Sziasztok!
Proxmox Debian alatt szenvedek egy időszinkron hibával...
Linux pve2 5.15.102-1-pve #1 SMP PVE 5.15.102-1 (2023-03-14T13:48Z) x86_64 GNU/Linux
Ba van állítva a BIOS órája, teljesen pontosan. be van szinkronizálva a Debian órája, teljesen pontosan (tzdata beállítva).
A hwclock jó időt mutat, a date jó időt mutat. Egész nap figyelem, nem mászik el.
Reggel az fogad, hogy több mint egy héttel hátrébb állt a linux ideje. A hwclock továbbra is jó időt mutat.
root@pve2:~# timedatectl
Local time: Sat 2023-03-18 09:12:24 CET
Universal time: Sat 2023-03-18 08:12:24 UTC
RTC time: Sat 2023-03-18 08:12:24
Time zone: Europe/Budapest (CET, +0100)
System clock synchronized: yes
NTP service: active
RTC in local TZ: no
Mi a tőgy történhet éjjel, hogy elcseszi a pontos időt?
A cron-ban nem találok olyan processzt, ami ilyet okozna (másik, jól működő szerverrel hasonlítgatom össze)
A chronny az alábbiakat adja:
chronyc> tracking
Reference ID : 5100740D (81.0.116.13)
Stratum : 3
Ref time (UTC) : Sat Mar 18 08:05:02 2023
System time : 0.000030574 seconds fast of NTP time
Last offset : +0.000052732 seconds
RMS offset : 0.000067810 seconds
Frequency : 15.745 ppm fast
Residual freq : +0.003 ppm
Skew : 0.044 ppm
Root delay : 0.002224029 seconds
Root dispersion : 0.000851090 seconds
Update interval : 1031.6 seconds
Leap status : Normal
Már kifogytam az ötletekből...
Hozzászólások
/var/log/syslog fájlt végignézted? Mikor volt szinkronizáció és milyen eredménnyel?
Nyomozazilag egy éber scripttel másodpercenként kérdezd le az időt: nohup sh -c 'while sleep 1; do date;hwclock; done'
Jó 5let.
Beraktam screen-be, tolja a log fájlt.
Holnap megnézem, mikor mászik el, de gyanítom nem az időszinkron rontja el a dolgokat, most a CPU C3-as állapota lett a gyanúsított, így kikapcsoltam a BIOS-ban, reggelre meglátjuk.
Ha ez nem, nézem tovább.
Itt van mellettem egy működő, majdnem ugyanilyen gép, azzal próbálom összehasonlítani.
"NINCS ERŐS KÁVÉ, CSAK GYENGE EMBER"
Eredmény:
2023. márc. 19., vasárnap, 22:59:59 CET
2023-03-19 22:59:58.999404+01:00
2023. márc. 19., vasárnap, 23:00:01 CET
2023-03-27 00:00:00.999550+02:00
2023. márc. 12., vasárnap, 23:00:03 CET
2023-03-19 23:00:02.999342+01:00
2023. márc. 12., vasárnap, 23:00:05 CET
2023-03-19 23:00:05.014927+01:00
2023. márc. 12., vasárnap, 23:00:07 CET
2023-03-19 23:00:06.999301+01:00
23:00-kor megkotlik az idő.
A cron egy sima backup szkriptet indít, ami rsync-el másolgat.
Ééés... a backup script tosz el vmit...rvaélet
A last_week változó hibádzott, érdekes, hogy a fenti megoldás eddig működött, most ez kell:
"NINCS ERŐS KÁVÉ, CSAK GYENGE EMBER"
a -s parameter az eleg regota ottvan: http://web.archive.org/web/20140704065959/https://manpages.ubuntu.com/m…
az hogy "regen mukodott", az csak ugy tunik. lehet regen volt valami ami megakadalyozta hogy ekkorat ugorjon az ido, vagy csak szimplan nem vetted eszre hogy bajban.
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
Ott a pont... "lehet regen volt valami ami megakadalyozta hogy ekkorat ugorjon az ido" - Mondjuk nem root-ként futott a script...
most nezem hogy ez egy pve. mi a bubanatot keres ott ez a kezi script? ott a pbs, fel kell rakni. az ilyen kezi ganyolasokat meg ki kell dobni a 'csaba!
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
A saját backup-ja menti az lxc-ket és a többit.
Ez egy spec. fájlmentéshez kell, mert így kezelhető.
"NINCS ERŐS KÁVÉ, CSAK GYENGE EMBER"
tokre felesleges. pbs eleve fajlszinten menti a lxc-ket, de a vm imagebe is bele tud "nezni", es letoltheto barmelyik fajl.
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
Ha a timedactl azt mondja, hogy "NTP Service: active", akkor az kifejezetten a sytemd-timesyncd-t jelenti, nem? Nálam pl. ntpd van (az ntp csomagból), és a timedatectl az "NTP Service"-re azt mondja, hogy "n/a", de ntpq-val látom, hogy működik a szinkronizáció. Csak találgatok, de nem lehet, hogy nálad a systemd-timesyncd és a chrony összeakad valahogy, és esetleg az okozza ezt?
Igen, ez így van. A timedatectl amikor NTP Service-t említ, akkor azon kizárólag a systemd-timmesyncd-t kell érteni, csak azt ismeri. Ettől függetlenül kikapcsolhatod, és feltehetsz más NTP-s szolgáltatást is, nálam is az ntp csomag van fent és azzal szinkronizálokl a timedatectl így nálam is azt írja az NTP Service-re, hogy inactive.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
Nem, ez nem így van:
man timedatectl
Fedoran pl alapbol active chrony-val.
Érdekes, nálam (Linux Mint 21.1) egyetlen ntp-units.d könvtár sincsen, pedig a kézikönyv is említi. Sebaj, Poetterware, megszoktuk. :D
Ja, értem, hogy ha nincs telepítve systemd-timesync, akkor a következő elérhetőt próbálja kezelni. De pont ez a vicc, hogy timedatectl csak systemd-s disztrókon van, azokon meg jellemzően szinte minden van systemd-timesyncd, úgyhogy elég elméleti, de kösz azért a kiigazítást.
Nálam ezek szerint azért inactive, mert fent van a systemd-tymesyncd, de ki van kapcsolva, mégis jelen van, és ezért nem keres rá a soron következő NTP service-re.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
szerintem a ketto fele cucc egyszerre nemjo. vagy systemd-timesynd legyen vagy chrony.
https://pve.proxmox.com/wiki/Time_Synchronization
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
Ja, hogy ez egy NTP kliens! Én azt hittem, hogy ez egy cron ütemező fork, de az a cronie, nem chrony. Értem, hogy az elnevezés alapját az a chronos adja, ami a kronométernek is, de ez egy elég benézhető név, ennyire hasonlókat nem kéne teljesen különböző projekteknek adni.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
Alapból tiltom a "systemd-timesyncd", rakás fos ( timedatectl ).
systemd-timesyncd és a timedatectl nem ugyanaz. utóbbi megy ntpd/chrony-val is, systemd-timesyncd-vel pedig tud 1-2 extra opciót.
Tévedés, ugyanaz:
https://wiki.archlinux.org/title/systemd-timesyncd
timedatectl csomagja, es systemd-timesyncd csomagja.
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
Debian (bookworm) alatt ütközik a systemd-timesyncd és chrony az apt csomagkezelő szépen lekezeli.
Off: ha fogadni kellene, arra tennék, hogy ez a probléma létre sem jött volna, ha nincs a systemd.
Hát ja. Nekem egyébként a timesyncd-vel sem lenne nagy bajom, rendesen frissíti az időt, de mégse használom. Ennek az az oka, hogy nem elég konfigurálható, nem eléggé monitorozható. Arch-on az ntp csomagban lévő ntpd/ntpq (ntp.org hivatalos referenciaimplementációja) ezzel szemben unixos felfogású, normális konfigfájllal a /etc-ben, és az ntpdate/ntpq-val elérhető egy csomó kapcsoló, szépen monitorozható, nyomon követhető, hogy milyen peer szerverekről milyen időt szedett, mennyi eltolódás, mekkora jitter, szépen táblázatos statisztikában, látszik mi a fenét csinál, mikor mennyit korrigált, stratum 2-3 közül melyiket használta a peer, melyek a legjobb szerverek, mekkora driftet használ az óra beállításához. Na, ehhez képest a timesyncd holt lebutított, vakon működő valami. Kicsit olyasmi a kettő között a különbség, mint a vim és a notepad/nano között.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
Nahát, megint nem a systemd volt. Szerintem ne lottózz :-)
Jogos, most éppen nem az volt.
Gépivel még lehet mázlija :D