Polestar 2 szerviz tapasztalatok

Korábban írtam 2 blog bejegyzést, hogy a múlt évben elektromosra váltottam, itt egy kis összefoglaló az első szervizről.

Elérkezett a 30e km-es szerviz ideje es keresnem kellett hivatalos markaszervizt. A Polestar oldala szerint Magyarországon 2 helyen is van szerviz pont, Volvo Ivanicsnál es Volvo Galériánál. Fel is hívtam mindkettőt. Az Ivanicsnál azt ajánlották, hogy bar volt mar ilyen megkeresésük, mindenkit a Volvo Galériához irányítottak, mivel ok mar foglalkoztak ilyennel. A Volvo Galéria hosszas unszolásra adott egy 75e bruttó ajánlatot, ami első körben nem tűnt annyira soknak, viszont ha azt vesszük, hogy ezeknek az autóknak kvázi nulla a szerviz igénye, megsem olyan kevés. Időközben megkerestem az eredeti marka kereskedést ahol üzembehelyezték, ez egy Wiener Neudorf-i Volvo szalon. Ok azt mondtak, hogy kb. 350 EUR lesz, ami kb. 280 EUR nettó számlás céges költséget jelent számomra. Számolgattam, mérlegeltem es végül úgy döntöttem, hogy az osztrákok tapasztalatában bízva mégis inkább hozzájuk viszem. Mivel minden héten járok, igy az utazás nem került külön költségbe.

Reggel 7:30-ra vittem az autót, ott kiderült, hogy náluk meg mindig az eredeti osztrák vevő nevén van nyilvántartva a kocsi, kb. 10 perc alatt a papírunkat lerendezve átadtam a kulcsot. Az ügyintéző megkérdezte, mennyire töltsék fel az autót ha megcsináltak a szervizt. Mondtam, hogy 90%, mert maximum annyira szoktam, próbálom kímélni az akkumulátort. Egyébként kb. 20%-on érkeztem.
Délután 2-kor hívtak, hogy kész a kocsi, mehetek érté. Kérdeztem meddig kell odaérjek a pénztár miatt. Legnagyobb meglepetésemre mondtak, hogy a Polestartnál az első 3 évben a szerviz ingyenes, nem kell semmit fizessek. :)
Kb. 4kor érkeztem az autóért, a kulcsokat átvettem, egy meleg kézfogással búcsúztunk. Egy dolgot nagyon elszúrtak... 100%-ra töltötték az autót es természetesen lemosva adtak vissza. :D

A haza út 100%-ról 22%-ra merítve 340km volt, 19"-os teligumival, nem kellett töltsek. Az átlagfogyasztás a boardcomputer szerint 17.4kWh/100km, 95 km/h átlag. Hozzáteszem autópályán max. 115km/h-val szoktam közlekedni (tudom útakadály vagyok), ami a teljes út kb. 2/3 része. Autóút, főút a szokásos megengedett sebesség. Az utolsó 15km-en aránylag lassan (75km/h) mentem vadveszély miatt.

Szóval még mindig nem bántam meg, hogy a Polestar mellett döntöttem.

Hozzászólások

S mit csináltak a lemosáson és  töltésen kivűl?

Szerkesztve: 2023. 03. 22., sze – 09:38

"a Polestartnál az első 3 évben a szerviz ingyenes" erre mit mondott az itthoni szerviz, mikor megemlítetted nekik? (És akkor mire volt a 350 ájrós ajánlat?)

Szerkesztve: 2023. 03. 22., sze – 09:41

A Tesla bécsi szervízével viszont megjárta valamelyik villanyórás (YT podcast féleség) fickó. Szóval ahogy itt divat írni, ott se fenékig tejföl :D

Én amúgy az alapján hogy több magyar autós újságíró segge alatt is összefosta magát egy Polestar, nem mertem volna bevállalni, ha lett volna rá pénzem, de az a fő, hogy neked bevállt és gondolom a gyár is összekapta magát.

Konkretan 1 ujsagito segge alatt allt meg egy korai szerias auto, 2021 elejen (Karotta), nem sokkal a megjelenes utan. Jelezte az auto, hogy valami nem okes es alljon felre. Meg mindig jobb mintha ontudatra ebred es konroll nelkul vegigszalguld az utcan.
Lekopogom nekem atom stabil a kocsi.

https://www.youtube.com/watch?v=eBCXtG2nIM8

https://www.youtube.com/watch?v=9V9I1H2_GhY

Ez már kapásból kettő és volt talán egy harmadik is...

Nem szarozni akartam, de nem egyszer volt gond vele magyar tesztekben, mindenesetre nem jó ómen. Értem én, hogy az egyik "csak" defekt, de azért emiatt trailer kelljen, szomorú.

Mondtam, hogy 90%, mert maximum annyira szoktam, próbálom kímélni az akkumulátort.

Ezekben ez nincs gyárilag megoldva? Azaz a 100% csak kb. 80-90%-ot jelent?

Az akku kapacitasa 78kWh brutto, 75kWh netto. 3kWh puffer vedelem van benne alapbol. Ugy latom, ahogy gyulik a tapasztalat BMS oldalon ugy tud ez a brutto/netto kozeliteni egymashoz. A korai BMW i3-ban sokkal nagyobb az akkukapacitas mint amit valojaban ki lehet venni belole. Tobb eves autoknal is alig merheto a degradacio emiatt.
A Polestarnal szoftveresen lehet a toltes maximumat 40%-100% kozt allitani, 10%-os leptekben. Ott irja a kocsi, hogy max 90% az ajanlott. Termeszetesen semmi gondot nem okoz, ha idonkent feltolja az ember 100%-ra.

En inkabb ugy tudom, hogy ha feltoltod 100%-re es egybol indulsz vele akkor az nem gond. Nem erdemes hosszan magas SOC-vel allni hagyni az autot. Ha elerte a beallitott kapacitast, akkor teljesen lekapcsol a kocsi invertere. Akkor szokott ujra felvenni aramot, de nem tolteni ha bekapcsolom az elofutest. Akkor kb 6-8A, 1 fazison fogyaszt amig a hoszivattyuval felmelegiti az utasteret es az akkukat. Max fel orat kondicional ilyenkor.