint fékeznék, jönnek rám pedig szemből senki, s az utolsó pillanatban eszmél mikor már tényleg fékezek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, én sem a nem indexelőket védem. Valaki tényleg keveset vezet, tök idegen neki az egész, nem érti, nem gondol bele. Tetszik vagy sem, neki ugyanolyan joga van közlekedni. Én meg más dolgokhoz vagyok hülye.
Ilyesmin bosszankodni értelmetlen, és valójában senkinek se lesz jó tőle.
Amire viszont hatással vagyok: odafigyelek, megértek, előre látok.
Olyan rendőrök, akik sokat irányítottak forgalmat, beszámolnak arról, hogy már egy autó mozgásából tudják, mit fog csinálni. Gondoltam akkor ez nekem is menni fog, odafigyeléssel és az évek rutinjával.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem látod előre, hogy merre fog majd kanyarodni, ha odaér. Az az autós, aki úgy gondolja, hogy akkor kell indexelni, amikor elkezdi tekerni a kormányt, szimplán hülye, és be kéne iratkoznia egy továbbképzésre.
Hasonlóképp hülye az az autós, amelyik a lámpánál áll, és akkor kezd el indexelni a kanyarodáshoz, amikor már zöldre vált a lámpa, ő pedig indul. A KRESZ szerint pl. kerékpáros elmehet mellette jobbról, amíg neki piros a lámpa. Aztán zöldre vált, ő meg fellöki a bringást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek akik alibiből kiteszik, megnyugtatva saját lelkiismeretét, hogy ő használta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt magam sem szeretem. Pedig a KRESZ szerint szabályos. Legalábbis mi még olyasmit tanultunk, hogy az irányváltoztatás megkezdése előt kell indexelni.
Nyilván előnyösebb, defenzívebb viselkedés, ha jó előre jelzed a szándékodat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az autós, amelyik a lámpánál áll, és akkor kezd el indexelni a kanyarodáshoz, amikor már zöldre vált a lámpa
Konkrétan rám szólt az oktató, amikor vezetni tanultam, hogy a pirosnál állva ne indexeljek még. Mert "úgysem érdekel senkit".
Így oktatás alatt nem indexeltem.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szabályokat irányadónak szoktam tekinteni. A döntéseimet meg úgy hozom meg, ahogy logikus.
Hiszen a szabályok mindig általánosak; nem tudnak minden helyzetre maradéktalanul érvényesek lenni.
Bár ezt egy jó oktatónak is fel kellene ismerni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
'Szeretem', amikor az oktatóktól terjed a hülyeség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt, Angliában, eléggé szarul (bután) vezetnek a népek, az a meglátásom.
És ahogy látom, az oktatóktól terjed a hülyeség. Pl. kanyarodni kell jobbra, van a kanyarodás céljára az út közepén egy felfestett kanyarodósáv. Csak egy autó hosszú. Arra elég csak, hogy ott várakozzék az ember, az egyenes sávot szabadon hagyva. De az oktatott meg úgy áll benne, hogy az első kereke már egy kicsit a kanyarsávban van, de a kocsi segge az egyenesen haladókat blokkolja. És ezt elnézve megértem, hogy miért így vezet mindenki, mintha többi közlekedő nem is létezne. Mert az oktatók ezek szerint nem magyarázzák el nekik, hogy figyelj oda, hogy feleslegesen ne legyél útban, ne akadályozd a forgalmat.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem abban meg világelsők az angolok, hogy ha az út két szélén helyenként parkolnak autók, akkor soha nem ott találkozik két szembejövő. A másik, hogy a felfestést nem tekintik betonfalnak, ha valami leszűkíti az utat a te oldalon, akkor a szembejövő lehúzódik annyira, hogy azért elférj. (Amúgy errefelé a kanyarodósáv-problémát sem tapasztaltam, inkább azt, hogy az a rövid kanyarodósáv csak akkor ér valamit, ha csak egyvalaki akar kanyarodni, és ritkán az a helyzet.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sok sikert :-)
Csak lazán, de körültekintően, nem kell túlstresszelni, aztán belejössz, elején inkább kicsit lassabban, ne zavarjon, ha valaki ideg beteg mögötted, nem lesz gond :-)
Autóban nem tudok tanácsot adni, nem értek hozzá, csak azt tudom, hogy könnyű megszokni a jót. Abban teljesen igazad van, hogy az elején valami olcsóbbat. Na nem a leamortizálás miatt, hanem ha belejössz a vezetésbe, akkor rájössz, hogy mire is van szükséged: kisebb/nagyobb, sportosabb, cuccolós stb. Olcsóbb autón jobb eséllyel vesztesz kevesebbet, ha nem jön be. Például kiránduláshoz is jobban megnyílnak a lehetőségek a rugalmasság által.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a legfontosabb opció kimaradt: fogalmam sincs.
Egyrészt azt se tudom, hogy mikor fogok autót cserélni, mire fogom lecserélni és mennyit fogok rászánni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott a pont. Eljátszottam a gondolattal egy pillanatra, hogy ha mostanság cserélnék, akkor 1-2 millió között keresgélnék, de közelebb a kettőhöz. De hogy mire cserélném, azt passzolnám. Szóval nem lesz csere egyhamar. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vettem már 1200€-ért is olyan autót, amivel elégedett voltam, de nem zárnám ki a 100k€ körüli autókat sem, meglátom, mikor oda kerülök.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A kérdéshez nem szükséges magyarázatot fűzni." - pedig szerintem nem artana. Kapasbol forintban megadott arral nem erdemes par honapnal hosszabb tavra szamolni. Ha en ma mondjuk 10 millaert vennek autot, az ket eve meg 6-8 kozott siman megvolt, ujabb ket ev mulva meg lehet hogy mar 15 lesz, szoval ez igy nehez...
En szivesen szavaznek, de egyreszt nem tudom mikor veszek legkozelebb autot, masreszt fogalmam sincs, akkor mennyibe fog kerulni az amit megveszek...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt már mindenféle kisebb-nagyobb autóm, de meguntam a baszakodást a szervizeléssel, így nemrég downgrade-eltem egy jobb állapotú 2003-as Suzuki Swift -re... :D
Kisvárosban helyben vásárolni, gyereket vinni oviba-suliba-orvoshoz épp nem kell jobb. Egyelőre nincs rozsda, a szerelőm szerint simán lesz még 2-3 vizsgája gond nélkül, van légkondi, van szervó, nameg persze a társadalmi megbélyegzés (de leszarom). Semmibe nem kerül a szerviz és önjáró lesz amíg el nem porlad... Ahogy öregszem egyre jobban bejön a minimalizmus.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt már mindenféle kisebb-nagyobb autóm, de meguntam a baszakodást a szervizeléssel
Újat próbáltad?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehogy. Nem.
Úgy gondolom hogy annyivel az első években értéktelenedik egy új autó abból simán fenntartok egy használt autót a családi igényekre. Nyilván hitel nélkül nincs pénzem másra csak használtra...
De amúgy is most pl két tucat ilyen kis Suzukit buktam volna ha pl a Teslát választom! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Plusz az Umwelt norma lépéssel általában pont abban a tartományban szaródtak el a motorok, ahol a legtöbbet használod. A korábbi változata egy adott motornak általában jobb karakterű.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Társadalmi megbélyegzés: én meg kifejezetten örülök, hogy a szarjaimmal nem néznek köcsögnek, gazdaggecinek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, ha olyan kornyeken mesz, akkor nem akarnak kivenni a kocsidbol, ha meg amolyan kornyeken jarsz, akkor meg azt hiszik, hogy csak a takarito erkezett meg.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem feltűnő. Nem irigykednek. Jól is van ez így.
Plusz ott merem hagyni bárhol a kocsit, nem kell azon rettegni, hogy felnyomják. Ha mégis, akkor is inkább a bosszúság lesz jelentős, mintsem a kár.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni