Tehát az jó megoldás, hogy a többi szolgáltató árához emeli a sajátját, kvázi kartel-jelleggel? Lölőnek biztosan jó, hogy ilyen emelést csinál, de az ügyfeleknek meg nagyon nem.
A hűségidős dolog csak elodázza az emelést, úgyhogy az erősen a mézesmadzag kategória.
Lehet nem vetted észre, ezért jelezném neked, hogy a Digit nem 2 Ft-ért vették meg. A vásárló valami "fertelmes", eléggé el nem ítélhető módon szeretné a vételárat mihamarabb viszont látni. :D
A vételárért kapott egy jelentős vagyoni értékű jogot _is_, aminek be kell folynia/meg kell térülnie az nem a vételár, hanem a cégre elköltött összeg _hozama_ - jó kérdés, hogy az eredeti tulajdonosnak miért érte meg a cégben tartani a vagyonát alacsonyabb előfizetési díjak (alacsonyabb hozam) mellett, és az új bagázs miért is harácsolóan nagy emeléssel indít? Mert ezt nagyon nem lehet ráfogni a Ft/€ árfolyamra...
Jelenleg a megemelt árakkal is alatta fog maradni a Yettel/Telekom/Vodafone hármasnak, akik közül ketten szintén emelnek januárban. További "bonyolítás", hogy 4ig tőzsdei cég.
"a cégre elköltött összeg _hozama_" Vajon mire gondolhatott a költő? :D Ilyen közgazdasági fogalmat még nem hallottam, de ha te mondod én elhiszem neked.
befektetésnél sztem nem a vételárat szeretnéd viszont látni (nyilván jó ha tartja az értékét, vagy nő), hanem a hozamot amit a befektetés termel. ha a vételártat szeretnéd látni, akkor ne költsd el.
A vételár megtérülésével lesz null szaldós a tranzakció. Minden amit afelett hoz az a profit. Tehát amíg a vételár nem térül meg, addig fogalmilag kizárt a nyereséges befektetés.
"Tehát amíg a vételár nem térül meg, addig fogalmilag kizárt a nyereséges befektetés." - Ezt gondold át mégegyszer... Van 100 egységnyi pénzem, ami betétben/értékpapírban tartva hoz mondjuk évi 10 egységnyi pénzt az infláció fölött.
Ha ebből a 100 egységnyi pénzből megveszek egy vállalkozást, akkor a vállalkozás piaci értékének megfelelő vagyonra cseréltem: nem pénzem van, hanem cégem. Ha a cég az infláció fölött évi 10 egységnyi pénzt hoz nyereségként, akkor ugyanott vagyok, ha ennél többet, akkor a befektetés jó döntés volt.
A piaci értéke változhat a cégnek, de azzal együtt a nyereségnek nem a 100 egységnyi, a cég megvásárlására fordított összeget kell behoznia, hanem ennek a 100 egységnyi pénznek a más befektetések által elérhető reálhozamot kell meghaladnia ahhoz, hogy nyereségesnek legyen tekinthető a cég megvásárlása.
alatta fog maradni a Yettel/Telekom/Vodafone hármasnak
Esetleg az irreális árakhoz próbál alulról közelíteni?
Egy érdekes kérdés jutott erről eszembe: szerintetek miért lehetséges az, hogy ha előre fizetek a mobilszolgáltatónak, akkor havi 10.000 Ft felett jattoltam nekik, most hogy nevesincs úgynevezett flottában vagyok, kn. 2500 Ft/hóért teszem, ráadásul többet beszélve. A számla a szolgáltatótól ugyanúgy a nevemre jön.
Valahol rablópiacnak érzem ezt az egészet. Akit lehet, túlárazással húz le ez a szektor, miközben kb. a fele telefon előfizetőjét "kedvezmény" néven reális áron kezel.
És akkor most örüljünk, hogy az új Digi tulaj még mindig picivel a rablópiac árai alatt marad, miközben nem is olyan régen még töredékáron (~normális elkért összeg, ami neked szimplán "jé de olcsó" volt) is megérte az előző tulajnak. Nem igazán látom, hogy mi okom lenne sikersztoriként értékelni ezt.
Azért ezt nem mondanám... Nekem egyik lakásban 100/100-as digi van 3400-ért, ami 5400 lesz. Gigabit itt sajnos nem elérhető, de ha lenne úgy tudom 3600 / 5600 lenne.
A másik lakásban Telekom 2/1-es net van, 5540-ért. Most emeltek októberben 5140-ről.
Szóval 5540 (Telekom) vs 5600 (Digi)... már utólérte ezzel az emeléssel... és a Teleko 2x gyorsabb letöltéssel rendelkezik...
Ne bánd, hogy nincsen gigabites. Nálunk nagyon jó volt a net, amíg 100/100-as volt. Majd egyszer kijöttek és lecserélték az UTP kábelt optikaira és lett gigabites netem. Utána teljesen használhatatlan lett az egész (de cserébe a havidíjamat megemelték...). A weboldalaknál/Youtube-nál 10+ másodpercet kellett várni, hogy betöltődjenek.
ez így hülyeség.
ahol van más (digi, voda, etc) ami "versenyképes" az ftth-val - ott sok esetben elérhető a Flip - ami olcsóbb, de a dobozok listaárak sincsen 10E...
De a mobilszolgáltatásoknál is "okos" a Telekom díjszabása. A publikus díjcsomagoknál ráhajtanak azokra az emberekre, akiket nem érdekel, hogy mennyibe kerül a szolgáltatás (szerintem az emberek nagy része ide tartozik), és mindenkinél drágábban adják a telefon előfizetést. A flottás díjcsomagoknál, ahova szerintem azok csatlakoznak, akiket érdekel, hogy mennyiért telefonálnak/mobilneteznek, meg mindenkinél olcsóbb a Telekom tapasztalataim szerint.
A flottás díjcsomagoknál, ahova szerintem azok csatlakoznak, akiket érdekel, hogy mennyiért telefonálnak/mobilneteznek és nem képvisel jelentős értéket a telefonszámuk
ftfy :)
Nekem van egy ~10 éve bejáratott számom, ilyen olyan munkahelyeken keresztül cégvezetői, államtitkári, stb. szintű emberekkel cseréltem már számot, nincs az az Isten, hogy bevigyem egy flottába.
A többségnek egy számcsere kellemetlen, de nem okoz komoly károkat, ott simán oké a random flottákba belépkedés.
Én első 10 évben állandóan csereberéltem a saját privát telefonszámomat, mikor hol volt jobb ajánlat. Cserébe ugye állandóan kellett körbeküldeni mindenkinek (na nem mintha társasági ember lennék, és folyton keresnének). A következő 10 évben kaptam céges telefont 2 helyen is, a 2.-nál megtartottam az akkori számomat mikor eljöttem. Most már privátként az enyém, és nem vinném flottaba a következő munkahelyeimen. Onnantól jogilag az övék a szám, így ha vitával válunk el, kb. vissza se kapnám, ennyit nem ér meg nekem az h. ők fizetik azt a kevés havidíjat amibe kerülnék nekik. Inkább megtartom magamnak, az az enyém, én fizetem így azt csinálok vele amit akarok akkor amit akarok, senki bele nem pofázhat. Plusz a privát üzeneteimet, telefonhívásaimat a munkahelyem nem hallgathatja le (mobilszolgáltató csak rendőrségi megkeresésre adja ki a mumkáltatónak ezeket az adatokat, v. még akkor se?)
Még ha kapsz is céges SIM-et, akkor is évente ~3000 forint megtartani egy (legalábbis kimenő hívásokat tekintve) használaton kívüli számot. A mai telefonoknak meg úgy a 99.99%-a dualSIM-es, én itt nem látok megoldhatatlan problémát. :)
Kivéve ha a közösséged saját flottát csinál. Közösségnek célszerű valami jogi személynek, cégnek vagy egyesületnek lennie.
1000 darab simkártya már alkuképes.
Tagja vagyok egy 1-2 ezer fős egyesületnek, önmagában az egyesületen belüli döntéshozás sem triviális már. (Btw van mobilflottánk, szintén nem vagyok benne.)
Miért kellene számot cserélni? 10 évvel ezelőtt valóban hetekig tartott a számhordozás a flottába be, de tudtommal most már pár nap alatt meg kell történnie a számhordozásnak. A flottába átvitel egy másik szolgáltató nem flottás csomagjába meg 10 évvel ezelőtt is nagyon gyorsan ment.
Nem a belépés az érdekes, az mindig könnyű. Általában két ponton szokott bukni a sztori:
nem kapod vissza kilépéskor a számod, mert csak (összevesztél a munkáltatóval, nem tetszik a flottaoperátornak, hogy nem vagy fradi-drukker, akármi)
a flottakezelő veszik össze a szolgáltatóval, mert pl. elfelejti befizetni a számlát
Tudom, tudom, vannak ilyen magic flották, ahol egyik sem fordulhat elő, de én havi 1-2000 forint megtakarításért nem akarom ezt a kockázatot futni. Ha valaki igen, az is oké, nincs elvi problémám vele, de nekem nem éri meg.
A Telekom csak ott olcsó, ahol elérhető a Digi is. Máshol a 150 megabites netet 10E forint körüli áron adja, ahol nincs konkurenciája.
Egy internetkapcsolatnál a sebesség az általában a legkevésbé fontos szempont. A weboldalak betöltődési sebessége a böngészőben, az online meeting minősége, a távoli asztal laggolása stb. jobban függ a szolgáltatás késleltetésétől és a folyamatosságától. A többi dologhoz meg a 150 megabit is bőven elég:
A netflix 4k Stream-hez 15 Mbit/s az ajánlott sebesség, a HBO Max-nál és az Amazon Prime-nál meg 25 Mbit az ajánlott a 4K streaminghez. Tehát 150 megabitről elég sok különböző filmet tudsz egyszerre nézni 4K-ban... Ha meg mondjuk csak full hd a laptopod monitora/tévéd, akkor meg mégtöbbet.
A letöltéseknél meg nagyon ritka, hogy a server tudjon 150 Megabitet, de nagy fájlokat szerintem a legtöbb ember ritkán tölt le.
A szoftverfrissítések a háttérben futnak mind mobilon mind laptopon, szóval azoknál is teljesen mindegy a sebesség.
Nekem például a szobámban 8 Mbit/s-ot tudó, mobilról wifin a laptopomra átjátszott mobilnetemről laggolásmentesen ment a remote desktop és a teams meeting és kiválóan tudtam dolgozni. Viszont az gigabites optikai DIGI netnél dolgozni nem tudtam, mert a Remote Desktopnál másodpercekig tarott, míg néhány betű átment a teams meetingen meg gyakran kidobált a teams a meetingek közben. De a feleségem is mindig mobilnetet használt a gigabites vezetékes net helyett a lakásban, pedig ő csak böngészőt, messenger-t, facebook-ot használ, ugyanis minden weboldalra várnia kellett, amikor felment a Wifi-re. De a speedtest alapján tudta a gigabitet a DIGI...
Igy van, nem árt ezekkel tisztában lenni. A legtöbb ember meg van róla győződve hogy a 100, 200, 400 és 800 mbit esetén a felhasználói élmény szorzója mindig kettő, pedig lehet hogy nulla.
Fun fact: a DOCSIS kábelmodemek általában ~10msec körüli latencyt tudnak, az optika meg ~1msec -et, vagyis utóbbi tizszer jobb, pedig lehet hogy a befizetett sávszél kisebb, mégis jobb értéke van a kapcsolatnak bizonyos szempontból.
A nagyon magas sávszél (mondjuk 500mbit és felette) kizárólag akkor érdekes amikor hirtelen sok-sok-sok gigát kell letölteni (pl. leülsz játszani és beközli a játékod hogy kell a rohadtnagy patch). Amúgy a való életben nem sok szerepe van.
Nekem 250 mbitem van viszont optika, mert tisztában vagyok vele hogy amúgy ennek a fele is elég lenne, de ez volt a legkisebb csomag a piacon :)
Helyesen így hangzott volna a kijelentés: A Telekom csak ott olcsó, ahol nem érhető el másik szolgáltató.
Nálunk csak ők voltak (BP. XVIII., külvárosi rész.) és ~20.500Ft-ot fizettem több, mint 10 éven keresztül. Aztán jött a digi. Akkor felhívott a T, hogy kössem újra velük 6.000Ft-ért a szerződést hűségidővel. Igazán etikusak. Bár lehet, hogy minden ügyfelet felhívtak az országban, csak rám éppen akkor került sor. :)
Nem csak a vételár, most minden drágul, januártól így mindennek az ára emelkedni fog, az inflációval együtt. Ez ellen a Digi akkor se tudna mit csinálni, ha akarna.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
A Digis emeles ha az internet-elofizetest nezzuk, az tobb mint 50%os. Ez meg a legdurvabban emelkedo (elelmiszer, ~40%) dolgoknal is kb. 10%-kal magasabb.
Masreszt, ha ez valoban az inflaciotol fugg akkor a tobbi szolgaltatonak is ilyen aranyban kellene emelni (ha nem emel akkor meg a tavkozlesi potadoval egyutt is extraprofitja volt / van).
Az inflacio ugy tunik nem figyeli a naptari evet, egesz evben emelkedtek az arak.
Szoval nyilvan az inflacio erinti a telekommunikacios szektort is, meg az is igaz, hogy a Digi arai eddig alacsonyak voltak (meg a legutobbi, amugy jelentos emeles utan is) - lehet, hogy inkabb azt a kerdest kellene feltenni, hogy korabban hogyan tudtak jo aron szolgaltani (nyeresegesen, hiszen a 4iG felteszem nem vasarolt volna fel egy masszivan veszteseges ceget, gondolom). De en kevesse hiszem, hogy ez az 50% kizarolag az inflaciora foghato.
/sza2
Digital? Every idiot can count to one - Bob Widlar
A Digi tudja, hogy neki mennyit emelkedtek a költségek, mennyit kell kitermelnie, meg ahogy írod is, eddig olcsóbbak voltak a konkurenciánál. Az infláció meg igen, emelkedik folyamatosan egész évben, de sokan csak januárban szokták az árakat hozzáigazítani. Kb.-re meg is van egyébként az az 50%, a 40%-os általános drágulás, plusz tavaly óta +10%-nyi infláció, és még azzal is kalkulálnak, hogy a drágulás nem áll meg itt 2023-ban.
Ez most ilyen, covid miatti világgazdasági visszaesésre jött rá az orosz energiaválság, mert ugyebár Putykó tábornok elvtársnak most volt muszáj gyarmatosítani, meg megpróbálni újraépíteni a nosztalgikus Szovjetunióját, emiatt meg szívhat mindenki. Nem csak a magyar, itt a UK-ben az árak az utóbbi 1 évben duplázódtak, a háztartások energiakiadási háromszorozódtak az utolsó másfél évben. Abba bele sem merek gondolni, hogy milyen tarifaemelések lesznek majd januárban, be fog itt is mindenki fosni.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
Nagyon nem ugyanaz a kettő, ez az egyik. A másik, hogy ez a durva emelés nagyon nem az inflációhoz köthető, hanem ahhoz, hogy az új tulajdonos a piac többi szereplőjének az áraihoz szeretne elég gyorsan felzárkózni - hiszen az ügyfél sokat nem tehet - itt is drágán kapja, ott is sokat fizet a sz@rért... De téged nem érint, neked elég lenne a 3G meg a nyomitelefon...
Persze, hogy nem ugyanaz, ha kettős mércével méred - ezért hívtam fel rá a figyelmed. Egyébként ugyanaz.
A másik, hogy ez a durva emelés nagyon nem az inflációhoz köthető, hanem ahhoz, hogy az új tulajdonos a piac többi szereplőjének az áraihoz szeretne elég gyorsan felzárkózni
Emlékeztetnélek, hogy az elmúlt 15 évben a Digi 2700-3900 Ft között adta az alap internet csomagjait, amiért 2010-ben még 100 Mbit-et kaptál, most meg már 1 Gbit-et (10x annyi sávszélességet) kapsz. Persze az infláció a Digit nem™ érinti™, hiszen Lölő™ kezében™ van™ (4iG), akkor végtelen™ pénzük™ van™ és az sem™ számít™, hogy csak idén 22% volt az infláció eddig. Plusz azt se felejtsd el, hogy a Digi infrastruktúrája is árammal működik, aminek mostanában az ára igencsak magas, a nyugatbuzi, hollandsajtos multijaid által lobbipénzen eltartott politikusok által irányított EU-d energiaválságot előidéző szankcióinak köszönhetően.
De téged nem érint, neked elég lenne a 3G meg a nyomitelefon...
Nincs nyomitelefonom. 10 éve jól működő, megbízható hagyományos mobiltelefonom van, amit nem vagyok hajlandó okostelefonra cserélni, mert az sokkal többe kerülne nekem, mint neked fog a Digi áremelése.
> azt se felejtsd el, hogy a Digi infrastruktúrája is árammal működik, aminek mostanában az ára igencsak magas, a nyugatbuzi, hollandsajtos multijaid által lobbipénzen eltartott politikusok által irányított EU-d energiaválságot előidéző szankcióinak köszönhetően.
Lófaszt (TM) (C) (R). Putyin háborúja miatt. Valahogy elfelejtitek, hogy ő volt az, aki nekitámadt az egyik szomszédjának. Tudod, a szankció definíció szerint valamire adott válasz. "Az úgy kezdődött, hogy Józsi visszaütött.".
A többi hablatyolásodnak (TM) (C) (R) is pont ennyi értelme van.
A Diginek,ami ugyanúgy piaci cég, ugyanúgy az ügyfelektől beszedett előfizetési díjakból él megfelelt az alacsonyabb, a többi piaci szereplőtől jóval kedvezőbb árazás. Az új nertársaknak nem, ők rövid távon felhúzzák a többiek szintjéhez közeli nagyságúra.
Az, hogy 15 éve 100Nbi, most meg gigabit van, az maximum a BIX és a peering oldalon jelent komolyabb költségnövekedést - az utóbbi sok évben nem igazán drágább a gigabites infrastruktúra, mint amikor sokportos (24, 48) százas switcheket kellett minden lépcsőházban tömegével üzemeltetni, illetve beszerezni/pótolni - ami mellé természetesen ott volt a koaxos hálózat is. A kettőt lecserélték egy egységes infrastruktúrára, (gyakorlatilag olyan ütemezésben, ahogy egyébként is fel kellett volna újítani/cserélni kellett volna a berendezéseket) aminek "mellékes" hozadéka az, hogy gigabites uplinket tudnak adni minden FTTH-s ügyfélnek.
"energiaválság" - aha... A gáz ára a háborús konfliktus előtti szint környékére ment vissza... Paks sem termel sokkal drágábban...
"10 éve jól működő, megbízható hagyományos mobiltelefonom van" - ami már akkor is a belépő szint alja volt...
"energiaválság" - aha... A gáz ára a háborús konfliktus előtti szint környékére ment vissza... Paks sem termel sokkal drágábban...
szerintem másik mozit nézünk... én a DC-ben 110-250Ft között fizetek az áramért, attól függetlenül, hogy Paks nem termel sokkal drágábban... A piacon most egyszerűen lehetetlen 1 éves szerződést kötni, havi-negyedéves árváltozások várhatók amig normalizálódik a helyzet.
Még így is olcsóbb lesz, mint a többi szolgáltató.
Most hűségidővel ráadásul még egy évet kapsz a régi áron, de lehet hogy ha hosszabbítod a hűségidőt, akkor még tovább is maradhat ez az ár, majd meglátjuk.
És ami igazán lényeges: végülis jól működik, évek óta, azt tudja, amit ígértek.
Ehhez képest a telekom pár hete bekopogott, hogy remek ajánlatuk lenne, kiderült, hogy drágább mint a digi (digi gigabites net, ami jól működik). Felhomályosítottak, hogy ők nem is akarnak a digivel versenyezni... mondtam, hogy akkor oké, köszönöm, tudomásul vettem.
Most hűségidővel ráadásul még egy évet kapsz a régi áron, de lehet hogy ha hosszabbítod a hűségidőt, akkor még tovább is maradhat ez az ár, majd meglátjuk.
Ezt kifejtenéd bővebben, hogy hogyan számoltad ki? Nyár közepéig 3 100 ft volt a digi net, pár hónapja felemelték 3 900 ft-ra. (És ezzel egy időben használhatatlanra romlott a net minősége nálunk, azóta mobilnetről netezik mindenki a lakásban, most fogom lemondani a szolgáltatásukat)
A nekem kiküldött tájékoztató szerint 5 900 ft a szolgáltatás új listaára, amire 1 000 ft kedvezményt kapok az e-pack-el és hűséggel => 4 900 ft az ért tudok 1 év hűségre szerződni most.
Vagy valahogy el tudom érni a 3 100 ft / 3 900 ft-os árat ismét?
Még így is olcsóbb lesz, mint a többi szolgáltató.
A rózsaszín szolgáltatónál most 3192 ft-ot dob ki az árkalkulátora havidíjnak az optikai netükre.
Mert azt írta, hogy 3100 ft, azaz 3100 feet . nem azt, hogy 3100 Ft, azaz 3100 Forint. Igen, nyelvtannácizhatsz, de attól még ronda trehányság hibásan írni a rövidítéseket... Ahogy ugye nagyon nem mindegy, hogy 123 kb, vagy 123 kB...
Apró hiba, hogy a magyar fizetőeszköz nevét nagy kezdőbetűvel írjuk, azaz Forint... A másik hiba, hogy vannak olyan mértékegységek, amikhez nem kapcsolható bizonyos, illetve egyetlen prefix sem - a tonna például pont ebbe a körbe tartozik (A kilotonna TNT egyenérték kivételével...)
Már a szocialista 10. szabályzatban is kisbetűvel kellett írni, arra is emlékszem. Nagyon sanszos, hogy még azelőtt is, de annak most nem tudok utánanézni, annyira régi szabályzatok max. csak könyvtárakban érhetők el. Nem csak a forintot, hanem az összes valutát, pengőt, fillért, dollárt, márkát, eurót, jent, stb.-t is.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
(Szerintem te is tudod, hogy Zellernek becsípődése van mértékegységek helytelen írásával kapcsolatban - akár érti, akár nem az odaírt infót. Márpedig amire a kolléga - nagyon-nagyon nagy valószínűséggel (*) gondolhatott, azt helyesen Ft-nek kéne írni. Szóval nem hiszem, hogy azt gondolja, inkább csak trollkodik.)
(*) sok ezer évvel ezelőtt egy Gehér-Tandori párossal megejtett valszám UV-n hangzott el a kérdés, hogy de mégis mennyi az a "nagy valószínűség" amit a tétel elnyökögése közben kibocsátott magából a hallgató. 0,1 ? 0,9 ? 3? 5? Valahol - ha jól rémlik - nyolcvanX környékén bólintott a delikvens, hogy az már elég nagy. Érthetetlen ;-) módon újabb UV lett belőle.
Az a valszám ismételt UV teljesen jogos volt - aki annyit nem jegyez meg, hogy P(A) mettől-meddig tart, az megérdemli azt a plusz időt, amit tanulással tölthet.
Igen, emeltek rajta valamit pár hónapja, de ahol én lakom még így is ez a legjobb net (semmi minőségi romlás nem volt eddig, és ezt le is kopogom), és a legolcsóbb is.
Illetve lehet hogy van egy olcsóbb netszolgáltató itt, de az a cég nagyon durván a vicc kategória. (és még az sem 100%, hogy olcsóbb, meg kellene nézni).
Visszatérve a Digire: Most, hogy 2 klikkeléssel bevállaltam 12 hónap hűségidőt, így nem emelkedik tovább az ár minimum 12 hónapig, de senki nem mondta, hogy utána nem tudok hosszabbítani ugyanezen az áron, de azt majd meglátjuk, ha oda érek. Simán bevállaltam, nincs miért váltanom.
A rózsaszín itt drágább, meg egy plusz beltéri egységet akarnak adni plusz távírányítóval, amit én nagyon nem akarok (egy tv távirányító nekem elég (az eredeti), és nem kell felokosítaniuk semmit).
A rózsaszín szolgáltatónál most 3192 ft-ot dob ki az árkalkulátora havidíjnak az optikai netükre.
Közben rájöttem, hogy a weboldaluk árkalkulátora megtévesztett engem, nem elég ehhez az árhoz egy mobilszolgáltás náluk, hanem valami más otthoni szolgáltatásukra is elő kellene fizetnem. Az üzletben azt mondták, hogy csak a vezetékes telefon vagy az a klasszikus kábeltévé szolgáltatás számít otthoni szolgáltatásnak, a HBO Max és más streaming szolgáltatások rajtuk keresztül fizetése nem, szóval engem sem érint a 3 192 Forintos ár.
De nekem így is kisebb összeget írtak 4 900 Forintnál az optikai netes szerződésbe, mondjuk így már nem sokkal.
Visszatérve a Digire: Most, hogy 2 klikkeléssel bevállaltam 12 hónap hűségidőt, így nem emelkedik tovább az ár minimum 12 hónapig, de senki nem mondta, hogy utána nem tudok hosszabbítani ugyanezen az áron, de azt majd meglátjuk, ha oda érek. Simán bevállaltam, nincs miért váltanom.
Ebben biztos vagy? Nekem a mobilszolgáltatásoknál (Djuice, Telenor, Vodafone) gyakran emeltek árat a hűségidőim alatt. Persze ekkor lemondhattam volna kötbér nélkül, ha napi szinten olvasgatom az ÁSZF-üket és nem csak a havi számlából értesülök az emelésről...
De a DIGI olyan szempontból nagyon korrekt, hogy előre értesítettek most, hogy árat emelnek. Reméljük a jövőben is így járnak el, és nem úgy, mint ahogy a Vodafone/Telenor szokott...
Reméljük a jövőben is így járnak el, és nem úgy, mint ahogy a Vodafone/Telenor szokott..
Pedig számíthatsz rá, h. elindul ez a mindennap este a közlöny elolvasgatása mellett az aktuális összes köcsög telekom/tv/internet szolgáltató ÁSZF changelog-jának olvasgatása is.
Ha jól értem a szöveget, akkor gyakorlatilag nem drágul, ha két szolgáltatás esetén bekattintod a hűség+epack kombót. Bár, ha jól értem, akkor a hűségkedvezménnyel ellentétben az epack kedvezményt bármikor visszavonhatja a szolgáltató.
Elhiszem, szar ügy, de ha az vigasztal, nem fogod érezni, mikor megjön a fűtés-áramszámla, stb., amik meg ilyen tizenezerrel lesznek többek, a Digi 1-2 ezres emelését már észre se veszed, addigra megüt a guta :D Ez ilyen kínai fájdalomcsökkentő gyógymód, nem érzed, hogy fáj az ujjad, ha eltörik a lábad.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
Szerintem a Flip lassan jobban meg fogja érni... Pláne akkor, ha (ne legyen igazam...) az új gazdi kivezeti a DVB-C illetva az analóg kábeltévét, és migrálnak mindent is naplózó, ügyfélprofil gyártására tökéletesen alkalmas IPTV-re. Amihez céges dobozt _kell_ beengedni a lakásba, ami a jó ég tudja, hogy mit is képes figyelemmel kísérni... (A TV állapotán (HDMI...), a nézett műsoron kívül...) Nem vagyok paranoid, de egy ilyen qrmányközeli dobozból nagyon nem fogok kérni, ha netán meglépik... Akkor inkább profilozzon az Disney/Google/HBO/Netflix/YouTube...
Flip = Telekom, úgyhogy az IPTV megjegyzés ki is dobható.
A kurmány profilozás mellé meg odatehető a 250/10 vs 1000/300 kérdése. Ha meg marad a DVBC, akkor ihajj, hogy nem Flip, nem is lehet kérdés
Pornóba kell rejteni a kormánykritikus üzenetet, vagy VoIP hívás közben belefingani a vonalba, ahogy Boncz csinálta " Ezt fejtse meg az őrnagy elvtárs!" felkiáltással :)
tl;dr flip eseten nincs emailcimed es hasonlok, azert olcsobb, mert az r1 userek nem fogjak felhivni az ugyfelszolgalatot minden ilyen hulyeseg miatt, ha meg igen, el lehet oket hajtani. valamint adminisztracios oldalrol is egyszerubb, van a csomag es csokolom kalap kabat.
cserebe csak ott hajlandok adni ahol ott a konkurencia, egyebkent meg szarjal sunt
ez mismasolas. ugyanugy tudna adni barhol digi ide vagy oda, de nem adja, ha pedig igen, akkor egyes reszeket kivesz a "csomagbol" :)
az, hogy mar a nevet sem meri/akarja hozza adni (mert ugy tul feltuno, hogy fele annyiba kerul a T!), hat ja... hivjuk csak szegmentalasnak :D
Minden cég ezt csinálja. Az árakat aszerint határozzák meg, hogy milyen a fizetőképes kereslet és milyen a konkurencia. Azaz a keresleti/kínálati viszonyok milyenek a piacon.
Ezt csinálja minden cég. A Tesco árszabása például függ attól, hogy Aldi/Lidl/Auchan milyen távolságban van. A McDonalds árazása függ attól, hogy milyen közel van Burger King.
A Ryanair árazása függ attól, hogy a slotjához közel van-e a viszonylatra WizzAir.
Ezek mind árcsökkentő hatású dolgok, így szabályozza magát a piac. Persze adhatná a Telekom is mindenhol drágán a szolgáltatását.
Azért a görény ryanair meg úgy általában a reptársaságok személyre szabott, minden egyes vásárlónak más-és-más árat ajánló módszereit ne keverjük pl. egy Lidl vagy Aldi árképzéséhez.
Miért lenne görény? Így működik máshol a gyorsvasút is, az ICE/TGV/railjet és társainak árképzése is kereslet alapú. Ők magáncégek, akik olyan szolgáltatást nyújtanak, ami nem úgy megy, hogy megrendeli az állam és te megkapod rögzített áron, miközben adókból támogatjuk. Adnak egy szolgáltatást, ami kereslet/kínálat szerint árazódik. De ilyen árazást csinál mondjuk egy gázszerelő is, vagy a klímás nyáron, vagy egy asztalos, de az építőipar is. Egyedi árazást adnak. De még egy könyvelő is ilyen. Mi ebben a görény?
most őszintén - a fapados társaságok töredék áron repítik el a se..ed másik országokba (pláne a klasszikus légitársaságokhoz képest)
az egyik olcsón "görény" a másik pedig sokkal drágábban igyekszik jobb minőségű szolgáltatást adni. eldöntheted melyik boltba mész...
A kuki/search history alapján és más gépi tanulás alapján a fogyasztó szokásait előrejelző rendszerüket átkozom. Amikkel személyszerint engem károsítanak meg ha éppen sikerül kideríteniük rólam valamit amivel utána visszaélhetnek. Pl meghalt a rokonom, megvan nekik a guglitól ennek a metaadata. Tudják h. a temetésre oda kell utaznom konkrét időpontban.
Onnantól a fapados görények az én profilom GUID-jától származó minden keresésre a megemelt árú jegyet fogják csak engedni megvenni. Míg egy másik embernek tökugyanabban a viszonylatban ugyanaz a jegy jóval olcsóbb lesz. Na, ez az összes patkány repúlőtársaság bussiness modellje, amire köphetnékem van.
Bökjetek meg de szerintem Magyarországon minden szolgáltató ugyanúgy működik, nem? Ahol eleve sokan vannak (mint nálunk ahol van optikai digi, meg optikai telekom, meg flip (jójó tudom az ugyanaz), meg kábeles vodafone), ott tejjel mézzel fürösztenek fillérekért, Bivalybasznád alsón meg szopsz, mert vagy szar lesz, vagy drága. Ez nem attól függ hogy melyik szolgáltatóról van szó, hanem attól függ hogy hol laksz.
Ez most csak úgy a flipről jutott eszembe. Igen, ott adják, ahol megéri nekik. Ahol nem éri meg nekik, ott nem fogják. Itt pl. gondolom azért van, mert van digi is a házban, úgyhogy az olcsót inkább nekik fizesd, mint nekik.
Egyedüliként meg ahol még eleve telekom optika sincs kiépitve, ott csak a flip kedvéért nem fogják kiépiteni, mert az alacsonyabb árak miatt kevésbé éri meg. Ahol meg csak telekom optika van, de más nincs, ott meg azért nem lesz, mert ha más sincs, akkor nincs kivel versenyezni, inkább fizesd ugyanúgy a telekomnak, csak a drágábbat.
Sosem értettem ezeket az érzelmeket amiket itt egyesek szolgáltatók felé táplálnak.
ha megnézed a nagy szolgáltatók weboldalát, akkor a (lista)árak nem térnek el településtől függően.
Amennyiben a Telekomnak van optikai hálózat Budapest belvárosban, Győr szélén vagy Zalaputypuruttyon - akkor ezek az árak meg fognak egyezni,
esetleg cím megadása után látsz jobb árat - vagy elérhető a Flip (ahol érdekében áll azt megtenni)
Megkockáztatom, hogy mikrohullámú szolgáltatók esetén is azonos árak vannak teljes lefedettségi területen (esetleg újabb technológia elérhetősége esetén vannak más csomagok megadva)
Igen, de Putypuruttyon kevesebb szolgáltató lesz, esetleg elavult technológiákkal, esetlet drágábban. Mindig az nyer, aki frekventált helyre köttet.
Ha meg Flip van, az ugyanannyiba kerül majd mindenhol. A játék abban áll, hogy hol van Flip. Csak azért fejtegetem ezt mert egyesek jönnek azzal hogy a Flip/Telekom gonosz. Nem az, ugyanazt a játékot játsszák mint a többiek.
Na ja, minél jobb eszközöket veszek, annál gyatrábbnak tűnnek a digitális csatornák a FibInviDigi-nél :D . De az analóg csatornáknál is azt éreztem, némelyikre rá se nézett a technikus, hogy rendesen belője a képarányt meg a hangot :(
Ami viszont jó, hogy már a lépcsőházban is elkezdtek optikát mókolni, hátha eljut a végpontig is majd és nem ragad meg egy FTTB-nél, bár ha lecserélik a koaxot UTP-re és 100MBps-nél nagyobb lesz a lakásonkénti sebesség, akkor nekem édesmindegy, de a TV miatt nem hiszem, hogy ilyen köztes megoldás lenne.
Előfizetői szerződésének módosítását sikeresen elvégezte! A kért kedvezmények beállítása folyamatban, az erről szóló előfizetői szerződés kivonatát hamarosan küldjük.
Kábeltelevízió: DIGITV 2022 csomag + Internet: DIGINet 1000 FTTH 2022 csomag + Telefon: DIGITel 250 csomag 12 hónapra szóló határozott időtartamú szerződés megkötése esetén a csomagok ÁSZF szerinti kedvezményes ára fizetendő (a jelen szerződés kiegészítés aláírásakor az ÁSZF szerinti kedvezményes árak az alábbiak: DIGITV 2022 csomag: 3200 Ft + DIGINet 1000 FTTH 2022 csomag: 3950 Ft + DIGITel 250 csomag: 250 Ft, összesen fizetendő: 7400 Ft/hó).
Nyilatkozom, hogy havi számlámat e-számla formájában kívánom megkapni a Szolgáltatótól. Tudomásul veszem, hogy az e-Pack igényléséhez regisztráció szükséges az ugyfelkapu.digi.hu oldalon. Felhatalmazom a Szolgáltatót, hogy az e-számlával kapcsolatos tájékoztató e-mailt küldjön a következő e-mail címemre: xxx@yyy.zz mely alapján elvégzem a regisztrációt. Az e-Pack kedvezmény mértéke 500 Ft/hó.
Eddig is elektronikusan jöttek a számlák és elektronikusan fizettem. Hogy kaptam-e rá kedvezményt, azt nem tudom. Kérni biztosan kértem, mert mindig kérem.
Neked nem (nem biztos hogy) változik a fizetendő ár, viszont aki nem hűségnyalt, vagy épp olyan, mint én, hogy a listaárhoz képest kedvezőbb, de nem hűségnyalatos az árazás, annak jó esély van arra, hogy emelkedni fog. Nekem pl. 7800Ft/hó összeget dob az ügyfélkapujuk a hűségnyalatos kedvezményes árra a jelenlegi szerződésem esetében - arra, amire most 6900Ft-ot fizetek havonta. Lehet, hogy neked is érdemes lenne a digi ügyfélkapun ezt megnézni, nehogy meglepetések érjenek...
Na nekem ugyanott jött ki a 6900 -> 7800 emelés. Ami ugyan "csak" ~13%-os emelés, de attól még emelés - lenne, ha nem futnám meg a kört "akkor veszek telefonszolgáltatást is" felkiáltással... ha túl leszek rajta, és nem felejtem el, akkor majd beszámolok róla.
Korrigáld az inflációval. Vagy ha itt nem, akkor máshol se ugassatok, hogy mennyi az infláció. :D :D :D A legrosszabb befektetésem is bőven évi 10% felett hoz.
3900 Ft hűségidő nélkül -> 4900 Ft hűségidővel ez nálam a matematika jelen állása szerint 26%. Tévedések elkerülése miatt ezért nem fogok eret vágni (a sajátomat legalábbis biztosan nem:) ), de akkor is na..
Ha hétfőn 6900 forint fizetést kapnék, majd kedden is, nem kezdeném el a rossz szöveget, hogy 26%-kal kevesebb fizetést kapok. Akkor se, ha történetesen az egyik kollégám (ez lennél te) annyival kevesebbet kapna. 🤷♂️
És ha hűségben vagy (szerintem igen), akkor bónuszként tv2playponthu prémium hozzáférés is "jár" mellé (egyidejűleg ha jól látom két eszköz/stream használhatja a hozzáférést) - lásd https://digi.hu/tv2play-hozzaferes
Nem büntet, hanem az infrastruktúra fenntartásának azon költségét, ami független attól, hogy 1, 2 vagy 3 szolgáltatást veszel igénybe, azt kifizetteti veled. Számold azt, hogyha hűségidőt vállalnál egy évre, akkor 2000Ft/hó áron kapnál a net mellé TV-t és egy vezetékes (helyhez kötött) telefont. Illetve a 2023-as listaárat nézve az FTTH-s net 5900Ft/hó mellé 1000Ft a TV+telefon, ha most hűséget vállalsz diginekem csomagra.
Még próbálni sem próbál - kifizetteti veled azt, amibe az infrastruktúra fenntartása kerül. Hogy ez a költség egy szolgáltatás előfizetési díját terheli, nem pedig kettőben jelenik meg megosztva, az a te problémád... :-P
Hűségidő nélkül TV-re 3075Ft-ot, NET-re 3825Ft-ot fizetek jelenleg. Ez ugyanannyi, mintha 1 év hűséggel a diginekem csomagban lennék - igaz, ez utóbbihoz "jár" vezetékes telefon is.
A Digi ügyfélkapu oldalon a fenti előfizetésre felajánl egy olyan hűségkedvezményt, ami 7800Ft/hó (3075->3400, 3825->4400) - szerintem fogom kérni a vezetékes telefonszolgáltatást, és akkor egy évig maradok a jelenelgi költségkeretben, ha minden igaz...
Ráadásul a többi szolgáltató is tuti emelt, pl telekom mobil előfizetést kötöttem pár hete, nem aznap intéztem, hanem 2-3 napra rá, hogy megnéztem a weblapon a lehetőségeket. Mire beértem az ügyfélszolgálatra már az új árak fogadtak (a weblapon is), még meg is magyaráztam az ügyfélszolgálatosnak, hogy valamit benéz. :) Ezen miért nem pörgött senki?
Update: "Mon, 07 Nov 2022 07:38:43 GMT"-től érvényes az új, úgyhogy a certbot (gondolom...) időben lehúzta, csak nem került ki időben mindenhova, ahova kell...
Legalább a júzerek nem pánikolnának :) és elérnék az oldalt.
Ez inkább olyan, mint a vita, hogy miért kell a Linux kernel forráskódját igényesen megcsinálni. Bár pont én pont neked nem kell hogy erről írjak, mert te már forgattál kernelt még előttem is :D (a RieserFS-nek vagy az LVM-nek nem jött be valami az új kernellel), én meg csak örültem, hogy jó lett :D
Egy mondjuk Netlock DV cert semmivel sem jobb/megbízhatóbb - ugyanis gyakoratilag ugyanaz az ellenőrzés van mindkét esetben: a megadott webszerveren el tudsz-e helyezni egy bizonyos fájlt megadott tartalommal/hozzáférsz-e az adott domain nameserveréhez...
tehat, fel ev alatt:
DIGINET 1000 - FTTH 2019 2022/06/01 - 2022/06/30
1 db 3 100 Ft
vs:
E-PACK 2023 1. HÓ
1 db -500 Ft
HŰSÉG KEDVEZMÉNY 1. 2023 1. HÓ
1 db -500 Ft
DIGINET 1000 - FTTH 2023/01/01 - 2023/01/31
1 db 5 900 Ft
sum: 4 900 Ft
Es meg huseget is fogadtam nekik :) De legalabb errol is a haborus szankciok, Brusszel, Soros es a dollarbaloldal tehet. Janem, ez tutira a 4iG tarto munkaido hibaja! Tul sokat lustalkodnak! Felkeszulnek: Vodafone-osok :)
Eddig nem kellett huseg. Anelkul volt annyi amennyi.
Ez 90.32258064516129032258064516129%-os emeles.
Nem vagyok benne biztos, hogy normalisabb jogallamokban ez ne szamitana veletlenul aranytalannak vagy tulzonak :)
Szerk:
Vegulis ki lehet magyarazni azzal, hogy egyszer mar emeltek, a 6. havi szla mar 3 900 Ft volt.
Meghogy eddig ez kedvezmenyes dij volt, mert amugy 1230000/ho kellett volna legyen :)
Nekem a legolcsobb netjük van. Arra is 2000 Ft tettek rá. Hüséggel meg csak 1000-t. Így nekem összességgében 1000rel lett drágább. Amúgy korábban sztem nem volt hüség opció egyáltalán.
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
Éppen azért kötöttem újra mindent egy csomagban 2 évre a Trénél, hogy fixek legyenek a dijak (alacsonyan). Remélem engem egyelőre nem érint ez, de nyilván idővel fog.
ha igy volna, mar most sem emelhettek volna arat, hiszen a huseget mar tavaly beikszeltem... szerintem amugy ott annyi a deal, hogy HA emelnek, lemondhatod bunti nelkul (nem vagyok ASZF guru, fixme)
Valamit hallgattam a rádióban erről, és ott elmagyarázták hogy az ászf -eket módositották (ezek szerint a szerződés aláirása után egyoldalúan...) és ott felvezették hogy az infláció miatt emelhetnek, ÉS erre hivatkozva nem mondhatod fel a hűséget.
Magyarul engem aki előre gondolkodtam és direkt hűséget kötöttem náluk a fix dij miatt 2 évre, nettó átvertek. Szomorú.
Ezt a "nagy" szolgáltatók lobbizták ki, hogy az inflációkövető emelés belekerüljön, mint lehetőség... Kérdés, hogy mennyire fognak ezzel élni?
Amíg ilyen magas a szolgáltatók "fogyasztói kosarának" az áremelkedése (energia, eszközök/alkatrészek beszerzése (gyakorlatilag minden import/€-ban megadott áron kapható - a Ft teljesítménye is rátesz egy lapáttal), egyebek) addig valamennyire érthető, hogy ezt a _valós_ költségnövekedést szeretnék az előfizetési díjakon legalább részben beszedni. Az persze más kérdés, hogy fognak-e, és ha igen, hogyan élni ezzel a lehetőséggel.
Semennyire sem valós és jogos követelés ez. Megkötöttük a dealt két évre.
Ezzel az erővel a végig fix lakáshitelemet is felborithatják, mert szegényeknek nagy lett a költség. Kit érdekel? Olyan dealt kellett volna ajánlani, ami fedezi ezt.
Lassan már ott tartunk hogy tök felesleges előre gondolkodni, mert úgyis szop az, aki gondolkodik és tervez. Ez látszik a magyar állam működésén, a kormány döntésein is.
Rendeleti kormányzás. Azt jelenti kifosol valamit a közlönyben 23:59-kor, és az másnap 0:00-val már hatályos is. A paraszt ha rátehénkedik 23:58-kor az F5-re, akkor sincs lehetősége még végigolvasni sem, mire hatálybalépett, nemhogy kifogasolni.
A benzinkút-tulajoknak van valami zárt féjszbuk csoportja, vagy honnan a faszból tudták a 22 órás bejelentés után 5 perccel már visszaállni hatóságiár-mentes üzemre?
Rossz példa. Nyugodtan emeljen árat a telco cég, az új előfizetésekre és a nem hűséges meglevőkre. Az is van bőven. Az, aki megkötötte a maga dealjét, ne b.sszák át egyoldalúan, "jogilag alátámasztva".
Amennyiben benne van a szerződésben az inflációkövető emelés lehetőse - úgy nincs átba..ás.
Ha nincs benne - akkor pedig jogosult vagy elfogadni a változtatást - vagy felmondani kötbér nélkül.
A szolgáltatót is jelentősen terheli az infláció - miért ne hárítaná tovább?
na várj:
1) eddig határozatlan idejű szerződés volt (azaz mindkét fél felmondhatta) - talán 30 napos felmondási idővel
2) ahol eddig nem volt benne a szerződésben, és beleírták ott ez lehetőséget adott a felmondásra
nemertem. valamikor nyaron beleraktak az aszfbe ezt az inflacioselemo pontot. akinek nem tetszett mehetett isten hirevel. akik maradtak azok elfogadtak hogy majd valamikor emelkedni fog az inflacio mertekevel az ar.
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
igen, ismer ilyet a jog, hogy "ráutaló magatartás". use google ;)
nemszamoltam ki. de itt sokan sapitoznak hogy a tenyleges inflacio 90% felett, merthat a tej meg a kenyer duplaba kerul. ez alapjan ha 2k-rol 3k-ra emel, akkor meg inflacios szint alatt van. \o/
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
az lehet, de akkor dontsuk el ki hazudik, a ksh vagy a digi, mert a "hivatalos" 15% es a digi altali 90% kozott nagysagrendi kulonbseg van :) raadasul fel ev alatt ketszer lett tobb a szamla ho vegen, persze biztos ugy is lehet, hogy akkor minden masodik honapban emelunk az eves inflacioval, mert lehet, jol megirtuk az ASZF-t :D
én még mindíg nem értem a problémádat... (azaz, de csak pumpálod, hogy hátha elefánt lesz belőle)
- ha tetszik a szolgáltatás, aláírsz határozott időre és e-pack-el, így minimális a drágulás
- ha nem tetszik, bármikor felmondhatod 30 nappal
- ha van másik, akkor válts oda - ha nincs, akkor válaszd az első pontot
a kedvenc kormány a GVH-t is lekapcsolta nemzetérdek miatt - miért pont a te (ehhez képest jelentéktelen) problémád izgatná? :-)
en sem ertem a problemadat, a thread annyirol szol, hogy emelet a digi 90%-kal, ami allitolag "inflaciokovetes?" cimszoval ment. nincs itt semmi latnivalo, azon kivul, hogy akkor ez az inflacio 90 vagy 14.5%? vagy mi mennyi :D
tokomtudja mennyit emelt a digi, nem is erdekel, nincs digim. a telekom 15%, vodafone-t megnezve parat 10% korul van a novekedes. tehat ez a csodanagy aremeles meg a koztudottan kozmetikazott ksh inflacio %-ot se erte el.
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
2022.06
mutassam a szamlat fel evvel ezelottrol, vagy mit szeretnel? :D nekem ezek voltak benne, amit lattal. nem kotottem uj szerzodest, "nem csinaltam semmit" (kiveve, hogy ranyomtam a husegre tavaly ev vegen, eszamlas voltam mindig is).
3100*1.90322580645=5900
ki a faszomat erdekel, hogy Te csak egy napot latsz a tavalyi evbol? :D
az eves inflacio*X-et hathavonta rabasszak az arra. erdekes inflaciokoveto modszer :)
Te miért nem akarod érteni, hogy nem partneri szerződésed van, hanem előfizetői. Semmi nem kötelezi, hogy tartsa az árat, te mehetsz másik szolgáltatóhoz, ha van. A törvények vonatkoznak rá, ezért a határidőket is be fogja tartani.
Egyébként szerintem mindenki számára nyilvánvaló volt, hogy az adásvétel után az új menedzsment nem a régi megszokott üzleti stratégiát követi, ezért az áremelés is borítékolható volt.
latod-e a threadben, hogy inflaciokovetesrol/irrealis emelesrol volt szo? ha nem tunt volna fel esetleg -.-
hogy neked nem megy ennek megertese, "nemerdekes".
Ezzel az erovel ugyebar az, hogy "nincs digim. a telekom 15%, vodafone-t megnezve parat 10% korul van a novekedes." szinten nem erdekes, hiszen nincs a topic cimeben. BalfaszTroll...
A terminológiát nem akarod érteni. A szolgáltató kínál egy szolgáltatást, köt veled egy szerződést ami a minősége miatt nem partneri hanem előfizetői szerződés amit ÁSZF szabályoz. Ha a szolgáltató nem akarja folytatni a szerződés a jelenlegi feltételekkel (egyszerűen kezelhető és használható példaként pl megszünteti, vagy maga a szolgáltató szűnik meg) akkor nem kötelező számára. Akkor sem ha a másik fél részéről hűségidőben van. Amikor a szolgáltató olyan változtatást eszközöl, amely ellentétes a hűségidő feltételeivel akkor a másik fél azt a szerződést felmondhatja minden eredetileg a hűségidőben vállalt jogkövetkezmény nélkül. A hűségidő nem szolgáltatási kötelezettség.
Ha van egy határozott idejű munkaszerződésed mondjuk 2 évre, akkor közben nem emelhet neked bért sem a munkáltató? Vissza fogod utasítani, ha megtenné?
Csak a hasonlat szar, itt a szolgáltató emelt, és nincs határozott idejű szerződés, hanem olyan szerződés van ahol ÁSZF-van és felmondási jogtól való elállás kedvezmény igénybevételének ellentételezéseképen az előfizető részéről. Ha az ÁSZF az előfizetőnek negatívan változik felmondhatja a vállalt jogkövetkezmények elszenvedése nélkül.
Olvass utána, a kereső fel fogja hozni, számos cikket írtak róla, ahol össze van foglalva 1 oldalban. Fateroméknak már Szegeden meg is történt a váltás, az új üzemeltető sokkal szarabbul üzemelteti a netet, mint a Digi, sávszél csak töredéke, de legalább 3-szoros áron. Azért írtam fentebb a kollégának, hogy ha még csak ennyi lett volna, hogy a Digi inflációkövetően árat emelt volna 1-2 ezer forinttal, a ‘ggét még akkor is mindenki a földhöz verhette volna örömében, lesznek itt durvábbak is.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
mindekozben a 4iG/allamunk masik cege meg is lepte amit fentebb predesztinaltam :) es siman eljatszott a kedvezmenyekkel, hogy a szamla osszege nagyobbat emelkedjen, mint amit kommunikaltak.
Nem hinném, hogy ennek bármi köze lenne az állami/nem állami státuszhoz. (megjegyzem a tranzakció folyamatban van még, nincsenek házon belül, a tranzakció lezárás a napokban fog manifesztálódni, pár hét/hónap fog kelleni utána is nekik)
Általános jelenség, hogy a kedvezmény mértéke nem százalékos hanem fix összegű (kimutatásokban is könnyebb vele számolni a manifesztált értékkel) nem Vodafone sajátosság. A mobilszolgáltató státusz által behozott sim/profit elgondolás rátelepszik extra mód erre, és egyébként is hírhedten üzletileg inkorrekt vezetésű cégcsoport (magyar manifesztáció mindenképp) egyesüléséből származik ez a gyermek.
Na ezt majd szorozhatod ha ténylegesen átveszik és kialakul a mamutcég, a kormány(&ner vezetes) meg átbalanszíroza az állami kontroll alatti + az összes NER közeli dolgot ehhez a szolgáltatóhoz, utána meg megszaporodnak majd a fura törvények amik csak picit fognak arra lejteni kinek kell velük szerződni (AH lesz ugye a cég ami fogadja) :)
Hozzászólások
várható volt, de ez egy jó megoldás szerintem.
Tehát az jó megoldás, hogy a többi szolgáltató árához emeli a sajátját, kvázi kartel-jelleggel? Lölőnek biztosan jó, hogy ilyen emelést csinál, de az ügyfeleknek meg nagyon nem.
A hűségidős dolog csak elodázza az emelést, úgyhogy az erősen a mézesmadzag kategória.
Lehet nem vetted észre, ezért jelezném neked, hogy a Digit nem 2 Ft-ért vették meg. A vásárló valami "fertelmes", eléggé el nem ítélhető módon szeretné a vételárat mihamarabb viszont látni. :D
A vételárért kapott egy jelentős vagyoni értékű jogot _is_, aminek be kell folynia/meg kell térülnie az nem a vételár, hanem a cégre elköltött összeg _hozama_ - jó kérdés, hogy az eredeti tulajdonosnak miért érte meg a cégben tartani a vagyonát alacsonyabb előfizetési díjak (alacsonyabb hozam) mellett, és az új bagázs miért is harácsolóan nagy emeléssel indít? Mert ezt nagyon nem lehet ráfogni a Ft/€ árfolyamra...
Jelenleg a megemelt árakkal is alatta fog maradni a Yettel/Telekom/Vodafone hármasnak, akik közül ketten szintén emelnek januárban. További "bonyolítás", hogy 4ig tőzsdei cég.
"a cégre elköltött összeg _hozama_" Vajon mire gondolhatott a költő? :D Ilyen közgazdasági fogalmat még nem hallottam, de ha te mondod én elhiszem neked.
befektetésnél sztem nem a vételárat szeretnéd viszont látni (nyilván jó ha tartja az értékét, vagy nő), hanem a hozamot amit a befektetés termel. ha a vételártat szeretnéd látni, akkor ne költsd el.
A vételár megtérülésével lesz null szaldós a tranzakció. Minden amit afelett hoz az a profit. Tehát amíg a vételár nem térül meg, addig fogalmilag kizárt a nyereséges befektetés.
"Tehát amíg a vételár nem térül meg, addig fogalmilag kizárt a nyereséges befektetés." - Ezt gondold át mégegyszer... Van 100 egységnyi pénzem, ami betétben/értékpapírban tartva hoz mondjuk évi 10 egységnyi pénzt az infláció fölött.
Ha ebből a 100 egységnyi pénzből megveszek egy vállalkozást, akkor a vállalkozás piaci értékének megfelelő vagyonra cseréltem: nem pénzem van, hanem cégem. Ha a cég az infláció fölött évi 10 egységnyi pénzt hoz nyereségként, akkor ugyanott vagyok, ha ennél többet, akkor a befektetés jó döntés volt.
Piaci értéket állandónak tekinteni meglehetősen unortodox elképzelés. :D
A piaci értéke változhat a cégnek, de azzal együtt a nyereségnek nem a 100 egységnyi, a cég megvásárlására fordított összeget kell behoznia, hanem ennek a 100 egységnyi pénznek a más befektetések által elérhető reálhozamot kell meghaladnia ahhoz, hogy nyereségesnek legyen tekinthető a cég megvásárlása.
Bocsi, minden bizonnyal én vagyok a boomer! Ész érvekkel nem vitatkozom. :)
Esetleg az irreális árakhoz próbál alulról közelíteni?
Egy érdekes kérdés jutott erről eszembe: szerintetek miért lehetséges az, hogy ha előre fizetek a mobilszolgáltatónak, akkor havi 10.000 Ft felett jattoltam nekik, most hogy nevesincs úgynevezett flottában vagyok, kn. 2500 Ft/hóért teszem, ráadásul többet beszélve. A számla a szolgáltatótól ugyanúgy a nevemre jön.
Valahol rablópiacnak érzem ezt az egészet. Akit lehet, túlárazással húz le ez a szektor, miközben kb. a fele telefon előfizetőjét "kedvezmény" néven reális áron kezel.
És akkor most örüljünk, hogy az új Digi tulaj még mindig picivel a rablópiac árai alatt marad, miközben nem is olyan régen még töredékáron (~normális elkért összeg, ami neked szimplán "jé de olcsó" volt) is megérte az előző tulajnak. Nem igazán látom, hogy mi okom lenne sikersztoriként értékelni ezt.
Körtét az almával tipikus esete.
Ha a régi tulaj és az új tulaj egy és ugyanazon üzleti modell alapján működne, még akkor is necces lenne az összehasonlításod, nem hogy így.
Azért ezt nem mondanám... Nekem egyik lakásban 100/100-as digi van 3400-ért, ami 5400 lesz. Gigabit itt sajnos nem elérhető, de ha lenne úgy tudom 3600 / 5600 lenne.
A másik lakásban Telekom 2/1-es net van, 5540-ért. Most emeltek októberben 5140-ről.
Szóval 5540 (Telekom) vs 5600 (Digi)... már utólérte ezzel az emeléssel... és a Teleko 2x gyorsabb letöltéssel rendelkezik...
Ne bánd, hogy nincsen gigabites. Nálunk nagyon jó volt a net, amíg 100/100-as volt. Majd egyszer kijöttek és lecserélték az UTP kábelt optikaira és lett gigabites netem. Utána teljesen használhatatlan lett az egész (de cserébe a havidíjamat megemelték...). A weboldalaknál/Youtube-nál 10+ másodpercet kellett várni, hogy betöltődjenek.
Ott valami nagyon el van k... ööö... kavarva, mert ekkora különbség nem igazán magyarázható mással.
Jep, vmi dns/ipv6 timeout szaga van.
A Telekom csak ott olcsó, ahol elérhető a Digi is. Máshol a 150 megabites netet 10E forint körüli áron adja, ahol nincs konkurenciája.
A Telekom nem olcsó mindenhol. A Digi eddig mindenhol egységáras volt.
ez így hülyeség.
ahol van más (digi, voda, etc) ami "versenyképes" az ftth-val - ott sok esetben elérhető a Flip - ami olcsóbb, de a dobozok listaárak sincsen 10E...
Ez elég "okos" árszabásnak tűnik.
De a mobilszolgáltatásoknál is "okos" a Telekom díjszabása. A publikus díjcsomagoknál ráhajtanak azokra az emberekre, akiket nem érdekel, hogy mennyibe kerül a szolgáltatás (szerintem az emberek nagy része ide tartozik), és mindenkinél drágábban adják a telefon előfizetést. A flottás díjcsomagoknál, ahova szerintem azok csatlakoznak, akiket érdekel, hogy mennyiért telefonálnak/mobilneteznek, meg mindenkinél olcsóbb a Telekom tapasztalataim szerint.
ftfy :)
Nekem van egy ~10 éve bejáratott számom, ilyen olyan munkahelyeken keresztül cégvezetői, államtitkári, stb. szintű emberekkel cseréltem már számot, nincs az az Isten, hogy bevigyem egy flottába.
A többségnek egy számcsere kellemetlen, de nem okoz komoly károkat, ott simán oké a random flottákba belépkedés.
Én első 10 évben állandóan csereberéltem a saját privát telefonszámomat, mikor hol volt jobb ajánlat. Cserébe ugye állandóan kellett körbeküldeni mindenkinek (na nem mintha társasági ember lennék, és folyton keresnének). A következő 10 évben kaptam céges telefont 2 helyen is, a 2.-nál megtartottam az akkori számomat mikor eljöttem. Most már privátként az enyém, és nem vinném flottaba a következő munkahelyeimen. Onnantól jogilag az övék a szám, így ha vitával válunk el, kb. vissza se kapnám, ennyit nem ér meg nekem az h. ők fizetik azt a kevés havidíjat amibe kerülnék nekik. Inkább megtartom magamnak, az az enyém, én fizetem így azt csinálok vele amit akarok akkor amit akarok, senki bele nem pofázhat. Plusz a privát üzeneteimet, telefonhívásaimat a munkahelyem nem hallgathatja le (mobilszolgáltató csak rendőrségi megkeresésre adja ki a mumkáltatónak ezeket az adatokat, v. még akkor se?)
+1
Még ha kapsz is céges SIM-et, akkor is évente ~3000 forint megtartani egy (legalábbis kimenő hívásokat tekintve) használaton kívüli számot. A mai telefonoknak meg úgy a 99.99%-a dualSIM-es, én itt nem látok megoldhatatlan problémát. :)
bírói engedély szükséges a lehallgatáshoz. az nem úgy van hogy Béla főtörzs bemegy a mobilszolgáltatóhoz, hogy hallgatóznék picit a szobában...
Egy kő alatt élsz? :) "Nemzetgazdasági érdekből" nem kell hozzá ilyesmi. És ez teljesen jogszerű, vagy valami ilyesmi a szöveg.
https://www.szabadeuropa.hu/a/lehallgatas-megfigyeles-pegasus-osszefogl…
Flottába lépéshez miért kéne telefonszámot cserélni? Nekem se kellett.
Belépés díjtalan! Kilépés bizonytalan! :)
Nekem sikerült, 1/1, telekomos flottaelhagyás, ha ugyan ez számít.
Ettől függetlenül érthető az aggodalom :)
:wq
Kivéve ha a közösséged saját flottát csinál. Közösségnek célszerű valami jogi személynek, cégnek vagy egyesületnek lennie.
1000 darab simkártya már alkuképes.
Tagja vagyok egy 1-2 ezer fős egyesületnek, önmagában az egyesületen belüli döntéshozás sem triviális már. (Btw van mobilflottánk, szintén nem vagyok benne.)
Miért kellene számot cserélni? 10 évvel ezelőtt valóban hetekig tartott a számhordozás a flottába be, de tudtommal most már pár nap alatt meg kell történnie a számhordozásnak. A flottába átvitel egy másik szolgáltató nem flottás csomagjába meg 10 évvel ezelőtt is nagyon gyorsan ment.
goto :)
Nem a belépés az érdekes, az mindig könnyű. Általában két ponton szokott bukni a sztori:
Tudom, tudom, vannak ilyen magic flották, ahol egyik sem fordulhat elő, de én havi 1-2000 forint megtakarításért nem akarom ezt a kockázatot futni. Ha valaki igen, az is oké, nincs elvi problémám vele, de nekem nem éri meg.
ahogy hardvert, ugy flottat valasztani is tudni kell! ;)
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
Egy internetkapcsolatnál a sebesség az általában a legkevésbé fontos szempont. A weboldalak betöltődési sebessége a böngészőben, az online meeting minősége, a távoli asztal laggolása stb. jobban függ a szolgáltatás késleltetésétől és a folyamatosságától. A többi dologhoz meg a 150 megabit is bőven elég:
Nekem például a szobámban 8 Mbit/s-ot tudó, mobilról wifin a laptopomra átjátszott mobilnetemről laggolásmentesen ment a remote desktop és a teams meeting és kiválóan tudtam dolgozni. Viszont az gigabites optikai DIGI netnél dolgozni nem tudtam, mert a Remote Desktopnál másodpercekig tarott, míg néhány betű átment a teams meetingen meg gyakran kidobált a teams a meetingek közben. De a feleségem is mindig mobilnetet használt a gigabites vezetékes net helyett a lakásban, pedig ő csak böngészőt, messenger-t, facebook-ot használ, ugyanis minden weboldalra várnia kellett, amikor felment a Wifi-re. De a speedtest alapján tudta a gigabitet a DIGI...
Igy van, nem árt ezekkel tisztában lenni. A legtöbb ember meg van róla győződve hogy a 100, 200, 400 és 800 mbit esetén a felhasználói élmény szorzója mindig kettő, pedig lehet hogy nulla.
Fun fact: a DOCSIS kábelmodemek általában ~10msec körüli latencyt tudnak, az optika meg ~1msec -et, vagyis utóbbi tizszer jobb, pedig lehet hogy a befizetett sávszél kisebb, mégis jobb értéke van a kapcsolatnak bizonyos szempontból.
A nagyon magas sávszél (mondjuk 500mbit és felette) kizárólag akkor érdekes amikor hirtelen sok-sok-sok gigát kell letölteni (pl. leülsz játszani és beközli a játékod hogy kell a rohadtnagy patch). Amúgy a való életben nem sok szerepe van.
Nekem 250 mbitem van viszont optika, mert tisztában vagyok vele hogy amúgy ennek a fele is elég lenne, de ez volt a legkisebb csomag a piacon :)
Még az egyet sem éri el a szorzó? :)
Hát igen ezt elég szarul fogalmaztam meg, köszi :D
Nálunk nincs digi és mégis annyi amennyit írtam. Az egyetlen másik szolgáltató a házban tudtommal a Vodafone.
Helyesen így hangzott volna a kijelentés: A Telekom csak ott olcsó, ahol nem érhető el másik szolgáltató.
Nálunk csak ők voltak (BP. XVIII., külvárosi rész.) és ~20.500Ft-ot fizettem több, mint 10 éven keresztül. Aztán jött a digi. Akkor felhívott a T, hogy kössem újra velük 6.000Ft-ért a szerződést hűségidővel. Igazán etikusak. Bár lehet, hogy minden ügyfelet felhívtak az országban, csak rám éppen akkor került sor. :)
Mármint csak ott drága, nem?
Vagy csak ott (de nem feltétlenül mindenhol) olcsó ahol elérhető másik szolgáltató.
Nem csak a vételár, most minden drágul, januártól így mindennek az ára emelkedni fog, az inflációval együtt. Ez ellen a Digi akkor se tudna mit csinálni, ha akarna.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
A Digis emeles ha az internet-elofizetest nezzuk, az tobb mint 50%os. Ez meg a legdurvabban emelkedo (elelmiszer, ~40%) dolgoknal is kb. 10%-kal magasabb.
Masreszt, ha ez valoban az inflaciotol fugg akkor a tobbi szolgaltatonak is ilyen aranyban kellene emelni (ha nem emel akkor meg a tavkozlesi potadoval egyutt is extraprofitja volt / van).
Az inflacio ugy tunik nem figyeli a naptari evet, egesz evben emelkedtek az arak.
Szoval nyilvan az inflacio erinti a telekommunikacios szektort is, meg az is igaz, hogy a Digi arai eddig alacsonyak voltak (meg a legutobbi, amugy jelentos emeles utan is) - lehet, hogy inkabb azt a kerdest kellene feltenni, hogy korabban hogyan tudtak jo aron szolgaltani (nyeresegesen, hiszen a 4iG felteszem nem vasarolt volna fel egy masszivan veszteseges ceget, gondolom). De en kevesse hiszem, hogy ez az 50% kizarolag az inflaciora foghato.
/sza2
Digital? Every idiot can count to one - Bob Widlar
a digi leszarja a farhat arat, az infrastruktura leginkabb rezsikoltseg-fuggo. az meg kurvasokat emelkedett.
A Digi tudja, hogy neki mennyit emelkedtek a költségek, mennyit kell kitermelnie, meg ahogy írod is, eddig olcsóbbak voltak a konkurenciánál. Az infláció meg igen, emelkedik folyamatosan egész évben, de sokan csak januárban szokták az árakat hozzáigazítani. Kb.-re meg is van egyébként az az 50%, a 40%-os általános drágulás, plusz tavaly óta +10%-nyi infláció, és még azzal is kalkulálnak, hogy a drágulás nem áll meg itt 2023-ban.
Ez most ilyen, covid miatti világgazdasági visszaesésre jött rá az orosz energiaválság, mert ugyebár Putykó tábornok elvtársnak most volt muszáj gyarmatosítani, meg megpróbálni újraépíteni a nosztalgikus Szovjetunióját, emiatt meg szívhat mindenki. Nem csak a magyar, itt a UK-ben az árak az utóbbi 1 évben duplázódtak, a háztartások energiakiadási háromszorozódtak az utolsó másfél évben. Abba bele sem merek gondolni, hogy milyen tarifaemelések lesznek majd januárban, be fog itt is mindenki fosni.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
legyen 15000 FT igazad van...ja nem is,de ezt nem tudta gondolom mikor megvette :D
Elöre vedd meg a kenyeret,ugy hogy meg el se keszult :D legalabb lenne topppp Qualität
A 4iG már évek óta nincs Lölő tulajdonában.
Valóban, 2020-ban szálltak ki belőle, miután a hírek szerint összekülönböztek a T-Systems felvásárlásán Jászaival.
2019. júniusában vált meg tőle.
Különösebb jelentősége nincs, hiszen a gázos gázos is csak névleg volt tulajdonos.
Érdekes, hogy amikor magyar, vagy magyar illetőségű cég emel árat, akkor fel vagy háborodva, meg Lölőzöl.
Amikor multi emel árat (vagy húzza le az ügyfeleit, vagy viselkedik tisztességtelenül), akkor meg őket véded.
Nagyon nem ugyanaz a kettő, ez az egyik. A másik, hogy ez a durva emelés nagyon nem az inflációhoz köthető, hanem ahhoz, hogy az új tulajdonos a piac többi szereplőjének az áraihoz szeretne elég gyorsan felzárkózni - hiszen az ügyfél sokat nem tehet - itt is drágán kapja, ott is sokat fizet a sz@rért... De téged nem érint, neked elég lenne a 3G meg a nyomitelefon...
Persze, hogy nem ugyanaz, ha kettős mércével méred - ezért hívtam fel rá a figyelmed. Egyébként ugyanaz.
Emlékeztetnélek, hogy az elmúlt 15 évben a Digi 2700-3900 Ft között adta az alap internet csomagjait, amiért 2010-ben még 100 Mbit-et kaptál, most meg már 1 Gbit-et (10x annyi sávszélességet) kapsz. Persze az infláció a Digit nem™ érinti™, hiszen Lölő™ kezében™ van™ (4iG), akkor végtelen™ pénzük™ van™ és az sem™ számít™, hogy csak idén 22% volt az infláció eddig. Plusz azt se felejtsd el, hogy a Digi infrastruktúrája is árammal működik, aminek mostanában az ára igencsak magas, a nyugatbuzi, hollandsajtos multijaid által lobbipénzen eltartott politikusok által irányított EU-d energiaválságot előidéző szankcióinak köszönhetően.
Nincs nyomitelefonom. 10 éve jól működő, megbízható hagyományos mobiltelefonom van, amit nem vagyok hajlandó okostelefonra cserélni, mert az sokkal többe kerülne nekem, mint neked fog a Digi áremelése.
> azt se felejtsd el, hogy a Digi infrastruktúrája is árammal működik, aminek mostanában az ára igencsak magas, a nyugatbuzi, hollandsajtos multijaid által lobbipénzen eltartott politikusok által irányított EU-d energiaválságot előidéző szankcióinak köszönhetően.
Lófaszt (TM) (C) (R). Putyin háborúja miatt. Valahogy elfelejtitek, hogy ő volt az, aki nekitámadt az egyik szomszédjának. Tudod, a szankció definíció szerint valamire adott válasz. "Az úgy kezdődött, hogy Józsi visszaütött.".
A többi hablatyolásodnak (TM) (C) (R) is pont ennyi értelme van.
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?
node a nagy szankcionálás közben, miért van az, hogy az USA csak azt szankcionálja amit ők nem használnak?
Domain, tárhely és webes megoldások: aWh
A Diginek,ami ugyanúgy piaci cég, ugyanúgy az ügyfelektől beszedett előfizetési díjakból él megfelelt az alacsonyabb, a többi piaci szereplőtől jóval kedvezőbb árazás. Az új nertársaknak nem, ők rövid távon felhúzzák a többiek szintjéhez közeli nagyságúra.
Az, hogy 15 éve 100Nbi, most meg gigabit van, az maximum a BIX és a peering oldalon jelent komolyabb költségnövekedést - az utóbbi sok évben nem igazán drágább a gigabites infrastruktúra, mint amikor sokportos (24, 48) százas switcheket kellett minden lépcsőházban tömegével üzemeltetni, illetve beszerezni/pótolni - ami mellé természetesen ott volt a koaxos hálózat is. A kettőt lecserélték egy egységes infrastruktúrára, (gyakorlatilag olyan ütemezésben, ahogy egyébként is fel kellett volna újítani/cserélni kellett volna a berendezéseket) aminek "mellékes" hozadéka az, hogy gigabites uplinket tudnak adni minden FTTH-s ügyfélnek.
"energiaválság" - aha... A gáz ára a háborús konfliktus előtti szint környékére ment vissza... Paks sem termel sokkal drágábban...
"10 éve jól működő, megbízható hagyományos mobiltelefonom van" - ami már akkor is a belépő szint alja volt...
szerintem másik mozit nézünk... én a DC-ben 110-250Ft között fizetek az áramért, attól függetlenül, hogy Paks nem termel sokkal drágábban... A piacon most egyszerűen lehetetlen 1 éves szerződést kötni, havi-negyedéves árváltozások várhatók amig normalizálódik a helyzet.
Még így is olcsóbb lesz, mint a többi szolgáltató.
Most hűségidővel ráadásul még egy évet kapsz a régi áron, de lehet hogy ha hosszabbítod a hűségidőt, akkor még tovább is maradhat ez az ár, majd meglátjuk.
És ami igazán lényeges: végülis jól működik, évek óta, azt tudja, amit ígértek.
Ehhez képest a telekom pár hete bekopogott, hogy remek ajánlatuk lenne, kiderült, hogy drágább mint a digi (digi gigabites net, ami jól működik). Felhomályosítottak, hogy ők nem is akarnak a digivel versenyezni... mondtam, hogy akkor oké, köszönöm, tudomásul vettem.
Ezt kifejtenéd bővebben, hogy hogyan számoltad ki? Nyár közepéig 3 100 ft volt a digi net, pár hónapja felemelték 3 900 ft-ra. (És ezzel egy időben használhatatlanra romlott a net minősége nálunk, azóta mobilnetről netezik mindenki a lakásban, most fogom lemondani a szolgáltatásukat)
A nekem kiküldött tájékoztató szerint 5 900 ft a szolgáltatás új listaára, amire 1 000 ft kedvezményt kapok az e-pack-el és hűséggel => 4 900 ft az ért tudok 1 év hűségre szerződni most.
Vagy valahogy el tudom érni a 3 100 ft / 3 900 ft-os árat ismét?
A rózsaszín szolgáltatónál most 3192 ft-ot dob ki az árkalkulátora havidíjnak az optikai netükre.
944 méter és 88 centiméterről emelték? Vagy mi?!
Kora délután beszaladt egy kőműves Actimel, vagy mit jelent ez a komment?
Forint - Ft. Feet - ft ( = 30,48cm)
De miből gondolod, hogy egy magyar szövegkörnyezetben, egy, az adott kontextusba semennyire nem beleillő mértékegység angol nevének a rövidítése van?
Mert azt írta, hogy 3100 ft, azaz 3100 feet . nem azt, hogy 3100 Ft, azaz 3100 Forint. Igen, nyelvtannácizhatsz, de attól még ronda trehányság hibásan írni a rövidítéseket... Ahogy ugye nagyon nem mindegy, hogy 123 kb, vagy 123 kB...
Jó, hát vannak, akik megértik kontextus alapján a szöveget, meg vannak, akiknek nehézségeik vannak a szövegértéssel. :)
Itt Európában mi metrikus mértékegységrendszert használunk:
ft = femtotonna
https://imgflip.com/i/719jlz
Apró hiba, hogy a magyar fizetőeszköz nevét nagy kezdőbetűvel írjuk, azaz Forint... A másik hiba, hogy vannak olyan mértékegységek, amikhez nem kapcsolható bizonyos, illetve egyetlen prefix sem - a tonna például pont ebbe a körbe tartozik (A kilotonna TNT egyenérték kivételével...)
Ha mar grammarnaziskodsz: forint es Ft, nem Forint.
/sza2
Digital? Every idiot can count to one - Bob Widlar
Valamikor - emlékeim szerint - nagy F-fel kellett írni...
AkH. 277-es pont (11-12. kiadásban is), de amúgy tökre oké, hogy kioktatsz másokat, miközben te ugyanazt a pontját tudod rosszul a szabályzatnak.
Már a szocialista 10. szabályzatban is kisbetűvel kellett írni, arra is emlékszem. Nagyon sanszos, hogy még azelőtt is, de annak most nem tudok utánanézni, annyira régi szabályzatok max. csak könyvtárakban érhetők el. Nem csak a forintot, hanem az összes valutát, pengőt, fillért, dollárt, márkát, eurót, jent, stb.-t is.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
(Szerintem te is tudod, hogy Zellernek becsípődése van mértékegységek helytelen írásával kapcsolatban - akár érti, akár nem az odaírt infót. Márpedig amire a kolléga - nagyon-nagyon nagy valószínűséggel (*) gondolhatott, azt helyesen Ft-nek kéne írni. Szóval nem hiszem, hogy azt gondolja, inkább csak trollkodik.)
(*) sok ezer évvel ezelőtt egy Gehér-Tandori párossal megejtett valszám UV-n hangzott el a kérdés, hogy de mégis mennyi az a "nagy valószínűség" amit a tétel elnyökögése közben kibocsátott magából a hallgató. 0,1 ? 0,9 ? 3? 5? Valahol - ha jól rémlik - nyolcvanX környékén bólintott a delikvens, hogy az már elég nagy. Érthetetlen ;-) módon újabb UV lett belőle.
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?
Az a valszám ismételt UV teljesen jogos volt - aki annyit nem jegyez meg, hogy P(A) mettől-meddig tart, az megérdemli azt a plusz időt, amit tanulással tölthet.
És teljesen igaza van a mértékegységekkel. :D Ugye, hogy "Nem mindegy hogy...". :)
Most jót nevettem ezeken a kommenteken. :)
Igen, emeltek rajta valamit pár hónapja, de ahol én lakom még így is ez a legjobb net (semmi minőségi romlás nem volt eddig, és ezt le is kopogom), és a legolcsóbb is.
Illetve lehet hogy van egy olcsóbb netszolgáltató itt, de az a cég nagyon durván a vicc kategória. (és még az sem 100%, hogy olcsóbb, meg kellene nézni).
Visszatérve a Digire: Most, hogy 2 klikkeléssel bevállaltam 12 hónap hűségidőt, így nem emelkedik tovább az ár minimum 12 hónapig, de senki nem mondta, hogy utána nem tudok hosszabbítani ugyanezen az áron, de azt majd meglátjuk, ha oda érek. Simán bevállaltam, nincs miért váltanom.
A rózsaszín itt drágább, meg egy plusz beltéri egységet akarnak adni plusz távírányítóval, amit én nagyon nem akarok (egy tv távirányító nekem elég (az eredeti), és nem kell felokosítaniuk semmit).
Közben rájöttem, hogy a weboldaluk árkalkulátora megtévesztett engem, nem elég ehhez az árhoz egy mobilszolgáltás náluk, hanem valami más otthoni szolgáltatásukra is elő kellene fizetnem. Az üzletben azt mondták, hogy csak a vezetékes telefon vagy az a klasszikus kábeltévé szolgáltatás számít otthoni szolgáltatásnak, a HBO Max és más streaming szolgáltatások rajtuk keresztül fizetése nem, szóval engem sem érint a 3 192 Forintos ár.
De nekem így is kisebb összeget írtak 4 900 Forintnál az optikai netes szerződésbe, mondjuk így már nem sokkal.
Ebben biztos vagy? Nekem a mobilszolgáltatásoknál (Djuice, Telenor, Vodafone) gyakran emeltek árat a hűségidőim alatt. Persze ekkor lemondhattam volna kötbér nélkül, ha napi szinten olvasgatom az ÁSZF-üket és nem csak a havi számlából értesülök az emelésről...
De a DIGI olyan szempontból nagyon korrekt, hogy előre értesítettek most, hogy árat emelnek. Reméljük a jövőben is így járnak el, és nem úgy, mint ahogy a Vodafone/Telenor szokott...
Reméljük a jövőben is így járnak el, és nem úgy, mint ahogy a Vodafone/Telenor szokott..
Pedig számíthatsz rá, h. elindul ez a mindennap este a közlöny elolvasgatása mellett az aktuális összes köcsög telekom/tv/internet szolgáltató ÁSZF changelog-jának olvasgatása is.
meg is jött hálistennek a telenoros sms h. ászf változtatás 2023.jan.1. Gondolom emelés lesz, így látatlanul is.
És mi van a (50)-nel?
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?
Mi mi?
Bár én is csak azt tudom ami írva van (bármi is a mi)
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
Az 50-es körzetszámú DigiMobil. Én 3x láttam a mobil szöveget az oldalon, de egyik se az volt. Perze ettől még benézhettem.
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?
Azzal kivárnak a vodkafon miatt - aztán jó esély van rá, hogy a jelenlegi árazás ott is megy a levesbe.
Ha jól értem a szöveget, akkor gyakorlatilag nem drágul, ha két szolgáltatás esetén bekattintod a hűség+epack kombót. Bár, ha jól értem, akkor a hűségkedvezménnyel ellentétben az epack kedvezményt bármikor visszavonhatja a szolgáltató.
Hát én is így értelmezem. De ahol be kell kattintani (bejelentkezés után), ott kevezményes árként a teljes ár van feltüntetve érthetetlenül :-Z
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
hát de verjem az anyjukra, most emeltek 50%-ot 2 hónapja
Még egy két emelés és olcsóbb lesz :O
https://www.starlink.com/
Jelenleg 17e, a belépés ami húzós.
Csak hogy a Starlinknél is csökkent a sebesség, nőtt az ár, betekintett egy adatforgalom limit is.
nem
https://ipon.hu/magazin/cikk/jelentosen-megvagta-arait-a-starlink-ittho…
Csökkent az ár és észak-amerikában bekerült kisebbre prioritizálás 1TB forgalom után nappal.
A mostani 3900 Ft helyett 5900 Ft a fizetendő nekem. :(
Elhiszem, szar ügy, de ha az vigasztal, nem fogod érezni, mikor megjön a fűtés-áramszámla, stb., amik meg ilyen tizenezerrel lesznek többek, a Digi 1-2 ezres emelését már észre se veszed, addigra megüt a guta :D Ez ilyen kínai fájdalomcsökkentő gyógymód, nem érzed, hogy fáj az ujjad, ha eltörik a lábad.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
Szerintem a Flip lassan jobban meg fogja érni... Pláne akkor, ha (ne legyen igazam...) az új gazdi kivezeti a DVB-C illetva az analóg kábeltévét, és migrálnak mindent is naplózó, ügyfélprofil gyártására tökéletesen alkalmas IPTV-re. Amihez céges dobozt _kell_ beengedni a lakásba, ami a jó ég tudja, hogy mit is képes figyelemmel kísérni... (A TV állapotán (HDMI...), a nézett műsoron kívül...) Nem vagyok paranoid, de egy ilyen qrmányközeli dobozból nagyon nem fogok kérni, ha netán meglépik... Akkor inkább profilozzon az Disney/Google/HBO/Netflix/YouTube...
ez azért elég karcsú flipperéktől...optikán 250/70 a csúcs ha egyedül lógsz rajta!:D
Flip = Telekom, úgyhogy az IPTV megjegyzés ki is dobható.
A kurmány profilozás mellé meg odatehető a 250/10 vs 1000/300 kérdése. Ha meg marad a DVBC, akkor ihajj, hogy nem Flip, nem is lehet kérdés
Pornóba kell rejteni a kormánykritikus üzenetet, vagy VoIP hívás közben belefingani a vonalba, ahogy Boncz csinálta " Ezt fejtse meg az őrnagy elvtárs!" felkiáltással :)
van rá jutub linked, nagyon bírtam Boncz-ot régen?
Nem valószínű, szovjet területen előadott mutatvány volt XD
A Flip egy piacszegmentálási termék, a Telekom egyik márkája valójában.
https://www.flip.hu/adatvedelem
tl;dr flip eseten nincs emailcimed es hasonlok, azert olcsobb, mert az r1 userek nem fogjak felhivni az ugyfelszolgalatot minden ilyen hulyeseg miatt, ha meg igen, el lehet oket hajtani. valamint adminisztracios oldalrol is egyszerubb, van a csomag es csokolom kalap kabat.
cserebe csak ott hajlandok adni ahol ott a konkurencia, egyebkent meg szarjal sunt
ez benne a piacszegmentálás.
ez mismasolas. ugyanugy tudna adni barhol digi ide vagy oda, de nem adja, ha pedig igen, akkor egyes reszeket kivesz a "csomagbol" :)
az, hogy mar a nevet sem meri/akarja hozza adni (mert ugy tul feltuno, hogy fele annyiba kerul a T!), hat ja... hivjuk csak szegmentalasnak :D
Minden cég ezt csinálja. Az árakat aszerint határozzák meg, hogy milyen a fizetőképes kereslet és milyen a konkurencia. Azaz a keresleti/kínálati viszonyok milyenek a piacon.
Ezt csinálja minden cég. A Tesco árszabása például függ attól, hogy Aldi/Lidl/Auchan milyen távolságban van. A McDonalds árazása függ attól, hogy milyen közel van Burger King.
A Ryanair árazása függ attól, hogy a slotjához közel van-e a viszonylatra WizzAir.
Ezek mind árcsökkentő hatású dolgok, így szabályozza magát a piac. Persze adhatná a Telekom is mindenhol drágán a szolgáltatását.
Azért a görény ryanair meg úgy általában a reptársaságok személyre szabott, minden egyes vásárlónak más-és-más árat ajánló módszereit ne keverjük pl. egy Lidl vagy Aldi árképzéséhez.
Miért lenne görény? Így működik máshol a gyorsvasút is, az ICE/TGV/railjet és társainak árképzése is kereslet alapú. Ők magáncégek, akik olyan szolgáltatást nyújtanak, ami nem úgy megy, hogy megrendeli az állam és te megkapod rögzített áron, miközben adókból támogatjuk. Adnak egy szolgáltatást, ami kereslet/kínálat szerint árazódik. De ilyen árazást csinál mondjuk egy gázszerelő is, vagy a klímás nyáron, vagy egy asztalos, de az építőipar is. Egyedi árazást adnak. De még egy könyvelő is ilyen. Mi ebben a görény?
Jó, hát ha úgy érzed hogy ez korrekt szolgáltatói hozzáállás, lehet hozzá tapsolnod, és lelkesen támogatni mint tudatos fogyasztó.
most őszintén - a fapados társaságok töredék áron repítik el a se..ed másik országokba (pláne a klasszikus légitársaságokhoz képest)
az egyik olcsón "görény" a másik pedig sokkal drágábban igyekszik jobb minőségű szolgáltatást adni. eldöntheted melyik boltba mész...
A kuki/search history alapján és más gépi tanulás alapján a fogyasztó szokásait előrejelző rendszerüket átkozom. Amikkel személyszerint engem károsítanak meg ha éppen sikerül kideríteniük rólam valamit amivel utána visszaélhetnek. Pl meghalt a rokonom, megvan nekik a guglitól ennek a metaadata. Tudják h. a temetésre oda kell utaznom konkrét időpontban.
Onnantól a fapados görények az én profilom GUID-jától származó minden keresésre a megemelt árú jegyet fogják csak engedni megvenni. Míg egy másik embernek tökugyanabban a viszonylatban ugyanaz a jegy jóval olcsóbb lesz. Na, ez az összes patkány repúlőtársaság bussiness modellje, amire köphetnékem van.
Bökjetek meg de szerintem Magyarországon minden szolgáltató ugyanúgy működik, nem? Ahol eleve sokan vannak (mint nálunk ahol van optikai digi, meg optikai telekom, meg flip (jójó tudom az ugyanaz), meg kábeles vodafone), ott tejjel mézzel fürösztenek fillérekért, Bivalybasznád alsón meg szopsz, mert vagy szar lesz, vagy drága. Ez nem attól függ hogy melyik szolgáltatóról van szó, hanem attól függ hogy hol laksz.
Ez most csak úgy a flipről jutott eszembe. Igen, ott adják, ahol megéri nekik. Ahol nem éri meg nekik, ott nem fogják. Itt pl. gondolom azért van, mert van digi is a házban, úgyhogy az olcsót inkább nekik fizesd, mint nekik.
Egyedüliként meg ahol még eleve telekom optika sincs kiépitve, ott csak a flip kedvéért nem fogják kiépiteni, mert az alacsonyabb árak miatt kevésbé éri meg. Ahol meg csak telekom optika van, de más nincs, ott meg azért nem lesz, mert ha más sincs, akkor nincs kivel versenyezni, inkább fizesd ugyanúgy a telekomnak, csak a drágábbat.
Sosem értettem ezeket az érzelmeket amiket itt egyesek szolgáltatók felé táplálnak.
ha megnézed a nagy szolgáltatók weboldalát, akkor a (lista)árak nem térnek el településtől függően.
Amennyiben a Telekomnak van optikai hálózat Budapest belvárosban, Győr szélén vagy Zalaputypuruttyon - akkor ezek az árak meg fognak egyezni,
esetleg cím megadása után látsz jobb árat - vagy elérhető a Flip (ahol érdekében áll azt megtenni)
Megkockáztatom, hogy mikrohullámú szolgáltatók esetén is azonos árak vannak teljes lefedettségi területen (esetleg újabb technológia elérhetősége esetén vannak más csomagok megadva)
Igen, de Putypuruttyon kevesebb szolgáltató lesz, esetleg elavult technológiákkal, esetlet drágábban. Mindig az nyer, aki frekventált helyre köttet.
Ha meg Flip van, az ugyanannyiba kerül majd mindenhol. A játék abban áll, hogy hol van Flip. Csak azért fejtegetem ezt mert egyesek jönnek azzal hogy a Flip/Telekom gonosz. Nem az, ugyanazt a játékot játsszák mint a többiek.
A tavaly év végén bejelentett 10G-s fiberlink csomag sincsen sehol amióta megváltozott a szélirány...
Itthon valóban nincs... De tedd a szívedre a kezed, hány ügyfél az, ahol valóban szükség van ilyen uplinkre (és nem csak e-pélót szeretne lengetni)?
Nem hogy 10G nem lesz itthon, de a TV csatornák bitrátáját is csökkentették mert jóvanazúgy...
Na ja, minél jobb eszközöket veszek, annál gyatrábbnak tűnnek a digitális csatornák a FibInviDigi-nél :D . De az analóg csatornáknál is azt éreztem, némelyikre rá se nézett a technikus, hogy rendesen belője a képarányt meg a hangot :(
Ami viszont jó, hogy már a lépcsőházban is elkezdtek optikát mókolni, hátha eljut a végpontig is majd és nem ragad meg egy FTTB-nél, bár ha lecserélik a koaxot UTP-re és 100MBps-nél nagyobb lesz a lakásonkénti sebesség, akkor nekem édesmindegy, de a TV miatt nem hiszem, hogy ilyen köztes megoldás lenne.
sub
#worksforme
trey @ gépház
2,5 óra múlva meg is jött a szerződéskiegészítés. Korrekt.
trey @ gépház
nekem 10 perc se volt. néztem is hogy ez hogy?!:D
Nálam is kb. 3 óra volt az átfutás. Nem rossz. Mondjuk elsőre behullott mentéskor. :-)
BTW: óriási áremelés történt ...
6900 Ft -> 7400 Ft ?
trey @ gépház
Vagy a faszt?
Kábeltelevízió: DIGITV 2022 csomag + Internet: DIGINet 1000 FTTH 2022 csomag + Telefon: DIGITel 250 csomag 12 hónapra szóló határozott időtartamú szerződés megkötése esetén a csomagok ÁSZF szerinti kedvezményes ára fizetendő (a jelen szerződés kiegészítés aláírásakor az ÁSZF szerinti kedvezményes árak az alábbiak: DIGITV 2022 csomag: 3200 Ft + DIGINet 1000 FTTH 2022 csomag: 3950 Ft + DIGITel 250 csomag: 250 Ft, összesen fizetendő: 7400 Ft/hó).
Nyilatkozom, hogy havi számlámat e-számla formájában kívánom megkapni a Szolgáltatótól. Tudomásul veszem, hogy az e-Pack igényléséhez regisztráció szükséges az ugyfelkapu.digi.hu oldalon. Felhatalmazom a Szolgáltatót, hogy az e-számlával kapcsolatos tájékoztató e-mailt küldjön a következő e-mail címemre: xxx@yyy.zz mely alapján elvégzem a regisztrációt. Az e-Pack kedvezmény mértéke 500 Ft/hó.
6900 Ft -> 6900 Ft ?
trey @ gépház
eddig nemvolt epack kedvezmenyed?
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
Eddig is elektronikusan jöttek a számlák és elektronikusan fizettem. Hogy kaptam-e rá kedvezményt, azt nem tudom. Kérni biztosan kértem, mert mindig kérem.
trey @ gépház
szoval akkor emeltek, csak azert nem valtozott a szam a szamladon mert az eddig nem aktivalt epack-ot most mar kapod... \o/
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
Summa-summárum:
6900 -> 6900
Eredeti állítás volt:
trey @ gépház
A listaárat tekintve igen, aki hűségnyalatot tett/tesz, az egyelőre nem fogja érezni...
Szuper. Tehát, pont ha pont annyit fogok fizetni mint eddig, akkor nyugodtan mondhatom, hogy nem emeltek árat. Elméleti kérdések nem érdekelnek.
trey @ gépház
Neked nem (nem biztos hogy) változik a fizetendő ár, viszont aki nem hűségnyalt, vagy épp olyan, mint én, hogy a listaárhoz képest kedvezőbb, de nem hűségnyalatos az árazás, annak jó esély van arra, hogy emelkedni fog. Nekem pl. 7800Ft/hó összeget dob az ügyfélkapujuk a hűségnyalatos kedvezményes árra a jelenlegi szerződésem esetében - arra, amire most 6900Ft-ot fizetek havonta. Lehet, hogy neked is érdemes lenne a digi ügyfélkapun ezt megnézni, nehogy meglepetések érjenek...
Megkaptam a szerződéskiegészítést, ami hivatalos papírnak tekinthető. Az alapján nekem úgy tűnik, hogy nem fog változni.
Ott kattintgattam össze a kedvezményeket, majd azután jött a szerződéskiegészítés. Mit kellene még ellenőriznem?
trey @ gépház
Na nekem ugyanott jött ki a 6900 -> 7800 emelés. Ami ugyan "csak" ~13%-os emelés, de attól még emelés - lenne, ha nem futnám meg a kört "akkor veszek telefonszolgáltatást is" felkiáltással... ha túl leszek rajta, és nem felejtem el, akkor majd beszámolok róla.
szerintem zsenialis! igy lehet arat emelni, mikozben az user meg meg is koszoni hogy ugyanannyit fizet! :DDD
azert nem valtozott az arad, mert eddig atbasztak (epack kedvezmeny hianya), es 6400 helyett 6900-et fizetttel... :D
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
Korrigáld az inflációval. Vagy ha itt nem, akkor máshol se ugassatok, hogy mennyi az infláció. :D :D :D A legrosszabb befektetésem is bőven évi 10% felett hoz.
trey @ gépház
3900 Ft hűségidő nélkül -> 4900 Ft hűségidővel ez nálam a matematika jelen állása szerint 26%. Tévedések elkerülése miatt ezért nem fogok eret vágni (a sajátomat legalábbis biztosan nem:) ), de akkor is na..
Gondolom, csak internet?
Rossz neked.
trey @ gépház
Már miért lenne rossz nekem?? :)
Ezzel az emeléssel megpróbálja a Digi a magam fajtát azért "büntetni", mert nem néz tévét. :) Ügyes próbálkozás..
Akkor ... Jó neked! :)
trey @ gépház
Tudod mit, inkább beszélgessünk a kacsacsőrű emlősökről! :)
Hát, ha már érdemi emelésről nem nagyon tudunk ... :)
trey @ gépház
Tehát akkor 26% az nem érdemi emelés? :)
Nálad, ugye? Rossz neked! :) Loop
trey @ gépház
Ha holnaptól 26%-ot levennének a fizudból, akkor bemennél dolgozni, de úgy őszintén? :)
Ha hétfőn 6900 forint fizetést kapnék, majd kedden is, nem kezdeném el a rossz szöveget, hogy 26%-kal kevesebb fizetést kapok. Akkor se, ha történetesen az egyik kollégám (ez lennél te) annyival kevesebbet kapna. 🤷♂️
trey @ gépház
Gondolom csináljátok a bolondok házában a költségvetést. :)
Nagyon szép terelés lehetne, ha ez lett volna a kérdésem..
Tavaly 6900 forintot fizettem a Diginek. Most megérkezett az első idei számlám: 6900 Ft. Az éves átlagos infláció 14,5%. Tehát olcsóbb lett. 🤷♂️
trey @ gépház
És ha hűségben vagy (szerintem igen), akkor bónuszként tv2playponthu prémium hozzáférés is "jár" mellé (egyidejűleg ha jól látom két eszköz/stream használhatja a hozzáférést) - lásd https://digi.hu/tv2play-hozzaferes
Nem büntet, hanem az infrastruktúra fenntartásának azon költségét, ami független attól, hogy 1, 2 vagy 3 szolgáltatást veszel igénybe, azt kifizetteti veled. Számold azt, hogyha hűségidőt vállalnál egy évre, akkor 2000Ft/hó áron kapnál a net mellé TV-t és egy vezetékes (helyhez kötött) telefont. Illetve a 2023-as listaárat nézve az FTTH-s net 5900Ft/hó mellé 1000Ft a TV+telefon, ha most hűséget vállalsz diginekem csomagra.
Én azt írtam, hogy megpróbál büntetni. :)
Még próbálni sem próbál - kifizetteti veled azt, amibe az infrastruktúra fenntartása kerül. Hogy ez a költség egy szolgáltatás előfizetési díját terheli, nem pedig kettőben jelenik meg megosztva, az a te problémád... :-P
Azt igyekszik bevasalni a magam fajtán, amire nincs szükségem. Áru kapcsolás.
Hűségidő nélkül TV-re 3075Ft-ot, NET-re 3825Ft-ot fizetek jelenleg. Ez ugyanannyi, mintha 1 év hűséggel a diginekem csomagban lennék - igaz, ez utóbbihoz "jár" vezetékes telefon is.
A Digi ügyfélkapu oldalon a fenti előfizetésre felajánl egy olyan hűségkedvezményt, ami 7800Ft/hó (3075->3400, 3825->4400) - szerintem fogom kérni a vezetékes telefonszolgáltatást, és akkor egy évig maradok a jelenelgi költségkeretben, ha minden igaz...
Ráadásul a többi szolgáltató is tuti emelt, pl telekom mobil előfizetést kötöttem pár hete, nem aznap intéztem, hanem 2-3 napra rá, hogy megnéztem a weblapon a lehetőségeket. Mire beértem az ügyfélszolgálatra már az új árak fogadtak (a weblapon is), még meg is magyaráztam az ügyfélszolgálatosnak, hogy valamit benéz. :) Ezen miért nem pörgött senki?
Ha már telekom, a héten újítottam meg a szerződésem:
250/75 netem volt + vezetékes telefon = 5680ft/hó
Két kattintás az oldalukon majd router reboot pár perc múlva:
500/150 net (+ vezetékes telefon) = 4280ft/hó
Remélem ha emelnek, akkor max visszamegyek az eddigi árra, minden esetre kicsit jobb kedvem lett ettől :-)
Mondjuk a tanúsítványukat frissíthetnék.
- Adj király katonát!
- Nem adok, kattints, ha tudsz!
digi.png (1102×568)
"NINCS ERŐS KÁVÉ, CSAK GYENGE EMBER"
SEC_ERROR_EXPIRED_CERTIFICATE :-P
Update: "Mon, 07 Nov 2022 07:38:43 GMT"-től érvényes az új, úgyhogy a certbot (gondolom...) időben lehúzta, csak nem került ki időben mindenhova, ahova kell...
Miért, ha érvényes lenne az az ótvar Let's Encrypt-es tanúsítvány, az sokkal nagyobb biztonságot adna? :-D
Legalább a júzerek nem pánikolnának :) és elérnék az oldalt.
Ez inkább olyan, mint a vita, hogy miért kell a Linux kernel forráskódját igényesen megcsinálni. Bár pont én pont neked nem kell hogy erről írjak, mert te már forgattál kernelt még előttem is :D (a RieserFS-nek vagy az LVM-nek nem jött be valami az új kernellel), én meg csak örültem, hogy jó lett :D
Egy mondjuk Netlock DV cert semmivel sem jobb/megbízhatóbb - ugyanis gyakoratilag ugyanaz az ellenőrzés van mindkét esetben: a megadott webszerveren el tudsz-e helyezni egy bizonyos fájlt megadott tartalommal/hozzáférsz-e az adott domain nameserveréhez...
Így van. Mivel azonban itt az adott felhasználónév/jelszóval szerződést is módosíthatsz, jobban örülnék egy OV certnek.
tehat, fel ev alatt:
DIGINET 1000 - FTTH 2019 2022/06/01 - 2022/06/30
1 db 3 100 Ft
vs:
E-PACK 2023 1. HÓ
1 db -500 Ft
HŰSÉG KEDVEZMÉNY 1. 2023 1. HÓ
1 db -500 Ft
DIGINET 1000 - FTTH 2023/01/01 - 2023/01/31
1 db 5 900 Ft
sum: 4 900 Ft
Es meg huseget is fogadtam nekik :) De legalabb errol is a haborus szankciok, Brusszel, Soros es a dollarbaloldal tehet. Janem, ez tutira a 4iG tarto munkaido hibaja! Tul sokat lustalkodnak! Felkeszulnek: Vodafone-osok :)
Hűségidőn belül nem kéne fixnek lennie a dijnak?
Eddig nem kellett huseg. Anelkul volt annyi amennyi.
Ez 90.32258064516129032258064516129%-os emeles.
Nem vagyok benne biztos, hogy normalisabb jogallamokban ez ne szamitana veletlenul aranytalannak vagy tulzonak :)
Szerk:
Vegulis ki lehet magyarazni azzal, hogy egyszer mar emeltek, a 6. havi szla mar 3 900 Ft volt.
Meghogy eddig ez kedvezmenyes dij volt, mert amugy 1230000/ho kellett volna legyen :)
De még a hűséggel vett ár is 65,29%-kal magasabb, ami nettó geciség, túlzás és aránytalanság.
Én úgy értettem hogy ha már eleve hűségidőben voltál az emeléskor. A lejáratig szerintem a régi dijat kell fizetned.
Ez nem nekem akart menni, de azt írta, hogy korábban nem kellett hűséget vállalni (nem vagyok Digi-ügyfél). :)
dehogyis! ha csak 4iG dolgozik a ceg, akkor az NEM EXTRAPROFIT! :)
Nekem a legolcsobb netjük van. Arra is 2000 Ft tettek rá. Hüséggel meg csak 1000-t. Így nekem összességgében 1000rel lett drágább. Amúgy korábban sztem nem volt hüség opció egyáltalán.
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
Éppen azért kötöttem újra mindent egy csomagban 2 évre a Trénél, hogy fixek legyenek a dijak (alacsonyan). Remélem engem egyelőre nem érint ez, de nyilván idővel fog.
ha igy volna, mar most sem emelhettek volna arat, hiszen a huseget mar tavaly beikszeltem... szerintem amugy ott annyi a deal, hogy HA emelnek, lemondhatod bunti nelkul (nem vagyok ASZF guru, fixme)
Valamit hallgattam a rádióban erről, és ott elmagyarázták hogy az ászf -eket módositották (ezek szerint a szerződés aláirása után egyoldalúan...) és ott felvezették hogy az infláció miatt emelhetnek, ÉS erre hivatkozva nem mondhatod fel a hűséget.
Magyarul engem aki előre gondolkodtam és direkt hűséget kötöttem náluk a fix dij miatt 2 évre, nettó átvertek. Szomorú.
Ezt a "nagy" szolgáltatók lobbizták ki, hogy az inflációkövető emelés belekerüljön, mint lehetőség... Kérdés, hogy mennyire fognak ezzel élni?
Amíg ilyen magas a szolgáltatók "fogyasztói kosarának" az áremelkedése (energia, eszközök/alkatrészek beszerzése (gyakorlatilag minden import/€-ban megadott áron kapható - a Ft teljesítménye is rátesz egy lapáttal), egyebek) addig valamennyire érthető, hogy ezt a _valós_ költségnövekedést szeretnék az előfizetési díjakon legalább részben beszedni. Az persze más kérdés, hogy fognak-e, és ha igen, hogyan élni ezzel a lehetőséggel.
Semennyire sem valós és jogos követelés ez. Megkötöttük a dealt két évre.
Ezzel az erővel a végig fix lakáshitelemet is felborithatják, mert szegényeknek nagy lett a költség. Kit érdekel? Olyan dealt kellett volna ajánlani, ami fedezi ezt.
Lassan már ott tartunk hogy tök felesleges előre gondolkodni, mert úgyis szop az, aki gondolkodik és tervez. Ez látszik a magyar állam működésén, a kormány döntésein is.
Rendeleti kormányzás. Azt jelenti kifosol valamit a közlönyben 23:59-kor, és az másnap 0:00-val már hatályos is. A paraszt ha rátehénkedik 23:58-kor az F5-re, akkor sincs lehetősége még végigolvasni sem, mire hatálybalépett, nemhogy kifogasolni.
A benzinkút-tulajoknak van valami zárt féjszbuk csoportja, vagy honnan a faszból tudták a 22 órás bejelentés után 5 perccel már visszaállni hatóságiár-mentes üzemre?
volt egy (egyébként egész jó) helyi étterem. Ő nem akart árat emelni - inkább bezárt. Most őszintén: ez jobb opció?
Igen.
Rossz példa. Nyugodtan emeljen árat a telco cég, az új előfizetésekre és a nem hűséges meglevőkre. Az is van bőven. Az, aki megkötötte a maga dealjét, ne b.sszák át egyoldalúan, "jogilag alátámasztva".
Amennyiben benne van a szerződésben az inflációkövető emelés lehetőse - úgy nincs átba..ás.
Ha nincs benne - akkor pedig jogosult vagy elfogadni a változtatást - vagy felmondani kötbér nélkül.
A szolgáltatót is jelentősen terheli az infláció - miért ne hárítaná tovább?
Nem volt benne AFAIK, hiszen most rakták bele az ÁSZF -be szerintem utólag.
Annyira érdekel a szolgáltató baja, mint a szolgáltatót az én bajom.
But still, utána kéne még pontosabban nézni hogy mi történt.
na várj:
1) eddig határozatlan idejű szerződés volt (azaz mindkét fél felmondhatta) - talán 30 napos felmondási idővel
2) ahol eddig nem volt benne a szerződésben, és beleírták ott ez lehetőséget adott a felmondásra
Csakhogy a felmondás lehetősége nem egyenlő a a vállalt kondíciók szerinti szolgáltatással! Az egy külön történet, h mit hogy mondhat fel.
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
Te mondhatod fel, ha nem tetszenek az új kondíciók...
Kínosan kevered a szolgáltatást annak felmondásával.
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
nemertem. valamikor nyaron beleraktak az aszfbe ezt az inflacioselemo pontot. akinek nem tetszett mehetett isten hirevel. akik maradtak azok elfogadtak hogy majd valamikor emelkedni fog az inflacio mertekevel az ar.
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
> akik maradtak azok elfogadtak
Ez szokott a problémás rész lenni - biztos ráutaltak magatartásilag, ugye? És talán az infláció mértékével emelkedett az ár szted?
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
igen, ismer ilyet a jog, hogy "ráutaló magatartás". use google ;)
nemszamoltam ki. de itt sokan sapitoznak hogy a tenyleges inflacio 90% felett, merthat a tej meg a kenyer duplaba kerul. ez alapjan ha 2k-rol 3k-ra emel, akkor meg inflacios szint alatt van. \o/
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
az lehet, de akkor dontsuk el ki hazudik, a ksh vagy a digi, mert a "hivatalos" 15% es a digi altali 90% kozott nagysagrendi kulonbseg van :) raadasul fel ev alatt ketszer lett tobb a szamla ho vegen, persze biztos ugy is lehet, hogy akkor minden masodik honapban emelunk az eves inflacioval, mert lehet, jol megirtuk az ASZF-t :D
én még mindíg nem értem a problémádat... (azaz, de csak pumpálod, hogy hátha elefánt lesz belőle)
- ha tetszik a szolgáltatás, aláírsz határozott időre és e-pack-el, így minimális a drágulás
- ha nem tetszik, bármikor felmondhatod 30 nappal
- ha van másik, akkor válts oda - ha nincs, akkor válaszd az első pontot
a kedvenc kormány a GVH-t is lekapcsolta nemzetérdek miatt - miért pont a te (ehhez képest jelentéktelen) problémád izgatná? :-)
en sem ertem a problemadat, a thread annyirol szol, hogy emelet a digi 90%-kal, ami allitolag "inflaciokovetes?" cimszoval ment. nincs itt semmi latnivalo, azon kivul, hogy akkor ez az inflacio 90 vagy 14.5%? vagy mi mennyi :D
hat altalaban ti hazudtok :D
tokomtudja mennyit emelt a digi, nem is erdekel, nincs digim. a telekom 15%, vodafone-t megnezve parat 10% korul van a novekedes. tehat ez a csodanagy aremeles meg a koztudottan kozmetikazott ksh inflacio %-ot se erte el.
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
altalaban? ki? mirol is van szo?
tokomtudja mennyit emelt a digi, nem is erdekel, nincs digim. > akkor rossz threadben trollkodsz. :)
demost akkor telleg 90%-ot emelt a digi?
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
matekora megvo't? https://hup.hu/comment/2876923#comment-2876923 tldr: tavaly 6. ho: 3.1k, iden elso ho: 5.9k
igen, ezert nem ertem. 2022 oktoberben: 3900Ft, most: 5900Ft (epack-al meg 5400). ezt melyik matekoran tanitjak 90%-os emelesnek? :)
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
2022.06
mutassam a szamlat fel evvel ezelottrol, vagy mit szeretnel? :D nekem ezek voltak benne, amit lattal. nem kotottem uj szerzodest, "nem csinaltam semmit" (kiveve, hogy ranyomtam a husegre tavaly ev vegen, eszamlas voltam mindig is).
3100*1.90322580645=5900
kiaf*szomat erdekel hogy evkozben mit emeltek. a vodafone 2021-tol ~150%-ot emelt, naes??
a mostani dec31-jan1 _inflaciokoveto_ emelesrol volt szo.... \o/
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
ki a faszomat erdekel, hogy Te csak egy napot latsz a tavalyi evbol? :D
az eves inflacio*X-et hathavonta rabasszak az arra. erdekes inflaciokoveto modszer :)
Te miért nem akarod érteni, hogy nem partneri szerződésed van, hanem előfizetői. Semmi nem kötelezi, hogy tartsa az árat, te mehetsz másik szolgáltatóhoz, ha van. A törvények vonatkoznak rá, ezért a határidőket is be fogja tartani.
Egyébként szerintem mindenki számára nyilvánvaló volt, hogy az adásvétel után az új menedzsment nem a régi megszokott üzleti stratégiát követi, ezért az áremelés is borítékolható volt.
en ertem, a kollega nem erti, hogy miert nem a dec31-jan1 idointervallumot vizsgaljuk inflacio tekinteteben. :)
latod a topic cimet? "Januártól árat emel a Digi". azt hogy ti idehoztok regi aremeleseket nemerdekes
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
Tudnal esetleg mashol trollkodni?
latod-e a threadben, hogy inflaciokovetesrol/irrealis emelesrol volt szo? ha nem tunt volna fel esetleg -.-
hogy neked nem megy ennek megertese, "nemerdekes".
Ezzel az erovel ugyebar az, hogy "nincs digim. a telekom 15%, vodafone-t megnezve parat 10% korul van a novekedes." szinten nem erdekes, hiszen nincs a topic cimeben. BalfaszTroll...
A terminológiát nem akarod érteni. A szolgáltató kínál egy szolgáltatást, köt veled egy szerződést ami a minősége miatt nem partneri hanem előfizetői szerződés amit ÁSZF szabályoz. Ha a szolgáltató nem akarja folytatni a szerződés a jelenlegi feltételekkel (egyszerűen kezelhető és használható példaként pl megszünteti, vagy maga a szolgáltató szűnik meg) akkor nem kötelező számára. Akkor sem ha a másik fél részéről hűségidőben van. Amikor a szolgáltató olyan változtatást eszközöl, amely ellentétes a hűségidő feltételeivel akkor a másik fél azt a szerződést felmondhatja minden eredetileg a hűségidőben vállalt jogkövetkezmény nélkül. A hűségidő nem szolgáltatási kötelezettség.
Ha van egy határozott idejű munkaszerződésed mondjuk 2 évre, akkor közben nem emelhet neked bért sem a munkáltató? Vissza fogod utasítani, ha megtenné?
Közös akarattal módosíthatják. Itt nincs szó közös akaratról - mint magad is láthatod!
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
Demagógiából csillagos ötös, de ha már ezt a hülye példát erőltetjük, itt a munkavállaló emelte a "bért".
Csak a hasonlat szar, itt a szolgáltató emelt, és nincs határozott idejű szerződés, hanem olyan szerződés van ahol ÁSZF-van és felmondási jogtól való elállás kedvezmény igénybevételének ellentételezéseképen az előfizető részéről. Ha az ÁSZF az előfizetőnek negatívan változik felmondhatja a vállalt jogkövetkezmények elszenvedése nélkül.
Nincs itt semmi látnivaló
lol, nekem van egy tippem
nem gyanús, hogy eddig nem volt hűségidő?
Nem értem mire gondolsz.
Mar nem, eu-s direktiva alapjan inflacioval emelhetnek es ez lehet alapja felmondasnak.
Domain, tárhely és webes megoldások: aWh
Nem.
lazán kapcsolódó. 4ig, DIGI, Voda vásárlásról: https://youtube.com/watch?v=7q0_59i6cYI&si=EnSIkaIECMiOmarE
TL;dr ?
Olvass utána, a kereső fel fogja hozni, számos cikket írtak róla, ahol össze van foglalva 1 oldalban. Fateroméknak már Szegeden meg is történt a váltás, az új üzemeltető sokkal szarabbul üzemelteti a netet, mint a Digi, sávszél csak töredéke, de legalább 3-szoros áron. Azért írtam fentebb a kollégának, hogy ha még csak ennyi lett volna, hogy a Digi inflációkövetően árat emelt volna 1-2 ezer forinttal, a ‘ggét még akkor is mindenki a földhöz verhette volna örömében, lesznek itt durvábbak is.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
mindekozben a 4iG/allamunk masik cege meg is lepte amit fentebb predesztinaltam :) es siman eljatszott a kedvezmenyekkel, hogy a szamla osszege nagyobbat emelkedjen, mint amit kommunikaltak.
https://telex.hu/gazdasag/2023/01/28/vodafone-ar-szamla-telefon-internet
Nem hinném, hogy ennek bármi köze lenne az állami/nem állami státuszhoz. (megjegyzem a tranzakció folyamatban van még, nincsenek házon belül, a tranzakció lezárás a napokban fog manifesztálódni, pár hét/hónap fog kelleni utána is nekik)
Általános jelenség, hogy a kedvezmény mértéke nem százalékos hanem fix összegű (kimutatásokban is könnyebb vele számolni a manifesztált értékkel) nem Vodafone sajátosság. A mobilszolgáltató státusz által behozott sim/profit elgondolás rátelepszik extra mód erre, és egyébként is hírhedten üzletileg inkorrekt vezetésű cégcsoport (magyar manifesztáció mindenképp) egyesüléséből származik ez a gyermek.
Na ezt majd szorozhatod ha ténylegesen átveszik és kialakul a mamutcég, a kormány(&ner vezetes) meg átbalanszíroza az állami kontroll alatti + az összes NER közeli dolgot ehhez a szolgáltatóhoz, utána meg megszaporodnak majd a fura törvények amik csak picit fognak arra lejteni kinek kell velük szerződni (AH lesz ugye a cég ami fogadja) :)