MS Teams telefonhívás

Fórumok

Nem értek a témához, ezért kérnék segítséget. Egyik kis magyar partnerem (8 fő) fejleszt egy német cégnek, akik ehhez biztosítanak nekik 1 laptopot és O365-ön keresztül különböző dolgokat. Most felmerült, hogy kellene tudniuk telefonálni (mobilt nem kapnak) és számomra logikus lenne, hogy natívan a Teams-en csinálják (mint a németek is), de a Teams admin azt mondja, nem tud Magyarországra számot adni és hogy keressenek inkább valami cloud pbx providert, ami tud integrálódni Teams-be.

Dokumentáció olvasgatása után azt látom, hogy a "Calling plans" a feature, amiről beszélünk és igenis ott van Magyarország itt és itt.

Tudja valaki hogyan működik ez? Lehet az O365 csomagjuk szintje kavar be valamit és ezért nem tud számot kiadni? Ha tényleg nem megy ez valamiért, akkor ismertek jó cloud pbx provider-t, ami nem kér valami fos 3rd party appot, integrálódik Teams-be és mobilról is működik? Köszönöm!

Hozzászólások

Nem értem mire kell a magyar telefonszám... Teams app okostelefonra, és lehet egymás közt beszélgetni. Akár az O365 fiókhoz lehet DE számot rendelni és akkor az okostelefonon csörög...

Lehet ködösen fogalmaztam, de nem mondtam hogy feltétlenül magyar szám kell. Ők adják, felőlem lehet Kenyai is, csak lehessen vele telefonálni.

Tehát akkor azt mondod magyar számot nem lehet és mondjuk a Teams admin azt hiszi, hogy nekünk mindenképpen magyar kell de németet meg lehetne és nem kell 3rd party szolgáltató ehhez?

DE, jól látod ez is lehet. Alapvetően jó a kapcsolat, szóval mielőtt ilyesmire gondolnék szerettem volna megérteni mit lehet és mit nem. A dokumentáció alapján azt látom, hogy technikailag ennek nincs akadálya, függetlenül attól, hogy a szám német vagy magyar vagy bármi.

Tegyük fel "nem akar". Erre az esetre tudsz ajánlani szolgáltatót?

Szerkesztve: 2022. 12. 15., cs – 10:37

milyen számot? behívni meetingre? 

Nekem úgy hangzik, mintha telefon előfizetést szeretnének, ami nem adott meetingre, hanem úgy általában telefonálgatásra lenne jó. A hang / videó híváshoz teamsen belül nem kell hagyományos telefon, csak internetkapcsolat. Használjon okostelefont a jóember, amire telepíthető teams alkalmazás. 

Ha telefonálgatni szeretnének, akkor a helyi telefon szolgáltatónál lehet kötni csomagokat, semmi köze ehhez a teamsnek szerintem. Ha a munka része, hogy telefonon felhívogassanak embereket, az nem teams kérdés.

Ha a fejlesztéshez kell német telefonszám és előfizetés, akkor is német sim kártyákat kell használni. (úgy lesz német lokációs ip és a német szolgáltatók németekre limitált szolgáltatásait is úgy érik el).

A lényeg, hogy lehet nem is az a probléma valójában, mint amit előadnak.

Nem akarnak vagy tudnak klienst feltenni a telefonokra, szükség van külső partnerek elérésére egy meetingben,
nem akarnak roaming díjat fizetni, nincs lehetőség céges mobilelőfizetésre, pocsék a mobilnet lefedettség, sürgős (on-call pl.) hivás esetén nem opció a Teams? 

Nem akarnak vagy tudnak klienst feltenni a telefonokra, szükség van külső partnerek elérésére egy meetingben,

Mármint a kontraktorokéra? De ha jól értem, pont ők nem kapnak a céges calling planből sem. A megbízó meg gondolom a saját alkalmazottainak tud ilyet adni, ha akar. Külső partnert be lehet hívni sima Teams hívásba, stb.

nem akarnak roaming díjat fizetni, nincs lehetőség céges mobilelőfizetésre, pocsék a mobilnet lefedettség, sürgős (on-call pl.) hivás esetén nem opció a Teams? 

Ha hozzám azzal jött volna egy alvállalkozó, hogy nincs pénze mobilra, nem sokáig tartott volna az együttműködés, szóval gondolom nem ez lesz a megoldás. :) De ha tényleg csak ennyi a probléma, akkor venni kell SIM-kártyákat, és T&M-ben kiszámlázni a megbízónak, én nem szórakoznék Teams-zel. 

Esetleg nincs lehetoseg valamilyen sajat kozpontot futtatni? (3CX pl ) ezekben szokott lenni Teams integracio es akkor csak egy (vagy tobb) szam kene

Microsoft rögzíti automatikusan az összes beszélgetést az "Ön adatai fontosak a számunkra" jeligére? (költői kérdés)

Szerkesztve: 2022. 12. 15., cs – 14:25

Nem világos, mi az alapprobléma, amit meg kellene tudni oldanotok. Meg kellene fogalmazni, mi a kiindulási állapot. Az, hogy mi a célállapot, azt is jó lenne tudni.

Az meg hogy ehhez hogyan lehet eljutni, inkább már annak kell megmondania aki ezt meg akarja oldani neked. Mert ha te mondod meg mi legyen az odavezető út, azzal esélyes hogy eltéríted (félrevezeted) a megoldast kereső gondolatát. Mert ő azt fogja feltételezni amit a szájába adtál az valóban úgy van. Pedig simán csak lehet, hogy te nem érted mi a különbség egy Teams-to-Teams P2P hívás, egy Teams meeting, és Teams <---> PSTN hívástipusok között. Az, hogy ez egy mobil okostelefonos Android/Iphone kliensen, vagy egy Windows PC desktop gépen történik, az pl. teljesen tökmindegy a Teams szempontjából. Sok potenciális félreértést érzek a nyitóposztos kérdésfeltevés alapján.

Komolyan mondom nem értem a kérdéseket; a linkekből egyértelműen látszik nekem, hogy Teams <---> PSTN az egyetlen dolog ami érdekel, azért hogy egy marék home office-ban dolgozó ember költséghatékonyan telefonálni tudjon néha EU-ban, továbbá őket elérjék néha.

Magamtól arra mertem gondolni, hogy a fentebb említett telefon szolgáltató, meg saját mobiltelefon + német SIM kártya opció a legkevésbé értelmes megoldás 2022-ben, tekintve hogy adott egy Teams, amivel a Teams Phone + Calling Plan feature segítségével egyszerűen, előzetes befektetés nélkül, PAYG módon lehetne ehhez a szolgáltatáshoz hozzájutni. Ha meg mégsem lehet valamiért (lásd OP), akkor vannak 3rd party szolgáltatók, akik ilyesmit ígérnek és azt szerettem volna tudni melyikkel van jó tapasztalat.

Vagy full vakon vagyok, üljek le egy egyessel, és vegyen mindenki iPhone-t, céges havi flottában 8 x 500K CAPEX meg 8 x 25K havi OPEX mellett?

Teams <---> PSTN az egyetlen dolog ami érdekel

Valószínűleg azt nem értik, hogy egyáltalán ez miért érdekel és meg szeretnék érteni. Különösen tekintettel erre a felütésre:

Nem értek a témához,...

Ha még van egy kis türelmed, akkor leírhatnád az eseteket, hogyha ki hív kit és hogyan (teams|telefon), akkor mi történjen, mi lenne az elvárt működés?

A kürtőskalács egy nagy lyuk, tésztával faszán körbetekerve.

Ha tényleg szeretnéd h. valaki tudjon neked segíteni, érdemes világos, egyszerű tőmondatokban megfogalmazni amiket fentebb is írtam. Akik itt ingyen próbál(ná)nak segíteni, nem mindenki gondolatolvasó orákulum.

Az MSTeams egy relatíve összetett termék. Sok mindent tud, és sok minden problémára, ügyféligényre tud többféle eltérő megoldást. De ahhoz h. jófele induljon el az ember, érteni kell a kiindulási állapotot és az elérendő célokat, máskülönben haszontalan dolgot fog neked javasolni.

Ismered a meme-t az "ügyfél ezt kérte, a sales-es ezt árazta be, a mérnök ezt tervezte meg stb" gyakori esetéről?

Engem simán félrevitt, hogy túl hangsúlyos volt a problémakiírásban, hogy az alvállalkozó emberei a megbízó Teams-én keresztül akar telefonálgatni. Ha jól értem, akkor (funkcionalitásban, legalábbis) az is elég lenne, hogy a kontraktorok feltesznek egy lakossági Skype-ot, és vesznek rá Europe/World Subscriptiont?

Nem derül ki, hogy kinek, kit és mikor kell hívnia.

Kapjanak külön O365 accot a teams-hez, aztán BYOD vagy mobil vagy laptopon külön-külön is tudnak chat-elni, vagy teams hívást csinálni, ha meg külsőssel kell beszélni az meg kap egy linket. Minek szám a teamshez ha van kliens program winre, macra, androidra meg ios-re? És még van webes kliens is ha a külsősnek nem lenne o365-je. A másik irányba meg max küld egy mailt hogy 4:30-kor meetingeljünk.

Remélem azért nem kell a melegvizet is feltalálni hogy valaki tudjon online telefonálni.

A megoldás az lett, hogy inkább rászántam az időt és kitanultam a Teams PSTN opciókat és kiválaszottam ami a leginkább megfelelő nekem. Ez pedig a Teams Phone + egy Direct Routing-nak nevezett feature (a Calling Plans helyett) + 3rd party Teams kompatibilis szolgáltató. Ezután a Teams adminnal belőttem a dolgokat, amiket kért a provider a direct routinghoz és kész.

Direct routinghoz onprem sbc + saját pstn trönkök kellenek. Phone system esetében meg a mikroszoft adja a teljes pstn szolgáltatást. Direct routing-gal akkor érdemes menni, ha a cég már amúgyis bőven könyékig benne van a teams-es telefóniában. Egyébként a phone system gyorsabb egyszerűbb nem kell hozzá teams-es telefóniához érteni. A 2 opció amúgy vidáman megél egymás mellett, nem zárja ki egyik aktív használata a másikét. A usereket tetszőlegesen lehet dobálni a 2 opció között, nyilván setup-olni kell őket megfelelően, plusz a megfelelő licenszek kellenek.