Fórumok
Otthoni voda-s router/modem (CH7465VF, 6.15.20.3 ga nosh) verzió egyik napról a másikra nem enged port forward-od konfigurálni az admin felületen keresztül.
Egyszerűen nincs már ilyen opció, korábban volt.
Csak "IP filter" van, amivel korlátozni lehetne a portokhoz való hozzáférést. Security-> IP and port filtering menüpont -> "This section allows you to specify packet filtering rules to limit the internet access for local hosts."
Más is tapasztalt ilyet? Lehet reklamálni?
Hozzászólások
Miért ne lehetne? Internet előfizetésed van, amelyen 'A'-ból 'B'-be adatcsomagokat lehet eljuttatni, vagy hírolvasó, facebookozós, pornónézős, zenehallgatós, reklámfogyasztós csomagod van? Ha az első, akkor biztosítsák, ha a második, akkor mondd el nekik, hogy valami nagyon nagy félreértés van, s ha ne megy a megjavítása, mondd fel a szerződést.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
Nem tudom csak úgy felmondani, mert hűséget fogadtam egy évre nemrég.
Az "internet előfizetésnek" nem része, hogy teljes értékű router-t biztosítanak hozzá. Teljesen logikus az a trend, hogy a szolgáltatói eszköz a "default userek" default felhasználására van biztosítva. Ha többet akarsz, bridge mode és saját router.
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
tetesd át bridge-be és vegyél egy routert
Nem azért, mert most raktak át DS-Lite-ra?
Eddig nem érzékeltem, sima ipv4-es külső címem van.
Igen, nálam is megszűnt a port forward. IPv4 helyett lett IPv6 címem lett, de ezt még nem tudtam beüzemelni. (netezni tudok vele csak). Ha van valakinek tapasztalata ilyen átállásról, érdekelne mire jutott vele.
Sok forumtopic van itt a hupon errol, hogy milyen elcseszett a UPC/Voda fele DS-Lite IPv6. Legjobb ha visszakered a normal publikus IPv4-et az ugyfelszolgalaton, amennyiben lehet meg ilyet kerni.
Remélem, ha tényleg lesz összeolvadás a digivel, nem a DSLite lesz az alap...
Engem is áttettek v6-ra, egyetlen darab címmel. Ügyfélszolgálaton telefonon visszarakattam. Nem értem, miért nem tudnak egy épkézláb tartományt adni.
Reklamálni lehet, de minek. A kedvedért valószínűleg nem fogják módosítani.
A megoldás: bridge + Mikrotik. Ezt nem módosítják kívülről - nincs meglepi. ;)
Bridge mód is deprecated lett, legalábbis hosszú keresgélés után sem találom az admin felületen.
Természetesen saját router van a gyári kocka mögött.
Azt kulon kell kerni, es/vagy az online feluleten aktivalni, nekem mukodik evek ota
Az online felületen nem lehet, legalábbis én nem látok ilyen opciót.
A modemben lehet beállítani. Utána a 192.168.100.1 címen érhető el. Ha a verzió megegyezik és nincs ilyen, akkor -> üsz.
Pedig de!
A témaindítónak:
Mint ahogy előttem is javasolták, hívd fel az ügyfélszolgálatot és mondd el, hogy szükséged van a portfordítás funkcióra, mert csak és azért. Pikk-pakk vissza fogják tenni.
Köszönöm a lelkesítő szavakat, megküzdök a sárkánnyal és riportolok a fejleményekről.
Lehet mégsem küszködök a nagy testvérrel, inkább megoldom ide-oda tunnelekkel a kliensek felől kezdeményezve a kapcsolatot. Kevésbé macera, mint a konfigurációját módosítgató multira várni és tőle függeni.
Tényleg ennyire fáj 1 db telefon?
Nalam is ez a helyzet volt. Megkaptam a csodás firmwaret. Minden network setup eltünt. (portforward, ip allitas, gw-router átkapcsolás, stb)
Telefon, kb. 40 perc varakozas az üsz-re. 10 perc az ügyfélszolgálattal amig beazonosítottak, a portforward részt nem is értették, de azt igen hogy gw modba kerüljön a routerük. reboot, majd ennyi.
A többit te állítod meg a saját rendszereden. (dhcp4 minden extra nélkül.)
Szijártó Zoltán
Aki tud az alkot, aki nem tud az csak szövegel.