4 csoport átlagát néztem:
- Ny-6: önkényesen kiválasztott 6 db nyugat-európai ország átlaga (Ausztria, Németország, Franciaország, Belgium, Hollandia, Svédország)
- V-10: volt szocialista kelet-európai ország, a 10 db versenytárs átlaga (Észtország, Litvánia, Lettország,Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Románia, Bulgária)
- D-4: dél-európai országok, 4 db átlaga (Portugália, Spanyolország, Olaszország, Görögország)
- H: Magyarország
infláció |
árfolyam USD-hez 1 év alatt |
átlagos nettó bér EUR, 2020 Ny-6 %-a |
|
Ny-6 | 10,4 % | -8,9 % | 100 |
D-4 | 9,4 % | -8,0 % | 54 |
V-10 | 17,1 % | -7,5 % | 32 |
H | 21,1 % | -20,6 % | 28 |
- kikadff blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
De nálunk háborús infláció™ van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ny-6 és D-4 egyaránt eurót használ, nem? Miért van különbség a pénzromlásban?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Svédország nemzeti valutát használ.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A svédeknél nem korona van? Lehet felhúzta az átlagot :)
PS: megelőztek, és lehúzta :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom, az árak nem ugyanúgy változtak, vagy más a fogyasztói kosár (délen nem ugyanannyira kell fűteni).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De amúgy mi a meglepő? Ez a cél. A népet el kell butítani, el kell szegényíteni, legyen sok jobbágy, mert ez nemzeti érdek :)
A parasztoknak se volt annak idején ideje foglalkozni holmi LMBTQ gondolatokkal. Örültek, hogy nem pusztultak bele a munkába és valami, ma már gyógyítható nyavajába, és nem is utazgattak össze-vissza, alacsony volt az ökológiai lábnyomuk is :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez még csak a kezdő kör. Lesznek még csúnyább adatok is, amikor benyújtják a számlát.
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mar pontosan kinek, milyen szamlat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekünk. A világ erőforrásai végesek és ha az uraknak szarul megy, akkor a sor végén a csicska szorul. Egy recesszós gazdasági helyzetben valakin ki kell a veszteségeket termelni, le kell faragni a költségeket. Az EUs gazdaság az összeomlás szélén táncol (nem most kezdődött és az ukrán válság ennek csak a aspekrusa). Ha nem omlik össze Oroszország, akkor az EUs nagyok mennek a levesbe. Az eurozónás keletiekhez nem nyúlhatnak hozzá, mert vinnék magukkal az eurót, a balkániak nem elég instabilok hozzá. A lengyelek és balti államok most jófiút játszanak. Kell egy buklóállam, aki végletekig eladósítja magát, majd a felvett hiteleket az EUs multikon keresztül kipumpálják a nyugati gazdaságokba. Ebbe Viktor érthetően nem akar beleállni, kérdés, meddig nem fáj neki a visszatartott milliárdok.
Magyarország szempontjából kritikus az ukrán válság gyors lezárulása, mert így kerülhető el az, hogy a segglyuk pozícióból, a lófasszal tágított gennyes seglyuk pozícióba kerüljünk.
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kétlem, hogy a felvázolt szituáció költségét (vagy annak nagyobb részét) Magyarország egymaga finanszírozni tudná a nyugatiak számára/helyett.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarország egymaga
Ezért kellene a sorozatos újabb "közös" hitelek amik terhét aztán adott állam(ok)-ra lehet tenni.
Lásd covid recovery: eddig működő sablon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az EUs gazdaság az összeomlás szélén táncol
Ezt mire alapozva lehet kijelenteni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmire. Németország pl. növekedést produkált idén is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs válasz. Gondolom, a tartótiszt az egyszerű, fő üzeneten kívül nem közölt részleteket, sem összefüggéseket, így nincs mit bemásolni. :(
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagyis: egy eredeti baromságot cáfoltak, és a "vagyis" kérdésedet leszarták.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha kinyitod az oxigéncsapodat és rápillantasz a topikra, látod, hogy az általad írt két dolog egyike sem történt meg.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja. Szerinted. Alternatív valóság csak számodra létezik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem fontosak a hagyományok, de javaslom, hogy te és a fajtád a valóságtagadást azelőtt hagyjátok abba, mielőtt hagyománnyá válna nálatok.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit vagyis? Neked nem tűnik fel az ellentmondás aközött, hogy a nyugat döglődik, és hogy Nyugat-Európa eleve legerősebb, erősen exportra termelő gazdasága növekedett? Na jó, neked nem kell feltűnnie, de nem is neked írtam. (Amúgy meg azt, hogy semmire sem alapozza, az nem cáfolná meg, ha én sem alapoznám semmire a kijelentésemet. Azt csak az cáfolná meg, ha Hiena megmondaná, hogy mire alapozná, szépen, számokkal.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gazdasági összeomlásról volt szó, nem valami ideológai hülyeségről. Szerinted egyre növekszik, egyre erősebbnek tűnik, aztán poof, békává változik, vagy mi? Ne hülyéskedjünk már. Az egész szocializmusban azt hallgatta ez az ország, hogy a nyugat a szakadék szélén tántorog, de mi jövőre megelőzzük. Aztán a szakadékba tényleg mi estünk bele, a nyugat meg köszöni, jól van, bármit is szeretne vologya hallani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jól látom, Hiena azt írta, hogy az EU gazdasága az összeomlás felé tart. Pl. ha te az anyósodhoz tartasz, de még csak tíz métert tettél meg az útból, akkor ha szerencsés vagy, hosszú ideig mész, mielőtt odaérsz. Már ha odaérsz.
A szocializmus érdekes párhuzam, hiszen az ember benne volt egy rendszerben, ami marhaságokat mondott neki. Ez minden rendszerben megvan. Pláne, amikor egy idegen hatalom uralkodik országok felett.
Megjegyzem, attól, hogy valaki a szakadék szélén tántorog, nem feltétlenül esik bele, ill. nem szükségszerűen akkor esik bele, amikor egyesek szerint bele fog esni.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nem azt írta, hanem hogy az összeomlás szélén táncol. De mindegy, ha az összeomlás felé tartana, akkor is éppen eltévedt, és a növekedés felé megy, de majd biztos egyszer odatalál, elvégre semmi sem tart örökké. Csak nekem az a gyanúm, hogy mindenki más előbb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt írta, sőt, egy zárójeles megjegyzéssel homályosan utalt az időtávlatra is: "Az EUs gazdaság az összeomlás szélén táncol (nem most kezdődött és az ukrán válság ennek csak a aspekrusa)."
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én meg azt írtam, hogy ez valószínűleg nem igaz, mert éppen erősödik, és már elég régóta így van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Németország pl. növekedést produkált idén
nyugi hitelből megy ez is..
Because financing the gas price cap had been a major challenge for the government, German lawmakers voted to suspend the constitutional debt brake before approving the energy relief fund.
https://www.dw.com/en/german-parliament-approves-200-billion-energy-rel…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy egyszer nekik is van államadósságuk, nem jelenti azt, hogy baj van, ráadásul a növekedéshez nincs sok köze. A növekedés az, hogy a GDP nőtt, és még az is lehet, hogy az adósság nagy része belső. (De pl. a Keynes-i elképzelések szerint nem olyan nagy baj egy kis államadósság, sőt. A gazdaságot élénkíti, és szép lassan el lehet inflálni, ami még jó is lehet az exportnak.) Kb. az utolsó dolog, amin aggódnék, a német államadósság.
Amúgy néhány ország államadóssága a GDP százalékéban:
Németország | 59,8 % |
USA | 128 % |
Magyarország Oroszország |
66,3 % 12,2 % |
Szóval mintha nem nagyon korrelálna sem az ország méretével, sem a gazdasági erejével, sem az életszínvonallal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A német gazdaság export orientált. Leálltak, és elköltöznek épp a gyárak; nincs gáz. Majd a 2022es 2023as csoda eredményeket hivatkozd. (mivel ossze vagyunk kotve a nemet gazdasaggal ez nekunk is rossz lesz).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd megnézem. De amire hivatkozom, az pont 2022, pl. 2022 Szeptember, + 0.4 %. 2023-ra jelenleg -0.6 %-ot jósolnak, de pl. az idén szeptemberi növekedés is a jóslat felett volt.
Amúgy amiről itt pl. szó van, az éppen az, hogy a cégek számára is támogatni fogják az energiaárakat. Meg tudják tenni, mert elég sokáig tartották magukat a fekete 0-hoz (hiány nélküli költségvetés), hogy ne legyen abból semmi baj, hogy most felvesznek egy kis hitelt. (A többi ország épp azért hökkent meg, mert nekik nincs pénzük arra, hogy a cégeket is megvédjék az elszálló energiaáraktól, mert eddig is afelett költöttek, amit termeltek, most meg félnek, hogy ha a németeknek telik rá, akkor nekik nem marad, azon kívül ki fektetné pl. magyar állampapírba a pénzét, ha németbe is lehet.) Közben pedig felépült az LNG-terminál, úgy néz ki, szépen sikerül megszabadulni az oroszgáz-függőségtől.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a cégek számára is támogatni fogják az energiaárakat.
Persze. Adott felhasználási méretig; arról szó sincs, hogy a már leállított gyárak újraindulnának: megkapták az ukázt, hogy maximum mennyi energiát fogyaszthatnak (ha mindenképp az állam szerint is szükséges a működésük), mások pedig, hogy tessék leállni: (vagy oldd meg akárhogy máshogy az energia fogyasztás X szint alá csökkentését). Sok cégnek ez azt jelentette, hogy bezárta az energiaintenzív német gyárat és most zajlik a diskurzus róla, hogy mit is csináljon: költözzön-e és ha igen hova; ennek a költségét ki viseli; mi lesz a munkavállalókkal stb. Ezen kérdések egy részére ideig-óráig tapasz lehet némi rájuk locsolt pénz, de a problémát és annak kiváltó okát nem oldja meg.
most felvesznek egy kis hitelt
:D
A többi ország épp azért hökkent meg, mert nekik nincs pénzük arra, hogy a cégeket is megvédjék
A "többi ország" pl élen a franciákkal nem meghökkent, hanem felháborodott, mivel az ilyen jellegű transzferek egyenesen szembe mennek az uniós verseny joggal: torzítják a piacot. Pont ugyan ilyen okból kellett csődbe mennie a malévnak: tilos az államnak piaci cégeket direktben finanszíroznia; hiszen más uniós versenytársakkal szemben versenyhátrányt hoz létre. Ugyanez a probléma már előkerült a nemzeti légitársaságok covid kapcsán történő pénzzel pumpálásakor, de akkor nem volt belőle nagy balhé, mivel minden érdekelt állam egyszerre és közel azonos mértékben(lehetőségek fgv-ében ugye) csinálta.
A németekre most azért vannak kibukva, mert nekik sincs rá keretük; de bevállalják hitelből.. A franciák meg azt mondják, hogy oké lehessen ilyet csinálni, de akkor közös EU-s keretek között és mindenkinek ugyanolyan feltételek alapján álljon rendelkezésre a pénz és persze a hitel feltételek is legyenek egységesek... Nem véletlen, hogy a németek önállóan cselekszenek ezen a téren is. (a másik ilyen program a német haderő fejlesztési hitel, de ott a franciák is teljesen külön utasok, abban senki sem akar finanszírozási oldalról közösködni).
félnek, hogy ha a németeknek telik rá, akkor nekik nem marad
Ne marháskodj már: a franciák normális menetrend szerint energiát exportálnak; most az elmaradt atomreaktor korszerűsítések és karbantartások miatt borult épp a szokásos menetrend de nem a villamos energián vannak kiborulva.
Közben pedig felépült az LNG-terminál, úgy néz ki, szépen sikerül megszabadulni az oroszgáz-függőségtől.
Csak viccelsz ugye? 4-5xös áron jön "freedom gas" az USA-ból; biztosan ez is téma most a Biden-Macron találkozón, de emellett mi érkezik ide? Orosz LNG 3-4eres áron!! Tisztára megéri.. csak azt nem értem miért nem jó ugyanaz az orosz molekula csővezetéken a régi áron nekik..
https://edition.cnn.com/2022/11/09/energy/russian-lng-imports-europe/in….
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-11-30/eu-is-hooked-on-russ…
https://www.ft.com/content/81db1e45-6ef9-4034-879b-82597e2b87f9
Nézz már kürül és ne kajáld be a propagandát..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyrészt ideig-óráig kell megoldani, amíg a rohadék szovjetek bírják. Másrészt volt rá javaslat, hogy közös uniós hitelfelvétel legyen, csak pl. mi elleneztük, németek meg úgy döntöttek, hogy akkor le vagytok ti szarva. Arról pedig a többiek is tehetnek, hogy nem akartak erősebb közösködést, és most a németek ezt a vészhelyzetben kihasználják. Ők ugyanis akartak. (Igaz, a franciák is, ha jól emlékszem, leginkább az akkor már meghülyülőfélben lévő angolokon múlott.)
Amúgy az általad linkelt táblázatban mintha az orosz LNG-import kb. 10 %-kal ment volna fel (ami azért elég messze van attól, amennyivel csökkent a vezetékes import ugyanonnan), az amerikai meg kb. 140 %-kal.
Az meg, hogy megéri-e drágábban venni az amerikai gázt? Ha azt nézed, hogy a gázt kapod érte, nyilván nem. Ha azt, hogy az egész civilizált világ ellenségét, aki atomcsapással fenyeget, és bűnözőket-bérgyilkosokat küld rá a "testvérnépre", kellene pénzelni a szovjet gázzal együtt, akkor lehet, hogy megéri.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyrészt ideig-óráig kell megoldani, amíg a rohadék szovjetek bírják.
Te minden politikai terméket megeszel?
Kiváncsi lennék arra, hogy szerinted hány óráig tart még ez a háború, ha már végre idő egységet is tartalmazó kifejezést hoztál annak érzékeltetésére, hogy ez csak egy ideiglenes, rövid ideig tartó helyzet. Én bárhova fordulok azt hallom, hogy ez rohadtul nem rövidtávú probléma (pontosabban senki sem tudja meddig tart); de pl gyárak/ágzatok nem szoktak rövid távú problémák miatt konkrétan elköltözni más térségbe/kontinensre..
"The probability of a Ukrainian military victory — defined as kicking the Russians out of all of Ukraine to include what they claim as Crimea — the probability of that happening anytime soon is not high, militarily," Milley told a news conference at the Pentagon.
https://www.reuters.com/world/europe/us-general-plays-down-odds-near-te…
Másrészt volt rá javaslat, hogy közös uniós hitelfelvétel legyen
Kevered a szezont a fazonnal. Nem gazdaság mentésre volt a hitelfelvételi javaslat, hanem ukrajna államadósságának fedezésére (mivel az ukrán állam annyira szuverén és független, hogy már elég rég csődbe ment, csak folyamatosan öntik bele a pénzt mint egy lyukas feneketlen hordóba). Erre azt volt a magyar válasz, hogy adósság közösség helyett a magyar állam államközi szerződés keretében folyósítja a rá eső részt. Kevered a teljesen különböző ügyeket.
Arról pedig a többiek is tehetnek, hogy nem akartak erősebb közösködést
Nem "erősebb-kevésbé erős közösködés"-ről van szó, hanem A-B-C-D-E... különböző témákról. Ne próbáld butítani a dolgot, elég sok különálló problémáról és azokra adott válaszokról van szó.
megéri-e drágábban venni az amerikai gázt?
1.) Igen pl klíma védelmi szempontból..
2.) Nem; a kérdés az volt, hogy megéri-e drágábban megvenni ugyanazt az orosz molekulát LNG-ként továbbítva (amit így cseppfolyósítanak majd vissza) + hajón (szennyezés) szállítanak a meglevő létező csővezeték rendszer helyett (ismét a csapból is folyó klíma védelem jegyében ugye).
kellene pénzelni a szovjet gázzal együtt
De pont arról szólnak a cikkek, hogy Európa most is orosz gázt vesz csak drágábban(és LNG formájában): gyakorlatilag most többet fizet az oroszoknak ugyanazért a gázért mint előtte. Ezzel (ha elfogadjuk az energetika kizárólag politikai fronton értékelését ami szerintem amúgy nettó baromság) még inkább támogatja, finanszírozza a háborút.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te minden politikai terméket megeszel?
Nem, sőt. De attól még úgy gondolom, hogy nem tarthat ez sokkal tovább 1-2 évnél. Számoljam át órába? Azt gondolom, hogy a szovjet gazdaság hamarabb beledöglik. Arról sajnos én sem vagyok meggyőződve, hogy a Krímet is sikerül-e az ukránoknak felszabadítania, de azt igen, hogy addigra lesz valami békeszerződés. Azt sajnálnám, ha olyan lenne, amiben a Krím orosz marad végleg.
Kevered a szezont a fazonnal.
Bocs, közös energia-beszerzést akartam írni, nem hitelfelvételt.
De pont arról szólnak a cikkek, hogy Európa most is orosz gázt vesz csak drágábban(és LNG formájában):
De nem ugyanúgy. Belinkelted a táblázatot, az orosz LNG-vásárlás 9.8 millió tonnáról 11.8-ra ment fel. És még csak most kezdődött el a dolog, fog ez lefele menni. És közben a nem-folyékony ruszki gázt már most is a seggükbe dughatják fel, illetve, mivel oda már nem fér, fáklyán égetik el, meg a kollaboránsoknak adják hitelbe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De nem ugyanúgy. Belinkelted a táblázatot, az orosz LNG-vásárlás 9.8 millió tonnáról 11.8-ra ment fel.
Oké, tehát több orosz LNG-t vesznek, ráadásul sokszoros áron. Mitől jobb ez Európának és mitől rossz ez az oroszoknak? Tudod kinek rossz ez egyedül? Pl az ukránoknak akiknek így tranzit díjat sem fizet senki. (mondjuk egyszer zárták el télen a csapot, akkor mindenki elhatározta aki tehette, hogy többet nem fog többet csakis rajtuk múlni, hogy célba ér-e a rajtuk keresztül küldött)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit több ruszki LNG-t vesznek, és sokkal kevesebb vezetékest. A sok amerikait szerinted mi helyett veszik? Ráadásul most ársapkázták meg az oroszt, ami ebben még nincs benne. A tendencia itt bizony az, hogy az oroszok hoppon maradnak hamarosan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A sok amerikait
Mennyit is pontosan? Mert úgy tűnt, hogy sokallják az árát: Marcon és a többiek is felszólaltak a témában, hogy ez nem túl szolidáris.. Ne azt mondd, hogy sok vagy kevés nézd meg összegszerűen mit keresnek/kerestek rajta az oroszok. Majd nézd meg, hogy mibe került ez Európának. Eddig. Ha teljesebb képet akarsz nézd meg azt is, hogy mennyit kerestek rajta az események előtt épp cska csődbe nem ment amerikai cégek.
Utána gondold végig, hogy kinek mibe kerül ez és ki nyer rajta és mit.
A legjobb esetben is annyi történik, hogy az olcsó orosz gázfüggőséget lecseréli Európa drága amerikai függőségre. Nem látod a problémát vele?
Ha valami értelmeset akarnának tenni akkor a külső függőségeket kéne csökkenteni. Ennek tudod mi a módja? Minél több kisebb forrásra támaszkodsz, kialakítasz minél több beszerzési forrást, hogy egyik kénye-kedvétől se függj.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egész gázfüggőséget kell lecsökkenteni (meg a többi fosszilist). De ez nem az ilyen hosszú távú tervekről szól, normális esetben meg még csak nem is arról, hogy drágább. Hanem arról, hogy aki éppen most zsarolja a világot az energiával, az ne győzzön. Aztán utána lehet gondolkodni, hogy mivel váltjuk ki a fosszilis energiát, megújulóval, nukleárissal, biomasszával, vagy valami olyannal, amit jövőre talál föl egy zseni. Ha egy azonnali problémát lecserélsz egy távolabbira, az már eredmény. (Minél több forrásra támaszkodni nagyon jó, kivéve azt az egyet, amelyikkel éppen már most bajod van, és az az egy most pont épp az orosz gáz.)
Az meg, hogy szolidáris-e, egy másik kérdés. Pl. azokkal, akik még egy fél éve is az oroszokkal haverkodtak, ha én gazdag nyugat lennék, nem is nagyon akarnék szolidárisnak lenni. Hülyék voltak, megisszák a levét, c'est la vie. (A több szolidaritással kapcsolatban pedig, amikor Merkel akart erősebb integrációt, akkor ők nem akartak. Great learning opportunity. De ne aggódj, lesz megegyezés, a németeknek pénzbe fog kerülni, de fognak is kérni érte valamit. Mint a görög válság, ott is végül mindkét fél jól járt, hogy az, aki nem volt hülye, tett félre zsét, nem engedett.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aki éppen most zsarolja a világot az energiával
A szaudiakra gondolsz? Köszönik szépen jól vannak :). Igen ők is szokták zsarolni "a világot" az olaj árral. Oroszország nem "a világ"-ot zsarolja, hanem Európát; tudniillik az egész "világ" nem lóg az orosz energián.
meg a többi fosszilist
Előre a szén alapú energiatermelésért! Segíti a klíma célokat is!
az ne győzzön
De itt Európa semmit sem nyer csak veszít. Az oroszok(ebben a konfliktusban) meg nem Európa vetélytársai/ellenfelei, hanem az USA-é. (Európa egy nagyságrenddel gyengébb szereplő: egyetlen erősségét a vásárlóerejét pedig épp most apasztja el önként értelmetlenül).
Aztán utána lehet gondolkodni
Normális ember előbb gondolkodik aztán cselekszik. Érzelem-vezérelt cselekvés pedig ritkán vezet jó eredményre. Katasztrófákhoz annál inkább.
vagy valami olyannal, amit jövőre talál föl egy zseni
És addig mégis mi a jó franc lesz?! Blöffölünk majd lesz valahogy?!
amelyikkel éppen már most bajod van
Pontosan mi is a baj vele? Ha nem kezdik el bejelenteni, hogy bojkottálják mielőtt megvan az alternatíva, ma is érkezne ugyanaz a gáz ugyanazon az áron.
Mint a görög válság, ott is végül mindkét fél jól járt
Ki járt jól? A görögök gyakorlatilag folyamatos csődhelyzetben vannak tartva, csak azért nem dőlnek be mert épp a szájukig ér a víz, és precízen ezen a szinten van tartva.
**
Pl. azokkal, akik még egy fél éve is az oroszokkal haverkodtak
nevesítsd, hogy kik lennének ezek.
Franciák, Németek és úgy egész Európa és az USA gáz árazása kapcsán magyarázd meg a szolidaritást.
**
Eddig ez sokkal inkább vágyvezérelt aktivizmusnak tűnik mint értelmes tervezett hozzállásnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De itt Európa semmit sem nyer csak veszít. Az oroszok(ebben a konfliktusban) meg nem Európa vetélytársai/ellenfelei, hanem az USA-é.
Tényleg, rosszul emlékeztem, az orosz tévében is arról beszélgettek, hogy nem állnak meg az Ukrán határon, és elfoglalják utána Wisconsint is. Ja, nem.
Normális ember előbb gondolkodik aztán cselekszik.
Normális ember előbb a határidős problémát oldja meg. Gondolkozik, de azon, amin kell.
Ki járt jól?
A görögök is, meg azok is, akik adtak nekik kölcsönt. 2013 óta majdnem mindig növekedett a GDP-jük és csökkent a munkanélküliség. Egy csomó cég profitot termel, ami előtte csak a politikuspalánták pihentetője volt.
nevesítsd, hogy kik lennének ezek.
Ha magadtól nem tudod, fizess elő egy újságra.
A gázárazásban nem volt eddig sok szolidaritás, az igaz. De alakul, közös ársapka az orosz gázra már van. És nem kell a jelenlegi árakkal kihúzni a végtelenségig. Már látszik, hogy Európa tud spórolni a gázon, ha éppen gáz van, és ettől csökkennek a világpiaci árak. Hosszú távon meg úgyis le kell csökkenteni a fosszilis energiahordozóktól való függőséget, ami pl. a németeknek sokkal jobban megy, mint amire számítottam (azt hittem, hogy az atomenergia kinyírásába bele fognak dögleni, de nem ez történt), a franciák is össze fogják kapni magukat (és megcsinálják az elmaradt erőmű-fejlesztéseket). Az, hogy most mindenki látja, hogy a fosszilis energiahordozókkal sok a baj, nem is olyan rossz. Nem az oroszok az egyetlen termelő, akikkel jobb lenne nem üzletelni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tényleg, rosszul emlékeztem, az orosz tévében is arról beszélgettek, hogy nem állnak meg az Ukrán határon, és elfoglalják utána Wisconsint is. Ja, nem.
Senkit nem érdekel, hogy miről hantázik valami hülye propagandista a tvben/újságban. Ha azt képzeled Putyin direktben megtámadná a NATO-t, vagy az USA nyíltan akár az oroszokat akár kínát akkor fordulj sürgősen orvoshoz.
**
Normális ember előbb a határidős problémát oldja meg.
Problémamegoldás impulzívan nem működik, csak ha használod az agyad. Előbb kihírdetni, hogy bojkottálsz valamit majd utána rájönni hogy nincs mivel pótolni a kieső hiányt nem arra utal, hogy bárki is dolgoztatta volna a szürke állományát.
A görögök
A görögöket irgalmatlanul megszopatták, a hitelezőiket fizették ki (saját magukat) pl a németek (Deutsche Bank), de közben persze úgy, hogy lerabolták a görög nemzetgazdaságot. Talán a kikötő még neked is feltűnt (Pireus).
Tudod mit jelent amikor privatizálják az édesvizet egy mediterrán országban? Talán a módszerváltás idején lezajlott "kiárusítás"/lerablás-t nem kell ecsetelni ha érted miről van szó.
https://you.wemove.eu/campaigns/stop-water-privatization
Yanis Varoufakis -nak nézz utána.
**
Ha magadtól nem tudod, fizess elő egy újságra.
Lefordítom: Mész a francba. Ha Hivatkozni akarsz valamire írd le. Utalgatni lehet, de csak saját magadról állítasz ki szegénységi bizonyítványt: azt mutatja, hogy érved nincs csak puffogtatsz a sötétbe.
**
De alakul, közös ársapka az orosz gázra
Megnézzük mi lesz belőle :D.
**
És nem kell a jelenlegi árakkal kihúzni a végtelenségig
Cuki. Csak mondj egy dátumot, hogy meddig. Ugyanaz a mantra mint a háborúnál: Nem kell félni, "minjárt" vége lesz. (C)soon^TM. Oké, csak mondd a dátumot, hogy bevéssem a naptárba meddig kell kihúzni. Meg a rákövetkező napot mint piros betűs ünnepet. Valahogy sose sikerült konkrétumot mondani.
Már látszik, hogy Európa tud spórolni a gázon
A bezárt gyárakra gondolsz? Remek terv.. átgondolt.. ..semmi mellékhatása..
**
Nem az oroszok az egyetlen termelő, akikkel jobb lenne nem üzletelni.
na mesélj ki iratkozott még fel nálad a shit-listre?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Senkit nem érdekel, hogy miről hantázik valami hülye propagandista a tvben/újságban. Ha azt képzeled Putyin direktben megtámadná a NATO-t, vagy az USA nyíltan akár az oroszokat akár kínát akkor fordulj sürgősen orvoshoz.
Nem gondolom, hogy megtámad. De az a tv egy kézzel vezérelt TV, abban minket fenyegettek. Aki ilyet mond, az nem csak Amerikának ellensége, nekünk is.
Problémamegoldás impulzívan nem működik, csak ha használod az agyad. Előbb kihírdetni, hogy bojkottálsz valamit majd utána rájönni hogy nincs mivel pótolni a kieső hiányt nem arra utal, hogy bárki is dolgoztatta volna a szürke állományát.
Problémamegoldás a világ összes problémájára egyszerre sem működik. Ha kihirdetem, hogy bojkottálok valamit, akkor addig kell kihúznom, amíg el nem érem vele a célomat, nem örökre. És ha nem vagyok egy takonygerincű zselé, akkor, ha elég magas rendű ügyről van szó, akkor is megteszem, ha fájni fog valamennyire.
Tudod mit jelent amikor privatizálják az édesvizet egy mediterrán országban? Talán a módszerváltás idején lezajlott "kiárusítás"/lerablás-t nem kell ecsetelni ha érted miről van szó.
Azt, hogy működni fog a vízmű, befizeti a tébét a dolgozói után, és nem lopják szét, hogy valahol az unokaöccs is vezérigazgató legyen, ha már egyszer sikerült feljutni miniszteri szintre.
Yanis Varoufakis -nak nézz utána.
Elég közelről ismerem, amikor éppen pénzügyminiszter volt, éltem egy darabig Görögországban. Nagypofájú kártékony kis komcsi, vagy legalábbis annak álcázza magát, miközben milliomos.
Cuki. Csak mondj egy dátumot, hogy meddig.
Ha nagyon pesszimista akarok lenni, akkor 2-3 évig. Addigra vagy putyin megbukik, vagy valahogy sikerül megoldani az energia-ellátást máshogy.
na mesélj ki iratkozott még fel nálad a shit-listre?
Kb. minden agresszív, nem demokratikus állam. Katonai diktatúrák és teokráciák az élen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miert vegyunk magunkra egy olyan hitelt, amibol nem kapunk? A covidosbol se kaptunk egy fillert se…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A covidosbol se kaptunk egy fillert se…
Abban az a röhej, hogy a bizottság büszkén magyarázza, hogy gyakorlatilag alig finanszíroztak bármiféle projektet belőle: ülnek a pénzen (vagy esetleg elköltötték másra..). Arra a célra amire fel lett véve elig néhány projekt indult meg.
https://www.bruegel.org/blog-post/three-quarters-next-generation-eu-pay…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne zavarjon meg, hogy az előrejelzések szerint valamennyi EU-s ország növekedett idén, és nem Németország köztük az éllovas.
felépült az LNG-terminál, úgy néz ki, szépen sikerül megszabadulni az oroszgáz-függőségtől.
Az LNG-terminál. :D
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne zavarjon meg, hogy az előrejelzések szerint valamennyi EU-s ország növekedett idén, és nem Németország köztük az éllovas.
Köszönöm, hogy erősíted az érvelésem: szóval Németország még csak nem is az éllovas, és növekedett idén. Ez elég szépen ellentmond annak, hogy a Nyugat a halálán van.
A tél túlélésére van elég gáz. Megnézzük, hogy a szovjeteknek hogy húzzák ki a telet, ha náluk már csak gáz lesz.
(Azt nem mondom, hogy a dolog nem fog pénzbe kerülni. Azt sem mondom, hogy nem fog egy-két ország kegyetlenül rábaszni, pl. aki már előtte kiköltekezett, amit nem költött el, azt szétlopták, és még össze is rúgta a port baromságokon azokkal, akik segíthetnének. Igen, MO-ra gondolok.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csupán a narratívádban erősítettem az "érvelésed", a valóságban nem.
Igen, sokakat érdekel, hogy az új szovjetek meg az oroszok hogyan fogják kihúzni a telet.
(Kétlem, hogy gondolsz Magyarországra.)
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem nagyon érdekel, hogy miben kételkedsz. Gondolok Magyarországra, nagyon sajnálom, hogy az a negyvenvalahány százalék is rá fog baszni, aki nem érdemli meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, a "szabadíts meg a gonosztól" éppen vonatkozik a fideszes bandára is, de nem nagyon látszik működni. Nekem már meginogott volna a hitem, ha lett volna olyanom eleve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bizonyára így van, de hála istennek, a hozzád hasonló jól nevelt propagandistáknak nem kell hit, csak bizonyosság.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt nem tudom, hogy a propagandistáknak mi kell, vologya biztos beleírja a munkaköri leírásba. Nekem nem kell sem hit, sem bizonyosság, jobban érdekelnek a demokratikus elvek és a valószínűségek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy néhány ország államadóssága a GDP százalékéban:
Németország 59,8 %
USA 128 %
MagyarországOroszország
66,3 %
12,2 %
'89-ben a románoknak nulla államadósságuk volt, mégis lelőtték Ceausescut.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A COVID nagyon durván beborította a teljes ellátási láncot, jelenleg az autóipari és az elektronikai szektor kb. 3-5 évig nem látja az alagút végét. Az ukrajnai válság miatt elvesztettek egy 10%-os nagyságrendű piacot, viszont ez a kivonulás egyben azt is jelentette, hogy kb. ennyivel enyhült a termelési nyomás. Viszont, az EUs autógyártás elveszítette az autóelektronikai beszállítóinak a 30%-át.
Nehézipari vonalon a Németeknél már 10 éve folyamatosan leépülés van, a legnagyobb acélipari cégek folyamatosan adják el az érdekeltségeiket elsődlegesen távolkeleti befektetőknek.
A vegyipari vonalon hasonló a tendencia, itt főleg az alapanyag és energiaköltségek amik beteszik a kaput. A nyugat-európai vegyi üzemek számára az olcsó orosz gáz létkérdés. Mindaddig, míg a lakossági igények teljesíthetőek LNG-ből, a műtrágyagyártás esetében annak árkülömbözete a végtermék eladhatatlanságához vezet.
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szokás szerint akkor sikerült megelőznünk a Nyugatot egy lépéssel, amikor a szakadék szélén táncol? :D
(Komolyan gondolod, hogy MO-ot akár csontig kipumpálva van benne akkora összeg, hogy azt a Nyugat megérezze? Ugyan már.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Évente felvett 3-4000 milliáros IMF hitelek, térkövezésre felvett fejlesztési hitelek, plusz az n+1 évig ukrajnának fizetett helyreállítási hitelek nagyon jól jönnének ám az EUs nagyok kasszájába. Nettó naivitás azt hinni, hogy ezek a pénzek nem lennének kicsatornázva. Ugyanaz nagyban, mint amikor a 80+ éves tisztes szegénységben tengődő mamikára rászállnak a jószándékú honpolgárok, és megfelelő banki tettestárssal 50-100 millás hitellel terhelik meg, majd aztán felélik a pénzt.
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Döntésétek már el, hogy mi a vonal. Most beledöglik a nyugat, vagy éppen hogy profitál?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt kellene megérteni, hogy az EUs érdek az a nagy nyugati államok nemzetállami érdeke. minden arról, szól, hogyan biztosítsák a saját nezmzeti mutijaik nyereségességét, versenyképességét és az állampolgáraik jólétét. Ebben a történetben, mi keletiek csak másodrendű polgárok, gyarmatok vagyunk, ha sokat ugrálunk, akkor ilyen vagy olyan módon tesznek minket tönkre. És arról, még nem beszéltünk, hogy EUs támogatásokkal is tönkre lehet tenni klisvállalatokat.
Ha az EU gazdaságilag dögrováson van, az nekünk szar, mert mi rajtunk, a mi munkánkon keresztül, a mi eladósításunkon keresztül fognak helyreállítani. Pl. nem véletlen, hogy olyan lelkesen támogatják az ukrán konfliktus fegyveres támogatását. Minden egyes régi szovjet eszköz amit a keleti államok átadnak, egy új nyugati vásárlását fogja magaután hozni. Mindaddig, míg a medve árnyéka rajta lesz a Balti államokon, addig tejelni fognak mint a katonatiszt a nyugati fegyverekért. És ez a pénz valahol Klaus E Mergája képében fog realizálódni valahol Frankfurt környékén.
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak másodrendű polgárok, gyarmatok vagyunk, ha sokat ugrálunk, akkor ilyen vagy olyan módon tesznek minket tönkre
GDP PPP/fő, Németországhoz viszonyítva (%)
1990 | 2000 | 2010 | 2021 | |
Dánia | 94 | 105 | 110 | 112 |
Írország | 71 | 111 | 111 | 184 |
Csehország | 65 | 60 | 72 | 76 |
Észtország | - | 35 | 56 | 73 |
Litvánia | - | 31 | 52 | 74 |
Málta | 46 | 67 | 74 | 82 |
Románia | 27 | 22 | 44 | 61 |
Szlovénia | - | 66 | 71 | 75 |
Magyarország | 43 | 44 | 56 | 63 |
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A GDP egy erős bullshit, mert nincs súlyozva a benne lévő tényezők. GDP=háztartási fogyasztás+kormányzati fogyasztás+beruházások+export-import
Más ha azonos GDP mellett a fő kitevő a kormányzati fogyasztás, a beruházás, vagy épp az export. A GDP nem ad képet a mérlegről, és az adott ország kitettségéről. Lehet magas a GDP még egy környezeti katasztrófától is és egy újjáépítéstől (kormányzati fogyasztás a katasztrófa utáni újjáépítés miatt).
Nem. Az igazi adatok, az export és az abból az országon belül realizálódó hasznon. Ami nálunk nincs. Ugyanis az összes profit az országon kívül realizálódik.
Hasonlóképp, rendkívül magas nálunk az állami fogyasztás, aminek a forrása nem az országon belül termelődik meg.
Szerintem, folytassuk ezt a beszélgetést, ha jobb mérőszámmal tudsz előállni.
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az igazi adatok, az export és az abból az országon belül realizálódó hasznon. Ami nálunk nincs. Ugyanis az összes profit az országon kívül realizálódik. Hasonlóképp, rendkívül magas nálunk az állami fogyasztás, aminek a forrása nem az országon belül termelődik meg.
Az illiberalis unortodox gazdasági modellünk. Miért a nyugat tehet erről?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az állami fogyasztásról a kormány tehet.
Hogy a nálunk végzett munkából nem nálunk realizálódik profit, arról meg a nyugati cégek.
Az idézet mondat meg arról szólt, hogy miért fos hatékonysági mérőszám a GDP.
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy a nálunk végzett munkából nem nálunk realizálódik profit, arról meg a nyugati cégek.
Meg a hazai cégek, amikor védett piac volt, és a szart akarták lenyomni a torkunkon drágán, aztán csodálkoztak, hogy aki valamilyen versenyképes tudásra tett szert (pl. IT), az rögtön nem az ő szarukra költötte a pénzét, amint lehetett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hazai cégnek nem a hazai piacra kell termelnie, hanem külföldre. Egy cég amelyik saját országának a piacán akar profitot realizálni, olyan mint a saját tőgyét szopó tehén. Itt a probléma, az exportképes (aka értékes) cégek eladása és leépítésével kezdődött. Sokmindent lehet mondani a kormányra, de pl. a haderőmodernizálás örvén, nagyon okosan fejleszti know-how állományt.
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
okosan fejleszti know-how állományt
Próbálkoznak, meglátjuk. A rheinmetal gyár ill. a hozzá tartozó K+F központ pl szerintem is kiemelten jó irány. Meglátjuk mit sikerül belőle kihozni. Az akkumulátorgyárak édesvíz szükséglete kapcsán viszont hatalmas kérdés, hogy sikerül-e a vízmegtartó rendszereket kiépíteni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A rheinmetal gyár ill. a hozzá tartozó K+F központ
Ez a rheinmetal stratégiája, mindenhova kiviszi a gyártást, ahol leszerződnek vele. Gyárthat minden partnere saját magának, esélytelen piacra lépni vele, hiszen minek venne egy 3. ország tőlünk, mikor a rheinmetal kiszervezi nekik a gyártást is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mindenhova kiviszi a gyártást, ahol leszerződnek
erre van valami referenciád?
https://www.rheinmetall-defence.com/en/rheinmetall_defence/systems_and_…
ez nem ebbe az irányba mutat. A jelenlétüket taglaló listában levő irodák azt mutatják, hogy mindenhol nyitnak *irodát*.
K+F-t is visz mindenhova?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Talán erre a cikkre emlékszem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ez a saját piacra nem érdemes termelni-érvelés zöldség. Mert akkor a Föld bolygónak nagyobb skálán intergalaktikus exportra kellene termelnie, vagy mi? (Nem beszélve arról, hogy ami a saját, védett piacon is csak éppen hogy eladható volt... na azt azért nehéz exportálni.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Hazai cégnek nem a hazai piacra kell termelnie, hanem külföldre."
Pontosan ezen 30 éves hülyeség miatt van a forint folyamatos szopó ágon. Rengeteg szektort sikerült leépíteni az elmúlt három évtizedben, amikben önellátóak lehetnénk (pl.:cukoripar). Ha ezekben az ágazatokban sikerülne elérni az önellátást, már csökkenhetne az import nagysága, ami a forintot gyengíti.
https://www.vg.hu/vilaggazdasag-magyar-gazdasag/2022/12/latvanyos-abran…
Ez a cikk se tökéletes, mert van egy sokkal gázabb tényező, ami leolvasható a grafikonokról. Nevezetesen az, hogy dollár-euró párossal majdnem tökéletesen korrelál az euró-forint páros, ami elvileg nem volna lehetséges!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
cukoripar
Cukorgyárak és kapcsolódók privatizálva lettek abból lett a lépülés; megvették a piacot majd bezárták a gyárat mint oly sok más esetben is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És emiatt nincs elegendő cukor a boltokban..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[..]a kristálycukor esetében a tavalyi egész éves mennyiség már idén nyárra elfogyott.[..]
Gondolom oda is kerül belőle ahova máskor nem szokott (pl a szomszédba segélyszállítmányok formájában..) ill. a máskor onnan exportált termékek is hiányoznak a piacról..
pl
https://www.euronews.com/next/2022/08/16/ukraine-crisis-sugar
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehogy. Csak kimúlt a répacukor, mert a nád olcsóbb, és nem csak MO-on.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A magyar cukort el kellene engedni. A magyar cukorgyártás a cukorrépára alapult, amiből a cukor előállítása egy többlécsős, magas energiaigényű és járulékos költségű folyamat, szemben a nádcukor vagy a cukorcirok préseléses, tisztításos folyamatával. A cukorciroknak lenne rációja, de ehhez a teljes agrárszektornak kéne invesztálnia egy új kultúra meghonosítására. Amíg ment a bioetanol, addig szépen futott fel a termelés, aztán annak a megszűntetésével, ment a know-how a levesbe.
A magyar piac kicsi, ha tisztán csak erre akar egy vállalat termelni, akkor képtelen akkora volumenben gyártani, hogy az nyereséges tudjon lenni a külföldi konkurenciájával szemben. A magyar import igény csak akkor tud csökkenni, ha van elég kapcsolódó területen exportra termelő vállalat, ami utána már a lokális jelenlétet kihasználva a világpiaci ár alá tud menni.
Pl. Ha van itthon műtrágyagyár, amelyik világpiaci áron vagy az alatt termel külföldre, az utána el tudja a magyar agráriumot is látni olcsó műtrágyával, ami a rövidebb szállítás miatt olcsóbb lesz a külföldinél.
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 90es évek elején az okosok elengedték.
https://mfor.hu/cikkek/vallalatok/Az_unios_penzek_okozhattak_a_magyar_c…
Ezt az export-import hülyeséget is el kellene engedni. Jelenleg az áruk, alapanyagok mozgatása az energiahordozók drágulása és az agyatlan logisztika miatt a termék árának több, mint harmadát teszik ki. Amikor ebben zsebkendőnyi országban simán tud 1000 km-t mozogni az áru a termelőtől a végső fogyasztóig volna mit optializálni bőven.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pontosan. de a cukorgyártás sem önmagában éri meg, hanem a vele kapcsolt iparok miatt melyből nem kihagyható. Nem kell nagy nyereséget hozzon, már akkor is megéri, ha kb 0ra kihozva csak "van" mivel szükséges másoknak. Másik oldal persze az ellátásbiztonsági oldal.
magyar cukort el kellene engedni
nem a cukrot, csak a régi technológiát
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy a nálunk végzett munkából nem nálunk realizálódik profit, arról meg a nyugati cégek.
Nem értek egyet. Ennyi idő alatt, lehetett volna lépni az ügyben, de nekünk összeszerelő üzemek bevonzása volt a cél.
Az idézet mondat meg arról szólt,
Véletlenül sikerült definiálnod az illiberális unortodox gazdasági modellt is, rámutava mi vele a baj. Erős mondat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én azt hittem, az volt az Orbán-kormányok célja, hogy a fajtád választást nyerjen. Rengeteg közpénzt elpazaroltak, hogy a magas labdákkal helyzetbe hozzanak titeket. Hiába. Szörnyű dolog, hogy nem jártak sikerrel, de úgy tűnik, a választópolgárok többsége elfogadja ezt a hiányosságot. :D
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt kellene megérteni, hogy az EUs érdek az a nagy nyugati államok nemzetállami érdeke
Szerintem meg éppen azt kellene megérteni, hogy nem. Ha nincs EU, akkor a nagy nyugati nemzetállamok a többiek beleszólása nélkül mehetnek a saját érdekeik szerinti irányba. Az Unió éppen arra jó, hogy a kis országok is beleszólhatnak, méghozzá a lakosság-arányos súlyukon felül (ami, szigorúan nézve, nem annyira demokratikus, az. ú.n. nemzeti (=politikusoké) érdekeket az egyéniek elé helyezi), pláne a gazdasági súlyuk felett (ami pl. a magyar kormánynak elég előnyös).
Amúgy ha szerinted költöznek el a gyárak, akkor mégis hogy Klausnak lesz belőle mergája, miért nem annak, ahova költöztek?
A medve árnyéka az tényleg sokba kerül mindenkinek. Kellett volna hagyni a 90-es években csődbe menni azt a medvét, esetleg segíteni is benne, csak be volt szarva sok mindenki, hogy merre lopódik szét a haditechnika, ha nem mentik meg. (Akkoriban még én is úgy gondoltam, hogy oroszország egyszer még a civilizáció része lesz; tévedtem.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért nézd meg az EUs gazdasági döntéseket és azoknak a hátterét. Nem egy esetben az EUs szabályozások úgy lettek meghozva, hogy a nyugat-európai termelők kerüljenek versenyelőnybe. Legyen szó az uborka standardizálásától kezdve a tyúktartásig vagy épp a libatömésig.
Mert az elköltöztetett gyár profitja az anyacég irodájában héderező Klausnál realizálódik és nem ott ahova vitték a gyártást. A gyártás nem egyenlő a profittal. Ha van 10 céged a vállalatcsoporton belül, akkor te döntöd el, hogy a nyereséget, hogyan költöd el. Egy Aldi vagy Tesco nem fogja a profitját visszaforgatni a franchise boltokba, hanem inkább fizet jutalmat a managementnek, aki meg majd kinn költi el. Nem egy nagy cég 2-3000 fős "fejlesztői irodákat" tart fenn az anyaországban, miközben a valós munkavégzés valahol máshol történik. Ennek sokszor politikai okai is vannak.
Hidd el sokan örültek volna, ha a medve széthullik és leginkább Putyinnak köszönhető, hogy ez nem történt meg.
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hint: az uborka-standardizálás egy babona. Az van standardizálva, hogy mit nevezhetsz "EU-s szabvány szerinti elsőosztályú uborkának". Simán eladhatnád a görbét "echte magyar görbeuborkának", ha a magyar vásárló bízna benne, nem lett volna a zárt piac alatt lejáratva az "echte magyar" szó azáltal, hogy a cégek és a dolgozók egyaránt lustultak a langyos vízben.
A másik: az Aldi/Tesco elég nagy munkáltató, tele van magyar áruval, és baromi alacsony haszonkulccsal dolgozik, szóval nem lepne meg, ha többet használna a gazdaságnak, mint a nagyobb haszonkulccsal dolgozó (drágább), vacakabb árut adó ú.n. hazai CBA.
Oroszország szét-nem-hullásában pedig elég nagy szerepe volt egy csomó nemzetközi akciónak. Nem putyin alatt, ez már előtte eldőlt. De pl. kihagyta a nyugat azt a ziccert, hogy segíthette volna a grúzokat, amikor a ruszkik megtámadták őket (ez erkölcsileg is óriási hiba volt), vagy a csecseneket a szabadságharcukban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"EU-s szabvány szerinti elsőosztályú uborkának" és a nagy nyugati cégek csak ezt vennék át. Feljebb leírtam profit csak exportból van. Lehet "echte magyar görbeuborka", de az eladhatatlan külföldön.
Az nagy láncok, a legolcsóbb, legszarabb minőségű árut nyomják Mo-i. felvásárlókon keresztül. A súlyukból adódóan, alacsonyan tartják felvásárlási árakat és mivel a rendszer nem kikerülhető (értds:1-1 Mo cégen keresztül kerülhetsz ) az egész termelési ágra kihatással van. Ezzel párhuzamosan, a primőrök, magas haszonkulcsú termékek kintről jönnek .
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt már fent is leírtam, hogy hülyeség az, hogy a belső piac nem profit. A másik, mutasd már meg konkrétan, hogy hol vásárolja fel a nem nemzetközi bolt drágábban ugyanazt? Ha meg a görbeuborka nem rosszabb, akkor miért nem lenne eladható külföldön? Az igaz, hogy ott nem fogják a rosszabbat megvenni ugyanannyiért (ha tényleg rosszabb), mert echtemagyar, de azt otthon is csak aki teljesen hülye. Viszont kint sem teljesen hülyék, ha nem rosszabb a görbe, akkor rögtön azt veszik, ha egy centtel olcsóbb.
Annak meg örülni kellene, ha a boltok lenyomják a felvásárlási árakat. Ezzel pl. egy IT-s olcsóbban veszi a kaját, a maradék pénzét a saját vállalkozása fejlesztésére költi, és így több pénz kerül egy high tech iparágba (ahelyett, hogy egy low techben, az agráriumban, maradna), és az fejlődik, nő a versenyképesség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Termodinamika első főtétele: Egy zárt rendszer belső energiája állandó az csak kívülről, hőközléssel vagy a rajta végzett munkával változtatható meg. Ugyanez államokra vonatkoztatva: Egy állam és az azon belül található vállalatok financiális helyzete állandó, csak kívülről tudod növelni. Ha előállíthatsz lokális profitot, de azzal nem növeled a rendszerben található összeget, csak a szart lapátolod az egyik helyről a másikra. Ezért kell az export.
A görbeuborka azért nem adható el, mert a szabályozásra hivatkozva minőségi kifogással az értékesítők elutasítják azt. Ha ehhez hozzájön egy olyan propaganda, hogy ami nem szabályos az szar, akkor lehet bármilyen jó terméked azt nem veszik meg.
Nem. Ha lenyomják a felvásárlási árakat, akkor a termelőnél nem realizálódik profit, emiatt nem tud fejleszteni, emiatt versenyhátrányba kerül és egy idő után a működési költségeket sem tudja fedezni. Ha ehhez hozzájön, hog az EU olyan szabályokat hoz, ami jelentős befektetéssel teljesíthető, már vége is van a termelési ágazatnak. (Lásd: tojáságazat és a ketreces tartás EUs szabályozása.)
Ha magas a felvásárlási ár nem jelent automatikusan magas kiskereskedelmi árat, ha a kereskedő profitrátája alacsony és a járulékos költségek alacsonyak. Nah, ez soha nem lesz alacsony.
Lehet, hogy a pénz az IT-sednél marad, de az agrárium leépülésével egy idő után drága lesz az ITsednek a kajája. Arról nem beszélve, hogy az ITre nincs mindig szükség, de az embereknek mindig kell ennie.
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A pénz nem energia. De akkor ismét megkérdezem, a Föld bolygó hova exportáljon? Az még inkább zárt rendszer, nem? Vagy a világgazdaság, mint olyan nem létezik?
A görbe uborkát pedig miért utasítanák el az értékesítők? Hollandiában is lehet kapni görbe uborkát, a piac szépen beszabályozza, hogy melyik mennyit ér az embereknek. Én pl. szívesebben vettem a görbét, mert az egyeneset valami idiotizmusból az a bolt, ami közel van, egyesével fóliába csomagolva árulta.
A másik: a felvásárlási árak lenyomása egy piaci folyamat. Ha annyiért nem lehet megtermelni, eltűnik az a termék (ahogy pl. a ketreces csirkekínzás, remélhetőleg), vagy feljebb megy az ára. Az agrárium pedig nem leépül, hanem odamegy, ahol van hozzá modernizációra képes termelő. Nem drága lesz, hanem beáll egy egyensúlyi ár (ha nem állna be, akkor az IT-sem, mivel okos, venne egy területet, és áttérne modern, olcsó mezőgazdálkodásra, mivel tanulékony, 3-4 nap alatt megtanulja). Ezzel mindig jönnek, hogy az agrárium milyen fontos, mert ha az nincs, nincs kaja, stb., de a piac nem így működik. Ha csökken a kínálat, feljebb megy az ár. Nem azért ér keveset az a munka, mert lenyomják az árakat, hanem azért, mert sokan akarnak belőle élni, és keveset akarnak tanulni, de sokan vannak olyanok, akik többért meg tudnák tanulni gyorsan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nah, akkor már kezded érteni, hogy miért kellenek a háborúk és az országok szétverése, miért kellenek az EUn belül gazdaságilag gyenge, importra szoruló országok. Lehetőleg olyanok, akiknek vannak erőforrásaik, amivel fizetni tudnak. Az EU ezt játsza, Amerika ezt játsza, Kína ezt játsza.
Azért utasítják el az értékesítők, mert az egségesen nagy és egyenes uborkát drágábban lehet eladni. Plusz, ha az értékesítő jogszabályilag rá van kényszerítve, akkor csak azt veszi át, amit átvehet. pl. volt nálunk ilyen a virslivel, vagy épp a kenyérrel. A virslinél, meghatározták a minimális színhűsmennyiséget és hirtelen az összes virsli "húsos rudacska" lett. A kenyérnél, meg az albán pékek, minőségibb kenyerének a kiszorítása miatt lett az összes albán kenyér "cipó vagy vekni".
Aham, láttam már okos ITst átmenni mezőgazdászban. "Fekszik a tehenem, biztos beteg." "Nem beteg, vemhes." "De hát, hogy lehet az?" "Úgy, hogy a szomszéd bikája és a tehened között csak két karámrúd van." Meg a hidroponikus kerttel amit elvitt szárrohadás, meg a bedöglött szivattyúkkal. (Életben nem kerestem annyi pénzt fél év alatt szivattyúkotványolással, mint akkor )
Az agrárium kell, anélkül éhendöglesz. Az agrárium kibaszottul nagy tudásbázissal rendelkező terület és baromira drága tud lenni, ha elkúrsz valamit. És ha elkúrsz alamit, akkor nincs ctrl+z vagy rollback. Triviális hibák elegendőek katasztrófális következményhez. Egy órára leesik egy szúnyogháló? Pápá, 250k HUFnyi gombatelep. 12 órát késel a nyúlketrecek tisztításával? Konyec az állománynak.
És akkor még nincs beleszámolva a környezeti tényező. Pl. egy olyan évben,mint az idei, napokon múlhat, hogy lesz termésed, vagy még a palánta szára is beleég a talajba.
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, és az egy-két gyenge, importra szoruló ország meg tudja fizetni a nagy országok dőzsölését, a nagyságrendek meg köszönik, majd addig nem néznek oda. Ne gyere már ilyen baromságokkal. Nem zárt rendszer, energia jön belőle kívülről. A pénz meg még csak nem is energia, nem megmaradó mennyiség. Ha gondolkozol, van egy ötleted, azzal új érték jön létre. Ha a napenergiából villanyt csinálsz, új érték keletkezik.
Azért utasítják el az értékesítők, mert az egségesen nagy és egyenes uborkát drágábban lehet eladni.
Nem utasítják el. Lehet kapni. A virslinél meg miért zavar, ha tudod, hogy szart veszel?
Az agrárium persze, hogy kell. Csak nem kellene kivenni a versenyből. Attól béna és drága, hogy szarrá van támogatva, mert van benne egy csomó buta, könnyen megszerezhető szavazat. A sikertelen IT-s hobbikert-projektekből meg nem érdemes messze menő következtetéseket levonni. Ha valaki hobbiból próbálkozik valamivel, vagy kísérletezik, akkor nem a jól bevált technikákat használja, hanem valami extrém cuccot, hidropónikus kertet, vagy mittudoménmilyen gombatenyészetet. De ha arról van szó, hogy meg kell termelni a családnak a kaját, akkor a tankönyvi, egyszerű, megbízható módszerrel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gazdaságilag fejlett országból van kb egy tucat, a nyomorgókból meg többszáz. Hitelek, természeti kincsek, emberi erőforrás, ezek azok amiket elszívnak a nagyok. És ha borul a rendszer akkornagyon nem boldogok ám odafenn, ha valamelyik kis csicska kinyitja a száját és emberileg méltó bánásmódot követel. Palackozott víz válság? Vagy kakaóválság?
A virslinél elsiklott a figyelmed afelett, hogy az egyik példa a fogyasztó védelméről, a másik meg egy fogyasztóvédelemnek álcázott, érdekcsoport védelméről szólt. Az EUs szabályozások 90%-a meg a nagy nyugati vállalatok védelméről szól.
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gazdaságilag fejlett országból van kb egy tucat, a nyomorgókból meg többszáz.
Tökmindegy mennyi van, a teljes gazdasági súlyukat nézd meg. Kb. az USA nagyobb gazdaság, mint az összes kis banánköztársaság egyben.
A virslinél elsiklott a figyelmed afelett, hogy az egyik példa a fogyasztó védelméről, a másik meg egy fogyasztóvédelemnek álcázott, érdekcsoport védelméről szólt. Az EUs szabályozások 90%-a meg a nagy nyugati vállalatok védelméről szól.
Nem írtad oda, hogy a virsli jobb lett, a kenyér meg, nem tudom, cipó. Nekem mondjuk a cipó hangzik úgy, mint valami fincsi különlegesség, de mindegy. Engem az sem hat meg, hogy valamit hogy hívnak, meg szoktam nézni az összetételét annak, amit a számba teszek. Azt viszont fenntartom, hogy ha én Magyarországon valamit normális színvonalon csinálok, akkor miért kellene hagynom, hogy a kajával meg átverjenek, mert az a tradíció (már Kádár alatt is átverték vele az akkor élőket).
A palackozott víz, meg kakaóügyről küldj már linket. De én sosem állítottam, hogy a kapitalizmusnak nincsenek hibái, akár nagyok is, csak hogy az egyéb rendszerek rosszabbak. Hány termék volt hiány a SzU-ban, vagy akár MO-on?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://actions.sumofus.org/a/nestle-donate-your-new-bottling-plant-pro…
https://mronline.org/2022/04/13/the-horrific-scam-that-water-billionair…
https://aarhusclearinghouse.unece.org/news/nestle-ceo-water-not-a-human…
https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:xE_JB_lktVEJ:http…
https://www.nytimes.com/2022/08/13/world/africa/ivory-coast-chocolate.h…
A palackozott vízkrízis: Nestlé korlátozza a százrazságsúlytotta területeken a kutakhoz való hozzáférést és a masszív kitermeléssel a helyi kutakat kiszárította. A Nesztlé volt vezérigazgatója odáig ment, hogy kijelentette, "az ivóvíz nem emberi jog".
Kakaókrízis: Az utóbbi 2-3 évben meredeken emelkedni kezdett a kakóvaj és a kakaó ára a nemzetközi piacon. A leggyakoribb indok, a kakaótermelés visszaesése, miközben a háttérben sokkal alattomosabb okok húzódnak meg. Az Európai csokoládé alapanyagául szolgáló kakaó jelentős hányada Nigériából és az Elefántcsontpartról származik, ahonnan a termést minimális felsolgozás után, fillérekért importálják. A fenn nevezett két állam szeretett volna szeletet a csokipiacból, ezért közölték, hogy legalább 50%-os feldolgozottsági állapotban hajlandóak szállítani a kakaót, természetesen jóval drágábban. Erre a belga, német és svájci válasz a két ország kvázi bojkottálása volt.
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OK, köszi. Akkor arról van szó, amire gondoltam: a kapitalizmusnak is vannak hibái, időnként engedi messzire menni a túl nagyra nőtt vállalatokat. De legalább nem az alapvető lételeme a gyilkolás, mint a diktatúrának. Jól értem, hogy mindkét esetben a Nestlé a főhunyó? Mily meglepő, hogy az orosz-ukrán konfliktusban is ők az egyik, akik maradtak a ruszkiknál, profit fontosabb, mint a demokrácia. Majd bojkottálom (sőt, részben már eddig is, csak túl nagy cég, néha nehéz észrevenni az x-edig leányvállalatát).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gazdaságilag fejlett országból van kb egy tucat, a nyomorgókból meg többszáz. Hitelek, természeti kincsek, emberi erőforrás, ezek azok amiket elszívnak a nagyok.
Szerintem ezt ő is felismerte, és ezért kívánja kritika nélkül szolgálni őket.
Az EUs szabályozások 90%-a meg a nagy nyugati vállalatok védelméről szól.
De hát ezzel semmi baj nem lenne, ha a többiek elfogadnák, hogy ez közös érdek!!!
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De hát ezzel semmi baj nem lenne, ha a többiek elfogadnák, hogy ez közös érdek!!!
Meg főleg, ha igaz lenne. Ha így lenne, Angliában miért pont a nagy cégek lobbiznak azért, hogy szüntessék meg az Uniótól megörökölt szabályozásokat, hogy azzal etethessék a fogyasztót, amivel csak nem szégyellik?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dilinyós barátom, mint mondtam, az Uniótól örökölt. Nem olyan régen, még tagok voltak, nem vonták vissza még az összes fogyasztóvédelmi és munkavállalói jogi törvényt, csak már lobbiznak érte azok a gazdagok, akik pénzelték a magukat konzervatívoknak nevező bolhacirkuszt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Komolyan, ez a szövegértés... Azt írtam, hogy:
Ha így lenne, Angliában miért pont a nagy cégek lobbiznak azért, hogy szüntessék meg az Uniótól megörökölt szabályozásokat, hogy azzal etethessék a fogyasztót, amivel csak nem szégyellik?
Safranek, ne tettesse magát hülyébbnek, mint amilyen!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A cégek és az általuk megvett politikusok, döntéshozók a cégek érdekében lobbiznak, döntenek. Teljesen természetes, hogy a brexit után megengedőbb szabályozást akarnak elérni a cégek, hiszen így több pénzt kereshetnek. Mit nem értesz?
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A politikusai törekvéseid megnyilvánulásai aranyosak, csak kezdetlegesek, Orbán Viktor mellett nem rúghatsz labdába. Jelezném az olvasók kb 100%-a érti, hogy a fenti hozzászólásban azt "kritizálod" szarkasztikusan, hogy az mennyire gáz, hogy az EU szabályozások a nagyvállalatok érdekeit védené. Látszólag kritizálva, valójában alátámasztva a hülyeséget amit az előző hozzászóló böffentett oda:
""Az EUs szabályozások 90%-a meg a nagy nyugati vállalatok védelméről szól.""
De hát ezzel semmi baj nem lenne, ha a többiek elfogadnák, hogy ez közös érdek!!!
Most meg épp saját magadat ekézed azzal, hogy mi a baj azzal, hogy az egyébként az "ő érdekeit védő" szabályokat próbálják meg lebontani.
Akkor most az EU-s szabályok a cégeknek vagy a EU polgároknak jók? (ne fáradj, nem érdekel a te válaszod)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnálom, hogy az oxigénhiány és/vagy más körülmény károsította az agyszöveted.
Annyit segítek, hogy a vállalatok minden piacon az ott elérhető könnyítésekért lobbiznak. Gyk. pl. a GM adott esetben másért lobbizik Washingtonban, másért Berlinben, másért Budapesten, másért Moszkvában, másért Tokióban, másért Pekingben és másért Rijádban. Ugyanis az elképzeléseitekkel ellentétben a GM-nek vannak gyárai, nem pedig moralizálással állítja elő a termékeit. A gyárakra, munkavállalókra és a többire a nemzetközi egyezményekből fakadók mellett helyi szabályozások is vonatkoznak. Persze a GM globálisan kommunikál jócég imázst akkor is, ha a kínai gyárában a gyerekmunkások ólommal szennyezett vizet engednek a folyóba. Ti meg valószínűleg elhiszitek, hogy minden frankó, hiszen le van papírozva, és a 444 sem ír róla.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez zöldség. UK nem egy harmadikvilág-beli koszfészek, összeszerelőüzemekkel (bár, még egy kis konzervatív kormányzással lehet, hogy hamarosan az lesz). Ha a nagy cégeknek lenne jó az EU-ban az EU-s fogyasztóvédelmi és munkajogi szabályozás, akkor Angliában is az lenne jó nekik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A jónál mindig van jobb. A cégek a fajtáddal ellentétben nem konformista valóságtagadók, hanem mindenhol a helyi sajátosságoknak megfelelően működnek.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Odáig azért érted a saját szöveged, hogy azt mondtad, hogy a nincs szabályozásnál jobb nekik, ha van, aminél még jobb, ha nincs, ugye?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szövegértési és valóságtagadási problémáidból fakadó frusztrációd ne rajtam kérd számon.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neked van szövegértési bajod, nem mondom, engem is zavar, de azért neked szarabb lehet. Én tudok mással beszélgetni, te viszont így maradsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tények ellentmondanak neked. Remélem, értékeled az említett beszélgetőtársaid feléd tanúsított türelmét.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
El kellett volna hinnem a nicked.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A nickemtől sehogyan sem függ, hogy tudsz-e értőn olvasni, és tagadod-e a valóságot.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az nem. Az viszont összefügghet vele, hogy ellentmondásba keveredsz önmagaddal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>> Kell egy buklóállam, aki végletekig eladósítja magát
Magyarország az EU gazdaságának egy jelentéktelenül apró része. Nem tudja magát olyan mértékben eladósítani, hogy az EU szinten jelentős legyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudja magát olyan mértékben eladósítani, hogy az EU szinten jelentős legyen.
Egy közösen felvett EU hitelkeretben pont az a gyönyörű, hogy nem egy ország adósítja el magát, hanem az összes. És olyan struktúra deponál, rendelkezik a felvett pénzösszeg felett amire a kezeseknek semmiféle hatása nincs. Páran már ki is buktak rá, hogy a Bizottság nem adja ki a felvett hitel kereteit, csuklóztatja az összes államot és gyakorlatilag saját hatáskörben teljesen más célokra (pl ukránokra) költi a rendelkezésre álló pénzt. Ursulát és társait senki sem fogja "otthon" elővenni. Mert ugye a rendszer az, hogy felhasználási célokat/programokat találjanak ki az államok adott szervezetei, majd azokat kegyeskedik elbírálni valami gittegylet és ha valamibe bele akarnak kötni akkor húzzák az időt. És a covid hatásainak kezelésére felvett alapból érdemes megnzéni mennyi került felhasználásra. Azokban az országokban ahol nem akasztották meg a dolgot mint PL/HU. Botrányos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arra reagáltam, hogy Magyarország eladósításával akarna az EU, vagy nem tudom ki, pénzhez jutni. Ez abszurd, kontinentális gazdasági stabilizáló szerephez a magyar gazdaság nagyon kicsi.
A közös adósság más téma, és a Nyugat-barát ukrán állam életben tartásának áldozatai is. Érdemes ezt úgy nézni, hogy a NATO és Oroszország közt már de facto háború zajlik, egyelőre földrajzilag Ukrajna keleti térségére korlátozva, és alapvetően az ukrán és orosz csapatok között. Jó lenne, ha részünkről az anyagi hozzájáruláson túl másra nem lenne szükség (pl. frontszolgálat, hadszíntérré válás stb.). Itt, Kelet-Európában már az is nagy előrelépés a történelmünkben, ha egy globális jelentőségű európai konfliktus úgy megy végbe hogy mi megússzuk egy recesszióval és inflációval, háborús pusztítás nélkül. Más kérdés, milyen mértékűvel, egyetértek kikadff-el, hogy a háború és a kormány együtt oka a jelen helyzetünknek, a számai ezt mutatják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
/off
popcorn up -> várom a "háttérhatalom" és "világgazdasági-elit" hozzászólókat. Főleg azért, hogy miért jó az a "háttér / világhatalomnak" akik ugye amúgy is csilliárdosak, hogy körülöttük összeomlik minden, bár van egy tippem, majd "kékvérűekkel" jól benépesítik újra az egész földet is ... hah :)
ps.: nem nem kérek Drabik és egyéb "progesszorok" linkjeit ...
off/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hiena úr már el is kezdte. Nem akarok vitába bonyolódni, érdeklődve nézem, hátha jobban kifejti.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hiena úr már el is kezdte.
Senki nem szólt neki, hogy ne a telexesek által előemésztett étket tálalja. Felháborító!
Nem akarok vitába bonyolódni
Megítélésem szerint alapvetően nem a szándékodtól függ, hanem a készségeid eredendő következménye.
Nem akarok vitába bonyolódni, érdeklődve nézem, hátha jobban kifejti.
Bölcs döntés. Örömmel látom. Bízom benne, hogy a jövőben sok hasonlóan bölcs döntést hozol még.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, remek komment.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kevéssé valószínű elbeszélés, miszerint a "csilliárdos világhatalom" a Föld egyéb népségével együtt csak tehetetlenül elszenvedi a sajnálatos történéseket, amely folyamatok bekövetkeztének okait valamiféle tökeletlenség - ad abszurdum: elkerülhetetlen szükségszerűség - indukálja!
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pénzromlás USD-hez képest nálunk a "táblázatod" szerint -20,6%, azaz 20,6%-os javulás. Ha jól értelmezem, akkor ez a legjobb adat :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jogos, javítva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
El tudnád mondani, hogy milyen tudományos relevanciával bír a nem azonos időszakra vonatkozó inflációs adatok összevetése, átlagolása? Vagy a különböző évekre vonatkozó munkabér és inflációs adatok egy sorban szerepeltetése?
Értem én, hogy szeretnéd elhozni a progresszív fényt az illiberális éjszakába, de azért akár gyúrhatnál rá jobban is! Így ez maximum csak egy szokásos kis haladár picsogás, amit háttérhatalom nélkül is meg lehet cáfolni. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tűpontos valóban, a tagállamok nem egyszerre közlik az adatokat. Munkabér sem a mostani adatokat mutatja, szerencsére azt odaírtam, hogy mikori az adat. Mire jó így ez az egész? Ad egy körülbeli betekintést, hol mi a helyzet, mit sikerült a valutával művelni, és hogy ez mit jelenthet az átlagembernek. Mert ugye ha van 2 régió/ország, ahol ugyanannyi pl az infláció, de az egyikben az átlgabér 4x a másiknak, akkor arról lehet egy sejtése az embernek, mit is jelenthet az az infláció egy átlagembernek.
Másik, még jó hogy leírtam, hogy kommentár nélkül, picsogás itt tőled jött. Amúgy ha te azt vonod le az adatokból, hogy hülyeség/hazugság/mindenfasza/nemolyanszar, akkor azt vonod le. Nekem teljesen mindegy, hogy mire használod a szürkeállományod. Ha cáfolni akarsz, akkor cáfolj, kíváncsi vagyok az adataidra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tűpontos! :)
Módszertani hibákat vétesz, ráadásul olyanokat, aminek a töredékéért is kivágnak bárkit a statisztika vizsgáról. Ez a számhalom, amit politika és komment "mentesen" sikerült ide barkácsolnod, nem képezheti érdemi vita tárgyát, mert láthatóan alkalmatlan rá.
Sehol nem írtam olyat, hogy minden jó és szép, ellenben veled, aki simán összehasonlít különböző természeti adottságokkal rendelkező országokat. Értem, hogy mit szeretnél illiberálisan bebizonyítani, de javaslom mélyedj el a módszertani elvekben, mert végülias hátha.. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Örülök, hogy egyetértünk! :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
oregooooon, most kene megmagyarázni hogy ez nekünk miért jó :D
ez volt a nagy terv amit 2-3 éve mondasz hogy csak folytatják? mondjuk ha ez volt a tervük akkor sikerült, de azt nem értem, hogy nekünk magyar embereknek ez miert jó :Dd
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En felvideken lakok, amiota Euro van iszonyat dragulas ment vegbe, de nem inflacio mert az csak "az eurozonan beluli arak harmonizacioja" volt.
Szoval ez az egesz inflacio szamolgatas modszertana is erosen kerdeses, spekulativ modon hasznaljak, szelektiven.
Latom en is, hogy Magyarorszagon nonek az arak.
Azert jegyezzuk meg az energiahordozokert Euro vagy Dollarban fizetunk, ha devizat vasarol a magyar allam akkor azzal eleve gyengiti. Az energia arak mindenbe beepulnek.
Az alapanyagara petrochem, femipar, fa 3-4 szeres novekedes, kulfoldrol hozzuk be, devizaban fizetunk ergo gyengiti a forintot.
Olvasol valamit, beillesztesz par szamot es ugyberzed feltalaltad a melegvizet. Ez ennel sokkal bonyolultabb. Mint diplomas kozgazdasz aki kutatokent is dolgozik annyit teszek hozza:
Az a fontos
- mennyi embernek van munkaja
- mennyi ido munkat talalni
- mennyire megfizethetok a lakossagi energiahordozok
- mekkorak a valtozo kamatozasu banki hitelek kamatai
- mekkorak a kkvk hitelehezjutasi lehetosegei
- milyen az adoszinvonal
Ha ezek mukodnek akkor kihuzzuk a valsagot es igaz lesz eletszinvonal csokkenes, de nem lesz tomeges elszegenyedes. A gazdasag ciklikussaga miatt elobb utobb jon foliveles, de nem mindegy, hogy "jaro motorral, behuzott kezifekkel vagy tonkrement motorral" varjuk a felivelest.
Egyelore a kormany jol kezeli a helyzetet akar hiszed akar nem.
Nem most kell jol elni, hanem majd akkor kell, hogy kilojon a gazdasag amikor beindul a novekedes.
Amugy a makrogazdasag bonyolult muveszet. Google Scholarrol informalodj inkabb ha komolyan erdekel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
alapvetoen azert van mert: https://hu.wikipedia.org/wiki/O1G
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Édes faszom! Sikerül összehasonlítanod az eurot az euroval. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kérdezz, ha nem értesz valamit...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
v-10 jelentős része eurot használ, vagy előszobás.
Tudod két dolog átlaga annyit jelent, ha a két dolog nem egyenlő, akkor az egyik kisebb lesz, mint az átlag a másik meg nagyobb. Most bővítsd a rendszert n+1-re.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom. (X+X+X+X+X+Y+A+J+Z+O)/10 az nem a 10 érték átlagát fogja eredményezni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni