Elvesztek a postafiókjaim

Sziasztok!

 

Találkozott már valaki olyannal, hogy a T-kom-nál lévő domainjéihez a honlapcenterben  megadott e-mail fiókok eltűntek? Január 1-je óta megszűntek a fiókok.

Naponta jelentem be,, sürgetem, de azt mondják, nem tudják mi a hiba, dolgoznak rajta. Találkozott már valaki ilyennel, vagy csak én egyedileg jutottam ilyen sorsra.

Igen van máshol is postafiókom, az is fizetős, normális szolgáltatónál, ielőtt mindenki azzal jönne, hogy ilyen sz@ar szolgáltatóhoz nem szabad vinni levelezést.

 

Üdv,

P3nész

Hozzászólások

Szerkesztve: 2023. 01. 07., szo – 16:46

Egy példám van. Két évvel ezelőtt egy könyvelő teljes levelezése tünt el, fiókkal együtt, ugyancsak a T-Comnál. Mint kiderült, adminisztrációs hiba miatt.

Ez alatt azt kell érteni, hogy minden évben adott időszakban kifizeti az éves net előfizetését, amibe a már tizenx éve létező .t-online.hu domaines email fiók is beletartozott. Csakhogy a szolgáltató rendszerén ez akkor éppen úgy ment keresztül, hogy szolgáltatás megszüntetése és újra kötése, mert menet közben történtek változások a szolgáltatást illetően, amit így volt a legegyszerűbb adminisztrálni. Igenám, de ezzel együtt minden adatot töröltek is a fiókkal együtt, ahova kapta volna az ügyfelektől az anyagokat. Hiába kérte a visszaállítást, nem lett belőle semmi: adatok és fiók viszlát.

Azt gyanítom nálam is hasonló lehet, mivel októberben volt egx áthelyezés is, mely csomagváltással járt. Igaz nálam saját domain van. A levelek miatt nem aggódok nagyon, mert azok lementve megvannak a klienseken. Thunderbird, Evoluton. 

Ami jobban aggaszt és bosszant, hogy 6 napja nincs posrtafiókom.

Szerkesztve: 2023. 01. 07., szo – 17:56

Két megjegyzésem lenne ehhez:
1, annyiért, amennyiért a tré adja, már lehet saját domained, saját vps-sel
2, mindegy hol vagy, azért a backup nem árt
 

Remélem sikerrel jársz! Csak van valami backup a trénél is!?

üdv: pomm

A 852-es kídlap telepötúsa sikeresen befejezádétt

Azoknak ott van egyéni szájíz alapján az M365 és a Gugli. M365 nagyon szépen végigvisz domain felvételén, gondolom a google is.

Mondjuk csak egy felhasználó miatt még sosem regisztráltam üzleti szolgáltatásra, nem tudom, az árazás hogy megy, de egy 5-ös kezdőlicensz pakk is az M-nél összemérhető valami fullosabb otthoni internet+kábelTV+mobil havidíjjal (ha csak e-mail kell és semmi Office)

Ha valaki vállalkozóként meg ennyit se termel ki, vagy nem tud ennyit a hobbijára költeni, maradjon a gmail-nél egyedi domain nélkül :)

Ja, csak azért mindennek a körmére kell nézni, ami Ms termék. Kollégám nagy okosan gugli mail-ról úgy költözött át o365-re, hogy a mikroszoft migrációs megoldását használta. Szépen át is ment jó sok levél, aztán hopp, betelt a tárhely. Az történt, hogy minden levél kétszer, háromszor, de akár ötször is ott volt a Ms tárhelyén. Beletelt néhány napba, míg rendet vágott.

De nézzük a jó oldalát: legalább adatvesztés nem volt :-)

Nem lehet, hogy inkabb ugy tortent a dolog, hogy IMAP-hez keszult migracios toollal koltozott es kozben elhitte a Google azon allitasat, hogy a Gmail IMAP feluletet ad? Amit a Gmail feluleten lat az ember, marmint a cimkekbol keszitett foldereket, no, azok IMAP-en valodi folderek. De mivel IMAP eseten 1 level nem lehet benne tobb folderben, igy ha egy levelen tobb cimke is van, akkor az a level IMAP iranybol nezve fenn van tobb peldanyban is. Ezek raadasul, a protokoll miatt ugye, eltero peldanyok. Igy ha IMAP-kent ledumpolsz egy Gmail ladat, akkor ott megtobbszorozodnek ezek a levelek. 

Kb. 50 működő fiók, 30 éve a T-nél, - ők kezelik a domain-t is, - soha nem veszett el fiók, levelezés.

$ pwd && ls -R | wc -l
/home/vim/email
132421

*ásít*

echo crash > /dev/kmem

Jogos. Azt nem írta a kolléga hogy az e-mailek is eltűntek. Én feltételeztem, mivel nagyon nem divat se a local copy (~132k e-mail van a laptopomon), se a backup (az más, olyanom is van).

No mindegy, tfh. eltűntek az e-mailek, local copyból addig is lehet valamennyire dolgozni. Ha nem oldják meg 1-2 nap alatt akkor domain átreg, restore, mehet tovább a munka.

echo crash > /dev/kmem

Nem a -vélt- lekezelő hangnem volt a szándékom. (Elnézést, ha számodra sértően fogalmaztam.)
Ha nem is készült mentés (ami alap lenne, úgy tűnik itt elmaradt), egy sima pop3 local copy megoldotta volna. Esetleg egy kis mókolással, a mappák végett.

echo crash > /dev/kmem

Inkább IMAP a több mappa miatt. Szépen szinkronizálja a maileket a kliens, illetve azokat a kliensről lemásolni időszakosan, mielőtt az üres postafiók szinkronja odavág.

Saját területen lévő mentése legyen mindenkinek, mint alapvetés. Ezt sajnos nagyon el szokták felejteni, mert majd az xy-nak biztosan van (nincs, vagy hibás, vagy nem is vállalta stb), aztán nem egyszer volt már kamillázás. Különösen amikor az 1871 és félben elküldött szuperfontos hárommilliárd euró értékű emailt keresik égre földre.

Ma megint hívtam a T-t. Ügyfélszolgálat türelmemet kérte továbbra is, illetve jelezték, hogy semmit nem tudok csinálni azon kívül, hogy várok türelemmel.

Nem vagyok nagy ügyfél, havi kb. 50-60 ezret hagyok náluk, szóval ha ott hagyom őket nem érzik meg. Sajna kiszolgáltatott helyzetben vagyok, vagyunk.

A backup fontosságával egyetértek de itt elvi hiba (is) van: a mailt így nem szabad tranziens információtárolónál többnek tekinteni. 
Legprimitívebb esetben vagy magát a message-et kell lementeni vagy az üzenetben levő információt valahogyan továbbfeldolgozni.

Gábriel Ákos

Ezt a rendvezvényszervező, patikus, optikus és hasonló "belépek a levelekhez" típusú felhasználásnál milyen koncepcióval, és megvalósítással gondolod? Azon kívül, hogy valamilyen mentőcuccot használ, ami menti a teljes gépét, és esetleg tud valahogy postafiókot menteni távolról.

Valahol erről szól a digitalizáció. Nincs mindenre megfelelő ultimate megoldás(om). Az a nulladik szint ha a vállalkozás felismeri hogy milyen kockázatot fut.
Ha felismerte akkor tud döntést hozni arról hogy vállalja, csökkenti, megszünteti (és azt hogyan).

Gábriel Ákos

Nem ismeri fel, és tényleg nincs ember, aki kivitelezzen a tömegeknek, hacsak nem csinálja meg magának. Ez egyfajta generációs probléma, de még a "közepes" generáció is erős kihívásokkal kűzd. A másik eset, hogy látja mi a probléma, de csak valami félmegoldásra van energiája, vagy pénze. A munkadíjjakról szó sincs, egy NAS vásárlásnál már leolvadnak, hogy hú az drága... A szomorú az, hogy 15-10-5 éve, és most is ugyanaz megy, hogy szuperminimálban oldanak meg valamit, ha gond van, akkor csodálkozás, és idegeskedés van.

Ezen csodálkozom én is, hogy emberek, akik huszonsok éve használnak számítógépet, nem akarják megérteni, hogy miért kellene bárhová is lementeni a szarjaikat, hiszen ott van minden a gépen. Az meg, hogy a gép lefekszk, vagy beszop egy zsarolóvírust, az vele nem történhet meg (persze mindegyik Windózt hajt full rendszergazda joggal).